Spring naar bijdragen

goedemorgen allemaal,


Anne

Aanbevolen berichten

Ik wil iedereen een fijne dag toewensen. Nou hoop ik maar dat dit berichtje op ditjes en datjes terechtkomt, ik heb me kortgeleden aangemeld en ben er nog niet helemaal achter hoe het e.e.a. werkt.
Zie wel alle berichten staan op ditjes en datjes en zou graag deel uitmaken van de groep mensen die elkaar steunt op dit forum. Ik heb op twee andere forums mezelf voorgesteld. Ik probeer te minderen met drinken, zodat ik gewoon voor het plezier een wijntje kan nemen. Dat lukt het ene moment beter dan het andere, ik volg de internetbehandeling en merk dat ik me bewuster wordt van de momenten waarop ik de neiging krijg om toch maar dat derde of vierde glas te nemen. Ik zou het fijn vinden om met jullie van gedachten te wisselen over van alles en nog wat. Ik heb alleen niet zo heel veel tijd omdat ik volledig werk en ook regelmatig overwerk de laatste tijd vanwege de drukte.
Ik hoop jullie te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Halllo Anne, goede morgen, je zit goed. Nooit weg om van gedachten te wisselen. Dit is mijn tiende dag, ik houd me een beetje rustig vandaag. slecht geslapen, beetje warm. steeds wakker.
Vanacht werd ik door enorme twijfel overvallen: red ik het wel? zit het niet te diep in mijn systeem? kan ik nog wel functioneren zonder? Kortom alles negatief, ik ben er nog niet. Wat moet ik tegen je zeggen, je weet zelf het beste wat je wil. Tips en adviezen te over, doe er wat mee!
Groetjes van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen Anne,
Welkom, je zit hier idd. op de juiste plek als je iets aan je alcoholgebruik wilt doen. Dapper van je hoor, dat je er nu zo mee aan de slag gaat. Je medestrijders hier zullen je steunen waar ze kunnen, want we weten precies wat het is, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Zelf ben ik een maand of twee geleden volledig gestopt, mede dankzij dit forum.
Wel gezellig dat er nu iemand bij is die ook zo vroeg voor z'n werk op moet... ik zit hier 's ochtends vaak in m'n uppie het draadje van gisteren te lezen. Is toch altijd leerzaam...

Nou, werkze, maak er een mooie dag van, en hou het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overdag perioden met zon en later een onweersbui.

De onweersbuien hebben het westen nu verlaten. Verder is er alleen hogere bewolking De temperatuur ligt 18 graden, uitermate warm voor een nacht in juni. De wind is zwak tot matig, kracht 3 of minder en waait uit noord tot noordoost. De dag begint op veel plaatsen met zon. Mogelijk dat in het zuidwesten de bewolking overheerst. In de loop van de dag ontstaan er stapelwolken die weer uit kunnen groeien tot enkele onweersbuien. De maximumtemperatuur ligt tussen 25 graden in het zuidwesten en rond 30 graden in het noorden en oosten. Mogelijk dat het in Zeeland minder warm wordt. De wind is matig en overwegend oostelijk. In de loop van de dag draait de wind in de zuidwestelijke helft naar een meer westelijke richting. Zaterdagnacht zijn er opklaringen en kans op een mistbank. Overdag zijn er opnieuw perioden met zon en in de loop van de dag toenemende kans op enkele onweersbuien. De temperatuur ligt dan tussen 20 graden in Zeeland en 30 graden in het noordoosten. De wind is zwak en komt uit uiteenlopende richtingen.

---

Goedemorgen Allemaal,

Dit is voorlopig even het laatste weerbericht van mij.
Niets aan de hand, ik ga er graag mee door, maar ik ga de rest van de maand met vakantie, en kan het dus even niet doen. Iedereen heel veel succes met alles, en tot in de laatste dagen van juni!

Liefs,
Twan

:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ook die tussentijdse twijfels na een dag of 10 zijn voor mij heel herkenbaar. Ik had toen echt het gevoel dat ik op een drempel stond en moest kiezen: vooruit of achteruit? Maar wat ligt er vooruit?
Een keuze moeten maken kan eng zijn, waardoor je er negatief op gaat reageren. Dat is gewoon een verdedigings-taktiek van een ingesleten gewoonte. Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken natuurlijk, maar ik hoop dat jij er ook op een positieve manier mee omspringt.
Je maakt het mij nu wel erg makkelijk :D want je moet je eigen woorden nog maar eens goed lezen: "Wat moet ik tegen je zeggen, je weet zelf het beste wat je wil. Tips en adviezen te over, doe er wat mee!"
Maar lees vooral ook je eigen onderschrift nog eens goed!
Volgens mij kom jij er wel. Sterkte man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan bedankt, voor het voorlopig laatste weerbericht en ik wens je vast een goede vacantie!!


Water, jij hebt gelijk. Toch merkwaardig, terwijl ik zelf vastzit, kan ik toch tips geven. Inderdaad, doe er wat mee,z zo is het maar net.
Ik ga koffie maken Water, Spreek je nog, Hou je goed.

Groetjes van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan, bedankt. We gaan er maar gewoon van uit dat het mooi weer blijft tot jij weer terug bent van vakantie, ok?
Veel plezier, fijne weken gewenst enneh... niets doen wat ik ook niet zou doen hé? (hmmm, laat toch best veel vrijheid voor je over, dacht ik zo... ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe


Het ging dus niet in een keer meteen goed.

Klopt mijn lezing, een beetje.





Dat was een sterk bakje koffie, of niet, Soothe? Helemaal goed gezien... bij mij heeft het ook even geduurd voordat het kwartje gevallen was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
210 berichtjes gisteren waaawww :-))
als eerste mijn verlate maar wel heel goed gemeende felicitaties aan het raf stel :musicnote:
aan mensen welke nieuw zijn op het forum hartelijk welkom .
hoop dit weekend eens tijd te hebben om iets meer te schrijven , maar ik vermoed van niet want er staat weer veel op het progamma , onder andere een dagje nederland :-))
anjo fijn te lezen dat de chemo redelijk aanslaat bij x.
aan lucy , soothe en andere jullie zijn goed bezig , dag per dag meer moet dat niet zijn
zo lieve mensen de douche wacht
hopelijk tot vanavond
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Twan, hebt een goede vakantie en ben benieuwd wat voor weer je daar hebt :)
Anne, Soothe, Water, Blacky en Ferry en verder iedereen die nog gaat komen op het forum een hele goede dag gewenst en laat de eerste staan.

Het beloofd weer een warme dag te worden. Het is in mijn kantoortje nu al warm. Gelukkig hing er in de kamer toen wij dit huis kochten al een airco en ook in onze slaapkamer. Dus in de huiskamer is dat ding nu al aan zodat je daar even terecht kunt voor een koele neus. Dit wordt de vierde dag. Ik zal de datum van dinsdag even onderaan mijn berichten plaatsen dan hoef ik niet steeds te rekenen. Ik hoop dat dit een wat makkelijker dag dan gisteren wordt, want toen had ik het wel heel moeilijk.

Nou tot later maar weer,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal...

Anne je zult hier je draai wel vinden.
Goed dat je je alcohol probleem gaat aanpakken.
Waarom drie forums als je toch al zo weining tijd hebt?
Ik hoop je nog vaak te lezen.

Soothe zo gauw je weer gaat drinken zit je binnen de kortste keren weer in je oude leefpatroon dus aan de grond, is dat wat je wilt?
Zolang je van de eerste borrel af blijft gaat het goed met je ongeacht de hoeveelheid bagger er op je af komt.
Het is maar waar je voor kiest.
Heb geduld om uit te vissen of je gevoelsmatig op de goede weg zit.
Ik denk van wel, ik kan het weten, ik kom zelf uit de goot.
Neem je verantwoordelijkheid en geef jezelf een kans.
Doe er nog een dagje bij, doe ik ook.

Blacky een fijne dag in Nederland.
Ondanks men in Belgie niet zo'n hoge pet op heeft van die Hollanders kan ik je verzekeren dat er ook tussen zitten die het goed menen.
Hou het droog vandaag.

Twan een fijne vakantie toegewenst.

Ik ga aan mijn dag beginnen, omdat ik thuis in nederland ben voor mijn ontbijt inkopen doen want er is niets in huis en dan de hele dag de hort op, hier en daar gezellig bijkletsen.
Ik heb geen haast en zie wel hoe het loopt.

Mijn gedachten gaan vandaag vooral uit naar de mensen waar ik een tijd lang niets van heb gelezen.
Laat de eerste staan, hou het droog.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Soothe, je nacht was niet zo lekker en in de nacht lijkt alles anders dan overdag. Dus ik hoop en wens je toe dat na je eerste koffie van tussen 6 uur en 7 uur alles er weer anders uit ziet en je voor vandaag weer opnieuw de moet vindt om verder te gaan. Dat ga je vast doen want je gaat ons niet in de steek laten.

Gewoon de trein missen :)

Sterkte en we 'zien' elkaar vandaag wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!!

Mn 2de nachtje werken zit er weer op, nog 4 te gaan....
Ben gisteren niet meer hier geweest omdat ik wilde slapen, maar lukte helaas niet......wat kan een mens malen he....En meeleven, moest aan jullie denken, zeker aan diegenen die het nog zo moeilijk hebben..
Ik kan alleen maar zeggen dat dat minder wordt.

Ook even de draad van gisteren afgelezen, ik was gestopt op blz 1,. toen ik ging slapen, had er dus geloof ik 10 bij te lezen. Heftig draadje hoor, maar fijn dat jullie allemaal het ondanks alles weer gered hebben!!

Twan, een hele fijne vakantie, kun je het weerbericht niet vast van te voren plannen?? Waar ga je naar toe???? Heel veel plezier!!!!

Het is onmogelijk om op iedereen te reageren ( ook van gisteren) dus bij deze allemaal heel veel sterkte en een fijne dag vandaag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, kop op joh!!! Je niet lekker voelen, slecht slapen, dat is juist een van die verd*omde valkuilen voor ons, alcoholisten.
Ik had er gisteren een, had op het werk al een paar uur buikpijn en ga na de nachtdienst altijd boodschappen doen. Toen ik de slijter zag dacht ik direct van ik ga een fles kopen.
Gelukkig bedacht ik me en moest eigenlijk om mezelf lachen. Ben je -in mijn geval- "al" 2 mnd droog, zou ik dat weer gaan verknallen?? Dacht het niet!!
Ga straks nog even lekker op je bed of op de bank liggen, of ga je trouwste vriend, je kanjer van een hond, lekker lang uitlaten en doe gewoon allemaal leuke dingen, maar laat die eerste staan alsjeblieft!! Je hebt het nu al langer dan een week gered (weet het aantal dagen zo gauw niet) , en zeg eerlijk, je voelt je toch zeker al beter als mét alcohol?? Go for it, je kunt het!!! Kanjer!!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo met Soothe.

Zit ik een lange brief aan Rudy te schrijven, klap ik met mijn hand op de muis, weg brief.
Later maar weer opnieuw.


Luciene, Het kan inderdaad beter. Ik heb ook alles. Ook COPD-30%.. En nog zo een en ander.
Weet je wat me stoort. Ik drink niet en al mijn makkes worden erger. Dan is het moeilijk vrolijk te blijven.

En vanacht kwam alles op me af. Kan ik ooit nog op de rails komen etc,etc.


Groetjes van Soothe. Meer dan mijn best kan ik niet doen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste soothe,

Je heb gister mij zo goed geholpen. We gaan het vandaag samen doen. Laat de negatieve gevoelens varen. Je denkt dat je het niet kan maar dat is de verslaving. Als ik na een week binge het kan ,kan jij na 10 dagen droog zeker. Hou je vast aan ons. Ik doe het samen met jou. Beloofd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve soothe,

Als in mijn dagschrift kijk heb ik al een boosje hetzelfde meegemaakt. Na een dag of 10 greep ik naar de alcohol en tijdens mijn eerste aanval dacht ik dat het hoorde. Maar nu jij ermee begint gaat ook bij mij de ogen open. De onrust begint bij mij ook na een dag of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...