Rudy Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Weer terug in belgiƫ.Vanmorgen erg vroeg vertrokken om de grote drukte voor te zijn maar het blijven toch altijd weer 200 km af te leggen.Lucien herpak je zo snel mogelijk, leef vandaag.Binnen 24 uur is het mogelijk de drank te laten staan en dan op naar de volgende 24 uur.Hol ook met je gedachten niet verder dan 24 uur vooruit.Het voorkomt onnodig veel stress, want uit ervaring weet ik dat denken kan omslaan in paniek.Spanning stress en vermoeidheid zijn vaak valkuilen voor ons verslaaden.Maak je hoofd leeg door te praten en op te schrijven wat er allemaal in dat hoofd omgaat.Ik wens je sterkte en allen een fijn alcoholvrij weekend gewenst..Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 @Lucienne,Doe ik even niet wat ik beloofd heb n.l. erop terugkomen, maar ja alcoholisten zijn onbetrouwbaar, he?Toen ik die reactie van Soothe las, dacht ik verdikke zo bedoel ik het niet. Maar ik had beloofd niet te reageren en wilde niet over jou hoofd met Soothe in discussie. Uit jouw reactie merk ik dat je in ieder geval begrijpt waar ik heen wilde.... verder nix, nada.Liefs.@Sandra, altijd handig om de BOB te zijn. Ik heb mezerlf voorgenomen dat de koemnde maanden te zijn als we ergens naartoe gaan. Hoef je niets uit te leggen, want men is bvan mij gewend dat ik geen druppel drink als ik moet rijden.Ik heb een borrel gehad op mijn werk toen ik een week droog stond. Dat is mij gelukt. Als BOB zijnde moet je wel droog staan. Succes met al drinkende mensen om je heen, is niet gemakkelijk, maar het gaat je lukken. Ben benieuwd morgen naar je verslag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Hallo Lucy. Ik hoor er in mijn gevoel ook absoluut niet bij zonder drankje. Gestel dat ik het zou redden.Ik zeg heel duidelijk, gestel dat. Weet ik niet wat ik ooit nog in een kroeg te zoeken heb.Ik zou me totaal niet op mijn plaats voelen (het er niet bij horen) Je ziet mij toch niet op een Spaatje Rood zitten.Al dit soort zaken gaan door mijn hoofd!Ik heb toch het gevoel dat er kleur uit mijn bestaan trekt.Moet je op een clubje gaan wordt er gezegd, maar ik kom mijn hele leven al in cafe's.het stoppen met drinken heeft dus voor mij ( in mijn gevoel) verstrekkende gevolgen.Want het is zo, dat ik daar ook nog mensen ken.Dag allemaal Soothe drinkt niet meer!Begrijp je, beste Luciene, wat er in dit koppie omgaat?Sterkte Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Hai Kohtje,Daar heb je helemaal gelijk in. Natuurlijk wil ik nog steeds drinken!! Als dat niet het geval was hoefden u, ik wij allemaal niet een programma door te lopen bij tactus en op dit forum steun te zoeken bij elkaar. Als er nooit iemand terug zou vallen dan waren we blijkbaar allemaal sterk genoeg om niet te drinken. Of sterker, dan zouden we ons allemaal kunnen houden aan het gezonde drinken wat geen problemen oplevert.Maar dat is nu eenmaal niet het geval en daar zal ik een oplossing voor moeten vinden. Ik zal proberen heel erg eigenwijs te worden en de verslaving die ik heb los te laten. En dat het niet Ć©Ć©n twee drie gaat ben ik het levende bewijs van.@ gemotiveerd: ik snap helemaal wat je bedoeld hoor. Natuurlijk heeft Soothe ook gelijk dat het aan mij ligt dat ik ben gaan drinken. Dat schreef ik hierboven ook. Maar om het spek op de kat te binden is voor een verslaafde weer een extra moeilijkheid. Maar goed ik spreek maar met Ramses Shaffy: we leven nog, we leven nog, we leven nog, en niet zeuren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Soothe, toch is het zo dat als jij denkt dat je niets meer in een kroeg te zoeken hebt je niet meer naar een kroeg moet gaan. Toen ik zes jaar was had ik een groot gedeelte van m'n leven op de kleuterschool doorgebracht maar toen ik "kleuter af" was had ik daar niets meer te zoeken. Ik moet zeggen dat het me niet slechter heeft gemaakt en dat het leven gewoon z'n loop heeft gevolgd zonder dat ik ooit nog een voet in een kleuterschool heb gezet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Luciene, dat het niet 1, 2, 3 gaat weet ik zelf ook heel goed... Ik heb ook jarenlang de hinken en stappen gedaan voordat de definitieve sprong zich aandiende.. Eigenlijk wil ik je alleen maar zeggen dat dit vallen en opstaan niet het einde betekenen, dat je gewoon door moet zetten en dat je van te voren niet kunt inschatten wanneer je nu die laatste sprong zult gaan nemen. Ineens is ie daar, die laatste sprong en zul je merken dat je los komt. In gedachten sta ik je aan de kant toe te juichen en aan te moedigen.. zet 'm op, maak er een mooie sprong van!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Ik denk Soothe dat zo denken drogredenen zijn om de draad van het oude bestaan weer op te pakken als het vuur aan je schenen wordt gelegd.Zo denken heeft met met droogzuipen te maken.Uit ervaring weet ik dat ik in elke kroeg waar ik vroeger liep, ook nu ik niet meer drink ..terecht kan.Alleen het motief achter dat kroeglopen is verandert.Ik ga nu naar een kroeg of restaurant of lunchroom voor de gezelligheid, voor de mensen en vroeger alleen maar voor de drank en dat is een wereld van verschil.De drank heeft nooit kleur aan mijn leven gegeven en kwaliteiten aan een leven toevoegen kan alleen door op lang termijn gestopt te blijven met drinken..Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 @Soothe,De consequentie van niet drinken gaat bij jou verder dan bij mij. Maar ook voor mij was de bslissing om te stoppen er niet eentje die ik zomaar nam. Een feestje, thuiskomen na een drukke dag, een mooie zomeravond in de tuin, allemaal gelegenheden waar ik wel een glas (en meerdere) bij lustte.Als (bijna) al je vrienden drinken, dan is dat je sociale leven voor je. daar neem je afscheid van door zo'n moeilijk besluit te nemen. en dan wordt je er niet eens direct voor beloond maar ga je eerst een zware periode door. Ik ga donateren aan het fonds dat aan het knopje in je hoofd gaat werken hoor (zie mijn eerdere opmerking gisteren).Dat je alleen woont is in jou geval ook wel lastig. Aan de andere kant zie het voorbeeld van Lucienne. Mijn man moet vaak voor zijn werk naar het buitenland. zat ik alleen thuis, want door mijn dreigende burn-out zat ik 's-avonds alleen maar op de bank en dan zuipen. Als hij thuis was ging het beter. Pas geleden mijn eerste nacht gehad dat hij weg was en toen heb ik de hele avond op het forum gezeten. De avond was toen zo voorbij. Zonder alcohol.In juli gaat hij meer dan een week naar China, ook met een weekend erin. Kijk voor die situatie ben ik nu al bang. Ingesleten gewoonte: drinken! Niemand die op let, ik kan gewoon mijn gang gaan. Ik denk dat als ik die week zonder kleerscheuren overleef, ik een enorme stap voorwaarts maak. Ik troost me er al mee dat ik dan ook weer langer ADB hoop te zijn en dus sterker.Succes vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Goeiemorgen allemaalEen ***nacht was dit met vervelende bewoners (heel hoog nivo ) die ook nog eens hondsbrutaal waren. Vannacht mag ik er niet alleen naar toe, omdat het te gevaarlijk word in je uppie......Ben nu dus heel moe, maar mss slaap ik dan eens een keer lekker. Maar eerst ga ik straks naar klein manneke toe..Corinne, volgens mij ben je nog even heerlijk je bed ingedoken, jammer dat er vannacht niemand voor je was, terwijl je het zo hard nodig had!! Ik hoop dat je je vandaag weer beter voelt, in elk geval een dikke knuffel van mij!!!!Luciene, wat jammer!!!! Ik vind het moeilijk te oordelen over je man, in eerste instantie zeg ik wat een kl**tzak, maar aan de andere kant, wij zijn allemaal alcoholisten, dus begrijpen hem ook..........Misschien wil hij ook wel stoppen, maar wilde hij eerst zien of jij het zou redden!!Als ik jou was zou ik maandag naar je huisarts gaan en om refusal vragen. Dan kun je niet drinken, want dan wordt je hartstikke ziek.... In elk geval sterkte!!Soothe, vooral niet toegeven aan je trek hoor, en wedden dat je later best nog naar een kroeg kunt, iets anders is toch net zo lekker, is drinken stoer ofzo??Gemotiveerd, 27 dagen adb, super!!!!Sandra, ook volhouden hoor!Rudy, welkom terug!! Fijne vakantie gehad??Kohtje, 14 maanden, WAUW!!!!Nou, ik ga mn manneke eens verwennen, wellicht tot straks en in elk geval tot vanavond!!Hou het droog vandaag en een hele fijne dag!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Om het voorbeeld van Kohtje even door te trekken van de kleuterschool: Jij (Kohtje) bent al jaren en jaren (14 maanden) van die kleuterschool weg en hebt ook geen behoefte om er naar terug te gaan. Soothe en ik (ach laat ik voor mijzelf spreken) zijn nog maar net bij de kleuterschool weg en verlangen nog wel eens terug. Jij (Kohtje) hebt er toch ook veel moeite voor moeten doen om van de gang naar de kleuterschool af te komen?Met een beetje goede wil zal ik de kleuterschool op den duur ook niet meer missen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Luciene, of : hoog luciene, kijk omhoog luciene, want daar is de blauwe lucht............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Ik ga maar eens het dorp in voor de nodige boodschappen.Het is geen terrasjes weer meer.Het is amper droog.tot later.Rudy. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 @ kohtje: had je berichtje van 9:39 nog niet gelezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 ach ik bedoel 9:44 uur :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Rudy, Ik heb je brief, die je van de week schreef gelezen en opgeslagen.Zait ik een heel lange reactie terug te schrijven, klap ik met mijn hand op de muis, weg brief.Ik dacht. zal een nieuwe maken.Maar gisteren een knappe dip. In ieder geval waren je inteties goeden laat ik het meewegen in mijn "strijd" Ga je goed .Groeten van Soothe.Wat een taalfouten.Ik heb haast het beest loopt te draaien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 @Charlie,Ik ben pas aan mijn 19e dag bezig, maar 27 ben ik beslist van plan te halen. Geniet straks even van je ventje en welterusten straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 @ Charlie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Je gaat toch goed Gemotiveerd.Een discussie mag best.Helpt ons allen alleen maar verder. Bye the way, ik vind dat je het goed doet.Natuurlijk heb je ook wat naar binnen gewerkt, anders was je hier niet.Wat Rudy zegt, Wat Kothe zegt. We kunnen ons heil er mee doen.Uiteindelijk ligt bij ons de pittige opgave, om de eerste te laten staan.het klinkt wat stoffig, maar, 1= teveel en 100 niet genoeg!groetjes. en ga zo door, voorlopig haal ik je niet in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Daar sluit ik me geheel bij aan Soothe!! Jeetje, mijn kat vind dat ik me meer met haar bezig moet houden, ze ligt in mijn armen terwijl ik typ. Gaat echt lekker handig. Vooral omdat ze mee typt. Ik delete meer dan dat ik typ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Allen,Ik log uit, ga met manlief de stad in. Als ik ergens een hekel aan heb........Maar sommige dingen moeten nu eenmaal. Oh nee mag ik niet zeggen van mij psych.Mijn probleem is o.a dat ik veel moet van mezelf. Dit moet ik vervangen door ĆÆk "wil".Ik wil dus naar de stad, maar niet graag. Ondertussen gaat het storten hier. Even nog een excuus om het uit te stllen. Blijf dus nog even, maar kan zo ineens weg zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Oke Lucy, misschien is het een troost, dat hier ook iemand is, die het om den donder niet makkelijk heeftĀ“Gedeelde smart is halve smart.Dus neem me bij de hand en hobbel weer mee.Groetjes van Soothe.Misschien is wat Kothe zegt: daar ineens die sprong. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Heb jij ook zo'n hekel aan winkelen, Gemotiveerd? De wekelijkse boodschappen vind ik ook een ramp. Ik wilde wat dat aangaat dat ik in een beetje stad zou wonen waar je via internet de boodschappen kan bestellen. Zelf met Sinterklaas heb ik zoveel mogelijk cadeautjes via internet besteld. Heerlijk, je hoeft alleen maar op de post te letten of op de deurbel omdat ze de cadeautjes zo de deur inschuiven. Maaruh.... je wilt helemaal niet naar de stad Je GAAT naar de stad maar doet dat niet graag. (grapje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Laten we elkaar maar weer voorttrekken Soothe, ik was gisteren zo dom om weer lekker in die trein te gaan zitten. En als ik jullie niet had weet ik zeker dat ik in de loop van de middag weer lekker met die twee klussende jongens in de trein zou stappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Ik kwam net tot een ontdekking (duh lekker belangrijk) als je nadat je je antwoord getypt heb op 'vernieuwen' drukt kom je boven aan de pagina uit. Maar druk je op F5 kom je bij je eigen geypte bericht uit. En dat vind ik een groot voordeel want dan hoef je niet naar beneden te scrollen. Nou, was dit een belangrijke mededeling of niet. Je vraagt je af: heb ik niets beters te doen dan dit soort onzin te schrijven? Neen, want ik wil in de buurt van het forum blijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 ik klets nog wel even verder tegen mezelf: het ligt er wel aan als je op F5 drukt waar het balkje van je scrolbalk staat..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden