luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hai Gem,Dat kan ik me heel goed voorstellen dat je weer het gevoel hebt dat je recht van spreken hebt. Uiteindelijk ben jij een ervaringsdeskundige en als je haar ergens van wilt weerhouden is dat niet omdat je haar wilt pesten maar omdat jij de gevolgen kent en zij nog niet. Als ze vind dat jij je er niet mee moet bemoeien omdat je zelf gedronken en gerookt hebt kun je JUIST zeggen dat je recht van spreken hebt omdat jij daar geweest bent. Je zou kunnen zeggen: als ik nu een moeder was zonder enige ervaring in het leven en ook van de slechte kanten van het leven, dan zou je kunnen zeggen:" waar bemoei je je mee". Maar juist omdat ik het allemaal heb meegemaakt wil ik jou, mijn dochter, waarschuwen voor de gevolgen. Maar ja, ieder mens wil toch zijn eigen fouten maken. Dat is nu eenmaal de weg.. Maar sterkte met je heerlijke puber. Ga je wel eens met haar mee naar iets (misschien in onze ogen) geks? Ik weet jullie situatie natuurlijk niet. Als je ook leuke dingen met elkaar hebt heeft dat ook weer zijn weerslag op jullie relatie. Maar nogmaals ik weet niets van jullie. Shoothe: en hoe smaakt de koffie en niet hyper worden de mail werkt uitstekend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 UItsteked toch Lucy.Kinderloos als ik ben, houd ik mij eenbeetje op de vlakte. Kan hier weinig aan toevoegen!Zit wat oude wie is wie te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Geweldig toch Marieke dat het nu zo tussen jullie als zussen is. En je ouders kijken vast naar beneden en zijn apetrots op jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 @CorinneLijkt me nog erger dat men denkt dat je gedronken hebt en je hebt het niet gedaan. Mijn moeder had het WEL gedaan, maar geen hond vermoedde iets en kwam met allerlei andere verklaringen aandragen waarom zij zo deed. A@Lucienne,Helaas de relatie is momenteel zo dat er geen ruimte is voor iets leuks samen ondernemen. hoop dat die tijd wel weer komt. Ze is nu extra prikkelbaar, omdat ze niet weet wat er met school gaat gebeuren.Zie eerder berichtje aan Corinne deze dag. We moeten het dus uitzingen, maar ik voel me zoveel sterker tegenover haar staan nu. Dat heeft zij ook door, dus het is de laatste tijd weer extra gezellig in huis. Maar niet heus. Nu heb ik dan bijna 3 weken niet gedronken en heb ik zoiets kom maar op dochter! Dat voelt ze.Ik ben zo blij dat ik gestopt ben, ondanks de ellende die daarna kwam. Die was in verhouding peanuts.GemPS ik heb mijn bericht aangepast en een heelpersoonlijk stukje gewist. Wie het gelezen heeft die mag reageren, maar doe dan ajb via een PB-tje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Wat afschuwelijk om er zo tussen in te zitten. Maar als dus iemand weet waarom zij moet stoppen ben jij het wel. Dat geeft je waarschijnlijk nog veel meer kracht. Vandaag is toch je 20ste dag als ik goed reken op m'n vingers Je onderschrift is niet voor niets: ik ga ervoor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hallo allemaal,Voor een ieder die het vannacht moeilijk heeft, onthoud, de trek gaat van zelf weer over. En hoe langer je het volhoudt, hoe sneller dat is. Is mijn ervaring.Voor straks welterusten.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hoi allen,Ik ga uitloggen nog even rustig zitten en over een uur naar bed. Structuur!!!!Ik hoop dat het helpt. Ik zal mij morgenavond nog inlezen op wat er verder deze dag is gezegd en ben er dan uiteraard weer Ik ben moe, maar zie niet tegen mijn werkdag op! Dat is in jaren niet gebeurd@Lucienne,jouw reactie kan geen kwaad, bedankt voor je begrip.@ Corinne, hoop dat jij ook wat sneller in slaap komt. Welterusten allemaal!LiefsGem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Wees geduldig Gemotiveerd... elke dag dat je nuchter blijft en zelf een beter mens probeert te worden groeien je relaties met je mee... je bent net begonnen ... geef jezelf een beetje de ruimte ... je doet het harstikke goed... Haal het beste uit vandaag dat is het enige wat je kan doen... en ik ook... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Welterusten voor straks Gem en morgen een fijne werkdagLiefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hi Sandra. Hoe gaat het met je. Alles rustig? Aan deze kant gaat het goed. Groetjes van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Gem,Gaat vast morgen wel goed. Geniet van je slaap. En morgen zie je wel weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Motiva welterusten en werkze morgen.PLEASANT DREAMS Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hoi allen,Ik ben vandaag niet echt actief geweest op het forum, maar heb me wel ingelezen. Bedankt voor jullie complimenten.Gemotiveerde ik ben inderdaad heel erg trots dat ik gister niet heb gedronken en vandaag ben ik weer droog dus het gaat weer de goede kant met me. Ik ga morgen weer werken en probeer weer structuur in mijn leven te brengen.De discussie over erfelijkheid van alcoholisme is zeer interessant. Er zijn een paar wetenschappelijke artikelen die beweren dat het inderdaad erfelijk. Ik zelf heb 2 broers die naar mijn mening alcoholsten zijn en mijn beide zusters drrinken matig. Mijn moeder heeft zelden gedronken, maar mijn vader daarentegen tot zijn 45ste veel en daarna heeft ie gematigd.Dus bij mij in de familie zijneen aantal gevoelig en anderen minder denk.Zelf ben ik bewust dat ik met alcohol begon rond mijn 20ste en vanaf het begin kon ik niet matig drinken. Ik moest/moet dronken worden om te kunnnen stoppen. Soms lukt het om te stoppen bij 2 glazen, maar vroeg of laat dan gaat het weer fout. Mijn conclusie is dat ik een alcoholist ben die haar grenzen niet kent.Ik ga zo naar bed. Veel plezier om het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Soothe,Het gaat goed met me. De lichamelijke klachten zijn inmiddels vrijwel verdwenen. Rook wel heel veel. Maar voor de rest gaat het goed. Met jou ook toch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Jongens, welterusten en tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Welterusten Sandra, slaap wel en morgen gezond weer op voor weer een droge dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ga ook slapen, welterusten allen.Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Heel even nog voor het slapen gaan kijken naar de stralen van de maanwelterusten wensen aan de sterrenen vragen of de zon me morgen zal wekkenmag ik dan het licht uit doenwant ik ben echt heel moewant de sterren zullen me leiden vannachtnaar de plaats waar ik morgen ontwaak.Slaapwel lieve allemaal (niet van mijn hand) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Welterusten Corinne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hai Corinne,Nadat ikje welterusten zei en uitlogde bedacht ik me opeens dat je dan alleen hier was. Gaat het wel goed met je? Wil je ajb even reageren anders wacht ik nog wel een poosje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 moet even naar het toilet ben zo terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Je lampje is blauw dus dan zal je wel weg zijn. Goede nacht!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Marieke, LUciene,Hier ben ik. Ik was even een mail aan het sturen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Het gaat overigens goed met me. Ik ben alleen moe, dus ik denk dat ik ook maar vroeg ga slapen.Jullie staan ook op het punt om te gaan slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Lief dat jullie voor me opblijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden