stien Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Goede morgen,Vandaag alweer de week door de midden, nog maar even en er is weer een week volgemaakt.Voor iedereen laat die eerste staan dan is voor vandaag de grootste klus weer gedaan.Sterkte voor wie strijd, werkse voor wie werken gaat en anders een fijne dag.Sandra gefeliciteerd met 1 week ADB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Goedemorgen ook van mij, Weer te vroeg wakker omdat ik naar de Wc moest. Gisteren te laat, omdat ik een film wilde afzien. Lag al in bed toen.Ga niet nog een half uur eerder naar mijn werk, dus even tijd voor een bakje thee en dan me klaar maken voor een nieuwe dag. Realiseer me opeens dat ik wel een half uur later kon gaan naar het werk, dan was het nog de moeite geweest om even terug in bed te kruipen. Stom!!!!!@SandraGaat de tijd al zo snel dat jij een week ADFB bent? Wel meid van harte, en dat er nog maar vele weken en daarna maanden en jaren mogen volgen!!!!!!!@Stien,Mocht jij dit nog lezen: ook een hele goede dag en zet hem op!Allemaal een goede dag gewenst ook op woensdag de 13e. Zie laatste bericht van gisteren. Ja, ik lees alles hoor, ook al ben ik dan wat vroeger van het forum.We blijven weer allemaal (althans degenen die niet geminderd zijn) ADB vandaag. Weer een dag erbij, zo komen we er wel.LiefsGem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 @ Richard,Ik zag dat je je gisteren hebt aangemeld. Welkom op dit forum en sterkte met je poging alcohol de baas (ADB) te worden.Maak er vandaag de eerste dag van zonder alcohol en de eerste stap is weer gezet. Waarom zou het nu niet lukken?@Monica,Is het gisteren gelukt om droog te blijven. Zo ja, dan ga je bvandaag je derde (meestal meoilijke dag) in.Hou vol!!GroetenGem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Goedemorgen allemaal,Iedereen een fijne dag toegewenst vandaag.Anne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Goede morgen allemaal,Vrijdag de 13e is toch alleen maar link voor de bijgelovigen onder ons? Op woensdag kan ons niets gebeuren. Dus allemaal die eerste laten staan en dan komen we er wel. En diegenen die alleen maar minderen en juist omdat het woensdag is, een drankje nemen: proost!! :$ ( is niet voor mij weggelegd geloof ik)Sandra: van harte met je eerste week droog. Dat er maar vele weken moge volgen :musicnote: Stien, Gem en Anne en verder iedereen die ik nog ga zien vandaag een blijde dag toegewenst. Ik moet zo naar de sportschool maar eerst de fysio bellen. Weer 5 voor 12.....Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Goede morgen allemaal,Sandra,Gefeliciteerd met je eerste week ADB. :present::present::present:Op naar de 2de. Dit lukt je als je de eerste maar laat staan.Stien,Gem,Ik geloof niet dat jij een echt ochtendmens bent, je hebt eerst een bakkie koffie nodig.Werk ze maar weer vandaag, je week is alweer halverwege.@Richard en Monica,Ik sluit me aan bij het bericht van Gem. Succes. Anne,Een fijne ADB-dag.Luciene,Een goede morgen. Succes bij de sportschool.Ik had een afspraak om 9 u bij UWV, die is net afgebeld en verzet.Dus ik ben vroeg op met vrije tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Goede morgen allen,Was veel te vroeg wakker.Ga gewoon beginnen met vakantievoorbereidingen.Mocht de penicilline wat aanslaan kunnen we misschien de eerste week rond de Bodensee fietsen.Dan 1 week naar huis zodat mijn schoonzus en zwager ook 1 week weg kunnen.Gaan we wel in hun huis want m,n schoonmoeder ligt 200 km van ons eigen huis vandaan. Ook zo lekker.En dan wij weer een week naar de Loire.Gem bedankt voor je aanbod om de boel te annuleren, mocht dat nodig zijn.Volgens mij heb ik voor zoiets juist een annuleringsverzekering.Het is naaste familie en levensbedreigend.De arts wil ook een verklaring afgeven als we niet weg kunnen.Maar anders ga ik van jouw hulp graag gebruik maken.Zo zie je maar weer waar dit forum allemaal goed voor is.Nog even hebben we een eigen marktplaats. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Oh ja Sandra van harte met je eerste droge week:musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Goede morcgen,Sandra, je gaat goed,hou vol. Sterkte Sammy, geen wit wijnttje hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Soothe,De fles blijft waar hij is, en DICHT Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Hi RichardWaarom die rolstoel? Heeft, hoop ik toch geen symboolfunctie? Laat de eerste staan.Vertel hier je lotgevallen maar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Goede morgen allen,Toch eindelijk 1 knoop zelluf doorgehakt. Heb besloten en reeds geboekt, om in juli 2 weken in mn uppie te gaan kamperen. Doodeng maar het voelt goed.Op de huidige manier komt er geen beweging in de situatie en dat is voor niemand goed. Alleen al het nemen van dit besluit maakt dat ik me ietsje beter voel. Zat vanmorgen ook te denken aan het effect van het niet drinken. Het heeft ook zoveel overhoop gegooid, dat ik zowat zou gaan twijfelen of het wel een goede beslissing is geweest. Hoort drank gewoon niet bij het leven, is het niet een sociaal gebeuren? Alle kroegen die er zijn, al die mensen die het koppelen aan "gezelligheid"?Ik dreig alles te verliezen wat ik dacht opgebouwd te hebben. Dat zou toch eigenlijk andersom moeten zijn, als ik was blijven drinken? Raar idee eigenlijk. Ook werd er gister nog eens ingepeperd dat ik niet verslaafd ben, maar dit heb ik heel duidelijk ontkend. Ik ben wel verslaafd. Zou alcohol niet bestaan, dan wel weer aan iets anders. Dit is bij mij "altijd" nog zo geweest.Nee hoor, ik voel me nog steeds vastberaden om niet te gaan drinken, maar dit zijn zo van die gedachtes, omdat het allemaal ook niet zo simpel is. Ik ben verliefd, mijn relatie staat op het spel, mijn werk bevalt me niet en ik ben niet meer goed in staat om te voelen wat ik voel en echt wil. Even alleen weg leek mij niet zo gek.... Zolang ik maar niet drink, heb ik het vertrouwen dat het vroeg of laat allemaal goed komt. Fijne dag allemaal en zettum op.... Niet drinken is een terugweg naar jezelf, maar wie is die zelf?... tenminste, zo voelt dat voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Sammy,Moeilijk om in zo'n tijd met allerlei om te gaan. Goed idee om dit zo te regelen met je schoonzus en zwager. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Soothe,Heb je vandaag $$ voor je ogen?Maak er maar weer een droge dag van.Weet je , als je niet drinkt, spaar je een hoop geld uit voor andere dingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Mick,Goed idee om een 2 weken in je uppie te gaan kamperen.Dat geeft je de gelegenheid om e.e.a. op een rijtje te zetten en alles goed te overwegen.Neem wel pen en papier mee om van elk item de voor en nadelen op te schrijven enz.En voor de veiligheid een paraplu meenemen kan geen kwaad in dit landje.Zolang iemand om kan gaan met drank, kan die sociaal drinken, maar als je dat niet kunt, zoals ik en met mij velen (wij hier op het forum o.a.) dan rest ons niets dan een heerlijk sapje. En als die "sociale drinkers" het niet pikken dat je niet mee doet, is er is met hun "sociaal" zijn mis. Ik ken meer mensen die niet drinken, omdat ze het gewoonweg niet lusten. En reken maar die hebben meer leut op een feestje dan je maar voor mogelijk kunt houden.Voor nu: hou het maar weer heerlijk droog. Doe ik ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 HI Corrine, alles in orde?Als dat zou kunnen, dat de dollars hier voor het opscheppen liggen.het is stilletjes, rommel wat in huis.groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Hi lucy. Het is superstil. Lekker gesport? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Ik haal hier even wat uit het verband van het verhaal De Kreutzersonate van Tolstoj (sorry ik schreef Tolkien).quote... Zo te leven zou verschrikkelijk zijn geweest, als wij onze toestand hadden begrepen, maar wij begrepen en zagen dat niet. Daarin ligt én de redding én de straf van de mens, dat wanneer hij niet leeft zoals het moet, hij zichzelf een sluier voor ogen tovert om de armzaligheid van zijn toestand niet te hoeven zien. Zo deden wij ook. ...unquote Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Hai allemaal,Weer terug van weggeweest. @Mick. Je zegt: "Ik dreig alles te verliezen wat ik dacht opgebouwd te hebben" en je zegt: "Ook werd er gister nog eens ingepeperd dat ik niet verslaafd ben, maar dit heb ik heel duidelijk ontkend". Begrijp ik het goed dat jouw omgeving het niet zo'n goed plan vind dat je gestopt bent?Dat maakt het niet gemakkelijk. Degene die dat vind drinkt zeker zelf wel lekker door? Mijn man vond het ook niet zo'n goed plan. Maar ik heb mij voorgenomen me daar weinig of niets van aan te trekken.En hem te laten zien dat het heus wel gezellig kan blijven ook zonder drank. Maakt het wel extra lastig. En nog een klein adviesje: neem dat boek mee op vakantie. Ik heb er geen aandelen in hoor...Corrinne : Deden ze dat zomaar dat verzetten. Als jij wat wil verzetten dan moet je wel hele goede redenen hebben om af te mogen zeggen Maar heb je wel lekker veel aan je dag nu je zo vroeg op was:)Sammy: krijg je ondanks de nare situatie al wel een beetje zin in je vakantie? Ik hoop het voor je.Soothe, wat een lekker groen dollarteken. Dat is het begin van van het grote geld. Ik ben dol op affirnaties. Hier nog een leuke voor je:Het universum steunt me en geeft me alles wat ik nodig heb, ik hoef het alleen maar te bestellen en vast dankbaar zijn.Print uit en hang op je koelkast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Wat een mooie zinsnede Corinne. Ik ken die sonate niet. Ga ik opzoeken. En eerlijk gezegd ken ik Tolkien ook niet. Maar wat niet is kan komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Tolkien ken je wel LUCY. IN de ban van de ring.Dit zij hij heel knap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Zag het nu pas. Bestellen en dankbaar zijn, Ach ja! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Is dat J.R.R. Tolkien? Die het boek the hobbit heeft geschreven en in de ban de ring? Of is het geheel iemand anders? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 die kreutzersonate is een bestaand stuk. Van janacek. Toilstoi heeft er over gescgreven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 ben zaken aan het aanpassen , hou niet van slordigheden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden