blacky Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 sssssttttttt :-))ik ben aan het avond eten bezig corinne tot straks groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Goedemiddag allen,Aramil succes vandaag. Ik herinner me eerste dag als gister en weet hoe moeilijk het kan zijn. Nu bijna 2 weken later voel ik me heerlijk in mijn vel.Nikka, hetzelfde geldt ook voor jou. Zet hem op.Alle anderen een fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Aramil/Mike,Ik geloof dat er hier maar weinig zijn die weten wat "pingen" is. Tenminste als je dat doet vanuit je ICT achtergrond.Je hebt verbinding, ik ping terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Aramil/Mike,Geniet op de AA.Tot straks.Ik ga zo naar mijn yoga. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Blacky,eet smakellijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Marieke,Hoop dat je lekker gesmuld hebt en straks veel plezier bij AA.Leuk dat je gaat combineren.Welke accordeon gebruik je voor welk koor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Sandra,Ben je alweer 2 weken ADB. Gefeliciteerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Zo, ik ga me verkleden en dan naar yoga.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Corinne,Bedankt, maar ik ben morgen precies 14 dagen ADB, maar ik neem je felicitaties alvast in ontvangst. Ik lees dat het goed met je gaat. Mijn complimenten hoe je iedereen ondersteunt en stimuleert.Soothe, ik hoop je weer te treffen op het forum. We zouden namelijk samen stoppen met roken. Weet je nog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Met Soothe,Bedankt voor alle tips, adviezen, steunbetuigingen.Gisteren heb ik het toch niet gered. Was toch nog aan het afbouwen.Vandaag 2x½ liter.Ben niet het type, om de boel te bedonderen. De trek is nu echt weg.Zit aan een glas tintelfris.Dus morgen wordt de echte ADB dag!Het is nog niet zo eenvoudig, om opgenomen te worden.Crisis zagen ze niet zitten. Dan kunnen we je wel iedere 2 weken op de crisis leggen!Dan is er harm-reduction, dat gaat ook niet à la minute. Of 14 dagen DETOX, moet op plaats wachten.Dan doe ik het maar weer met jullie!Ik heb noch niet alles bijgelezen. De mist in mijn hoofd moet opklaren.Moe, niet te geloven.Zo moe ben ik nog nooit geweest. Het lijf is uitgewoond!!Het Beste, Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Soothe, Sterkte vandaag en morgen weer ADB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Sterkte Soothe,Ik ga zo naar de AA. Dat kan je dus ook altijd nog doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 We gaan ervoor Sandra. Net het eerste eten in 4 dagen. De drank drukt de honger weg.Ga nu douchen, schijnt heilzaam te werken.Kom vanavond nog even.Typen lukt slecht, eindeloos naar een letter zoeken.Alles gaat vertraagt.Hersens werken niet optimaal. Als ik nou niet doorzet, leg ik een keer het loodje.Groetjes Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 19 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Ik heb me net weer helemaal ingelezen. Wat gebeurt er toch een hoop met iedereen en niet allemaal negatief!!! Belangrijkste is dat we allemaal kunnen minderen, stoppen of weer opnieuw kunnen beginnen met ADB te worden. Dankzij ons doorzettingsvermogen, want het waarachtig geen geringe opgave om die verdraaide alcohol de baas te blijven.@Ace en Aramil, welkom hier, hoop dat jullie hier steun kunnen vinden en veel succes met de poging ADB te worden, wat dat dan voor jullie ook inhoudt minderen of geheel stoppen. De ene wil minderen, anderen willen stoppen en sommigen besluiten alsnog te stoppen nadat pogingen tot minderen hebben gedaan. Ikzelf heb besloten om helemaal geen alcohol meer te drinken en hoewel dat tot niu toe lukt, vind ik het nog steeds moeilijk, hoewel stoppen voor mij duidelijk heel veel positieve kanten heeft. Zoveel dat ik het tot nu toe kan opbrengen om alcoholvrij te blijven.@ Anjo, ik begrijp in jouw situatie dat helemaal stoppen te veel gevraagd is. Als je het onder controle kan houden, denk ik dat je al supertrots op jezelf kan zijn.@Corinne, lekker yoga-en en ontspannen. Je gaat hartstikke goed. Leuk dat je complimenten krijgt dat je er zo goed uitziet. Heb dat al eens eerder gelezen in een artikel, dat als mensen na jarenlang gebruik stoppen, het lijkt alsof ze een face-lift hebben ondergaan. Nou, ik teken daarvoor niet voor die face-lift, maar wel voor er beter uitzxien. Voelde me de afgelopen maanden zo uitgewoond, zal er ongetwijfeld ook zo hebben uitgezien. Nu maar wachten op de complimenten.@Stien, lekker dat je je zo goed, fris en fruitig voelt. Tevens dat je weer helemaal aan de slag kan.@Sandra, morgen 2 hele weken. Feliciteer je morgen pas hoor, maar trakteer jezelf maar op een kadootje. Heb de discussie gelezen over straffen en belonen, van mij mag je iets leuks gaan doen of kopen om het te vieren.@Mick, je krijgt steeds meer zelfreflectie en ik proef ondanks alles wat je zegt een steeds positievere ondertoon. Je gaat het wel redden hoor. @Blacky, na morgen nog 3 nachtjes slapen...., na overmorgen nog twee, na over-overmorgen nog een (1) nachtje en dan.........@Marieke, fijn dat je je zo "kwijt"kan in het accordeon spelen. Denk die mutsen er niet bij en het is een hartstikke leuk team.@Soothe, ik wens je veel succes morgen! Ga ervoor man! En vanavond niet teveel drinken, want dat krijg je als een boemerang terug morgen.@Charlie, veel sterkte met de dochter (en je ongeboren kleinlkind) en let goed op jezelf.@Nikka, succes met je poging tot minderen. Probeer inderdaad nog een dagje erbij te doen. Kan je alvast wennen aan twee alcoholvrije dagen per week. BEn het met Corinne eens dat het beter is om even te stoppen, om je lijf te laten wennen geen alcohol te krijgen. Maar dat weet je het best voor jezelf en ook wat voor jou op te brengen is.Zo, en nu eten. Zie jullie straks weer!Liefs,Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Hi Anjo, heb een hoop bij te lezen.Ben weer boven water en kurkdroog!!Gaat het goed, hoop van wel!Het leven kan rare streken met een mens uithalen,Maar we beginnen wéér opnieuw. Ga je goed Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Wat een hoop nieuwe namen! Goed van jullie dat je deze stap neemt, en fijn dat je de weg naar dit forum hebt gevonden. Welkom en veel geluk gewenst!Zelf schrijf ik hier niet zo veel, maar ik lees iedere dag wel een stukje bij. Ben dus zowiezo vaak te laat om adequaat te kunnen reageren, meestal heeft één van onze medestrijders al een antwoord gegeven waarvan ik denk: juistem. Dus laat ik het meestal maar.Zelf ben ik ook volledig gestopt, na eerst nog wat twijfels en wat rotbuien, maar nu ben ik blij dat ik niet meer hoef. Ik ben er van af, ik denk er niet eens meer over na. Het leven zonder alcohol is een best leven. Vorige week nog bij kennissen langsgeweest waar het bier rijkelijk vloeide, "ach neem er nou ook één", je kent dat wel... 't deed me niks. Zolang er nog water uit de kraan komt is het mij best. Het viel me wel op hoe mensen veranderen na een paar glazen, en hoe ze blijven veranderen als ze door blijven drinken. Zag ik vroeger ook nooit.Ik kan vanaf hier alleen maar iedereen sterkte wensen, neem dat wijze besluit en hou het vol, je bent uiteindelijk zelf de winnaar. Ook als je wilt minderen neem ik natuurlijk mijn petje voor je af, maar mij lijkt dat moeilijker dan gewoon stoppen. Wat het ook wordt, het is in ieder geval beter dan tegen de bier- of wijn-stroom opzwemmen, want dat lukt je toch niet. Soothe, als ik je berichten zo lees lijkt het mij dat je inmiddels aardig door je opties heen bent. Wat wil je? Waar ben je bang voor? Waarom stel je het steeds uit? Ik vond het super dat je er zo goed mee bezig was, en ik vind het jammer dat je nu weer een terugval hebt. Tuurlijk, dat gebeurt mij ook ooit nog wel eens een keer, maar ik hoop toch echt dat ik mezelf dan heel rap weer bij kop en kont pak en het van me af kan schudden. Je snapt me wel.Wel super trouwens dat je hier niet weg blijft, je bent wel eerlijk.Edit: je was me voor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Met drank wordt de grote dorst gelest,maar ook met water gaat dit best.Alcohol maakt dat je je problemen vergeeten neemt voor uren weg het leed.Drank maakt je leven kapot,maar dat is slechts de drinker 's lot.Ook anderen krijgen problemendoordat sommigen alcohol tot zich nemen.De drinker vermaakt zich bestterwijl hij andermans leven verpest,want hij besteft dat nietals hij 't goedje naar binnen giet.Drank schept problemen voor iedereen,ook al drinken ze er geen.De echte drinker herken je onmiddellijk.Met een pint in de hand staat hij onverbiddelijkte hangen aan de toog.Hij valt meteen in 't oog.Hij staat zuipend te zeverenom na een tijdje 't goedje op 't toilet weer af te leveren.Altijd zat, weet hij nietwat een gezinsleven hem allemaal biedt.Hij is of blijft ook niet getrouwd,omdat hij een gezinsleven niet volhoudt.Na enkele jaren gaat hij dood,onwetend over wat 't leven hem bood.En reeds enkele weken na zijn begrafenisweten zijn cafévrienden niet meer wie hij is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Goedenavond allemaal,Welkom voor al degenen die nieuw zijn, en succes! Dat geldt ook voor degenen die zich voorgenomen hebben vandaag ADB te zijn.Het valt enorm tegen zeg, om 's avonds het hele draadje te moeten lezen. Zeker omdat ik ook nu bijna geen tijd heb. Ik lees maar zo'n beetje diagonaal, en ga niet overal diep op in. Ik zie dat het met sommigen heel goed gaat, met anderen iets minder, maar goede voornemens zijn er voldoende, en zolang die maar in daden worden omgezet gaat het goed!Ik heb net de douche schoongemaakt. Er moet nog een keer geschilderd worden, maar als alles mee zit kan er morgen gedoucht worden. Het toilet wil ik zo nog even doen, ik ben nu even aan het pauzeren, want van een douche soppen na een hele dag werk wordt deze niet meer zo piepjonge dame moe. Doet me trouwens denken aan Stien die er 20 jaar jonger uitziet. Stien, dan lijkt je dus 6, en mag je ook helemaal niet drinken! Vind ik niet eerlijk trouwens, niemand zegt tegen mij dat ik er 20 jaar jonger uitzie.Ik ga mezelf nog even belonen met een glas roosvicee 50/50 en een schoon toilet! Laters! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 19 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 @Anna ben wel heel benieuwd hoe het vandaag ging!@Water, ik hoop dat ik op een dag me ook nog eens zoals jij mag voelen, dat het je niets doet, ook al zal je steeds moeten oppassen. Ik vind het op een of andere manietr nog steeds moeilijk alhoewel ik echt niet zoveel trekmomenten heb. Alleen de thuiskomst na het werk, ook vandaag blijft lastig. Zo'n vastgeroeste gewoonte en als je dan niet lekker in je vel hebt gezeten die dag.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 19 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Een gedicht met de waarheid als een koe Soothe!We laten ons niet kisten door die rommel die alcohol heet. Zorg ervoor dat we je morgen kunnen feliciteren met je eerste dag droogstaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Zo, ben weer thuis.............mn andere dochter kwam even langs en heeft een patatje voor me gehaald.Ik heb gewoon geen tijd voor boodschappen en bij mn dochter thuis ben ik bezig de boel een beetje op te ruimen......Achteraf had ze dus meer pijn dan ze toegaf, met als gevolg dat ze de boel wat heeft laten verslonzen....Klein manneke was hartstikke lief, alleen net met het naar bed gaan lag hij op de commode te jammeren "mamamamama", zo zielig, heb een potje meegejankt.Maar morgenochtend nemen we hem dus mee naar het ZH als verrassing voor zn moeder.( zie eerder bericht)Geloof het of niet, maar als jullie wisten waar ik nu enorme behoefte aan heb....Ik hoop dat ik het ga redden.Maar mn kinderen en kleinkind gaan voor alles, dat houdt me op de been!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 19 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Kan ik me voorstellen Charlie.Je staat onder spanning en wat doen wij (ex)alcoholisten dan? Precies......Maar geef niet toe! Je hebt er achteraf zo'n rotgevoel over en je dochter is ook niet blij als ze erachter komt. Terwijl ze nu een moeder heeft die er voor haar is.Heb er alle vertrouwen in dat je dit gevoel kunt weerstaan.Laat je horen als er nieuws is?Groeten,Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Charlie, ik snap wel dat je nu zucht voelt, maar jij weet net zo goed als ik dat het er niet beter van wordt. Bedenk eens hoe fijn het is als je morgen met het kleine manneke en een helder en nuchter hoofd in het ziekenhuis je dochter gaat verrassen! Als jij daar met een kater komt, en niet fit, doet dat je dochter bepaald geen goed hoor. Maar hoe fijn zal het voor haar zijn als zij ziet dat je fris en wakker bent, en goed voor het kleintje kan zorgen!Voor degenen die zich afvroegen hoe het vandaag ging: ik was helemaal spic en span, geen vlekken, geen koffiedrama, en bovenal geen poep! Ik weet alleen zeker dat ik enorm dik ga worden daar, als ik niet uitkijk, want ze hadden alweer taart (gisteren ook al).Eerlijk gezegd begin ik alweer vreselijk te twijfelen aan mezelf. Er worden nogal regelmatig rookpauzes buiten gehouden, maar ik rook niet, dus werk ik gewoon door. En ik vraag nogal veel, want ik wil graag precies weten hoe alles zit. Maar teveel vragen werd in mijn vorige baan niet op prijs gesteld, en ik weet niet hoe dat hier zit. Zucht, twijfels, twijfels, twijfels, dat ben ik ten voeten uit. Ik denk dat ik het donderdag maar gewoon ga vragen, ik weet niet wat ik er anders mee moet.Soothe, prachtig gedicht. Waarom hang je het niet in huis op, zodat je het dagelijks kunt lezen? Misschien helpt dat wel om die eerste niet te nemen!En nu ga ik echt nog die wc boenen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Zo dat valt mee, maar een pagina bijlezen.@Marieke,Jij zit nu nog bij de AA als ik me niet vergis.De yoga zit er weer op voor dit seizoen. We hebben nog even wat gedronken.Ik heb nu Amé geproefd. Wel dit heeft helemaal niets met wijn te doen. Moet het wel voorstellen. 't Is net Spa rood met geconcentreerde bosbessen en een tikje kruiden.Van de wijn ben ik natuurlijk afgebleven en weet je het deed me niets.Dinsdag 3 juli gaan we met het groepje uit eten. Ben benieuwd. Dat wordt mijn eerste etentje zonder bodyguard. Heb er vertrouwen in.@Sandra,Ach zat ik er een dag naast, nou ja, proficiat met je 13 dagen ADB is ook leuk. Ik ben de hele dag al verstrooid.@Soothe,Goed dat je er weer tegen aan gaat. Je kunt je ook opgeven voor de internetbehandeling. Je hebt echt professionele ondersteuning nodig om te stoppen.Maar kop op schouders eronder en wij zullen je steunen. Eerst en vooral braaf drie maal per dag goed eten, dat stop de trek al flink en natuurlijk heerlijk helder kraanwater nutigen, dat zuivert.@Gem,Als ik weer werk, zal ik op de dagen dat ik werk er echt niet toekomen om de hele draadjes te verwerken.Je hebt gewoon geen face lift nodig dan. Volgens mij zie je er ook super uit nu. Vraag maar eens aan iemand die je langere tijd niet gezien hebt.@Water,Jij gaat ook nog steeds goed. Weet je, ik trek mij steeds weer op aan onze "nieuwelingen", ervaar weer hoe slecht ik in mijn vel zat, hoe moeilijk de weg naar ADB en voel hoe goed ik me nu voel en blij dat ik niet meer hoef.@Soothe,Een hele mooie tekst. Weet je, je zou die elke dag weer moeten doorlezen. Kan je steunen in je doel te stoppen en gestopt te blijven. Dat gedicht gaat de verzameling, spreuken, uitspraken, teksten en gedichten om later weer eens na te lezen.@Anna,Jij ziet er vast ook 20 jaar jonger uit nu. Blij dat je toch even komt kijken hoe wij het maken. Hoe beviel het op je werk?Ik moet morgen tijdig op om naar het zoveelste sollicitatiegesprek te gaan, ditmaal in eigen stad, op ongeveer 20 min. fietsen. Hopelijk zijn de weergoden dan met mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2007 Charlie,Je redt het vast. Je kunt het en ik wil je niet inhalen. En hoe kun je nu zorgen voor je kleine manneke en je dochter als je straalbezopen bent? Hou het maar lekker droog met water, thee en sap, dan kun je even goed genieten van het moederen.Doe de groeten aan je dochter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden