Spring naar bijdragen

WOENSDAG 20 JUNI

Mick

Aanbevolen berichten

En al zou het me mijn werk, mijn huis en/of mijn relatie(s)* kunnen kosten, ik wil niet meer drinken. Ik wil het niet meer, ik kies voor mezelf. Ik heb moeite met keuzes maken, maar dit is toch wel de beste keuze die ik in de laatste 20 jaar heb gemaakt.

Fijne dag allemaal... ik ga slapen.

Mick

Lekker een nieuw draadje geopend :D

*hiermee bedoel ik ook vrienden en familie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen allemaal,

Even hier. Vannacht om 1:33 uur nog een berichtje geplaatst. Zal ik hier even herhalen voor het geval er niet teruggelezen word, dan weten jullie hoe het gaat:

"Bijna iedereen slaapt op het forum, hier thuis in ieder geval gelukkig wel. Ik was al op bed geweest maar er weer even uit. Op dit moment heb ik mijn zuster te logeren. Dus de hele dag met allerlei dingen bezig en dus even weinig tijd. Ik sta nog steeds droog en dat gaat dus heel goed. Als ik eerlijk ben krijg ik een beetje de pee in op mensen in mijn omgeving die drinken en dan meer of soms maar net meer dan de hoeveelheid die sociaal verantwoordelijk heet. De verandering van die genen en de manier van praten of bewegen. Zo was ik natuurlijk ook toen ik nog dronk. Maar dat heb je van jezelf niet door. Zij ook niet.

Maar ik word er niet goed van. Het enige voordeel ervan is dat ik zoiets heb van: ik drink nooit meer, ik wil het toch echt niet meer laten gebeuren dat ik ook weer zo zwammerig en anders van gedrag word en dat je anders gaat praten.... en zo kan ik nog wel even door gaan.

Soothe we hebben contact en zet hem op morgen, we bellen. Gem en Corinne en al de anderen , 'zie' jullie snel weer. "

Vandaag weer een druk programma. Gelukkig heeft 's morgens nog niemand iets op......

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Redelijk geslapen en geen zin in de nieuwe dag. Zit vandaag alleen op het werk, boze klanten ivm de achterstand en een negative stemming van collega's. Wil daar weg, maar vind het slap om na 2 1/2 week te kappen, bovendien is er verder nog niets bekend wat er allemaal gaat gebeuren. ik ben nogal labiel de laatste dagen (emoties) en denk dat het niet juist is nu zulke grote beslissingen te nemen.
Ik heb mezelf voorgenomen te wachten tot na de vakantie in augustus. Wellicht kijk ik er dan anders tegenaan, als ik wat langer ADB ben. Positief: ik ga ervan uit dat ik dan nog ADB ben!!!!!!!
Succes allemaal vandaag en hou het droog!

@Corinne, succes met je gesprek om 10 uur!

@Lucienne, blij dat het zo goed gaat, ondanks dat anderen in je omgeving drinken.

@Charlie sterkte.

Alle anderen, ik moet gaan, anders haal ik mijn trein niet en baal ik nog meer.

Liefs,
Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe dag, nieuwe kansen... grijp ze! ;)

Mick, goed bezig, straks ga je jezelf herontdekken nog leuk vinden...

Gem, af en toe een beetje Zen tussen de oren, dan kom je de dag wel door. Wat zal jij vanavond moe en trots zijn!

Iedereen: Sterkte en Hou Vol. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben me tocheen partij moe na het nachtelijke telefoontje. Kon niet meteen weer slapen dus lopen nachtbraken. Wekker iets later gezet en ben nu te laat voor mn werk dus de dag begint goed!
Deze tekst werd net onder mn neus geduwt.

Een boeddha is iemand die vrijheid vindt in geluk en ongeluk.

Bodhidharma
(De oorsprong van Zen, 1993)

Het woord Boeddha betekent 'ontwaakte'.
Nou als ik ADB blijf ga ik misschien ooit nog wel es ontwaken:huh::) En ik ben vast van plan niet meer te drinken dus wie weet.....

Heb een fijne dag allemaal. Hou het droog, bekijk het stap voor stap, uur na uur, dag na dag.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal,
zie nog geen zonnetje maar die komt nog wel!
Het is buiten lekker opgefrist en de plantjes hebben hun natje ook weer gehad.

Bammetje, de één ontwaakt vroeg de ánder laat. De volgende vindt hier de middenweg in.
Weet je zeker dat je die kroegloper niet kent? ;)

Lucienne, heerlijk hé dat besef van het nuchtere koppie.
Fijn dat je Soothe zo goed kunt ondersteunen. :present:

Soothe, zet hem op vandaag!

Gem, Je hebt toch een proeftijd, die is er niet voor niets.
Fijn en houdt vast die positieve gedachte, je gaat goed met ADB zijn!

Mick,
Om nog even op je berichtje terug te komen. Ik heb er nog een behoorlijke poos over door liggen malen vannacht.
Ik sta nog helemaal achter mijn antwoord hoor, alleen wil ik er nog iets aan toe voegen.

Vandaag kan ik schrijven dat ik de 6 maanden ADB ben gepasseerd! En dat voelt wél heel erg goed.

Maar om nu direkt te spreken van al zou het mijn werk, huis en relatie kosten, ik kies voor mezelf.
De toon komt wat misplaatst over op mij en schrikt mij af. Het zou zelfs beginnelingen een rede geven om toch maar vooral niet helemaal te stoppen met de alco.
ADB worden ging niet vanzelf, het ging stapje voor stapje. De veranderingen die ik nu onderga moet mijn relatie ook kunnen volgen. En het hoeft niet altijd in hetzelfde tempo te gaan, mogelijk dat de ander er meer tijd voor nodig heeft als ik.
Ik kies wel degelijk voor mezelf maar de veranderingen die ik bewúst maak en wil neem ik ook stapje voor stapje. Ik betrek hierbij mijn relatie en probeer hier op een positieve manier constructief aan
te werken.
Het gaat niet altijd zoals ik het wil of in mijn tempo maar er zit vooruitgang in.
Ook hier is tijd en geduld een belangrijke factor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen.

Houdt het allen droog!!
Drank bewijst echt geen dienst. Mijn trek is helemaal weg.

Heb mijzelf behoorlijk teruggezet.
Zweet me nog de pukkel en nog shaky.

Een vermoeidheid, die niet uit te leggen is.
Geestelijk en lichamelijk een wrak.

Maar!!!! ik sta droog, dus ieder uur kan ik beter worden.
Mijn lichaam is nog alcohol aan het afbreken. Anderhalf uur voor een glas, dat is niet 123 ui je systeem

Allen fijne dag Groetjes Soothe.

IK BLIJF VANDAAG ADB!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BB:
Ja, dat heb je er ook van, als je bezopen je nummer geeft aan mannen in de kroeg. :D

@Stien:
Vandaag 6 maanden? Gefeliciteerd!

Ja, ik kan best wel begrijpen wat je daar zegt, maar voor mij voelt het nou eenmaal zo. En ik denk zelf, dat een nieuweling zich nergens van af hoeft laten te schrikken als hij/zij echt wil stoppen, want dat zal weer een smoes kunnen zijn, om toch te drinken en dan was hij/zij er dus ook nog niet aan toe. En ook wil ik ermee aangeven, dat toen ik wel dronk, dit juist de dingen zijn die zo eng zijn te verliezen en men soms ook zelfs verliest, maar dan vanuit destructie en afhankelijkheid of juist in een ellendige situatie blijft hangen, omdat je niet in staat bent om voor jezelf te kiezen.
Nu voel ik juist heel duidelijk, dat het eigenlijk allemaal niet zo uitmaakt (en hoef ik het ook heus niet allemaal te verliezen en zeg ook niet dat je er aan 'moet' werken), als je maar 1 met jezelf bent. Je hebt niets of iemand nodig, om gelukkig te zijn. Je moet het vinden in jezelf, daar gaat het om. En waarschijnlijk verlies je dan heus je werk, je huis en/of je relatie(s) niet, maar mocht dit wel het geval zijn, dan tja... En natuurlijk zou ik wel verdriet en pijn hebben, mocht dit wel gebeuren, maar het is maar om aan te geven hoe sterk ik de motivatie voel om niet meer te willen drinken. Zolang ik maar niet drink, geloof ik wel dat het goed met me komt, hoe zwaar en pijnlijk de weg soms ook zal zijn. Niemand heeft ook gezegd dat het gemakkelijk was om te stoppen met drinken en je leven in 1 keer probleemloos zou zijn.

En hierop vind ik dus ook zo mooi die zin van BB toepasselijk:

Een boeddha is iemand die vrijheid vindt in geluk en ongeluk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Iedereen een goede, ADB, dag gewenst.

@Luciene,
Heb je nog geslapen na je nachtronde?
Ik heb mensen nog niet zien veranderen, omdat ik nog niet in zo een omgeving ben geweest. Komt nog wel, dat ik ook een spiegelbeeld uit het verleden krijg te zien.

@Mick,
Dat noem ik nu nog eens kiezen voor jezelf, voor je ADB-zijn.
Maar is het niet al te rigoureuze insteek.
Beetje relativeren op alle vlakken kan geen kwaad.

@Stien,
Slaap lekker.

@BamBam,
Sommigen zijn er snel bij om een draadje te openen.
Wat rot dat je vannacht werd wakkergebeld.
Mijn mobiel staat altijd uit 's nachts, overdaag meest ook.
Hoop dat nog lekker hebt kunnen slapen. Nee, dus las ik later.
En vooral die gremlins de deur hebt uitgewerkt.
Hoop dat je dit niet meer overkomt.

@Gem,
Raap toch maar je positivisme en motivatie bij mekaar om de dag toch tot een redelijk succes te maken.
Hoor vanavond wel hoe het je vergaan is. Rotdagen heb je altijd wel op je werk.

@Water,
Maak er zelf ook een fijne dag van.

@Sandra,
Leuk vooruitzicht: bijna weekend.

@Stien,
6 maanden is een mijlpaal. Pas op, wees alert. Niet te veel gaan fuifen.
Zet wel de bloempjes buiten (krijgen vast wel weer water vandaag.
Joepie. Maak er een fijne feestdag van vandaag.

@Soothe,
Hou je taai en droog vandaag. Je kunt het.

Zo ik ben weer bijgepraat.
Ik ga me maar eens klaar maken.

Tot straks allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, spannend...........:D
Stien, gefeliciteerd, met 6 maanden ADB!:present:
Soothe, zet hem op!!

Allen een hele fijna dag, ik ga nu mn dochter verrassen en de rest van de dag en avond oppassen, maar kom als de tijd er is, wel tussendoor even piepen!!!

Groetjes!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oma Charlie, fijn gevoel zal dat geven. ADB zijn en de kinderen tot grote steun zijn!
Dit had écht niet gekunt met een kater koppie!!

Corinne, Succes en gebruik niet te veel parfum hé!

Hoe zo, slaap lekker 's ochtends om 9.08uur. Ik ben er toch zeker van dat ik pas wakker ben! :D

Mick, wat benne we toch schrijverig op de vroege morgen...:)

Fijn dat je dat nog even geschreven hebt, kan ik me helemaal in vinden. Je hebt wederom gelijk!

Maar eh, eh, eh, helemaal? Natuurlijk moet je het allereerst vinden in jezelf anders kun je ook niet gelukkig zijn. Maar lang zul je niet gelukkig kunnen zijn zónder iets of iemand.
Dus ben ik van mening dat het geen je nu toch nog wél hebt na deze destructieve periode, je het
beter kunt koesteren. De tijd nemen en geven en zien wat je er mee kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey iedereen, eerste nacht volgehouden, maar was wel lastig. Ik had overal jeuk en pijn, en shaken constant. De AA meeting is heel goed gegaan, heb er veel steun gevonden. En zoals ze daar aanraden, pak het per 24 uur en zeg tegen je zelf vandaag geen alcohol. En herhaal dat elke dag.

Dus ik ga er weer voor! I know I can do it! en voor iedereen ook succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stien:
Ik wil niet leven in angst en bang zijn om dit of dat te verliezen. Ik hoef niets te verliezen, zolang ik mezelf maar niet verlies. En ook zal ik zorgvuldig zijn en niet zomaar alles uit mn handen laten vallen, want dat zou weer een vlucht kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, echt helemaal mee eens! Positivo! :present:

Aramil, goed gedaan!
Doorzetten is de kracht om snel van de afkickverschijnselen af te komen.
Heb je ondersteunende medicatie/vitamines?
Warme/koude douche wil (even) helpen om de jeuk wat minder te voelen.
Als je het moeilijk hebt/krijgt schrijf het hier van je af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Mick,... je moet het zoeken in jezelf.

Mijn levenlang heb ik geluk een beetje liefde of veiligheid gezocht bij de ander.
Ook in mijn relatie zocht ik naar evenwicht middels mijn partner.

Wat niet lukte omdat ik geestelijk niet zelfstandig was, niet volgroeid.
In een relatie hoef je niet anders dan jezelf te zijn, zo simpel is het.

Je bent liefde, je bent verdriet, je bent je eigen dal, of probleem, je bent zelf de pijn die het leven doet, je bent vreugde je bent geluk en al deze ingredienten samen vormen een zelfstandig volwassen mens wat niet meer op zoek is naar een relatie maar deze ziet als een welkome aanvulling op de kwaliteit van zijn of haar leven.

Mijn ervaring is dat in een relatie waarin de partner geestelijk minder ontwikkeld is er ruimte moet zijn om de groei van de partner niet te belemmeren.
Het biedt de ander de mogelijkheid te leren liefdevol om te gaan met de problemen van de ander en geduld te oefenen.
In tijd uitgedrukt is het onbelangrijk waar men zich in de ontwikkeling bevindt, belangrijk is dat men hetzelfde pad bewandeld.

En zoals Stien schrijft gaat het vaak niet zoals je wel zou willen dat het ging, maar vergeet niet dat een relatie waarin beide parteien om wat voor redenen dan ook een achterstand hebben opgelopen op geestelijk terrein dit een zware stempel kan drukken op de relatie..
Het enige antwoord is liefde.

Nergens kun je zoveel te weten komen over jezelf als in een liefdesrelatie.

Lieve mensen maak er een mooie dag van.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aramil,

Ik heb je blog gelezen. Neem me niet kwalijk dat ik het zeg maar het lijkt mij wel heel erg sterk
op een studie opdracht met een klein persoonlijk tintje lijken.
Als dit niet zo is dan moet er nog veel gebeuren, héél veel. En de toekomst zal het dan uitwijzen.
Op je blog lees ik dat je nu ál een eerste stap hebt overwonnen!
Ik zou kunnen zeggen bravo ware het niet zo dat de ervaringen hier leren dat het overwinnen
van elke, maakt niet uit welke stap, écht een beetje meer tijd gaat kosten. En dan zeg ik het nog
voorzichtig.
ADB worden/ zijn gaat niet zomaar. Alleen stoppen met drinken dan ben je er nog niet.
Je bent misschien even van je afkickverschijnselen af maar dan komt de rest nog.
Je zult moeten investeren, onderzoeken en zo meer.
Maak gebruik van je denkvermogen en je leesgierigheid en probeer eens een boek te kiezen hier op het boekendraadje.

Zelf heb ik gekozen om hier op dit forum te schrijven en het is mij té veel om ook op het blog te gaan reageren. Hier bereik ik meer deel genoten en kan ook reakties op mijn schrijven terugverwachten.
Tenslotte schrijf ik hier mede voor mijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja, na de meeting bij de AA zie ik dat er verschillende definities van stappen zijn, mijn eerste stap zoals ik het bedoel is in mijn blog bedoeld als de eerste stap in het stoppen als in: Geen bier halen na het werk en de eerste dag doorkomen. Maar de eerste stap als bij de AA is uitgelegd is inderdaad uitgebreider.

En ja, ik schrijf het boek vanuit mijn oogpunt, en schrijf zoals ik mij voel. Niks mis mee toch? Het is een blog die over mij gaat, die mensen wat mij betreft mogen lezen om eventueel herkenningen in tegen te komen. Ook wat ik leer deel ik daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...