Spring naar bijdragen

Donderdag, 21 juni 2007

Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Wie kan ons helpen met tips?
Manlief en ik zitten met een kop een thee op de bank beneden, inmiddels erg ongerust te wezen.
We hebben een dochter ban 16 jaar, waarmee we op z'n zachtst gezegd nogal wat problemen hebben.
Gisteravond is ze samen met een vriendin naar de kroeg gegaan.
Inmiddels is ze nog niet thuis en dat is voor door de week hoogst ongebruikelijk. Als ze weggaat is de afspraak dat ze altijd mobiel bereikbaar moet zijn. Nu dat is ze niet, we krijgen meteen de voicemail. Dat betekent dat de mobiel uitstaat of dat de batterij leeg is. Het telefoonnummer van haar vriendin hebben we niet.
We hebben inmiddels een aantal telefoonnummers van haar vrienden, deze hebben we stuk voor stuk(!!!!) met veel moeite en ruzies bijeen weten te sprokkelen. Helaas het nummer van degene met wie ze weg is niet.
Ze drinkt en ze blowt ook weleens, we zijn dus bang dat de dames niet in staat zijn om naar huis te fietsen.
In het meest positieve geval zijn ze bij iemand thuis, die geen kwaad in de zin heeft om bijvoorbeeld hun roes uit te slapen.
Ze is weleens eerder laat thuis, een tijd zoals dit is wel ongebruikelijk, maar dan altijd in het weekend en bij speciale gelegenheden. Een situatie als dit is dus ongewoon en zeker door de week.
We weten niet wat we moeten doen.
De vader van de vriendin is pas vanochtend om 8 uur te bereiken. Vanuit privacy overwegingen (iedereen kan meelezen op dit forum, niet alleen degenen die aangemeld staan) kan ik niet uitleggen waarom.
Wat kunnen we nog doen, behalve lijdzaam afwachten tot straks 8 uur?
Heeft iemand een tip? Bijvoorbeeld hoe we een mobielnummer kunnen achterhalen? De vriendin zal wel een pre-paid hebben. Dan kan je toch niets terugvinden? Inmiddels zijn we heel erg ongerust, want dit is voor onze dochter ook erg ongebruikelijk.
Mocht iemand inloggen en iets weten, meld je dan alsjeblieft.

Liefs,
gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 132
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ze is terecht!!! Net een daverende ruzie, achter de rug.
Niet voor rede vatbaar.
Heb jullie hulp dus niet meer nodig.

Liefs,
Gem

Ik ben heeeeeeeel erg moe en moet zo gaan werken. Het huilen staat me nader dan het lachen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben hier inmiddels een monoloog aan het voeren....
Nog even een sigaret om rustiger te worden. Dan wassen, in de kleren en weg.
ik kreeg gisteren een mail van iemand die nu ruim anderhalf jaar droog staat. Bij toeval mailen we met elkaar en hij heeft me vooral in de eerste periode erg gesteund en doet dat nog. hij gaf aan dat mijn emotioneel labiel zijn (zie draadje gisteren, dat ik nu geen grote beslissing durf te nemen met mijn werk) ermee te maken kon hebben, dat ik na mijn detox weer zo snel aan het werk ben gegaan. ik heb ook van de arts de opmerking gehad, dat het in deze situatie niet zo heel handig was om aan het werk te gaan. Maar ja, je kunt je op je eerste werkdag toch moeilijk ziekmelden?
Heeft een van jullie hiermee ervaring of in de omgeving? Het zou een stuk helpen, als ik wist dat het daarop zou zijn terug te voeren, naast dan de problemen met mijn dochter.
Eigenlijk spelen er nu 3 dingen:
1. het ADB zijn en blijven;
2. mijn nieuwe baan
3. mijn dochter
Nummer 1 hakt er natuurlijk het meeste in. Maar nummer 2 en 3 zijn ook niet te onderschatten.
Ik weet het allemaal even niet meer. ik ga me klaar maken voor een nieuwe dag en hoop dat ik in de gelegenheid ben, om vanmiddag wat vroeger naar huis te gaan.

Iedereen veel plezier en sterkte vandaag met ADB zijn/worden en spreek jullue vanavond nog.

Liefs,
Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieve Gem,

Ik lees wat er aan de hand is, had je net een prive berichtje gestuurd, maar wil reageren op wat je schrijft. Ik zal je een paar voorbeelden uit eigen ervaring geven, misschien kun je er iets mee.
Wat het werk betreft, ik heb me weleens gedeeltelijk ziekgemeld, misschien is dat een optie?
Wat je dochter betreft, (ik heb een zoon die veel blowt en een dochter die veel drinkt)
omdat ik het moeilijk vond om hiermee om te gaan heb ik daar hulp bij gezocht en gekregen. Het advies naar mij toe was, ga niet de machtstrijd in, stel je grenzen en maak ze bewust van het feit dat ze keuzes kunnen maken en daar dan ook verantwoordelijk voor zijn. Vertel ze dat je onvoorwaardelijk van ze houdt, zodat ze als ze ergens mee zitten zich veilig genoeg voelen om dat met je te bespreken zodat je smane oplossingen kunt bedenken. Ga niet direct in de aanval, dan kom je er niet uit.
Over het ADB zijn en blijven zijn er vast anderen die je daarin advies kunnen geven.
Hou je haaks en pas goed op jezelf, ik weet hoe zwaar het kan zijn als werk en kinderen niet lekker lopen. Succes vandaag.

Liefs Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Gem,

Ik was ook zo'n dochter. Ruzies hebben nooit geholpen, behalve averechts. Het enige dat ik wilde was liefde en begrip (bleek op latere leeftijd)... en dit niet voor mijn late thuiskomen en mijn vele drinken en blowen, maar voor het mens dat ik was/ben. Ik wilde altijd in een roes zijn, niet voelen en dat had een rede, alleen wist ik die toen nog niet. Uiteindelijk ben ik "blij" met het leven dat ik geleden heb, anders was ik niet gekomen waar ik nu ben.
Ieder vindt zijn eigen weg en ouders proberen het meestal goed te doen, maar er worden altijd "fouten" gemaakt, daar ontkom je niet aan.

Heb een goede dag allemaal. Het is donderdag vandaag.... nog 1 dag vroeg op en dan lekker uitslapen... heeeeeerlijk, kan haast niet wachten.

Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allemaal,
Gem , ik sluit me aan bij Mick. IK zou harde afspraken met de dame maken en sancties invoeren bij eventueel niet nakomen van afspraken.
Ten aan zien van het werk zou ik even doorzetten. Beginfase is altijd moeilijk omdat je moet wennen aan nieuwe cultuur, werkwijze etc.
Voor wat betreft ADB blijf hier hangen en doorzetten. Gem, het komt ook voor jou allemaal tegelijk maar haal diep adem en zet door.
Ik wens je een heel fijne, droge dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag begon voor mij goed, wakker het bed uit, lekker gedousched en op het punt dat ik naar me werk ga krijg ik een smsje van me vriendin die niet blij is dat als we straks samenwonen dat ik mij dan volledig op me werk stort. Terwijl ik dat nooit gezegd heb. Ze is bang dat er helemaal geen tijd voor haar meer is, en dat zij constant aan schoolwerk zit en dit en dat en zus en zo.

Dat kan ik gewoonweg op dit moment niet gebruiken omdat ik op meerdere fronten al aan het vechten met als hoofdfront van de alcohol af te blijven. (hoewel dat aardig lukt tot nu toe, maar ben wel bang voor een relapse).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,

Wat een nacht heb jij doorgemaakt. Ik kan me je reactie voorstellen toen ze eindelijk kwam opdraven. Doordeweeks tegen zessen thuiskomen. Zelfs zo bont heeft mijn broer het nooit gemaakt.

Wat je drie punten betreft.

1. Het ADB zijn en blijven; Is het belangrijkste om ook punten 2 en 3 aan te kunnen.

2. Je nieuwe baan : Die voldoet niet aan de verwachtingen, dat is duidelijk. De sfeer op het werk is niet zo bijster goed, maar dat kan natuurlijk te maken hebben met die geplande reorganisatie waar ook koppen gaan vallen. Vroeger was die onrust binnen een bedrijf in zo een geval rustiger omdat toen uitgegaan werd van het principe last is first out. De nieuwkomers gingen dan ook prompt op zoek naar ander werk. Nu is het zo dat het zelfs oudegedienden ontslag boven het hoofd hangt. Je hebt destijds aangegeven dat jouw baan veilig is.
Neem die baan nu voor wat die is, tot alles om je heen tot rust is gekomen en jij ook.

3. Je dochter : Daar kan ik niet veel op zeggen. Als ze nog naar school gaat, zou het wellicht helpen om met het SMW te gaan praten, zij kunnen je wellicht op de goede weg kunnen helpen. Misschien kan ook je hulpverlener tips geven. Je kunt ook met het AMW of de jeugdzorg gaan praten. Kortom ik kan je hierin niet helpen. Je zit hier met een opvoedingsprobleem. Ik zou hier toch hulp bij gaan zoeken, als ik jullie was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aramil,

Ik denk dat het dan maar het beste is om jullie LAT relatie nog een tijdje aan te houden.
Hoeveel tijd steek je in werk? Werk je veel over? Ik ga er van uit dat ze van je alchoholprobleem op de hoogte is.
Volgens mij geeft ze met dat SMSje aan dat dat ze nog niet rijp is voor echt samenwonen. Dat is natuurlijk best mogelijk.
Ik was daar ook huiverig voor destijds en heb duidelijk gesteld dat ik eerst een baan in NL moest hebben voordat ik bij hem zou intrekken, terwijl ik nog thuis woonde en bij een mislukking zo terug zou kunnen komen. Echt samenwonen is wel even wat anders dat een LAT relatie.
Dus ik zou me daar niet zo druk over maken. Het is gewoon ook onzekerheid van haar kant. Je zou hier rustig over moeten spreken met haar. Zij moet er misschien huur voor opzeggen.
Het is nl. niet zo maar even een snel beslissen. Het gaat om jullie beider toekomst. Daar mag je tijd in steken.

Kortom Amaril, maak je er maar niet druk over en toon er begrip voor, het wil heus niet zeggen dat ze minder van je gaan :heart: houden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mike,

Waarom ongerust als je niet van plan bent om je op je werk te storten ? Geen big-deal toch...
En jij kan het er nu niet bij hebben zeg je....dat dit en dat en zus en zo....
Ik denk dat jouw vriendin een verschrikkelijk geduldig persoon is en de moeite waard om naar te luisteren...zij heeft geen alcoholprobleem dat heb jij maar zij zit met allerlei konsekwenties van jou alcoholgebruik en doet haar best om wat van de relatie te maken... en terecht dat ze angstig is .... ze heeft jou waarschijnlijk nog nooit nuchter gezien voor een lange periode...zeg 1 jaar of zo....

Ik raad altijd af om iedereen in je buurt te informeren dat je alcoholist bent.... zeker als je een partner hebt want die staat gelijk ongewild in de schijnwerpers van jouw probleem...
Toen ik net uit een kliniek kwam was mijn vader nogal ongerust en vertelde aan mijn broers dat ze rekening moesten houden met mijn situatie... een counsellor vertelde mijn partner/vader dat het absoluut niet de bedoeling was om rekening met mij te houden maar mij gewoon te behandelen als een ander...verslaafd of niet verslaafd...hij vroeg haar "hoe lang houd je al rekening met hem en zijn problemen ?" en de tweede vraag was " Heeft het jou of hem geholpen ?" ....
Het is andersom ik moet eindelijk eens verantwoording nemen voor mijn eigen problemen en ze niet afschuiven naar een ander of een ander opzadelen met de gevolgen van mijn problemen....of ze mee lastig vallen... dat heb ik al zat gedaan toen ik nog dronk en gebruikte...

Laat je vriendin zien dat met je akties (niet met praten) dat je op de goede weg bent... en onthoud ook voor haar is dit een moeilijke , onzekere situatie... zij verdient ook aandacht niet alleen jij...

Succes vandaag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...