Sandra Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Goedemorgen allemaal,Het is weer maandag dus een nieuwe week en eerste werkdag van de week. Althans voor de meeste van ons. Deze week heb ik me voorgenomen me bewust met alles wat ik doe bezig te zijn. Dus met mijn volledige bewustzijn mijn taken uitvoeren.Heb veel zin om weer aan de slag te gaan vooral gelet op mijn prikkelbaarheid van gister. Die is ondertussen weg en ik heb wel weer veel zin in. Ik moet wel vermelden dat sinds ik nuchter ben, ik toch meer ga voelen en stil sta bij mijn gevoelens. Ik laat ze maar komen en gaan. Met andere woorden ik accepteer ze. Dat maakt het onder ogen zin veel makkeler.Corinne veel succes op je eerste werkdag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 goeden morgen iedereen , juist een poging gedaan om de 300 berichtjes van gisteren te lezen , lukt niet goed met een nog half slapende kop :-))neen ik heb geen catering bedrijf , maar ik ben kokkin en heb in spanje gewoond vandaar de spaanse tapas :-))is een goed idee geweest heb ik horen vertellen , ik was er niet aanwezig mijn partner wel mocht opdienen .ying en yang stellen het heel goed , ze hebben de weg naar mijn zetel en mijn buik al gevonden :-))beetje moeite met de oudere poes die moet niet van hen weten , maar ja dat was toen ook zo met het katerke welke overleden is .strakjes werken .en morgen 300 dagen abd niemand zou dit ooit geloven laat staan ik my en myself :-))kothje ik wens jou veel sterkte toe , het zet een mens aan het denken groetjes aan iedereen en hopelijk tot deze namiddagwaar een wil is , is een weg ook ivm adb zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tina Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Ik heb gisteren bijgelezen en zag net het bericht van Miep. Veel mensen op dit forum zeggen dat na verloop van tijd de negativiteit weg gaat. Echter ook mijn ervaring met minder drinken is dat er allemaal enge dingen aan de oppervlakte komen. Helder wel, maar niets lijkt meer zoals het was..... Het genieten is weg, relaties zijn niet meer zo leuk, doelen lijken niet meer zo belangrijk. Er valt een gat en het is moeilijk te bepalen wat dat gaat opvullen. Ik word er een beetje eng van....En Miep; hou je taai, iedereen zegt dat het beter wordt dus dan zal dat wel zo zijn. Kun je er met je partner over praten? Ik moet nu weg, maar probeer er eind van de middag weer bij te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hai Miep,Las net even je 'noodkreet'. Qua het stoppen met alcohol gaat het dus prima maar alle randverschijnselen die boven water komen daar gaat het niet zo lekker mee begrijp ik. Gelukkig kun je weer beter met je husband, dat is toch weer een grote plus!! Niets is zo vervelend om in één huis te leven met iemand waar je niet meer mee kunt communiceren. Dus dit is winst.Heb je wel hulp voor al die somberheid dan? Het feit dat je in het weekend geeneens zin hebt in alcohol betekent voor mijn gevoel dat je probleem op een ander terrein ligt. Ik ben ook een tijd geleden heeeeel erg somber geweest maar wilde daarvoor geen medicijnen van de reguliere gezondheidszorg. Dat is meestal van die chemische bende en daar wil ik niet aan (als het niet helemaal noodzakelijk is) Ik heb toen Kira Forte gebruikt. Dat is homeopatisch en van St. Janskruid gemaakt. Je moet het een twee à drie weken slikken en dan slaat het aan. Geen gewenning of afbouwen. Misschien is dat wat voor je om je algeheel gevoel van 'ongelukkig' wat onder controlle te krijgen.Ik wens je heel veel sterkte toe en gooi je verhaal er hier maar uit. Een uitlaatklep is altijd heel belangrijk.Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Een hele goede morgen allemaal,Was niet mis wat er in het weekend allemaal geschreven is en ga ook niet overal op reageren.Maar jullie hebben het weekend op een gezellige manier afgesloten, even heerlijk geiten.Ik wil wel op het een en ander reageren maar Corinne maakt het me wel érg moeilijk.Ik mag niet even over haar roddelen! Nou ja, daar had ik nu juist het meeste zin in op dezemaandag morgen. Koh, dat kwam even hard bij mij binnen. Je schreef weliswaar af en toe hoe het gaande was bij jou maar toch.....Jullie hebben er de tijd voor genomen en aan gewerkt, het is jammer dat het niet lukt.Heel veel sterkte voor de komende tijd.Marion; ik leest dat je weer op de goede weg bent. Heel knap en kom hier regelmatiger schrijven misschien helpt het op je moeilijke momenten.Wat betreft het wel/niet ziek zijn dat is toch te gek voor woorden. Als je er bij na denkt is het eigenlijk al te gek dat een ánder daar wel even over zal oordelen. Dit probleem wordt weer afwachten voor je en hopelijk dat de rheumatoloog wat duidelijk kan scheppen. Drinken helpt zowiezo niet.Blacky, wat leuk dat je inmiddels ying en yang in huis hebt. De oudere kat heeft w.s. ook weer tijd nodig om te wennen aan die jonge druktemakers.Tina, Aura en Miep,Ik vat jullie vanochtend even samen als jullie dat niet erg vinden. Wie van jullie ik nog niet welkom heb geheten alsnog welkom op het forum.Somberheid overheerst in jullie berichtjes. Het worstelen met je gevoelens en de emoties die nuchter tien keer harder binnenkomen als je gewend was.Het hoort er bij, al die tijd hebben we onze gevoelens met alco verdoofd. Gevoelens komen nu boven, gevoelens waarvan we niet eens wisten dat ze er waren.Hier uit voort komen die onrustige dagen, huil dagen, depressieve dagen, maar ook de heftige houdingen en prikkelbaarheid kan zo maar de kop op steken. En soms was het bij mij zelfs zo, dat er geen enkele aanleiding voor was. Ik werd ook onredelijk naar de ander.Huilen deed ik op de meest onmogelijke momenten, soms als ik in de bus zat begonnen zomaar de tranen te stromen.Ook op mijn werk als iemand alleen maar poep b.v. tegen mij zei.Ja de mensen keken raar op, maar echt het is niet leuk maar wordt met de tijd minder áls je maar door zet. Met het steeds terugvallen komen de dagen steeds maar weer en is het einde zoek.Wat bij mij geholpen heeft is in mijn relatie er over praten waar ik mee bezig ben en begrip krijgen van de ander. Bij mijzelf het besef dat ook de ander in je relatie het moeilijk kan hebben met je buien.Het lezen van boeken, zie boekendraadje. Het geeft je een leidraad om je gevoelens en emoties zelf te onderzoeken. Hierdoor ga je begrijpen waar die vandaan komen en wat je ermee kunt.Daar ben ik nog steeds volop mee bezig, dat kost tijd. Dan kun je de dingen leren verwerken wat je door de alco nooit verwerkt hebt maar verdoofde.Ik maakte een planning wat te doen op de dagen. Vervelende dingen maar ook leuke dingen.Ik ben o.a. weer gaan zwemmen wat mij heel goed helpt. In het begin bedacht ik ook dingen b.v. de strijk die ik al klaar legde voor het beruchte trek moment dat wel dagelijks kwam. Ook dat is nu bij mij danig afgenomen want mijn strijk stapelt zich weer regelmatig op.Pak jezelf bij kop en kont en tracht je lijstje te beginnen af te werken. In het begin lukte het mij ook niet alle dagen en ook had ik wel een overvolle agenda gepland. Maar het helpt, helpt echt je de dag door.Goh, lang berichtje geloof ik, Ik ga nu mijzelf maar eens bij kop en kont pakken en de boodschappen doen. Laterrr.Aanpassing, taalfouten en er zullen er nog wel meer zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 @Corinne: Heel veel succes vandaag op je eerste werkdag. Ik hoop dat je het erg naar je zin hebt. We horen het ongetwijfeld van je hoe het was.Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hai Soothe, daar ben je weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hee Stien,Ik miste je al.Jammer dat je gisteravond niet even mee hebt kunnen geiten..... Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hoi Mick, ja jullie zijn lekker bezig geweest. Ik heb jullie gevolgd maar dit "meisje"was nog niet in de mood om te verschijnen. Moest nog even afkicken van mijn weekendje weg.Vandaag weer de harde werkelijkheid, ga zo weer naar mijn werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hé Soothe, kijk hier eens: http://www.peterjonkerpianos.nl/ . Daar kun je voor € 0,- een piano voor een jaar huren. Als je hem na dat jaar niet meer wilt betaal je € 150,- euro om hem weer op te laten halen. Dus € 150,- voor één jaar. Is toch geen geld. Dat gaat om € 0.42 per dag. Doe je iedere dag 50 cent in een potje heb je nog € 32,50 extra aan het eind van het jaar.Lekker afleiding en dan kunnen we samen op afstand stukken in studeren. Ik hier op mijn vleugel en jij daar op jouw piano. Leuk toch?Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hmmm, nu ik het verder lees komt er toch nog wel weer wat bij aan inschrijfkosten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hai Lucy en alle lot genoten. Dat St Janskruid (Hypericum) heb ik ook geslikt. Ik had een PB van Miep; even terug ge-pbeet. Ik las van het klavier, niet gek, Addertjes onder het gras? Ik ga het wel uit zoeken. Wilde een fles Rosé halen, heb het niet gedaan!Mocht Miep lezen Bij deze ook nog Sterkte!Moet even wat Adminisratie doen, Jullie horen nog,Groetjes van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 MIEP je hebt een PB van SOOTHE. Groetjes kop op!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Lucy, voor nix gaat de zon op (vandaag niet) Zal het zelf ook uitzoeken.Ga even wat 'zaken' regelen.Liefs Soothe! :) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hoi allemaal.Stien, is het nog goed gekomen met je vakantie? Ik hoop van wel.Ik was vanochtend in vliegende vaart naar het postkantoor gereden om een nieuwe giropas op te halen. Ikke vragen of tie er nog was. Ik dacht nl dat ik dat ding voor 23 juni op moest halen.......Nee hoor mevrouw, u hebt tijd tot 23 juLI, ach jaaaaaaa.En gelukkig kijk in net in mn agenda, ik dacht dat ik pas vanavond mn eerste afspraak had... Tjonge, ik ben er met mn hoofd echt niet bij. Ik heb al een afspraak om 14.00. Dus hoppa, in de benen.Iedereen sterkte die het moeilijk heeft. Laat die eerste staan, het is echt de moeite waard vind ik.En ook al ziet het leven er soms wat grauwer uit als je gestopt bent...vergeet niet dat het leven met drank ook niet zo mooi en gemakkelijk is. En alles nuchter doorleven is een hele ervaring en dat vind ik toch een kick geven, ook al is het soms rete ingewikkeld.Alleen vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 IS het overal zo aarde donker, word je ook niet vrolijker van!Groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Ik heb er een lamp bij aangestoken..... hihi is het opeens niet meer zo aardedonker , wat een humor heeft dat mens toch hè? Kan soms met mezelf zo lachen..... :D:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Jij kan met jezelf lachen. Dat doet me aan Bomans denken, Die zei: Ik zit mij voor het vensterglas afschuwelijk te vervelen, ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.Groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Bam bam, allochtoon? :) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Vandaag mijn buurman uitgewuifd die naar het ziekenhuis moet. Ik zorg voor de kat, en hij wilde me alles nog een keer tonen, hoewel het niet de eerste keer is dat ik kattenmoeder speel. Twee jaar geleden was hij op sterven na dood van de drank. Eenzaamheid. Hij at niet meer, maar dronk alleen nog. Tot hij op een avond het gevoel kreeg dat hij zou doodgaan omdat hij geen adem meer kreeg. Hij had zo'n dikke buik vol water, en dat begon op zijn longen te drukken. Toen heeft hij een ander buurmeisje gebeld, die hem meteen naar het ziekenhuis gebracht heeft. Daarna is hij gestopt, al had ik onlangs zwaar de indruk dat hij toch weer aan de fles gezeten had. Ik hoop voor hem van niet.Vandaag moet hij dus naar het ziekenhuis: rokersbeen. Ze gaan iets doen met ballonnetjes of zo om de aders weer open te krijgen. Valt nog mee, geloof ik. Ik heb ook al gehoord dat ze iemands been moesten afzetten daardoor.Gek hoe zelfdestructief een mens kan zijn, maar uiteindelijk toch niet dood wil als het erop aankomt.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Ja, wat er vannacht met BamBam is gebeurd is echt wereldschokkend . Een totale gedaantewisseling heeft zij ondergaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Nee, hoor, Soothe en Luciene. Da's BB's oude icoontje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Ja, Fran, we maken er soms een potje van.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 @Fran, Je bedoelt dat het BB's oude icoon was van een tijd terug? Want gisteren had BB toch nog een ander icoon of ben ik nou gek? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Ik weet niet of je gek bent, Luciene. Nee, BB had altijd al het icoontje dat ze nu weer heeft. Dus is ze nu weer gewoon zichzelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden