Spring naar bijdragen

dinsdag 26-06-2007

joann

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ok Ziza, ik log straks vast nog wel even in.

Ik moest vandaag vak denken aan een stukje wat Tina gisteren schreef oa ook over relaties.

Ze schreef dat veel van haar (relatie)problemen komen simpelweg omdat ze niet voor zichzelf durft te kiezen en te zeggen war ze behoefte aan heeft.

Dat deed ik ook heel vak niet in mijn relatie. Dat is niet iets waar ik mijn partner de schuld van kan geven. Het is iets wat ik moet leren. Ik zeg vaak iets via een verwijt. En dan komt de spreuk van mijn therapeute weer om de hoek kijke; achter elke verwijt zit en verlangen.

Ik weet nog niet precies hoe ik dit allemaal een plek kan geven en dat hoeft ook niet vandaag. maar het zijn zo van die dinegn die door mn hoofd gaan.

Dus Sandra, dat jij voor jezelf kunt kiezen vind ik hardstikke goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam, Marieke, Luciene

Het geeft een lekker gevoel als je voor jezelf kiest. Je wordt niet belast met twijfels en andere irrelevante gevoelens. Je weet intuitief dat het goed voor je is en dat je effe niet aan anderen moet denken, in het laatste geval druist het tegen je ik-gevoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam Bam. wat zijn jouw veronderstellingen?
Heb jij een kristallen bol en een zwarte kater in je nek!!

Gisteren heb ik gedronken en dat toegegeven.

Waarom zet je geen praktijk als helderziende op.

Ik zou mmaar teugtreden met me glas, door dat gez**k, krijg ik een ban!!!

Dat Marieke je wel gevallig is hetzij zo, maar wil je mij buiten schot houden.

Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet een relatie dan helemaal op zijn, voordat je pas uit elkaar 'mag' gaan? Het kan toch ook zijn, dat je graag weer eens iets anders wilt, iets dat in je 'nieuwe' leven past? Is uit elkaar gaan dan werkelijk zo'n ramp? Ach ja... ik weet het niet... heb er vandaag pijn aan mn hoofd en pijn in mn buik van van dit hoofdstuk.

Ik denk en vind er vast nog veel meer van, maar ik ben (merk ik nu) eigenlijk veel te moe om er goed over na te kunnen denken.

Ik ga zo fijn naar de AA, mag ik even aan iets anders denken. Heb ik zin in.

@marieke: Jij ook weer veel 'plezier' vanavond (welke stap gaan jullie behandelen?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, luister, dat geeft allemaal niks. Feit blijft dat jij mij triggerde, terwijl ik ook al een jaar op dit forum rondzwierf met af en toe een beschonken kop. Nu trigger ik jou, blijkbaar. Mooi toch? Ik vind het van grote moed getuigen dat je nu eerlijk bent naar ons, maar veel belangrijker is dat je nu eerlijk bent tegenover jezelf. Dat is nog veel moeilijker.
Ja, je bent een alcoholist. Ik ook. En er zitten er hier nog wel een paar, geloof ik. Aanstaand weekend maak ik drie droge maanden vol, maar ik schrijf hier nog steeds en dat zal nog wel even zo blijven, want ook al drink ik niet, ik blijf een alcoholist. Iedereen die gestopt is heeft op een bepaald moment zijn/haar laatste glas alcohol gedronken, en dat moment, dat doe je niet zomaar effetjes, dat is iets waar je naar toe groeit. Misschien heb jij vandaag wel een fikse stap naar dat moment toe gemaakt. Sailing home, girl? Ik hijs de zeilen, welkom aan boord! Ga jij maar lekker op de voorplecht liggen, in het zonnetje!

Soothe, ik neem jou ff als voorbeeld... je zegt het wanneer je drinkt, je zegt het wanneer je niet drinkt, je vertelt wat er tussendoor met je gebeurt, je vind jezelf niet AdB maar je bent er wel heel erg mee bezig, tussen je oren, en dat moet er uit. Prima toch, daar is dit forum voor, om het streven naar AdB te steunen. Ik denk dat jij die "klik" ook nog wel een keer krijgt.
Marieke, jou snap ik ook wel. Ik vind het ook niet leuk om te lezen dat er toch een fles wijn naar binnen is gegaan, en dat het niet lekker was en dat het niets gebracht heeft en en en. Ja hallo, denk ik dan, ik heb ook wel eens de bibbers, ik ben ook wel eens bang, maar ik drink toch ook niet? Ja, dan ben ik jaloers.

Ieder mens is anders. Er is maar één ding wat wij hier gemeen hebben en dat is de wens AdB te worden en te blijven. Misschien, als je mij in het echie zou tegenkomen, voldoe ik totaal niet aan het beeld wat je van me hebt. Nou en? Ik zit hier op dit forum om gesteund te worden en om te steunen, en om lessen te leren, en af en toe lees ik nog een mooi gedichtje ook. Meer moet dat niet zijn voor mij.

Ik wens iedereen wat ruimte, voor zichzelf en naar een ander.
Enneh... iedereen... Hou Vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies, Marco, welkom! Hoe meer medestrijders, hoe liever... samen staan we sterk!

Sandra, ik zit op mijn werk eigenlijk ook tegen zo'moment aan te hikken, zo van "tot hier en niet verder". Ik weet nog niet wat ik moet doen. Lastig parket, maar wel heel dapper van jou dat je vandaag de grens hebt getrokken. En dat je niet hebt gedronken! Super!
Als ik straks voor hetzelfde kom te staan, kan ik tenminste denken "als Sandra het kan, kan ik het ook"... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond water ,
als ik jou lees dan denk ik ´´water en de rest komt later ´´:-))
er zijn hier wijze zaken geschreven vandaag maar het is ook een draadje met agressie sorry
persoonlijk ga ik er mij niet in mengen .
aan de nieuwelingen op adb zet u erbij lees en deel .
ik heb mij deze morgen naar mijn werk gesleept en mijn werk al slepend gedaan , heb precies lood in mijn benen en in mijn hoofd , en dit hoofdje denk dan nog altijd dat drinken helpen zal ??
maar ik heb niet gedronken , ik wil niet terug naar af terug naar die hel .
na mijn werk naar huis gekomen en enkele uurtjes geslapen , de poesjes hebben mij wakker gemaakt want dachten blijkbaar dat mijn benen een of ander speelplaats zijn :-))
ik lees hier over relaties , mijn relatie is zeker niet beter geworden door niet meer te drinken en op zo´n momenten kan men de eenzaamheid dubbel voelen door het simpele feit dat ik niet meer drink , een alleenstaande kan eenzaam zijn iemand die samenwoond zoals ik tweezaam .
maar men heeft mij verteld en ja ik geloof het dat men in zijn/haar eerste jaar nuchterheid niet teveel zware zaken aan moet pakken , plus het feit dat ik het beste er probeer van te maken gewoon dag per dag .
ik wens jullie allemaal een fijne nuchtere avond toe
groetjes blacky
ps aan de nieuwelingen , in het begin dat men hier is voelt het inderdaad aan dat men ergers tussen valt maar de aanhouder wint dus blijf schrijven en lezen we zijn er om mekaar te helpen !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo forumleden,
Heb er net een hele tijd over gedaan om alles bij te lezen. Gelukkig is de sfeer een beetje opgeklaard, want het ging met de discussie niet de goede kant op. We hebben er niets aan elkaar verwijten te maken, we hebben elkaar juist nodig. Soms is het goed om alles op te schrijven, want dan kan je beter nadenken hoe je dingen formuleert, aan de andere kant kan het ook verkeerd overkomen, omdat je iemands mimiek/lichaamstaal niet erbij ziet.
Ik heb dit forum nog heel hard nodig, dat blijkt wel uit het feit dat als ik thuiskom, bijna meteen inlog om te lezen hoe het met iedereen gaat.
We komen allemaal op het forum met een verschillende achtergrond en persoonlijkheid, maar er is een ding wat ons bindt, namelijk het feit dat we problemen hebben met alcohol.

@Joann, hartstikke goed dat je je "bekentenis"hier op het forum hebt neergezet! Voor mij ben je niets minder hoor. Eerder meer, want er is veel moed bvoor nodig om zoiets te bekennen. Tevens is het een harde dobber om te erkennen dat je alcoholiste bent. dat is iets wat ik ook nog niet goed uit mijn strot kan krijgen, zelfs niet tegen mijn man, dochter of zus, die toch wel van alles op de hoogte zijn.
Kreeg van het weekend een felicitatiekaartje van mijn zus om te feliciteren met 1 maand ADB, was ik op zich heel blij mee. Aan de andere kant schaamde ik me, raar he? Het is voor mij nog steeds zo dubbel. Aan de ene kant ben ik er trots op dat ik met mijn billen bloot ben gegaan, aan de andere kant is er nog steeds een diepe schaamte dat ik mezelf niet in de hand heb kunnen houden in het verleden. Ik zal er nog wel even een tijdje over doen om dat gevoel te overwinnen. Je voelt je zwak, dat gevoel herken ik onmiddellijk Joann.
Maar vergeet niet dat je een eerste stap hebt gezet! Je bent eerlijk tegen over jezelf en tegenover ons!
Hoop dat je de stap kunt nemen om hulp te zoeken en met je probleem aan de gang te gaan!
Las vanochtend vroeg je eerste berichtje al, maar had toien niet genoeg tijd om erop te reageren.
Nu dus wel! Sterkte ermee!!

@Soothe, je moet er weer voor gaan hoor! iedere dag zonder alcohol is er een! 40 jaar drinken sloop je niet in korte tijd uit je systeem! Ik wens je veel succes en sterkte. Je bent er eerliijk voor uit gekomen dat je een uitglijder(tje) hebt gemaakt. Winst is in ieder geval dat je het beperkt hebt gehouden.
Nu er weer voor gaan!

@Marieke,
:heart:

Verder alle anderen wiens bijdrage ik ook heb gelezen, ik reageer niet hier, want anders wordt het een heel lang verhaal. Zie dat water me voor is met een reactie. ik wis mijn bericht niet, want ik sta er helemaal achter!!
Ik heb jullie nodig en jullie reacties, hopelijk kan ik op mijn manier ook bijdragen.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn veronderstellingen zijn er vele. Wat jij doet moet jij lekker zelf weten Soothe, maar je gedraagd je als slachtoffer en geeft dan anderen de schuld.

Iedreeen hier heeft het streven adb te worden en te blijven. Dat is ons gezamlijke doel. Dat jou iets gevraagd wordt wat je niet aanstaat is jammer maar wel jouw probleem. Jij probeert en daar heb ik respect voor. Als ik je kan steunen zal ik dat doen als dat in mijn mogelijkheid ligt. Voor de rest is het aan jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...