Spring naar bijdragen

Dagdraadje


Mieke

Aanbevolen berichten

Het is de eerste keer dat ik een dagdraad open ( hopelijk)

Leugens om te gaan drinken en leugens om iedereen om de tuin te leiden.
Leugens waarom?
Iemand om de tuin weten te leiden of leugens om aandacht te vestigen?

Liegen... is volgens mij een problemathiek die proffesionele hulp behoeft.
Goedmaken van een leugen is weer een aandachtstrekker op zich.

Joann, lukt het je niet om aandacht te krijgen met : stoppen/ terugvallen/ kinderziektes/ eigen ziektes/ stoppen/ leugens/ leugens toegeven en wat al dan niet komt......zoek een psychiater, maar zoek het niet steeds hier.

Kijk verder dan het jezelf aangeprate probleem waar je je achter verschuilt en roep hier niet de onrust op.

Geniet van de liefde van je man en kids en houd het centraal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Gister was een heftige dag zowel in mijn leven als op het forum. Ik heb me niet gewaagd om mee te doen omdat ik niet stevig genoeg in mijn schoenen stond en alle moeite hand om zelf nuchter te blijven.
Ten aanzien van Joan is mijn mening dat zij uiteindelijk de betekentenis heeft gedaan voor zichzelf. Zij voelt zich bevrijd. Ik denk niet dat het is om aaandacht te krijgen want een leugen dat weet je zelf altijd. De anderen niet. Dus jou zal het de meeste pijn doen. Zelf verwacht ik niet dat hier op het forum slechts mensen zijn die volledig niet drinken maar medemensen die proberen alcohol de baas te zijn.
Ten aanzien van Soothe ben ik van mening dat hij tenminste probeert en eerlijk is. Hij is soms boos en drukt zich grof uit maar ja, dat is hij.

Genoeg over gister ik ben blij dat ik gister niet gedronken heb. Ben na een avond vaste slaap, vrolijk en vol zelfvertrouwen wakker. Mijn zelfrespect is klaarblijkelijk flink gegroeit. Heb veel zin om vandaag naar het werk te gaan en de confrontatie weer aan te gaan.Weet je van moeilijke zaken groei je alleen en elke keer dat jezelf overwin, win je een stukje zelfvertrouwen. Zo, en nu op naar de vierde week adb.

Allemaal een fijne dag, een droge dag, wijsheid en kalmte. En wees lief voor elkaar want we zijn allen met elkaar verbonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke,

Goede morgen,

Wil als je nog eens een dagdraadje opent als discussie titel de datum van de dag vermelden.
Dit is duidelijker voor als men weer eens terug in de tijd kijkt.

Liegen en bedriegen is een eigenschap van alle alcoholisten. Als een alcoholist roept: ik ga stoppen/minderen met drinken legt hij/zij zichzelf een zware verplichting op naar zichzelf toe en ook naar anderen. Als hij/zij merkt dat het haar/hem niet mogelijk is daaraan te voldoen, of dit nu na een dag of een paar dagen, dan ontstaat al snel de neiging te gaan liegen, met als achterliggende gedachten volgende week (dit is maar een idee) lukt het wel. Maar het lukt niet, wat nu. Dan komt het liegen: de ene na de andere. Op dit forum makkerlijk dan face to face, via het forum verspreid je geen alcohollucht. Daarom is de leugen langer vol te houden. Ik heb mij daar ook schuldig aan gemaakt, ook naar mijn vriendin toe, die heeft een wel heel goed reukvermogen. Op dit forum heb ik mij daar juist niet schuldig aan gemaakt, omdat het hier anoniem is, en mij de kans gaf eerlijk naar mijzelf te blijven.

Mieke, wil je Joann nu de kans bieden eerlijk naar zichzelf te zijn op dit forum.

In de buitenwereld worden wij al voldoende met argwaan bejegend. Laat dat a.j.b. niet hier gebeuren. Geef haar de kans. Stoppen met drinken is moeilijk.

Verder wens ik je een fijne dag toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

Goede morgen,

Maak er een fijne dag van en ik hoop dat je niet meer van die discussie moet meemaken als die van gisteren. Ik was ronduit blij dat ik niet op het forum aanwezig was.

Gefeliciteerd met je drie weken ADB. :present: :present: :present:

k maak me zo op om te gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zenleraar zei een tijdje terug tegen me: "Je bent ook net een mens."

En dit vind ik eigenlijk ook van toepassing op dit forum:"We zijn ook net mensen."


Goede dag allemaal en kijk even goed in de spiegel. Alhoewel, tis nog wat vroeg... dat kan wat schrikreacties opleveren.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Met een zeer gemengd gevoel wordt ik net wakker: ik loop vanuit bed naar de wc en verder onmiddelijk naar mijn pc om naar het forum te gaan. Het gevoel wat ik gisteren VOOR de respectloze discussie, die onstaan is, had, ben ik (even) kwijt. Het bericht van Anna op het laatst van de avond was er één die ik zeer waarderen kon. Zij had het geheel goed overzien. Maar waar ik nog zeer aangeslagen over ben is de manier van reageren van diegene die er een hetze van gemaakt hebben. Die totaal onschuldige in deze discussie pb's sturen die oneerlijk zijn. Als je wat te zeggen hebt moet je ook je punt maken en anders moet je zwijgen.

Het is me zozeer tegengevallen dat er zulk soort mensen onder ons zijn. En dat is waarschijnlijk niet reëel, want zoals Mick ook al zegt: we zijn hier net mensen. In ieder geval heb ik het nodig gevonden om voor Soothe op te komen. Wat anderen over hem denken en dat hier in berichtjes ventileren, dat hij lijkt op iemand die hier vorig jaar december de boel schijnbaar onmogelijk heeft gemaakt, zie ik als een heksenjacht waar ik niet aan mee wens te doen.

Dan als laatste: als iemand mij iets wil laten weten over mijn stijl van schrijven of opmerkingen maken en het daar niet mee eens is en dan een pb stuurt is dat natuurlijk oké maar dan geen halve insinuaties. Als je A zegt moet je ook B zeggen. Als je dat al niet kunt met zo iets simpels als een pbtje hoe betrouwbaar ben je dan op groter gebied, bvb het zeggen dat je ADB bent. Denk daar maar eens over na.

Als je alcoholist bent en je wilt dat veranderen door je alcoholisme aan te pakken is dat een loffelijk streven. Maar je bent meestal niet voor niets gaan drinken. Het is daarnaast ook noodzakelijk om naar jezelf als geheel te kijken. Te zien wat er aan jezelf als persoonlijkheid in totaliteit gesleuteld moet worden. Met alleen maar stoppen met drinken zijn we er meestal niet.

Dit gezegd hebbende wens ik iedereen toch een prettige dag toe en blijf de alcohol de baas op de manier zoals je dat voor jezelf gesteld hebt. Dan komt het allemaal goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

nieuwe ronde, nieuwe kansen. Elke dag een nieuwe dag.
Ik kan zeggen dat mijn leven in kwaliteit toeneemt nu ik niet meer drink. Ik weet nu ook dat stoppen met drinken stap 1 is maar dat ik er nog vele dien te zetten. Als ik verder niets doe verander ik niet en ga ik het niet redden. Maar alles begint bij stap 1, het eerste glas laten staan, voor alles de eerste laten staan.

Ziza, bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens dat als ik niet tevreden ben met mezelf ik te vaak de oorzaken van mn onvrede buiten mezelf zoek.
Ik mag morgen weer naar de AA en zal es gaan informeren naar een sponsor. Die heb ik nog niet. Had me al wel es bedacht dat als ik werkelijk schoon schip wil maken ik toch alle stappen nodig heb. Heb gisteren nog in mn Big Book gelezen, nietsontziende eerlijk is nodig om schoon schip te maken en afscheid te nemen van het verleden. Ik weet niet of ik dat wel durf.
Ik voel me snel onzeker, denk dat de andere wel dit of dat zal denken/voelen/vinden, nou ja, werk aan de winkel. Ik ben al een eind op weg, stapje voor stappen doorgaan.

Ik wens jullie allemaal een goeie dag. Sterkte bij het laten staan van de eerste. Misschien kun je je er nu nog nix bij voorstellen maar echt, het is zo de moeite waard.
Tuurlijk hoor je niet alleen maar klarioengeschal als je een tijdje droog staat. Nee, integendeel, het is soms hard werken. Je ervaart andere gevoelens en merkt dat er werk op je ligt te wachten. Ik kan niet ongestraft 22 jaar drinken en verwachten dat mijn leven in een paar maanden tijd helemaal goed is. Maar toch, ik vind het zo de moeite waard om niet te drinken. En ik vind het een heerlijk gevoel dat ik in deze tijden, mn emotionele achtbaan, niet de behoefte voel om de eerste te gaan drinken.

Dat gevoel wens ik een ieder toe.
En iedereen sterkte bij het adb worden en blijven!:present:


Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Zo te zien een drukte van belang. Iedereen heeft er dus zin in!
Een nieuw draadje, nieuw gespreksstof en met nieuwe mensen!
We willen ADB zijn, worden of blijven!
Dit vergt een positieve houding en een open mind anders maak
je het jezelf wel héél erg moeilijk.
En moeilijk is het dat ADB zijn, worden of blijven!

Voor vandaag heb ik weer twee rotklussen staan, daar moet ik
dus weer even door heen bijten maar dan hebben we de fijne
dingen die we mogen en kunnen doen.
Een aanrader voor wie moeilijk de dag kan doorkomen, maak
een planning en zet het water koud!

Een klus voor vandaag heb ik al bijna gedaan dat is gewoon
dat eerste glas laten staan!

Mieke, die spiegel is een hele goede maar niet zo vroeg naar
mijn late dienst......Aaaauuuuwwww! :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Jou stuk over liegen is mss wel het meest herkenbare en duidelijke stuk dat ik hier al op het forum ben tegengekomen .. welke alcoholieker is nooit stiekem bezig geweest, heeft nooit gelogen, heeft nooit een smoes verzonnen om toch maar te drinken / te blijven drinken .. op 1 na waarschijnlijk allemaal!

Het komt er in de eerste plaats op aan om eerlijk naar jezelf te kijken!
Ik ben nog niet volledig ADB (mijn norm hiervoor is volledig NIET drinken) - gelukkig ben ik kunnen starten met de online behandeling en hoop uit de grond van mijn hart dat het me lukt ADB te worden maar in alle eerlijkheid heb ik en zeker mijn omgeving daar hun twijfels over.

Zijn er velen onder jullie die nog niet volledig ADB waren toen ze de online behandeling gestart zijn en gaandeweg het proces zo ver zijn gekomen om er volledig mee te kappen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

De eerste dag is begonnen.
Mieke, ieder zijn mening..!
Ik weet voor mezelf hoe het precies zit,
en dat is het enige belangrijke!

Verder valt typen niet mee als je zo zit te trillen,
niets eens zichtbaar...maar ik voel het wel.
Mijn maag is opstandig...
Mijn lijf vraagt om alcohol.
Jammer voor mijn lijf, ik ben vastbesloten er niet
aan toe te geven!

Ik ga opruimen, dat is hard nodig!
en het houdt me bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miep, bewandel eerst je traject van de internet therapie. Tijdens dit traject zul je zien dat je zult veranderen. Hoge bergen worden hopelijk lage en diepe dalen worden te overzien.
Voor een ieder die dit traject volgt zal het anders verlopen, men laat je hierna echt niet
meteen aan je lot over. Hierna houdt men nog zeker een half jaar contact met je afgestemd op
jouw behoefte. Hierna kun je bekijken wat voor jouw nog nodig is maar dat zal in de tijd
zich zelf wel uitwijzen.
Kijk naar het nu en haal uit de therapie wat je kunt! Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne, toen ik begon aan de therapie ben ik eerst gaan minderen. Van de één op andere dag
heb ik besloten dat dat niet werkte en ik het mezelf alleen maar moeilijker maakte dan nodig was!
En daar was ik door het schrijven op dit forum vrij snel achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke ik zal je vertellen dat ik de hele wereld aan elkaar heb gelogen en bedrogen toen ik nog dronk.

Het inzien goedmaken van deze leugens heeft later me bloed zweet en tranen gekost.
En dat was niet om de aandacht te trekken, nee pure schaamte was het en angst afgewezen te worden.
In de steek gelaten te worden.

Mieke vertel over hoe jij het gedaan hebt om nuchter te worden en niet hoe anderen het moeten doen volgens jou.

Een alcoholist vertellen hoe hij dingen moet doen en laten zet kwaad bloed.
Dat is in een vroeger leven te vaak gebeurt en roept in plaats van iemand te bereiken, weerstand op.

Door te vertellen over je eigen leugens, je verhelderende gesprekken bij de psychiater
de manieren waarop jezelf aandacht hebt proberen te trekken om erbij te horen, de liefde die je in jezelf hebt gevonden en nu kunt geven aan je meest dierbaren, ervaringen uit je eigen leven die van onschatbare waarde zijn geweest omdat je niet meer drinkt zijn waardevol voor ons allemaal.

Ik wens je een goeie dag vandaag.

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rudy,

ik schaam me....
voor de leugens en het stiekeme gedrag!
Maar al zijn niet alle reacties positief..
(de meesten zijn dat namelijk wel!!!)
Ik ben zo blij dat ik gister de moed heb
gehad om het op te biechten!

Overigens was niet alles een leugen,
het enigste waar ik hier niet de waarheid over vertelde
was het feit dat ik gewoon nog dronk,
de rest was en is waar!!!

Lichamelijk voel ik me een wrak,
dat zal nog wel even zo blijven.
Maar geestelijk voel ik me prima!
Ik kom deze dag wel door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra en anderen, stoppen met drinken begint met eerlijk te zijn t.o.v jezelf.
Pas dan kun je eerlijk zijn t.o.v je medemens.

Stoppen met sjoemelen.
En sjoemelen heeft veel gezichten.

Zelf heb ik in het begin problemen gehad met de site ADB omdat ik uit eigen ervaring weet dat een alcoholist zich zelf en in het verlengde, anderen te kort doet door te denken dat hij of zij alcohol de baas kan worden door b.v twee glaasjes in plaats van vijf per dag te drinken.

Zelf heb ik in het verleden vaak gebrobeerd te minderen en te stoppen met drinken maar al deze pogingen mislukten omdat ik uit angst niet durfde te stoppen met drank.
Inmiddels drink ik al enkele jaren niet meer.

Ik vroeg mij af of ik hier wel op de juiste plek was beland om mijn ervaringen te delen met mensen die in feite niet echt van plan waren helemaal te stoppen met drinken.
En dat heeft voor mij alles met eerlijkheid en vertrouwen te maken.
Ik ben vaak teleurgesteld door stoppende alco's maar je kunt de teleurstelling zoals ik vroeger steeds probeerde, niet altijd vóór zijn.
Elke vorm van spontaniteit gaat daardoor verloren.

Inmiddels ben ik tot de ontdekking gekomen dat proberen te stoppen met drinken of de baas proberen te worden over alcohol er toe kan leiden dat mensen tot de conclusie komen dat ze beter de drank maar helemaal kunnen laten staan en dat is dan weer de Kracht van dit forum.

En dat is een fantastische ontdekking, dé sprinkplank naar volwassenheid.

Ik heb mijzelf geen groter cadeau kunnen geven dan radicaal te stoppen met drinken..
en dat is wat ik een ieder toe wens.

Of je nu mindert of helemaal stopt, daar eerlijk over blijven voorkomt onnodig wantrouwen bij de ander en de uiteindelijke verliezer is degeen die oneerlijk is.

Een fijne dag vandaag.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik ben terug, heb hier en daar wat gelezen maar het is teveel en ook te laat om ergens op te reageren!!
M'n pc was gecrasht en ik heb hem pas terug!! Amaai, was me dat afkicken, zeg!!Hihi!! Ik schrijf wel niet meer zoveel op het forum maar ook niet meer kunnen komen piepen, pff!!!

Zo, aan allen een goeie dag gewenst en kop op voor degenen die het wat moeilijk hebben!!!

Veel groetjes van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...