Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 Juni

Rudy

Aanbevolen berichten

Hoi Gem,

Zou het ook niet door die weggespoelde drank komen,
je schrikt van die onverwachte fles...spoelt het door de gootsteen,
ruikt misschien de alcohollucht...en je gedachten gaan misschien wel
volledig onbewust hun gang.
Er worden allerlei linkjes in je brein gemaakt die jij niet opmerkt...
alleen het ervaren van trek en het gevoel in je mond.

Kweenie hoor...zomaar een gedachte die bij me op kwam.
Goed dat je er niet aan hebt toegeven!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kohtje, misschien moet Miep haar voet wel wassen met Head and Shoulders....:D
Ziza, zo te merken heb je hem gevonden!!!! Had je dochtertje hem verstopt?
Mies, zie wat Joann schreef......en als je de behandeling gaat volgen, leer je ook anders te denken, ik heb daar in ieder geval veel aan.
Gem: vervelend he, die stomme :devil: :devil: 's...Maar je hebt weer gewonnen, Chapeau!!!
:present:
Ja Corinne, vertel....of loop je ondertussen naast je schoenen????:D

Soothe: nog 1 nachtje slapen!!!!!!:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie/Joann,

Misschien komt het wel door die flessen die ik weggegooid heb vanmorgen. Wie zal het zeggen. Echt eng die trek. Blij dat het bijna over is. ik schrijf er niet meer over, want ik voel mijn mond alweer.
Stomme:devil::devil:'s!!!! Een doodsschop kunnen ze krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@gemotiveerd
Dat hoor ik dus in je naam,je bent gemotiveerd en red het dus om het gevoel in een glaasje om te zetten in bijv. een glaasje water.....ikzelf heb gemerkt dat ik juist bij die triggers hulp nodig heb.je hebt het al gelezen,maar nog maar gezegd ,sinds ik merkte dat ik dat niet kon ben ik me aan gaan melden voor hulp.....1 jaar wachtlijst en sinds een week hier aangemeld....die triggers kan ik niet aan....en dan lees ik dat jullie,al wat langere adb mensen op het forum het wel kunnen.Ik hoop me snel bij jullie te voegen....want ik ben eerlijk,ik kan het niet alleen.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies,
Ik kan het ook niet alleen. Ik heb wel degelijk hulp en hulp nodig. Heb al eerder trek gehad, maar zo overweldigend als vandaag, niet normaal.
Ik heb veel steun aan dit forum en aan mijn man. Maar ja, die was even niet thuis vanmiddag.
Je leest dat je dan allerlei dingen moet gaan doen om af te leiden....nu ik kon alleen maar stil zitten wachten tot het overging. Rare reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies, gewoon blijven proberen je aan te melden, soms is er plotseling opeens plaats, was bij mij ook het geval!!
Een tip die hier eens gegeven is, is als je trek hebt, eerst een keukenwekker op 10 minuten te zetten. Als de trek dan niet weg is, nog eens, enz....Anders voor andere afleiding zorgen, bv boodschapje doen/wandelen/fietsen/ telefoneren, in elk geval zorgen dat je wat te doen hebt!
En nadenken waarom je trek hebt, wat de gevolgen zijn, enz enz....lees ook de tips en adviezen maar eens! Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik had de laatste paar dagen ook veel trek....die paar uurtjes gestolen slaap van vanmiddag hebben me echt goed gedaan, dus ik denk zelf dat rust er ook veel mee te maken heeft om minder trek te hebben. En ik doe het nog steeds helemaal alleen, ben nog steeds een stiekeme AdB 'r....hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Je schreef al eerder dat je met je man er niet over kon praten. weet buiten je gezin er verder helemaal niemand van?
Ik noem mezelf ook een stiekeme ADB-er want buiten mijn man en dochter, weet alleen mijn zus ervan. Verder niemand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miep, ik heb ooit op een woning gewerkt, genaamd DUINROOS....:D

Ja Gem, soms zou ik wel eens willen dat iemand zei dat ik goed mn best doe....maar ja, ze zeiden alleen wat als ik dronk, nu ik niets drink zeggen ze niks......is ook normaal he, denk ik, niks drinken:$
En mn trots verbiedt me er zelf om te vragen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Mensen,

De proclamatie van mijn zoon.
Ik ben hondsmoe van 4 uur op die keiharde houten kerkbankjes te zitten luisteren naar al die speeches.
Daarna naar het museum voor een hapje en een drankje. Wij zijn even naar huis gegaan en hebben gewacht tot de hele meute het museum is was, toen zijn we er zelf naar toegegaan. Het was veel te druk dus hebben we al snel rechtsomkeer gemaakt. Toch zagen de wijntjes er aantrekkelijk uit (ws omdat ik zo moe ben en hongerig), maar ik wou niet en dan nog we konden er niet eens bij.
Gelukkig doen ze dat bij de school van mijn dochter niet in een kerk.
En hopelijk duurt dat volgend jaar niet zolang.
Toch een goede prestatie van de school een slagingspercentage van 99%.
Zelfs iets meer, want van de 102 leerlingen zijn er 101 geslaagd.
Mijn man die had het maar op het nippertje gered, omdat, ja hoor, de NS/Prorail haar werk weer eens niet goed deed. Nu is hij alweer weg naar een bijeenkomst waar hijzelf een speech moet afsteken.
Dan moest ik nog dochterlief brengen en wat halen van de snack voor zoon en mijzelf.
Nu eindelijk gegeten. Had ik echt nodig.
Ik voel me of ik 20 km flink doorgemarcheerd heb. Mijn voeten, knieen en rug doen pijn, mijn benen voelen zwaar aan en mijn zitvlak is beurs.

Ik ga zo eens even het draadje lezen en hoop dat ik niet scheef lees.

Verder is alles goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, allemaal Toppers hier!
Samen elkaar erdoor slepen, het klinkt heel goed. En dan is het ook goed te doen ADB te worden.
Sooth, blijven lezen dan sleept het ook jou door de moeilijke momenten!

Terwijl ik zo jullie berichtjes zat te lezen begon ik na te denken wat er bij mij nu veranderd is.
Ik kon vandaag gewoon geen openings zin schrijven, stilletjes lezen en even geen behoefte om op alle berichtjes afzonderlijk te reageren. Dat betekent niet dat ik mij niet betrokken voel hoor! Ik leef met een ieder mee ook met de zaken die niets van doen hebben met het ADB zijn. Voorbeeld; roos. Wat voor roos? Gewoon roos. voor jullie allemaal :present:

Bij mijn trek momenten hoorde en hoord nog steeds Aktie!
Elke dag legde ik mijn strijk al klaar (dom werk) maar kon aktief bezig zijn. De plank voor de t.v., lekkere soap of discussie programma aan en de afleiding werkte. P.c. bleef echter altijd aan en tussen elke overhemd moest ik toch even een blik werpen.
Het feit dat mijn strijk zich weer regelmatig gigantisch ophoopt zegt genoeg. Ik kan niet altijd meer wachten op een trek moment. Er gaan dagen voorbij dat ik nergens erg meer in heb.

Maar ook het pc gebeuren is het laatste half jaar érg intensief geweest. Speciaal voor het afkicken een laptop aangeschaft zodat ik mij niet voor mijn omgeving geheel afsluit. Maar áls ik thuis ben staat dat ding áltijd aan. Als het stilletjes is op het draadje doe ik andere zaken, lezen, mailen, werken, spelletjes enz. Maar nu ben ik zover dat ik rustig de tijd kan nemen voor andere dingen, ik kan ook weer rustig een film volgen op t.v. zonder heen en weer rennen naar de pc.
Ik laat met gemak ook eens een ander achter mijn laptop, voorheen kon ik dan flink uit mijn dak gaan als een ander in een onbewaakt ogenblik erachter ging.

Kortom, ik ben aan het afkicken van mijn laptop. Moet wel, want hoe moet het als ik straks op vakantie wil. Die onrust raak ik dus kwijt en dit is niet bewust maar gaat onbewust.
Dit is gewoon iets wat ik met jullie wil delen. Tijd, het kost tijd maar er komt toch ook weer wat rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ander toppertje!!!!

Ik zit hier ook wel eens alleen te lezen hoor, soms weet ik gewoon niet HOE te reageren ergens op..
Strijken doe ik nooit, heb ik een hekel aan, vanmiddag heb ik iets beters ontdekt: slapen!!!

En ik gebruik mijn PC niet alleen voor dit forum hoor, ik heb ook nog 3 websites die ik bij moet houden en waaraan ik ook veel afleiding heb!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
bb eigenlijk is het niet meer als in het NU te doen hoe moeilijk het soms ook is maar je hebt gelijk .
marieke sterkte met je zieke man .
ivm rozen en head en schoulders , ik heb mij gisteren aan een doorn gesneden en het doet pijn ;-((
gem soms als ik bij mijn klanten wijn of drank zie staan loop ik gans de dag met de smaak hiervan in mijn mond terwijl ik er niet aan geweest ben .
charie hiep hiep met je 12 weken en mag ik jou eerlijk schrijven dat belgie ook maar een ..... weer had vandaag ;-((
soothe ik wens jou vandaag al un feliz cumpleaños , want ik weet niet of ik morgen op het forum geraak vermits ik naar een bezinning ga .
fran please please mag ik mee als je naar nederland gaat ??:-))
mogelijk ga ik ergens in augustus een lieve nederlandse dame gaan bezoeken , we mailen al een jaar met elkaar maar kennen elkaar van haren nog pluimen .
joann stoppen met drinken eigenlijk is het voor mij gewoon dag per dag , maar ik wil niet terug naar wat er vroeger was en dus daarvoor doe ik het .
miep hoe gaat het met je voetje ??
corinne nogmaals proficiaat met je zoon .
wat vrijdag en meer gremlins betreft bij mij was het soms in de week niet drinken maar vrijdag mocht altijd want moest zaterdag niet werken ;-((
en hoe is mijn dagje geweest in een woord k.... deze morgen bij een klant in tranen uit gebarsten met uiteraard de nodige vodka gedachten maar zoals ik hierboven ergers schrijf ik trek mij recht aan de maanden welke ik adb ben en ik ook deels aan jullie .
resultaat van het janken een ganse dag was dat mijn ogen en hoofd pijn deden ;-((
wens jullie allemaal een fijne avond en ook een fijn weekend
groetjes blacky
ps zit vlak bij holanda in de buurt dit weekend :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mensen,ik heb jullie laatste berichtjes niet gelezen,maar ik spring er ff tussen in omdat ik hulp nodig heb: net mijn man uitgelegd waar ik mee bezig ben om mijn alc. probleem om te keren: wat krijg ik als antwoord:$nzin,vette tijdverspilling,geitewolle sokke gedoe...je ziet dat je het niet onder controle hebt: conclusie dan drink je er toch maar 2..en dan is het toch klaar....als ik dan zeg je hebt gezien hoe het al fout gegaan is(2 -3 jarig probleem)...ben je er niet trots op dat ik hulp zocht(nt b nadat er Gezegd werdt zo kan het niet langer)ook nog als antwoord: ik snap niet dat een moeder voor haar kids kan staan met alc fout en ermee leven....is gebeurd....dat is de hoofd redendat ik wil veranderen.Dan nog is het zo dat wij en onze vrienden en familie altijd drank als sociaal gebeuren kennen,het is zelfs zo dat in mijn huis dus een prive bar is....en daar moet ik dus ook elke keer nee tegen zeggen.Ik voel me zo alleen ,omdat mijn man me dus wel op de vinger tikt van het kan zo niet langer,maar als ik uitkom van dit is mijn oplossing stoot hij het hele verhaal af omdat hij nu eenmaal niets ziet in het zgn nederlandse "geitewollesokkengedoe,en daarnaast werkt het in zijn invalshoek gewoon zo,drink teveel,nou dan ga je toch gewoon naar 2 glazen,dat dit juist voor mij al te moeilijk is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies,
Je man moet wel geen probleem met alcohol hebben als ik dat lees. Dit is het antwoord van iemand die er zich totaal niets bij kan voorstellen. Je moet je niet afhankelijk van zijn mening maken, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Je bent nu boos op hem omdat hij je bekritiseerde om je gebruik en nu zo gevoelloos reageert! Misschien doet hij dat ook, omdat hij er geen vertrouwen in heeft na al die tijd!! Dat je niet kan stoppen bedoel ik.
Je moet in ieder geval stoppen of minderen, allereerst omdat jij het wilt. Anders is die poging gedoemd te mislukken.
Dat het positieve bijwerkingen heeft voor je omgeving dat is dan mooi meegenomen.
Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...