joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Vandaag is het een week geleden!vandaag is het precies een week geleden dat ikopbiechte niet ADB te zijn!Er is in de afgelopen week nogal wat gebeurt!Ik ben uiteindelijk gestopt met drinken!Het ene moment ben ik daar blijer mee dan het andere! Ik weet dat nu de lichamelijke afkick voorbij is, het echte werk nog gaat komen!Er waren heel veel positieve reacties,steunende reacties ook!Ik ondervond veel meer begrip dan ik had verwacht!Er waren ook boze reacties, begrijpelijk!Sommigen draaiden bij na uitleg, anderen niet!Eerder vanavond werd mij verteld dat ik zeer duidelijk aanwezig was op het forum.Zo duidelijk dat het sommigen weerhoud om hier nog te schrijven.Dat alleen al maakt mij onzeker!Moet ik nu dan wegblijven?De stelling die erop volgde, heeft me zeer diep geraakt!Ik hielp vandaag een nieuweling, door het delen van mijn ervaringvan de afgelopen week!Dat had ik niet mogen doen!!!!!!Want ik weet niks van ADB worden/zijn/blijven!Ik heb gelogen.............!Ja dat klopt, maar dat doet toch niks af aan hetgeen ik de afgelopen 6 dagen heb ervaren?Op mijn vraag wanneer ik dan wel recht van spreken heb,heb ik geen antwoord gekregen!Ik heb er lang over gedacht, de hele avond...tot nu toe!Op deze manier kan en wil ik hier niet langer deelnemen!Mijn berichten belemmeren anderen in hun deelname aan dit forum,als daarbij de inhoud van mijn berichten ook als irrelevant wordtbeschouwd............dan ben ik uitgepraat!Noem het zoals je wilt, aandachttrekkerij, drama-queen, psychiatrisch patiëntvan de pot gerukt......allemaal termen die ik de afgelopen dagen voorbijheb zien komen!Er is een grens........en die grens is hier!En ja ik heb hiermee gewacht tot iedereen ging slapen!Dit wilde ik op mijn eigen tempo kunnen schrijven...,en vooral ook op mijn eigen manier....,in mijn eigen stijl!Wie het niet aanstaat.....gewoon doorscrollenof je ogen dicht doen!Na dit bericht bestaat de persoon Joann niet meer!Ja ik weet het, dat heeft ze al vaker gezegd......!Theatraal afscheid nemen en weer terug komen.Deze keer is het allerminst theatraal,ik heb opgebiecht wat ik op te biechten had!En sommige reacties vragen om aktie.....Een aktie die ik hiermee in gang heb gezet!Joann verlaat dit forum...........met opgeheven hoofd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Goedemorgen allemaal.De euforie van gister is nu gezakt, maar voel me nog steeds happy. Vandaag weer een werkdag. Zal vandaag in elk geval beter gaan.Joanne, jammer dat je niet bij het forum wil blijven. Dit forum heeft als doel elkaar te ondersteunen bij het ADB te blijven en ik heb er wel veel steun bij. Ik heb nergens kunnen lezen dat forumleden je verwijten maken, maar misschien lees ik niet goed genoeg en daarnaast is het de kunst om ondanks kritiek overeind te blijven en voor jezelf te kiezen in plaats van te vluchten. Met vluchten los je in elk geval niks op. Je heb alleen jezelf mee.Ik elke geval een fijne dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Goedemorgen iedereen,Dinsdagochtend en nog vroeg. Elke ochtend weer blij dat ik niet gedronken heb en dat scheelt. Er gebeuren vrijwel elke dag nieuwe dingen, die voorheen een rede waren geweest om te gaan drinken. Er was altijd wel een rede, maar eigenlijk is die er "nooit"... en dit is de enige keer dat ik "nooit" mag gebruiken @marieke:Ja, gister was ik 7 maanden ADB. Ik had me eerder vergist en was nog steeds de weken aan het tellen, maar gister was het dus echt 7 maanden. Ja fijn he? Ik vind het ook zo knap dat jij al bijna 7 maanden ADB bent en geniet elke keer weer van jouw stukjes tekst. Blijf nog maar lekker even hier schrijven hoor.Ok mensen, veel succes vandaag.Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Goedemorgen deze morgen,Zij die niets bijzonders zijn, zijn nobele mensen. Streef eenvoudig weg niet - wees gewoon. Geschreven door LinjiElke dag weer keuzes maken, elke dag weer vallen en dan weer opstaan, zo gaat het , zo draait de wereld door. Vandaag drink ik niet. Ik ben blij dat ik die keuze heb gemaakt. Ik probeer niet ver vooruit te kijken, 24 uur kan ik overzien.Grote woorden, grote beslissingen, ik probeer het simpel te houden, dat valt niet mee maar goed, action speaks louder than words!Heb een fijne dag vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Huh.. Joann? was jij niet bezig te leren dealen met afwijzing?? dan is dit niet echt een goeie stap hoor! Kritiek op jouw handelen zegt vaak meer over de gevoeligheden die een ander daarmee heeft dan over jou. Je wilt leren daarmee om te gaan dan is het ietwat niet zo slim om beledigd weg te gaan en de handdoek in de ring te gooien.. zo van.. okee, jullie moeten me niet, ik ben al weg.. daarmee heb je echt alleen maar jezelf hoor.wie bepaalt trouwens of iemand hier te veel aanwezig is en hoe men zich zou moet gedragen? okee, alles binnen de grenzen van goed fatsoen... en hoezo zou een ander je kunnenweerhouden om hier te schrijven.. je bent wie je bent en je doet wat je doet.. so what? Als een ander daar niet mee om kan gaan is het ook de verwantwoordelijkheid van ieder ander om daar weer mee om te leren gaandit is niet de eerste keer dat zoiets hier gebeurd en sorry dat ik het zeg, maar ik vind het zo typisch vrouwengedrag!Wees allemaal wie je bent, Iedereen mag hier schrijven en natuurlijk zal er wel eens op teentjes getrapt worden of iemand zich persoonlijk aangevallen voelen.. en dat mag ook, dat hoort bij het leven, daar kan je dan over praten bv of er samen uit zien te komen, maar dat gedrag om bij kritiek meteen "weg te gaan" doet bij mij alle haren overeind staan..zo, dat is er uit, moest even hoor!goeiemorgen allemaalen weer een grijze ochtend, hoewel wij hier in het westen niet mogen klagen, de ochtenden grijs maar de middagen nog steeds zonnig hier, de buien zeilen hier in het westen smiddags gelukkig zomaar de verkeerde kant op, naar de rest van nederland ofzo Ik ga zo hardlopen in de regen, altijd verfrissend, dan wil ik nog een verlijmde laminaatvloer zien te verwijderen dus lekker breken en hakken en dan vanmiddag verfen in ons nieuwe werk-pand. Ik hoef me niet te vervelen vandaag.Voor iedereen een leerzame prettige dag toegewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Joann, niets van aantrekken. Of wel, wat jij wilt natuurlijk... maar 't beste is om maar gewoon lekker jezelf te blijven, en laat je koppie niet zoveel naar een ander hangen, dat is helemaal niet nodig. It takes every kind of people to make the world go round... Tapas heeft het eigenlijk allemaal al voor me samengevat (thanks Tapas!).Ok, werk aan de winkel, tot vanavond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 graag gedaan hoor water.... we maken dit niet voor het eerst mee he!even voor de wijze oude vrouwen onder ons hihi.. ik heb bij tips en adviezen een onderwerp geopend over de overgang, wat ervaringen daarmee zijn (sorry mannen op het forum). zou het fijn vinden om daar over van gedachten te wisselen met ervaringsdeskundigen en die zullen er hier vast wel zijn. Ik vermoed namelijk dat dat lege gevoel wat ik momenteel steeds voel daar wel eens mee zou kunnen samenhangen. Zou het fijn vinden als anderen hun ervaringen of herkenning daarover met me willen delen zodat ik wat beter kan uitzoeken of het gewoon mijn gevoel is wat niet erg mee wil de laatste maanden of dat ik gewoon in een nieuwe levensfase beland.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mies Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 goede morgen allemaal,Ik ben weer aan het bijlezen,meeschrijven doe ik met 1 berichtje want ik ga zo werken.Joan mij heb je nergens mee belemmerd hoor,ieder een is anders we hebben alleen hetzelfde probleem,ik heb met veel interresse je berichten gelezen. Sandra,super van je baan.Mick 7 maanden,wat zou ik graag al zover zijn !!!Hey Bam bam ;mooie spreuken heb je elke keer.....Tapas,ik ben 3 jaar in de overgang en samen met het alcoholprobleem ,zijn veel overgangskwaaltjes voor mij een trigger geweest die 3 jaar.Nu heb ik van mijn huisarts een hormoon gekregen,maar mag het maar een half jaar.Na 3 dagen innemen voelde ik me al een ander mens....zie er nu al tegenop dat ik straks weer zonder zal moeten.water,werk ze en hou je taai.Mies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marja Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Hoi, goedemorgen Ik heb nu geen tijd om alles te lezen, maar ik ga vanmiddag alles bij lezen Ik ga zo kids naar het zwembad brengen daarna even druk met andere dingenmaar er is zo even snel te zien wat discussie geweest. Kan niet zo snel overzien wat allemaal.tot vanmiddag of als ik tijd heb eerder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aardbei Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 goedemorgenWat een boel te lezen zeg. je moet het hier echt bijhouden...Marja goed hoor je eerste dag zonder.dat kan ik helaas niet zeggen.Er stond nog een fles open van zondag, en die heb ik helaas genuttigd. Wel met de intensie dat de laatste was. Ik hoop er voor te gaan. Mens wat is dat toch moeilijk. Al tijden denk je van ik ben niet verslaafd maar kan zo stoppen als ik wil. Maar den besef je dat dat toch niet zo is. Ik weet niet meer wie het beschreef van die internetbehandeling maarkomt zo'n begeleider dan ook bij je thuis en kost het geld. Nou ik ga zo de regen in want ik heb nu een baantje als postbezorger. Minder leuk met dit weer. Ik kom uit de zorg maar daar had ik even geen zin meer in en dit is goed voorme, verplicht buiten in beweging, en goed te combineren met de kids. Nu wat minder omdat ze vakantie hebben. oke ga geregeld lezen hier....aardbei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 3 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Tapas, Je hebt helemaal gelijk!Dank voor je mening! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marja Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Hoi Joann,Ik las vanmorgen wat je vannacht nog geschreven had,ik kon en kan het eigenlijk niet zo plaatsen.Ik was heel blij met jou bijdragen gister, heb nog gezocht of iemand iets naars over je gezegd had?Nou je bent er gelukkig weer.Hoe heb je uiteindelijk geslapen?Ik niet zo geweldig, stapte eigenlijk wel blij en relaxt mijn bed in, zodra ik goed en wel lag....transpireren gelukkig niet zo dat ik "wegdreef" maar niet lekker.Voor mijn gevoel ben ik wel vaak wakker geweest ook weer naar gedroomd (weet niet wat)Ik bewust niet gekeken hoe laat dat elke keer was, werd niet bepaald uitgerust wakker.Toen ik er eenmaal uit was, wel helder, beetje opgang komen en nu gaat het wel.Misschien heb ik uiteindelijk wel meer geslapen dan ik vanmorgen dacht.Mijn beddegoed maar even met voorwas op 60 graden gezet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Goed morgen allemaal,Een beetje geschrokken en met de gedachte van: 'wat jammer nou dat het zo moet lopen' las ik het berichtje van Joann waarmee ze het draadje van vandaag begon. Lieve mensen, laten we ons toch houden bij waarvoor we op dit forum zijn en dat is dat we allemaal alcoholisten zijn. Dat is punt 1 en een heel belangrijke. Die soms heel dom kunnen doen... en leugenachtig kunnen zijn... of soms stiekem zijn (omdat ze in het geniep drinken)... en relaties daardoor kunnen verzieken.... De slogan is toch niet voor niets: "De drank maakt meer kapot dan je lief is".Nou snap ik echt helemaal volkomen dat mensen vreselijk gekwetst kunnen worden door de ander, omdat die ander eigenlijk helemaal niet degene is waarvan we dachten dat die was. Boos worden is menselijk maar boos blijven is.....OPGROEIENTerwijl we opgroeienleren we dat zélfs de persoonvan wie we het nooit verwachtteons op zeker moment in de steek zal laten.Je hart zal waarschijnlijk vaker dan eensgebroken worden.En elke keer zal het meer pijn doen dan ervoor.Zelf zul je ook anderen verdriet doendus ben je bewust van de pijndie dat veroorzaakt.Je zult ruzie maken met je beste vriendJe zult een nieuwe liefde de schuld gevenvan wat een vroegere liefde verkeerd deed.Je zult huilen omdat de tijd te snel voorbij gaaten je zult uiteindelijk mensen verliezen van wie je houdt.Dus neem te veel foto'slach te veelen heb lief alsof je nooit teleurgesteld bent.Want elke 60 secondendie je in bitterheid doorbrengtis een minuut die je gelukkig had kunnen zijnen die nooit meer terug komt....Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tina Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Mooi gedicht Lucienne en ik ben het helemaal met je eens wat boosheid en wrok betreft. Ik las gisteren je bericht over het afgelopen weekend. Ben zelf tijdens de internetbehandeling ook begonnen met minder drinken. Dat is best redelijk gelukt (als ik naga wat ik dronk voordat ik begon)maar voelde me steeds meer gefrustreerd worden omdat minder drinken gewoon moeilijk is. Na 2 glazen stoppen is (bijna) niet te doen en tussendoor dagen niet drinken al helemaal niet. Werd me erg bewust van de afhankelijkheid die flink in de weg zit. Heb daarom 4 dagen geleden besloten om voorlopig helemaal niet te drinken. Als ik merk dat ik me niet meer afhankelijk voel (HET de baas ben) dan ga ik er over denken om weer eens sociaal te drinken. Lindi is het gelukt blijkbaar. Ben me ook bewust dat ik alweer veel te ver vooruit kijk en probeer nu heel hard van dag tot dag te denken. Maar zoals Corinne al een paar keer heeft geschreven het geeft wel meer rust, hoewel erg moeilijk. Maar ik ben in dag 5 en probeer vol te houden. Ondanks dat ik dus al een tijd minder dronk merk ik best behoorlijk lichamelijk ongemakken van het niet drinken. Blijkbaar zit er toch nog de nodige shit in mijn lijf en dat sterkt me wel om vol te houden. Ben benieuwd hoe jij je nu voelt ?Ik wilde ook van de gelgenheid gebruik maken om alle nieuwkomers (ben zelf ook redelijk nieuw) veel succes te wensen met de goede stap. Groet, Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Ik kon het ook niet hoor Tina, wel dagen niet drinken maar na een week altijd weer drinken, dus nooit een week droog of als ik het op de donderdag dus heel netjes bij 2 of 3 biertjes kon houden dan ging het vrijdag wel mis, of als vrijdag ook lukte was dat een reden om zaterdag los te gaan. Dus voorlopig ook even helemaal niks. 11 droge dagen nu en de ergste trek begint af te nemen. Ik kan er weer mee leven.graag gedaan hoor Joann, was even nodig he! het was te herkenbaar kleine meisjesgedrag! mij ook niet vreemd hoor! ik gebruik dat gedrag vooral om te gaan drinken.. 'het-niemand-bepaald-voor-mij-wat-ik- moet-doen-want-het-is-toevallig-wel-mijn-leven-en-ik-maak-het-lekker-zelf-wel-uit' principe.... qua drinken geen handig gedrag!ik voel me weer iets beter geestelijk, kom weer in beweging, wijt het nu maar even aan de "overgang" of dat nou waar is of niet, maar het verklaart iig het nare gevoel van de afgelopen maanden, het niets-gevoel waar ik maar niet mee kon dealen.affijn, vanmorgen heel voorzichtig weer 5 km hardgelopen, hopelijk krijg ik zo niet teveel op mijn sodemieter van mijn fysiotherapeut en nu ben ik halverwege mijn laminaatvloertje uitbreken boven.Ik wilde mijn huis gaan ordenen maar ben geloof ik iets te hard van stapel gelopen de afgelopen maanden alles is van zijn plaats geweest, en boven is het nu 1 grote chaos...beneden meteen maar een nieuwe houten vloer gelegd en de laminaatvloer van beneden moest naar boven. Daar ligt nu 1 kamer en moet de 2e en de overloop nog, dan komt het schuiven met kasten en het weggooien en dan hopelijk na de zomer heb ik weer een fijn leefbaar huis hihihihi... hoe houd ik mezelf bezig.. was ik daar vorig jaar ofzo ook al niet mee bezig? en dat voornamelijk in mijn eentje.. bezigheidstherapie dus!Ik denk dat als mijn huis op orde is mijn geest ook meer op orde is.. nieuwe fase.. dus toch weer die overgang denk ik....Aardbei, zet hem op he! vandaag jouw eerste alcoholvrije dag! Luciene mooi gedicht, wel wat sombere ondertoon als je ervan uitgaat dat je alles in het leven kwijt zal raken, is wel de realiteit. Ik zie het leven meestal als pluk de dag, je bent zelf de enige die er voor kan zorgen dat je gelukkig bent... weer zo'n fijn wandtegeltjestekstje!okee, ik ga weer verder de vloer uitbreken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Goh jongens,Het blijft hier eigenlijk altijd hetzelfde en dat geeft niet. Door de strijd tegen de A heen komen de echte diepe emoties bovendrijven.Het is de kunst dat bij jezelf en bij een ander te erkennen en te herkennen en het van elkaar, maar vooral van jezelf te accepteren.Joann, was jij niet diegene die me ooit complimenteerde dat ik een uitglijer eerlijk opbiechte? Ga niet weg, maar durf jezelf in de spiegel aan te kijken. Ga de strijd aan met de Gremlins. We leveren wel wat gedeukte pannen, betonnen -zen en ander materiaal aan. Voor cola zijn ze bij mij ook allergisch aan het worden en koffie met een chocolaatje helpt ook prima.Kom op meid, laat je kopje niet meteen hangen.Tapas, ware woorden. Die hormomen kunnen vies een rol spelen. Ik heb een zwaar puberende zoon, die kijk ik soms aan en zeg dan dat ik hem wel begrijp, omdat ik de hormomen door zijn ogen zie zwemmen ongeveer. Het is een (gezellige) aanwinst dat je weer terug bent meis !!!Geef elkaar en jezelf wat ruimte mensen.Joann, vergeef je zelf. Wij hebben het al gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Hoi allemaalklein manneke slaapt, dochterlief is met haar vader voor controle naar het ziekenhuis, dus pik even haar PC in....ik wilde zo gaan wandelen met de kleine man, maar het hoost hier, helaas....He Joann, blijven komen hier, je hebt het nu alleen over de negatieve mensen, vergeet niet dat er ook positieve zijn die je wel graag zien! Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen................is mij ooit geleerd!Aardbei, deelname aan de online behandeling is anoniem en kost helemaal niets hoor!!Ferry en Soothe: fijne dag en ik hoop jullie weer gauw te zien hoor!!Tot laters, fijne dag allemaal!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Middag allen,Houtje, leuk je te lezen, hoe is het?Tina, je bent nu goed op dreef probeer nog even door te gaan!Aardbei, je eerste dag, kijk niet tever vooruit. Desnoods uur voor uur als het moeilijk wordt!In de zorg had je nu "droog" gelopen. Luciene; Niet echt weer voor de kids om vakantie te hebben, wie daar mee struggelt succes.Zelf hanteer ik vandaag mijn "positieve" instelling. Toen ik op stond had ik er dan ook echt zin in vandaag. Al vroeg vanochtend mijn bloed laten prikken en tussen de buien door op het fietsjenaar het zwembad geweest.Een echte aanrader voor wie niet "echt" sport. Banen trekken om je zinnen te verzetten, eigen tempo, eigen duur. Zowel overdag als 's avonds te doen.Heilzaam voor lichaam en geest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Mick, 7 maanden echt goed hoor. ( Grrrr maar goed dat ik mijn typefout op tijd zag, anders word ik ook nog verbannen. Ik had bij de tweede o een e staan, hihihi:D)Joann, ik vind het ontzettend knap van je, dat je ondanks het bericht dat je gisteren, dat je van iemand hebt gekregen niet bent gaan drinken. Tapas heeft volkomen gelijk, het zegt meer van die ander, dan van jou. Het forum is gemaakt voor mensen met een alcoholprobleem en als iemand de behoefte heeft om hier de hele dag te schrijven om zo van de alcohol af te blijven, dan moet dat gerespecteerd worden en niet achterbaks,daarom iemand een pb sturen.Misschien was Joann ook achterbaks in iemands ogen, maar zij heeft wel de waarheid durven te vertellen en daar is meer moed voor nodig dan liegen of achterbaks pb's te sturen.Joann gefeliciteerd met je eerste week ADBSandra , fijn dat je zo,n goed gesprek hebt gehad met je baas.Lucienne jammer, maar iedere nieuwe kans is er weer een.Soothe en Ferry. groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 BB, waar denk jij dan aan bij deze tekst?Ik ben niet niets bijzonders maar ook niet echt bijzonder.Niet eenvoudig streven, moeilijk dan? Ik streef wel, maar ADB zijn/worden is niet eenvoudig.Ben ik gewoon? Ik probeer gewoon te doen, ADB zijn is toch gewoon?Of toch niet, ben je gewoon als je niet ADB hoeft te zijn?Nou, ja. Blijft door m'n koppie heen gaan. Gewoon maar die eerste laten staan dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Mick; gefeliciteerd met 7 maanden ADB. Tjonge de tijd gaat wel erg snel.Marieke, dat betekent jouw beurt en daarna mag ik misschien. Joan, er is genoeg over gezegt. Mijn eerste reaktie was dit keer, nee niet weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Joann,Ik heb dit forum ook eerder verlaten. Nu ben ik terug op een manier die beter bij me past en die anderen niet stoort (mag ik hopen). Je moet toch je eigen weg vinden, het is hier net een afspiegeling van het echte leven, daar moet je er ook van uit gaan dat je met 70% van de mensen niet zou kunnen samenwonen, met 10% knallende ruzie zou krijgen, je aan de andere 10% zou dood-ergeren en met 5% constant in onbegrip zou leven.De kunst is uit de resterende 5% die paar te plukken waar je wederzijds voordeel van hebt om er een relatie mee te onderhouden (op het internet, bij de koffie, liefde, vriendschap of was dies meer zij).Wauw, ik heb gezegd.*aangepast tiepfout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 dag iedereen , als eerste welkom aan alle nieuwe adb´ers .ik ben blacky vrouwke 45 jaar no kids wel kittens en iets meer als 10 maanden adb :-))ik ben eerst de berichtjes van gisteren gaan lezen want ik kon niet volgen joann ben wel blij dat je blijft schrijven toen ik de eerste keer stopte met drinken in augustus 2005 zat ik op een andere internet site ivm stoppen met drinken , ja mensen heb ik daar wat afgeschreven ppfff soms de kleur van mijn onderbroek , maar het hield mij bezig en ik kon hierdoor de drank laten staan , ben achteraf wel nog enkele keren op mijn gezicht gegaan .het is een bewogen dagje geweest vandaag , deze morgen telefoon van de verpleegster van de ouders van mijn partner , schoonvader is gisteren nacht gevallen buiten en heeft de ganse nacht in de kou en in de regen gelegen , toen de verpleegster hem vondt zag hij blauw van de kou en een blauw oog van de val .schoonmoeder welke alzheimer heeft vertelde mij dat zij hem laten liggen had omdat haar man voor haar ook niets zou doen indien zij viel ???er is ook daar een verleden van drank al heb ik mijn schoonvader op die bijne 14 jaar dat ik hem ken nog nooit met iets alcoholisch in zijn handen gezien .boos en wrokkig is dat mens nu ja misschien door haar alzheimer , maar om daarom iemand in de koude regen buiten te laten liggen ???voor mij zijn het harde konfrontaties daar werken , soms negatief ivm dat sommige partners het drank verleden nooit vergeven , moeilijk ook omdat ik hierdoor mijn eigen ouders nog meer mis , en soms positief omdat ik nu beter begrijp waar mijn partner met de kuren vandaan komt :-)) ( grapje )men heeft mijn schoonvader met de ziekenwagen naar spoed gebracht vermoedelijk moet hij daar blijven het is triest toe te kijken hoe berg af het gaat als beide oude mensen niets meer kunnen en beiden aan altzheimer , diabetes en andere leiden ;-(( en elkaar dan ook nog eens haten (al is dit morgen weer anders , want dan wilt ze hem weer thuis: )met mij gaat het redelijk , zondag vlammende ruzie gehad en ik stond klaar om te vertrekken , wat niet zo evident is als men nog maar 5 maanden in belgie woont , gisteren uren gepraat en ja het is een beetje beter voor hoe lang ?????wat ik wel weet en voel is dat hoe langer men nuchter is hoe beter men de tegenslagen in het leven aankan , het niet meer verdrinken in alcohol .zo mensen ik wens jullie nog allemaal een fijne adb avond toe groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 quote: Originally posted by: tapasik gebruik dat gedrag vooral om te gaan drinken.. 'het-niemand-bepaald-voor-mij-wat-ik- moet-doen-want-het-is-toevallig-wel-mijn-leven-en-ik-maak-het-lekker-zelf-wel-uit' principe.... qua drinken geen handig gedrag! Heeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar. Tapas, ik herinner me trouwens niks anders dan dat je je huis aan het opknappen was. Hihi, of dat je stoelen meenam die op straat stonden om die dan op te knappen. Waarna je er niks mee kon en ze dan maar doorverkocht via het internet. Heb ik toen vreselijk om moeten lachen, om dat verhaal. Ik wou dat ik zo handig was als jij, want wachten op schrijnwerkers, loodgieters en elektriciens is ook niet alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2007 Hoi mensen,Ik kom maar snel even langs om te melden dat ik een leuke werkdag heb gehad en het zowel op de heen als op de terugweg heb drooggehouden.Ik kan nu niet alles gaan lezen, want ik moet er zo van door: uit eten met een clubje mensen en natuurlijk zonder wijn of andere drank voor mij, die hoef ik niet meer. Ik kom straks wel vertellen hoe het eten e.d. was.Nog wel even dit: Diegen die een mijlpaal hebben bereikt vandaag: gefeliciteerd Voor alle anderen:Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden