Spring naar bijdragen

dinsdag 3 juli 2007


joann

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik heb op dit moment heel weinig gelegenheid om hier op het forum te komen, of het draadje bij te lezen. Daarom was ik aanvankelijk ook niet van plan op dit tijdstip nog alles te gaan lezen. Toen mijn oog op het eerste berichtje viel, heb ik het wel doorgelezen. En ik wil er graag even op reageren.

Volgens de richtlijnen van Tactus is het op dit forum niet toegestaan de inhoud van privéberichten of -mail hier op het forum te plaatsen. Hiervoor zijn in het verleden zelfs mensen geschorst! Nog kwalijker vind ik het als de inhoud van privémail hier slechts gedeeltelijk, en uit zijn verband gerukt wordt geplaatst. En dit is wat Joann vannacht heeft gedaan.

Ik kreeg gisteren een mail van Joann (waarvan ik de inhoud hier niet zal herhalen om bovengenoemde reden), die ik heb beantwoord. In mijn antwoord heb ik aangegeven dat ik om persoonlijke redenen hier op dit moment niet veel schrijf. (Dit mag ik hier volgens mij wel zeggen, want ik heb het zelf geschreven.) Ik heb toen ook eerlijk aangegeven dat ik - in verband met wat er tussen ons is voorgevallen naar aanleiding van haar biecht - moeite heb met het feit dat zij hier op het moment veel aanwezig is, MAAR DAT IK DAAR WEL BEGRIP VOOR HEB, omdat ik in mijn eerste stopperiode precies hetzelfde deed. Verder heb ik in mijn reactie enige kritiek gegeven op het feit dat zij gisteren, zoals ik het gelezen heb, adviezen gaf over zaken die zij zelf nog niet heeft meegemaakt. Ik heb géén kritiek gegeven op het feit dat zij iemand probeerde te steunen, want dat is immers waarvoor wij hier zijn.

Kennelijk zijn mijn woorden volkomen verkeerd begrepen en uitgelegd, met de reactie van vannacht als gevolg. Dat spijt me, maar eerlijk gezegd voel ik me niet verantwoordelijk voor deze reactie. In mijn eigen ogen heb ik niets verkeerds gezegd, ik ben uitsluitend eerlijk geweest in mijn reactie op een mail die ik ontvangen had.
Dat Joann op mijn reactie weer terug gemaild had heb ik pas vanavond gezien, omdat ik gisteravond na mijn berichtje naar bed ben gegaan. Dat kan mij niet verweten worden.
Ik heb Joann niet gevraagd niet meer te schrijven of weg te blijven van het forum, ik heb integendeel juist gezegd dat ik het begreep. Dat ik er op dit moment nog een beetje moeite mee heb is mijn probleem, net zo goed als het - zoals Joann zelf aangaf - mijn probleem is dat ik moeite heb met het feit dat zij maandenlang niet eerlijk was en zelfs boos werd over mijn twijfels.

Nogmaals, deze hele privéconversatie per mail had hier niet hoeven, en ook niet moeten staan. Ik wil hier alleen mijn aandeel toelichten, omdat ik bang ben dat anders forumdeelnemers zich gaan afvragen wie de door Joann aangehaalde dingen tegen haar gezegd heeft, en mogelijk elkaar gaan verdenken. Dat zou zeer kwalijk zijn voor het vertrouwen en de sfeer op dit forum. Ik vind het belangrijk dat iedereen zich hier vrij voelt zijn of haar hart te luchten.

Als iedereen nu kwaad wordt over mijn reactie aan Joann, dan is dat zo. Ik zal er in ieder geval niet om gaan drinken.

Tapas, bedankt voor je reactie, je hebt helemaal gelijk. Ik herinner me jou inderdaad ook niet anders dan in verbouwing van je huis. Weet je, ik heb op verschillende plaatsen (ook hier) wel eens gelezen dat de weg belangrijker is dan het doel. Ik vermoed dat jij zodra je huis weer op orde is, wel weer iets vindt dat veranderd kan worden. Je huis opknappen is volgens mij jouw weg, dus blijf er gewoon lekker mee bezig!

Mick, gefeliciteerd met 7 maanden ADB!:present:

Ferry en Soothe, ik hoop dat alles goed met jullie gaat!

Joann, je eigen woorden: LET IT BE! (Copyright: The Beatles)

Allemaal nog een fijne avond. Voor mij is het alweer de hoogste tijd, dus om misverstanden te voorkomen: ik ga zo uitloggen, opslomen en naar bed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Anna,
Jammer dat je het gevoel hebt om je te moeten verdedigen. Wel alle begrip.
Persoonlijk dacht ik niks en ga me er ook niet mee bemoeien.
Hoop dat jij alleen van het forum blijft om de juiste redenen en niet om mensen te ontlopen, want net zoals dat voor Joann niet goed is, is dat ook niet goed voor jou. Mocht je andere redenen hebben, dan is dat jouw (goede) keuze.
Ik vind het fijn als je een bijdrage plaatst.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anna, Wat schrijf je de dingen toch mooi. En waarom zouden we boos worden op je terwijl jij ook uit je hart schrijft. Ik las net het berichtje van Water..... en vond dit als een soort antwoord voor hem.....(ongevraagd)

Als gisteren eens morgen was

Als gisteren eens morgen was,
en je alles opnieuw kon beleven.
Dan besefte je morgen pas,
dat er veel fout gaat in het leven.

Want als je niet weet wat je fout hebt gedaan,
dan zul je dezelfde fout weer maken.
Dezelfde lach, dezelfde traan,
dezelfde ogen en haken.
Dus treur niet om fouten die zijn gemaakt,
om kansen gemist bij de vleet.
Ook al ben je door wat gebeurd is diep geraakt,
soms is het niet te vermijden al dat leed.

Ons verleden, waar onze toekomst op wordt gebouwd,
is onherroepelijk geschied en keert niet weder.
Ons verleden, het is ons zo vertrouwd,
ook al was het niet zo mooi, toch koesteren we 't teder.
De toekomst, hij is onzeker maar niet ver weg,
want overmorgen is morgen al weer verleden.
Dus luister toch naar wat ik zeg,
leef voortaan in het heden.

Wees niet bang voor fouten of voor leed,
voor kansen steeds gemist.
Want een ieder die dat deed,
heeft steeds naast het net gevist.
Als gisteren eens morgen was,
en je alles opnieuw kon beleven.
Dan besefte je morgen pas,
hoe blij je bent, met alles wat je nu is gegeven.

Chris van Dipten

Dit gedicht vond ik op het www en is vast voor ons geschreven......


Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marja,
Dag twee is binnen. op naar de derde!

@Charlie,
het gaat wel redelijk met mij, beter dan 2 dagen geleden in ieder geval. Ben weer wat positiever.
Heb vandaag een sollicatie de deur uitgedaan op verzoek van een bedrijf. Dat geeft altijd zelfvertrouwen als iemand belangstelling voor je heeft. Ook al wordt het niets, dan nog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
wat goed zo hou je helemaal de eer aan jezelf!! Stop een kopie van die brief ook in het dossier, kan jij laten zien dat je je goede wil hebt getoond, al zou je ze het liefst met je gremlinmepper vermorzelen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten Marja, hoop dat je een beetje slaapt! Je laken is weer fris. Hoop dat het fris blijft deze nacht.

Ik ga ook aftaaien, want het gaat weer slecht met mijn 3 "R"-en!
Iedereen, slaap lekker en tot morgen.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow ik had trek vanavond zeg, maar ik snap het ook wel, was iets te enthousiast weer... voelde me goed vandaag dus teveel gedaan .. blijft een valkuil.. en dan alleen maar kunnen denken aan koud bier... effe ontspannen....maar het is bij denken gebleven hoor... moet weer op de rem dus, vloer half uitgebroken, muren geverfd in ons nieuwe bedrijfspand... hardgelopen, op mijn sodemieter gehad van de fysio omdat het toch echt beter is om even niet hard te lopen....

het ging vanavond trouwens zo hard regenen dat het langs de muren naar beneden liep, erg apart wel!
nou ik ga ook opslomen, mooie term!

trusten dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...