Spring naar bijdragen

Woensdag 4 juli 2007


Aanbevolen berichten

Veel te laat, veel te vroeg. Kan niet slapen en ben naar muziek aan het luisteren. Daarom deze songtekst. U2 en Mary J. Blige


Is it getting better
Or do you feel the same
Will it make it easier on you now
You got someone to blame
You say...

One love
One life
When it's one need
In the night
One love
We get to share it
Leaves you baby if you
Don't care for it

Did I disappoint you
Or leave a bad taste in your mouth
You act like you never had love
And you want me to go without
Well it's...

Too late
Tonight
To drag the past out into the light
We're one, but we're not the same
We get to
Carry each other
Carry each other
One...
Have you come here for forgiveness
Have you come to raise the dead
Have you come here to play Jesus
To the lepers in your head

Did I ask too much
More than a lot
You gave me nothing
Now it's all I got
We're one
But we're not the same
Well we
Hurt each other
Then we do it again
You say
Love is a temple
Love a higher law
Love is a temple
Love the higher law
You ask me to enter
But then you make me crawl
And I can't be holding on
To what you got
When all you got is hurt
One love
One blood
One life
You got to do what you should
One life
With each other
Sisters
Brothers
One life
But we're not the same
We get to
Carry each other
Carry each other

One...life

One

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo ik had het draadje geopend.
Fran had er ook eentje geopend, met het hare gaan we verder.
Dit wordt vast een mooie dag.

Gisteren heb ik een leuke dag gehad. Lekker gewerkt en het op de heen- en de terugweg droog gehouden.
's Avonds lekker uit eten geweest met het dinsdagclubje van de yoga. Heerlijk, tot het dessert.
Ik had een dame blanche besteld. OK die bestond uit de gebruikelijk 3 bolletjes vanille-ijs met chocoladesaus en slagroom, maar er was ook wat vreemds aan: 1. een aarbei als versiering; 2. een soort mokkasaus. Die laatste bleek alcohol te bevatten (iemand aan tafel opperde dat het wellicht Old Baleys was). De Refusal werkt: ik kreeg het plots warm en voelde mijn hoofd rood worden en mijn maag protesteerde. Ik heb die saus maar snel aan de kant geveegd. Nu kan ik als ik met mijn hand de uitademing van mijn mond naar mijn neus leid, een vleug alcohol ruiken. Nadien hebben we nog gezellig een rondje fris en thee genomen. We zijn daarna gezellig samen opgelopen tot onze wegen scheidden.
Een heerlijk avondje was het.

Gem, succes met je solliciatiebrief.

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Nog één voor Marieke dan.....(omdat ik zo helemaal snap wat je schrijft)


Wees niet bang

Wees niet bang, je mag opnieuw beginnen
Vastberaden of aarzelend op de tast
Hou je aan de regels, volg je eigen zinnen
Laat die hand maar los of pak er juist een vast

Wees niet bang voor al te grote dromen
Ga als je het zeker weet en als je aarzelt wacht
Hoe ijdel zijn de dingen die je je hebt voorgenomen
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht

Wees niet bang voor wat ze van je vinden
Wat weet je van een ander als je jezelf niet kent
Verlies je oorsprong niet door je te snel te binden
Het leven lijkt afwisselend maar zelfs de liefde went

Wees niet bang je bent één van de velen
en tegelijk is er maar ééntje zoals jij
Dat betekent dat je vaak zult moeten delen
En soms zal moeten zeggen: laat me vrij

Freek de Jonge


Eén ding is voor mij in ieder geval wel duidelijk: dat weer drinken geen optie is. Een beetje drinken gaat dus niet, in ieder geval gaat dat niet voor mij. Heb vandaag toch ook weer gedronken. En het resultaat is dat ik nu weer heel vroeg wakker word. Weer transpireer en mijn rechterhand weer tintelt. Mijn taille (die echt centimeters was afgenomen) weer opzet. Dus moet vaststellen dat het er voor mij gewoon niet inzet en me maar weer moet voegen bij het legertje van absolute-niet-drinkers hier.

Laat ik het dan maar als een experiment zien en vervolgens weer doorgaan met niet drinken. Jammer van de tijd want ik was al een aantal weken op dreef....

Dus vandaag wordt weer mijn eerste dag. Mooie datum.....
Op 4 juli vieren de Amerikanen Onafhankelijkheidsdag (Independence Day). Dit is de belangrijkste nationale feestdag van de Verenigde Staten. Dit wordt dan ook mijn onafhankelijkheidsdag maar dan van de alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Het onweert en bliksemt hier al een uurtje. Het stort ook. Begon om 05.15 uur, ben vanaf toen al wakker.
Lekkage in de slaapkamer, dweilen....De dag begint goed!
Zo de deur uit. Hier word ik niet vrolijk van!
Zij die waarschijnlijk kleddernat gaan regenen groeten u

Allemaal een fijne en droge (letterlijk en figuurlijk!)dag toegewenst.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge...

Luciene, dank voor je gedicht van gisteren... ik probeer juist heel erg "vandaag" te genieten, en het verleden, tsja daar verander je toch niets meer aan, maar soms moet ook ik wel eens even wat kwijt en dan kan een sociale nitwit als ondergetekende het hier zo lekker van zich af loeien... :-)
wat dat betreft leer ik denk ik meer van je gedicht van vanmorgen, en speciaal dit:

Wees niet bang je bent één van de velen
en tegelijk is er maar ééntje zoals jij
Dat betekent dat je vaak zult moeten delen
En soms zal moeten zeggen: laat me vrij

Anyway, ik ben toch blij dat je voor jezelf de onafhankelijkheid hebt uitgeroepen! Top!

Anna, waar heb jij tot tien leren tellen? Dat moet wel een heeeeel goede school zijn geweest... ;)

@ iedereen: succes met solliciteren, deppen, werken, wat je nog meer doet en vooral met volhouden!

Sunny side up! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Wat zijn jullie vroeg op. Ik slaap als een blok en ben pas tegen 6.30 wakker. Het gaat goed met me. Alle spanningen zijn verdwenen. Wat ADB betreft verloopt het ook soepel. Heb wel hunkermomenten maar die gaan voorbij hoeft niet een gevecht te voeren. Eigenlijk gaat het best goed. Ik hoop dat het met jullie ook zo gaat want het is best lekker om niet al te grote zorgen te hebben. Ga straks naar het werk en probeer een leuke dag te maken.
Voor iedereen een fijne droge dag, zonder zorgen en heel veel blijdschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ook al sinds 05.10 aan de thee, wat een onweer zeg.
Over de Refusal: ik heb het ook een tijdje gebruikt (na een jaar had ik een dip in het najaar) maar volgens mij kun je zelfs een kersenbonbon eten je krijgt het dan wel warm maar zó heftig als Fran schrijft ken ik het niet. Ik heb wel eens een-twee slokken wijn genomen (vies!!!!) als test (na een feestje, was alles aan het wegkieperen) en kreeg het warm, rood hoofd, en voelde het gewoon. Ik vind het eigenlijk niet zo'n fijn middel omdat het werkt op je angst voor alcohol. Dan blijf je het zo enorm als je vijand zien (wat het ook is natuurlijk) maar het is prettig dat ik er nu "gewoon" aan ontwend ben, en het zelf niet meer wil (min de vrijdagmiddagdips maar dat is verlangen naar de dempende funktie en niet naar de alcohol zelf).....

Vandaag weer iedereen succes, buiten is het kleddernat, dus laten we het binnen drooghouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik lees elke dag jullie berichten, maar zoals al eerder aangegeven ben ik niet zo een schrijver.
Ben nou 3 dagen ADB.
Het valt mee, alleen gisteravond er wel tegen moeten vechten om niets te pakken; ook niet gedaan.
Alleen slaap ik nu al 3 dagen super slecht, hoewel ik s'avonds ontzettend moe ben.
hoort dit bij het niet meer drinken?.......misschien dat jullie een tip hebben dat ik wel beter in slaap kom.

Verder wens ik allen verder een mooie en droge dag !

gr. marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, wat interessant wat je gisteren opschreef op het dagdraadje, dat jij verandert maar je omgeving niet, tenminste zo ervaar je dat. Jij hebt voor jezelf de keuze gemaakt om sterker te worden, maar de mensen om je heen kennen je zo niet. Zij worden opeens geconfronteerd met een sterke Marieke... dat heeft tijd nodig. Ze moeten de nieuwe Marieke ook weer leren kennen. De patronen die in een relatie zijn geslopen zijn hardnekkig en dat vraagt tijd.

Als jij 'verandert' heeft dat consequenties voor iedereen om je heen!

Het proces waar jij nu in zit heb ik in therapie ook vaak meegemaakt, ik deed groepstherapie en degene met een relatie kregen standaard relatieproblemen. De zwakkere in de relatie bleek opeens wel voor zichzelf te kunnen zorgen... de rollen worden dan onduidelijk.

Bij die groepstherapie hoorde gelukkig ook 'systeemtherapie' dus gesprekken met of je ouders, of je partner, of anderen die dichtbij je stonden, eigenlijk voornamelijk om het systeem (je relatie dus) te betrekken bij de veranderingen. Meestal lukte dat wel maar kost gewoon veel tijd, soms lukte het ook niet... was de basis van de relatie de verkeerde

Ik persoonlijk had voor die therapie al 8 jaar geen kontakt meer gehad met mijn ouders. Dat is daar weer hersteld en eigenlijk gaat dat nu 6 jaar late,r heel goed, maar zij waren uiteindelijk ook bereid om mee te veranderen en we leerden een nieuwe manier van omgaan met elkaar, dat heeft veel tijd gekost maar het kan dus wel.

Zowiezo is in mijn omgeving sinds die therapie veel veranderd, veel mensen van voor die therapie zie ik niet meer, die vonden de oude afhankelijke tapas veel prettiger om mee om te gaan, of ik merkte dat ik zelf niet meer in die rol geduwd wilde worden. Andere mensen zijn meeveranderd.

Nu heb ik voornamelijk mensen om me heen die me zien zoals ik ben, eerlijke zuivere relaties zonder gemanipuleer, geen mensen meer die mij vertellen hoe ik me moet gedragen, geen geclaim meer. die mijn grenzen respecteren nu ik ze eindelijk ook aangeef...

geef het dus de tijd, veranderen kost gewoon veel tijd en als de wil er is is het misschien goed om daar wat hulp bij te zoeken.

Zo, woensdag alweer en moe.. te veel gedaan gisteren.. vandaag dus weer op zoek naar de balans.. zonder alcohol.... ik wou zeggen, een droge dag maar dat zit er denk ik niet in :) wat een beestenweer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco, slecht slapen hoort bij niet drinken, kijk soms maar hoe druk het snachts hier is hihi
goed man, 3 dagen, op naar 4!! het is even afzien maar als je lichaam en geest zich meer gaan aanpassen slaap je beter en voel je je gezonder en fitter.

doorbijten dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal, hier schijnt het zonnetje.
Allemaal een "droge" dag en een fijne werkdag voor wie werken is!

Anna, terecht dat je ook hier je verhaal kwijt wil!
Blijf er niet te lang in hangen. :present:

Corinne, succes met je sollicitatie gesprek. Keep smiling! :D
Waarschijnlijk brak het zweet je al uit bij de gedachte dat er alco in verwerkt was gisteravond.
Als je maar genoten hebt.

Luciene, Je lichaam waarschuwt, het helpt je de juiste beslissing te nemen. Succes.

Marieke, moeilijke tijd, Tapas heeft het goed omschreven.

Gem, blijft toch spannend hé nu die brief de deur uit is. Positivo!

Blacky, moge de zon ook in jouw hart schijnen. Ik vind dit een hele mooie wens, dank je.

Ferry en Soothe, jullie ook een hele goede dag en hopelijk droog. Is die tijd nou nog niet om?:angry:

Twan, hoeveel weken heb jij wel niet vakantie? Snap niets van die weerberichten hier hoor!

Nu ga ik zelf even aan mijn stutten trekken. Eerst twee vervelende zaken opknappen, waarna ik dan leuke dingen voor mijzelf kan gaan doen! Laterrrr.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buien, sommige met onweer.

Er verandert weinig aan het weerbeeld. Opklaringen worden afgewisseld door buien, soms felle buien met onweer. De middagtemperatuur ligt rond 18 graden. De wind komt uit zuidwest tot west en is meest matig, langs de kust vrij krachtig, 5 en mogelijk af en toe krachtig, 6. Morgen wordt niet veel anders dan de voorgaande dagen. Opnieuw buien, sommige met onweer en hier en daar breekt de zon even door. In de middag neemt de buiigheid van het westen uit sterk af. De middagtemperatuur ligt met een graad of 18 ruim onder de normale waarde voor de tijd van het jaar. De wind is meest westelijk en matig, aan zee vrij krachtig.

:) @ Stien

Goedemorgen allemaal! Het gaat hopelijk goed met iedereen?
Sinds een dag of twee terug van vakantie, maar ik had nog geen zin al mijn werkzaamheden weer tegelijkertijd op te pakken... ;)
Fantastische vakantie gehad, lekker lang inderdaad, dus naar het einde toe hadden we ook wel weer heel veel zin om naar huis te gaan, want we misten het hondje.
Alles goed gegaan, ADB, NDB. Heerlijk opgeladen, en nu weer aan het werk.

Liefs,
Twan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Marieke ik heb zoeven je bericht van gisteren gelezen en tis herkenbaar wat je schrijft.
Niet alleen jij en ik... maar iedereen die een langere periode droog staat maakt dit mee met de buitenwacht.

Het is zoals je zegt, jij verandert maar zij veranderen niet mee.

M.a.w telkens al je man of zoon op de vlucht slaan voor de nieuwe Marieke kijk je naar je eigen spiegelbeeld en das pijnlijk, maar wel goed.
Veel mannen weten zich vaak geen raad als je op hun gevoel speelt.
Zij kunnnen niet verwoorden wat er werkelijk in hen omgaat.

Niet alleen een verslaafde heeft last van dit probleem.

Ik denk weleens dat ik uit protest tegen mijn opvoeding ben gaan drinken want te veel drinken is ook een manier om aandacht vragen zij het negatieve aandacht.

Na gestopt te zijn heb ik heel lang het gevoel gehad dat ik in niemandsland terecht was gekomen.
Ik wilde niet meer in mijn oude wereld leven en kreeg geen aansluiting in mijn nieuwe wereld.

Stond ik voorheen met drank alleen op de wereld nu kreeg ik het gevoel dat ik opnieuw alleen stond en de vervelende gedachte kwam bij me op dan maar weer te gaan drinken dan had ik tenminste nog een beetje plezier op deze wereld.

Maar dat is ...zoals bij vele gedachten het geval ....een gevaarlijke alcoholische gedachte een illusie, dus een denkfout.

Ik denk dat je man nog net zoveel van je houd dan voorheen maar hij kan het niet laten zien.
Marieke , het moeilijkst wat ik heb geleerd is niet meer te vragen aan mijn medemens dan hij kan geven.
En dat is eerlijk en daar moet ik het mee doen.

In mijn situatie heb ik het geluk dat de partner mee verandert omdat wij beide in hetzelfde schuitje hebben gezeten.
Was dat niet het geval geweest had ik me kunnen afvragen of ik wel gelukkig ben met de situatie zoals hij zich nu voordoet.
Ofdat ik krijg wat ik nodig heb, want de ander kan niet nu eenmaal niet meer geven dan hij of zij bezit.
Bij een ander zoeken wat ik in de relatie mis vind ik oneerlijk en je kan daar de partner vreselijk pijn mee doen.
Want het is wel zijn onmacht waarom hij jou vragen niet kan beantwoorden.

Ik mag mijn kinderen niet kwalijk nemen dat op geestelijk niveau niet beantwoorden aan mijn wensen.
Dat ze moeilijk keuze kunnen maken.
Dat ze zich onverantwoordelijk gedragen, wat overigens niet het geval is.
Dat ze anderen onnodig kwetsen, want uiteindelijk hebben ze van mij weinig bagage aan de basis van volwassenheid meegekregen.
Als mijn kinderen protesteren tegen de "genoten" opvoeding of daardoor in de problemen zijn gekomen, mag ik niet zeggen dat het ondankbare kinderen zijn, want ik heb dan weliswaar veel voor ze gedaan maar ze hebben er niet om gevraagd.
Het is hun min of meer door de strot geduwd door mij.


Marieke blijf wel zeggen aan je man wat je signaleerd en dwarszit en een paar gesprekken met een psycholoog kan geen kwaad.
Misschien is de Alanon iets voor hem om inzicht te krijgen in het leven naast een alcoholist.

Marieke soms is de drempel erg hoog en er is moed voor nodig om er aan te beginnen maar er eenmaal aan begonnen draagt het bij aan de kwaliteit van het leven.
Ik ben evenals jou man niet meer de jongste van dit gezelschap maar zoals je ziet en leest is er veel mogelijk.
Ik ben blij dat ik de stap heb durven nemen.

Ik wens je kalmte moed en wijsheid.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra die hunker momenten hebben mij veel geleerd over mijzelf.

Uiteindelijk was het niet de drank waarna ik hunkerde.

Misschien is het goed te kijken naar de momenten waar je het liefst een slok zou willen nemen in plaats van de situatie of de emotie onder ogen te zien.

een goeie dag vandaag..

Twan welkom terug.

Rudy..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rudy: Bedoel je met:

"Misschien is het goed te kijken naar de momenten waar je het liefst een slok zou willen nemen in plaats van de situatie onder ogen zien."

hoe het komt dat je op een bepaald moment een slok zou willen nemen. Dat dat iets zegt van de situatie waar je in zit op dat moment? Of hoe bedoel je dat precies?

Ik bvb krijg altijd zin als mijn man thuiskomt. En als ik niet gedronken heb dan hebben we voor mijn gevoel weinig te praten. Bedoel je zoiets? Dus dat daar iets mee zou moeten gebeuren?

Ik hoor je graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...