Spring naar bijdragen

Woensdag 4 juli 2007


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Allen,

gisteren een zware dag gehad ..
Bij mijn broer gaan werken op de bouw werf en zoals het er nu eenmaal op een werf en tussen werkmensen aan toe gaat wordt er wel eens een jupiler 50 cl naar binnen ''gewerkt''.
Mijn broer vroeg me of ik wat bier kon gaan uithalen in de nabijgelegen shop .. ik daar dus naar toe om 12 jupilers 50cl te gaan halen. Het voelde vreemd aan - ik die niet meer drink - dit gaan uit te halen (ironisch eigenlijk)! Ergens doordat ik dit niet voor mij ging halen voelde ik geen schaamte terwijl als ik vroeger voor mezelf een bier of 2 ging uithalen ik altijd een zeker gehalte van schroom en schuldgevoel over me had.

Terwijl iedereen daar een jup aan het drinken was stond ik daar met een cola-light en dit was best een moeilijk moment maar ik heb het moment doorstaan waar ik wel blij voor ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harstikke goed van je Lenne!!! Ik kan me er alles bij voorstellen hoe je je gevoeld hebt. Mijn man werkt ook in de bouw en ik weet dus hoe dat daar gaat. Op dit moment wordt er bij ons nogal geklust en als een vriend dan komt helpen wordt er ook stevig gedronken. Daar deed ik eerst lustig aan mee dus ik weet hoe moeilijk het dan is om niet te drinken daar waar het zo gewoon voor je was om wel mee te drinken.

Echt heel erg proficiat. Zeker een overwinning op je zelf waar je trots op mag wezen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

Wat een buiige dag.
Vanochtend ging het sollicitatiegesprek vrij goed.
Er moeten nog twee kandidaten komen en woensdag krijg ik bericht.
Ook met regenachtig weer is Delft best een mooi stadje.
Dat hebben oude steden wel meer, hun allure en charme blijven ze uitstralen.
Moderne steden als Rotterdam (sorry Rotterdammers op het forum) verliezen bij regenweer meteen hun allure.
Ik ga zo even alles lezen en een telefoontje plegen en dan kom ik terug.

Tot dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe best wel redelijk weer gehad, toch geregeld een zonnetje. Nu is het afgelopen, helemaal omgslagen naar het natte sombere. Maar niet mijn stemming hoor!

Miep, ja op die trekmomenten ga je wat anders zoeken. En die snoepkast kun je maar beter niet al te veel vullen. Sinds twee weken zijn het bij mij de chocolade rozijnen, van die grote! Maar dan alleen bij de thee pauze. Hoewel die soms erg rekbaar is bij mij. Maar ja, ik haal maar één bakje per keer dus op is op. Voordeel, als het op is kan ik wel in één rechte lijn lopen, ga er niet van brabbelen, weet alles nog. :D

Corinne, nu maar weer duimen tot de uitslag. Had je er een goed gevoel bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer, gewerkt en een potje ervan gemaakt vandaag, alles ging fout, nou ja, alles is weer zo alles of niets, maar ik was vandaag een dure werknemer ;). Ik ontwerp dingen en print ze dan digitaal, en heb vandaag zeker 35 kleurenprints weg kunnen gooien!

en ja hoor, hormonen, buikpijn, moe, prikkelbaar... grmpfffff.. ik ga me maar even flink uitleven op mijn laatste stukje laminaat uitbreken en het leggen van nieuwe.. nadat ik er wat pijnstillers ingestopt heb....

kan ik boven tenminste weer een kamer inrichten en bij mijn kledingkast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Toen ik stopte met drinken en gebruiken moest ik wel de problemen onder ogen komen die er altijd al geweest waren...problemen in mijn relatie , op werk , omgang met anderen...allemaal dingen die ik probeerde te ontvluchten met drank en drugs... en mijn grootste probleem dat ben ikzelf...

Aan alle mensen die net nuchter zijn geworden : welkom in de realiteit !

Wat ik het grootste voordeel vind van de AA dat er genoeg mensen zijn die mij zijn voorgeweest en exact dezelfde problemen hebben doorgemaakt...dat ik gebruik kan maken van hun kracht, ervaring en hoop... en niet zozeer van mijn eigen visie op het leven..want mijn visie en aanpak heeft ervoor gezorgd dat ik in de problemen ben gekomen...en als ik blijf vasthouden aan mijn oude standpunten en overtuigingen dan weet ik een ding zeker...dat ik weer zal drinken en gaan gebruiken...

iedereen een fijne dag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, hier ben ik dan op het cultuurdraadje.

Na Fran's tekst van U2, een paar mooie liedjes/gedichten van Lucienne, kan de dag toch niet meer stuk.

Gem, wat een pech om zo 's ochtends voordat je gaat werken te moeten dweilen. En dan zit je straks nog met het onderzoek van waar zit de lekkage precies. Vervelend. Ik hoop dat je dag verder goed verloopt.

Luciene, nu je gekozen hebt om helemaal te stoppen zul je merken dat die je rust gaat geven. Je hoeft dan helemaal niet meer te bedenken of en hoeveel je gaat drinken, gewoon niets. Het gaat je vast lukken.

Water, Sandra, Miep, jullie gaan goed.

Houtje, Stien,
Nee, ik wist van te voren niet wat het was. Na twee koffielepeltjes en de warmte die naar mijn hoofd steeg, ben ik gaan ruiken en heb ik die saus verder gelaten voor wat ze was. Het effect is daarna weggeëbt, maar de smaak bleef wel hangen. Toen ik later thuis met mijn kin in het kommetje van mijn hand kon ik zelfs nog een vleug alcohol ruiken.

Door Tapas' overgangsdraadje ben ik nu wel achter de oorsprong van mijn drinken gekomen. Dit loopt helemaal gelijk op met mijn overgangklachten. Die waren in het begin matig net als mijn alcoholgebruik en werden steeds hefiger en mijn wijnconsumptie heeft dit patroon gevolgd. Dit verklaart ook waarom het na mijn zomervakantie flink mis ging met de terugval, ik heb in die laatste periode ontzettend geleden onder de overgang en het ermee gepaard gaande hevige en langduring bloedverlies. Ik ben blij dat ik die periode achter de rug heb en het is toch opmerkelijk dat het stoppen nu wel zo goed lukt, al ben ik daardoor wel een alcoholist geworden, ik ben nu wel minder bang geworden voor een nieuwe terugval. Mijn tweede pubertijd zit er op, het hormonenspel is ten einde. Het evenwicht in mijn lichaam en geest is hervonden.

Mooi staaltje van zelfbeheersing, Lenne, ik kan me voorstellen dat het even slikken was. Je hebt duidelijk de kracht en de wil in je zitten.

Marieke, dronk jij dan al stevig toen je je man leerde kennen?

Stien, ik vond het toch wel goed klikken tussen die twee dames en mezelf. Het blijft echter zoals altijd afwachten.

Ziza, geniet van het leven.


Zo, ik ben weer bij (ik ga trouwens niet het hele draadje van gisteren doorspitten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik kan er de vinger nog niet opleggen. Maar je zegt dat die tweede puberteit voorbij is en je evenwicht hervonden is zowel lichamelijk en geestelijk. Klinkt me nu even te kort door de bocht.
Je bent ook nog bezig ADB worden/zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Ik heb niet het gevoel dat ik kort door de bocht ga. Ik voel het zo. Mijn lichaam doet het goed. Mijn geestelijk welbevinden is op peil. Ik voel mij in evenwicht en sterk in het leven staan.
Uiteraard ben ik verslaafd en moet daar mee leven en alert blijven, maar dat gaat me wel lukken.
De relatie met mijn man gaat ook steeds beter. Hij is blij dat ik weer ondernemend ben en weer beslissingen neem en de gelatenheid en apathie verdwenen zijn. De laatste jaren liet ik dat steeds maar aan hem over. Hij vond het helemaal niet leuk dat ik mij zo afhankelijk van hem had opgesteld. Dat doe ik nu niet meer, ik neem gewoon weer initiatieven en mijn eigen verantwoordelijk in allerlei zaken. Ik ben er weer, ook met mijn mening dient rekening gehouden te worden. Hij heeft zijn geïnteresseerde en eigengereide gesprekspartner weergevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, Ferry,

Jullie ban duurt nu al ongeveer een week. Nog een week en we hebben hier weer 2 mannen er bij om mee te praten.
Het moet vervelend zijn om onze berichten te lezen, maar ons niet van repliek te kunnen dienen en jullie je eigen mening over dingen niet kunt geven.
Ik zal blij zijn als jullie er weer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik ben erg blij voor je.
Nog blijer ben ik dat jij laat weten dat het ook anders in een huwelijk kan gaan als je stopt met drinken. Er wordt nogal veel geschreven over relatie problemen wanneer men gestopt is.
En om de waarheid te vertellen begon ik de laatste tijd ook een beetje aan mijzelf te twijfelen.
Ik merk ook dat ik erg beinvloedbaar ben, dus als iedereen die problemen heeft dan zie ik vast wat over het hoofd, of heb mijn oogkleppen nog niet geheel af.
Het heeft mij de laatste tijd beangstigd om op deze problematiek in te gaan, ik werd er toch wel wat bang van. Goh en nu weet ik even niet meer hoe ik het heb...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de laatste tijd zo'n emotionele biet, incontinent zou je bijna zeggen.
We schrijven hier en écht kennen doe ik jullie niet. Maar als er fijne berichtjes
komen (soms ook slechte) leef ik zó mee dat ik soms geen woorden heb
maar de tranen gewoon beginnen te lopen. Idioot die ik ben. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betwijfel of ik ooit echt helemaal in balans ga zijn, hoor. Op dit moment schiet ik van het ene uiterste in het andere, maar nu en dan voel ik ook rust in mijn lijf, en daar ben ik wel blij om. Ik ben blij dat ik mijn oefening weer opgenomen heb. Het is de bedoeling daarvan om inderdaad evenwicht te zoeken tussen lijf en gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...