Spring naar bijdragen

Dinsdag, 10 juli


Gem

Aanbevolen berichten

precies Kohtje.. je denkt helemaal de goeie kant op. Het is levenslang en soms ligt het je gewoon heel geniepig op te wachten en grijpt zijn kans!! Je hebt de beproeving doorstaan zonder keihard naar beneden te kletteren, 0-1 voor de gremlin.

Ik heb mijn plakband, eigenlijk bedoelde ik rolletje verband hihi, weer teruggevonden in de keukenla, en mijn jas boven op een logische plek.. dus ik heb mezelf weer wat meer in het gareel.. tja dat hoort dus bij mij, als ik teveel doe en over mijn grenzen ga dan word ik vanzelf weer eens afgestraft en alles om mij heen chaos.. heb net in het bos met de hond gelopen, eindelijk de was opgehangen en weer wat rust in mijn lijf hervonden gelukkig... al die rare emoties af en toe ook!

Zooitje, zet hem op vandaag he, en laat je niet verleiden door de alcohol-gremlins die je gaan vertellen dat het best mag en kan, dat glaasje wijn, zeg tegen jezelf, ja het mag en kan maar vandaag niet. Gisteravond was je zo negatief over jezelf toen je toch gedronken had, houd voor ogen dat als je vandaag echt niet drinkt je vanavond totaal anders tegen jezelf aan kijkt!!

per minuut, per uur, per halve dag, per dag, ga er voor!!!!!!!

heel veel succes vandaag!

oja Marieke, echt knap zeg!! gefeliciteerd!!!!

Joann heb ik al een paar dagen niet meer gelezen? zou het goed met haar gaan??
kom op Joan, laat wat van je horen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sorry dat ik nog niet op iedereen reageer. Maar ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de steun en de lieve woordjes. Ik heb meteen al te maken met ontwenningsverschijnselen. Trillerige handjes, last van zenuwen (die zijn echt het verschrikkelijkst) En dan nog een ander onbestendig gevoel wat ik niet plaatsen kan. Maar die eerste laat ik staan. Het is inderdaad uren wegkijken. Ga maar eens lekker in bad of zo. Iets doen, wat afleiding zoeken.

Roosje, Doe je mee? Ik hoop dat je de eerste samen met mij laat staan.

Nog een vraagje, wat is het adres van die website waar je je kunt aanmelden voor een internet behandeling?

:sun:
zooitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kohtje


Gisteren vormde zich echter ineens, onaangekondigd, een soort van Tsunami bestaande uit Angst, Verdriet, Wrakhout uit het verleden, Schuldgevoel vermengd met Geluksgevoel, kortom, een overweldigende golf van emoties waar ik me geen raad mee wist. Ik zag de golf op me af komen en zag op dat moment geen vluchtweg, alleen een fles port om de onvermijdelijke onderdompeling mee te delen...


[...]


Deze mensvriendelijke reakties werkten bij mij dusdanig dat ik me weer mens onder de mensen voelde, geen uitschot zoals dat in het verleden zo vaak het geval was. Waardoor ik in het verleden vaak nog dieper wegzonk in de alco-ellende.





Lieve Koh,

Ik moest snotteren toen ik je bericht las omdat het zo vreselijk herkenbaar is. Ik ben na mijn korte droge periode ook hervallen omdat ik zo'n golf van emoties over me heen kreeg en ik me totaal geen raad wist. Ik had al twee dagen liggen kronkelen van ellende en ben toen voor de bijl gegaan. En het gaat nog steeds niet goed met me, helaas. Ik stuur ook niet snel berichten om hulp de wereld in, dus ben ik maar blijven aanmodderen. Ik kreeg ook nog meer tsunami's over me heen, dus dat deed de zaken ook geen goed. En bovendien kreeg ik zo'n houding van: Iedereen kan naar de hel lopen en als ik mezelf kapot wil maken dan doe ik dat gewoon! Terwijl ik tegelijk ook naar een normaal leven verlang.

Vorige week had ik al sterk het gevoel dat ik dringend hulplijnen moest zoeken voor mezelf. Ik heb het nog niet gedaan, hoewel ik denk dat ik er misschien al eentje heb. 't Is ook een gevoel van mensen niet te willen 'belasten' met mijn probleem.

Wat jij schrijft over dat je je weer 'mens onder de mensen voelde, en geen uitschot', herken ik ook sterk. Op het moment dat ik me compleet waardeloos ga voelen, valt ook mijn zelfrespect weg, en dan is het hek van de dam. Ik weet dat ik mijn gevoel van eigenwaarde niet mag laten afhangen van anderen, maar dat is theoretische kennis die ik nog steeds niet in de praktijk kan omzetten. En als ik eenmaal in die negatieve spiraal zit, vind ik mezelf ook een waardeloos mens. En dan is de cirkel rond.

Ik hoop dat jij niet weer in die cirkel terechtkomt, lieve Koh. Dat zou zonde zijn.

:heart:

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Zooitje,

Ik ken je verder eigenlijk helemaal niet maar zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. Dat onbestendige gevoel is heel erg vervelend, maar niet onoverkomelijk... het gaat over. Zoals je misschien hebt gelezen hiervoor, ben ik na 15 maanden weer eens aan de pimpel gegaan. Eén dagje slechts, maar m'n lichaam trekt zich daar niets van aan. Ik zit nu ook weer met bibberhandjes en een soort van opgejaagde gevoelens. Ik weet dat die na een dag of wat weer overgaan. Ik weet ook dat er weer van die zweetaanvallen aan zitten te komen. Nou ja, lastig en vervelend, maar het zij zo... Een borrel of wat voor drankje dan ook daartegen helpt niks.. Je moet er gewoon doorheen... Het enige dat ik kan zeggen is: sterkte. En vooral hier blijven typen en blijven kijken naar reacties.. Reacties kunnen je door deze tijdelijke periode van ongemak heen trekken. Daarna moet je het zelf doen, maar met het lezen hier blijkt dat steeds makkelijker te gaan. De motivatieversterking van dit forum is groot. Heel groot, mag ik wel zeggen...

Sterkte, zooitje... en vooral ook: succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh. Kohtje, jij bent eigenlijk wel de laatste waar ik dat van gedacht had.
Zo zie je maar weer, dat het je inderdaad als een golf kan overspoelen.
Ik weet zeker dat je de kracht zult vinden om niet verder in de afgrond te vallen.
Ik ben toen ik 20 jaar geleden ben gestopt met alcohol ook na een lange tijd droog staan een keer de mist in gegaan, toen ik hoorde dat mijn lievelingszwager zich op had gehangen.
Het is toen ook bij die ene fles wijn gebleven en ben er daarna nog meer dan 15 jaar afgebleven.
Kohtje, zie het niet als een fout, maar als een waarschuwing, dat alcohol onze grootste vijand is en toeslaat op momenten dat je hem niet meer verwacht.
Doe niet zoals ik 5 jaar geleden heb gedaan, toen ik na die machtloze ruzie op mijn werk weer aan de alcohol ben geggaan en dacht het wel in de hand te hebben.
Lieve Kohtje , ik weet dat je sterk bent en de alcohol weer kunt laten staan, dikke knuffel.

Marieke, meid proficiat met je 7 maanden.

Gem. Jij bent ook hartstikke goed bezig met je 7 weken.

Ik heb van Ferry een mailtje gehad en hij is verbannen tot 11 juli, dus morgen zullen we wel wat van hen horen,

Ik was gisteren 3 weken droog en ga me echt steeds beter voelen.

Alle anderen, ik moet nog 4 dagen bijlezen, allemaal veel sterkte in onze alcoholoze strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kooh,

Een mooiere schildering van woorden ken ik niet "een tsunami van golven van hunkergevoelens" natuurlijk logisch, die hebben we soms allemaal.

Ik ken ze errrug goed, die golven, gisteren (toeval????) had ik er weer een, maar de WINST is dat je de hulplijnen hebt uitgeworpen. Je realiseert je dat alcohol even een vriend lijkt maar een vijand is.....dus je bent een HEEL EIND VERDER dan 15 maanden geleden.

En mág een mens zich soms zwak voelen, klote, alleen, in de steek gelaten??????????? Ik dagget wel. Weet je nog bij de Tactus (www.alcolholdebaas.nl ook om je op te geven Yoyo voor de therapie) dat je helpende gedachten moest ontwikkelen voor dat soort momenten? Een helpende gedachte kan ik hieruit halen: je houdt blijkbaar toch genoeg van jezelf om hulplijnen uit te gooien.

Hier passen alleen maar DIKKE VETTE COMPLIMENTEN. Om het zo mooi te vertellen, zodat iedereen er van leert, jij zelf in de eerste plaats. Om ons een ervaring aan te reiken. Om ons te waarschuwen dat die rot-rot-Gremlins altijd op de loer liggen, maar JOU HEBBEN ZE NIET GEKREGEN. Haha!!!!

Superrrrrrrrrrrrrrr :heart:*~*:moon:*~*:musicnote:

Een dikke zoen!!!!! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Franneke, jij ook al. Het leven zit je ook niet echt mee. Je bent voor mij altijd het lichtpuntje op het forum. Ik hoop dat je weer een beetje uit de negatieve spiraal komt en de alcohol en je zelf weer een beetje de baas wordt. Jij ook een dikke knuffel, lief Belgisch vriendinnetje van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Franneke,

Hoe onvoorspelpaar en onvoorstelbaar is het leven.... dat ik jou sowieso ooit nog eens lief Franneke zou noemen alleen al....

Die cirkel waar jij het zo mooi over hebt, gun ik niemand, maar dan ook niemand. Zelfs mijn ergste vijanden niet. En die heb ik niet, ergste vijanden bedoel ik dan... al mijn vijanden zijn gelijk en zijn me min of meer ook wel lief.. voor de duidelijkheid: jij valt daar niet onder...
Frannie, ook jij snoert me weleens de mond vanwege de herkenning in je verhalen. Dat heeft dan niks te maken met "niet mogen"of zo... Ja, misschien het niet mogen in mezelf vanwege de zelfherkenning... Eigenlijk schieten woorden me nu gewoon even tekort. Ik ben niet zo snel. Ik kan ad rem zijn maar daar heb ik wel tijd voor nodig, hihi.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK BEN EEN EZEL.
:o:wacko::angry::$:devil::huh::(:angry::brokenheart:


Beste mensen,

Allemaal een goede ADB dag gewenst.

Marieke, gefeliciteerd met 7 maanden. :present::musicnote::heart::moon::)

Kohtje, gelukkig heb je je herpakt. Je bent niet verdronken. Goed van dat netwerk dat je in werking stelde.



Ik heb het minder goed gedaan vanochtend. Ik werd om 11 uur uit mijn bed gebeld, de afspraak stond om 10 uur. Hoe kan een mens het voor zichzelf verknallen. Zo dus. Ik ben, terecht, afgewezen voor die functie.

Hoe lullig ik me ook voelde en hoe boos ik op mezelf was, een lichtpuntje. Ik heb niet eens aan alcohol gedacht op dat moment. Ben er zelf verbaasd over, maar ook blij.

Nu zit ik dus met dubbele emoties: hoe kan ik nu blij zijn terwijl ik zo teleurgesteld ben in mijzelf. Moet ik eens over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, meisje, of moet ik zeggen mevrouwtje, haha...

Ik heb hier op de kast een buddah beeldje staan waar ik me elke dag in een onbewaakt ogenblik even toe wend...(vergeef me m'n t, d, of dt-foutjes). daarnaast staat een plastic ezeltje waarmee ik mezelf heb vereenzelvigd... Dat onwetende domme ezeltje eet uit de vergevingsgezind opgerichte hand van buddah.. Ik neem op wat me op dat moment welkom voorkomt maar ik ben en blijf dat onwetende ezeltje... Ik hoop steeds dat ik genoeg krijg om door te gaan. Dat lukt, al zal ik nooit weten dat ik ALLES weet...

Je bent niet dom, Corinne, je bent "slechts" mens... Zoals ik al eerder zei: Niemand is fijlbaar... Accepteren is het grote toverwoord. Makkelijk uit te spreken maar moeilijk door te laten dringen...Accepteren dat je niet anders bent dan dat ezeltje is gewoon een kwestie van accepteren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Ezeltje Koh....

Fijlbaar???
Feilbaar dan toch, denk ik zo :D
En wat belangrijk is in het leven.......
Jij bent belangrijk!

@ Tapas,
Het gaat goed met me!
Ik was een paar dagen weg, even tot rust komen in de natuur!
En dat is zo goed bevallen.....we gaan zo snel mogelijk weer terug!
(nog 12 nachtjes slapen zoals mijn kids zeggen :sun;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oi oi oi,,,, feilbaar, fijlbaar en vijlen. Pff, rottaal. Ik dacht dat ik Fijlbaar was. Ben ik dus niet onfeilbaar omdat ik in de war was met vijlen, bijschaven. Leek me zo logisch... Wat is er eigenlijk logisch??? Logica is vast te leggen in regels. Regels m.b.t. een leven zijn volgens mij pas vast te stellen na het beïndigen van dat leven. Het leven laat zich niet leven volgens regels maar maakt regels... Dus aan je eigen regels heb je zelf niets.. eventuele nabestaanden kunnen zich richten op jouw "regels" en daar dan weer de fout mee ingaan.. Such is Live, and it becomes sucher and sucher... hihihi...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

Ik kan dan wel een ezel zijn, maar heb je je uitzwaaier vandaag al gelezen?
Je bent een waardevol mens. En dat aanmodderen op jezelf dat ken ik heel goed. Ik ben ook geen type om om hulp te vragen. Dan moet ik behoorlijk in de s**t zitten, en dan nog moet een ander aan mij trekken om hulp te vragen. Stom, ik denk het niet, het is de aard van het beestje.
Fran, je bent nu hier. Wat kan ik doen om je hier te houden, dat je niet terugglibbert, die spiraal in.
Sla die drankduivels verrot en gebruik ze als trap om uit die put te komen. Je weer bij ons te voegen.
Ik gooi hier een virtuele reddigsboei naar je, grijp hem, dan trekken we aan je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Paar daagjes weggeweest, de natuur in met je kinderen. Leuk en nu verlangen jij en de kinderen naar meer daagjes in de natuur. Over twaalf dagen, lees ik dat goed?
Dat valt wel af te tellen.

Hoe gaat het verder. Lukt het om het pleit tegen de gremlins te halen, ik hoop dat ze niet te veel aan je hoofd zeuren. Verminderen de alkicksymptonen al, je bent nu alweer een dag of 14 ver.

Joann,

Ik laat jou en de anderen nu, ik moet zo naar les.
Een niet zo belangrijke afspraak als die van vanochtend, maar deze verslaap ik niet.

Tot straks allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag kohtje , dag iedereen ,
zit ik een bericht aan jou te maken valt deze kl... bruikleen pc uit ;-((
kothje ik wil jou danken voor je eerlijkheid al deed je eerlijkheid mij in tranen uitbarsten , raar hoe kan men pijn lijden ook al kent men iemand niet ??
omdat de band van adb mensen verbind met mekaar vermoed ik .
maar je eerlijkheid doet mij inzien dat eigenlijk voor ieder voor ons alcoholist dat glas even dicht of even ver staat
fran ik hoop dat je eruit komt wat jou ook bezig houdt sterkte
corinne ay ay ay zouden ze in spanje zeggen maar het zijn zaken die ons als mens kunnen overkomen , ik heb deze morgen op mijn werk iets gebroken ´´ nu ja wie niets doet niets misdoet ´´ bij mij was er geen gedachte aan drank wel aan weg vluchten ;-((
tapas en andere als ik een beetje minder in mijn vel zit dan neem ik een van mijn diertjes vast en huil desnoods een stukje in hun pels .
volledig up ben ik niet mogelijk door het iedere maand wederkerende probleem ;-(((
ook zal ik blij zijn als mijn psy terug is uit vakantie want ik weet momenteel met mijn gevoelens ten opzichte van mijn ma geen raad .
mensen allemaal ik ga een spaanse siesta houden
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, Gelukkig is er niet dagelijks een tsunamie. Zoals ze hier zeggen lekker betuttelend, opstaan, knietjes afvegen en door gaan. Misschien is het wel een uitspraak van jezelf. :present:
Voor mij is het nu midde nacht, heb weinig woorden. Maar Koh je weet het zelf veel beter en doet het goed. Nog steeds een voorbeeld voor mij.

Marieke gefeliciteerd met 7 mnd ADB :present::D:present::):present::D:present:

Iedereen heel veel sterkte met het ADB worden, zijn en blijven.

Wie werkt, een fijne werkdag.

Wie vakantie viert, een fijne vakantie.

Wie zich verveelt, kom de ander hier dan even steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh,

Never mind........!
Het leven is zoals het is.......zoals het is!
Hoe het zal zijn/worden.........dat is aan ons!

Nu ik toch schrijf wil ik graag iets delen..
Iets wat ik heb gelezen en wat erg veel indruk op me maakte!
----------------------------------------------------

In het leven zijn twee basale zaken
die de wereld en ons wezen raken
en die met alles verbonden zijn.
Wij verwoorden het met hebben en zijn.

Hebben is ego, is tijd, is hechten,
is verwerven, behouden en vechten.
Zijn is geest, is tijdloos, is geven,
is liefde, is stromen, is leven.

Hebben is bezit en uiterlijke macht.
Zijn is bezinning en innerlijke kracht.

Hebben is aarde, is hevig en hard.
Zijn is hemel, is gevoel en is zacht.

Hebben is kennis, is denken en rede.
Zijn is het ervaren van vrijheid en vrede.

(uit Houden van jezelf, Paul S. Kluwer)
--------------------------------------------------

Het maakte voor mij veel duidelijk.
Anderen zegt het misschien helemaal niks,
en dat is ook oke.

Het is gewoon zoals het is.......!
Het klinkt als een boekjeswijsheid, maar iets accepteren zoals het komt...
het geeft rust, voor mij!
De kabbelende golfjes, maar ook de tsunami's
ze zijn er........en dat is goed zoals het is...!
Zolang ik af en toe de kans krijg om adem te halen........,
dan is het goed zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kohtje

Ik vind je onderschrift nog steeds geweldig en toepaselijk want met ADB is elke dag weer de eerste toch.
Ik ben nog nieuw op het forum maar kon mezelf goed herkennen in de reden waarom je weer dronk maar vond het ontzettend flink van je dat je hulp hebt gezocht bij je ex en een goede vriend en dat je de rest van de fles heb weggegooid.
Dat laat toch echt wel zien wie de baas is vind ik.
liefs
Safidepafi:heart:

PS Marieke ik wil je nog feliciteren met je 7 maanden ADB het is mij ooit 5 maanden gelukt dus ik heb enig idee wat je hebt doorstaan. Geweldig sterk van je en ik weet bijna zeker dat je nu een betere vriend van jezelf bent geworden:present:

En Corinne het feit dat je onderbewustzijn je heeft laten verslapen is het kosmos die je meedeelt dat je in die baan niet gelukkig zou worden. Er moet iets beters op komst zijn, vertrouw op de toekomst!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kohtje,

Jouw tsunami kwam voor mij als een donderslag, zowel letterlijk (want het dondert hier) als figuurlijk. Jij leek altijd de ADB rots hier. Standvastig, zonder behoefte, maar met een begrijpend woord voor iedere struikelaar. Je bevestigt mijn gevoel van het afgelopen weekend, dat het gevaar altijd op de loer blijft liggen, en dat wij er allemaal vatbaar voor zijn.
Ik ben blij dat je hulplijnen had, en ze hebt uitgegooid. Dat je niet met het water meegspoeld bent, maar je aan die lijnen vastgehouden hebt en weer aan land geklauterd bent. Welkom terug!

@Frannie, de hulplijnen zijn er soms wel, het is alleen de kunst ze te zien, want ze lopen vaak niet waar je ze verwacht of waarheen jij zou willen. Geldt het niet voor ons allemaal, dat we nauwelijks weten wie we zijn, laat staan waar we naar toe gaan? De een kan daar iets beter mee overweg dan de ander, maar dat maakt de een niet meer of minder waard dan de ander, of de weg minder interessant en spannend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safidepafi,

Ik had die baan toch wel heel graag willen hebben.
Het zal eerder die rotverkoudheid van me zijn die roet in het eten heeft gestrooit.
Zo geraak ik niet uit de WW.
Ik denk dat ik zo maar even aspirientje slikken en op bed liggen. Mijn hoofd bonkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...