Spring naar bijdragen

woensdag 11 juli

water

Aanbevolen berichten

Middag allen,

Corinne gefeliciteerd met 3 maanden ADB!

Joann gefeliciteerd met 2 weken ADB, is het écht waar?

Mies gefeliciteerd met 1 week ADB!

Voor allen, :present::D:present::):present::D:present:

Roosje, fijne vakantie.

Kho, las dat de dames je al een blauwe kont hebben bezorgt.
Maar er is ook veel goeds gezegt. Ik wens je sterkte en succes! :heart:

Blacky, blijf schrijven, je wordt sterker en groeit. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jojo en Safi, ik weet het niet meer zeker maar anders voor de tweede keer welkom op dit forum.
Safi, mag ik afkorten of is het een bezwaar. Laat het me weten?
Jullie bijdragen zijn een aanwinst voor het forum, ik lees het graag.

Fauve; Je hebt terecht reden om trots op jezelf te zijn! En vergeet niet, soms moet je jezelf kietelen.
Af en toe een kleine beloning stimuleert hoor.

Tapas, ik heb af en toe de indruk dat jij het jezelf knap moeilijk kan maken.
Des te meer zie ik er van op hoe je weer positief je berichtjes weer weet neer te zetten, klasse!

Om op je berichtje van gisteren terug te komen, betreffende als je het onderwerp openbreekt zal je merken dat mensen er graag over willen praten.
Nu gisteren stond ik in een abri, je kent het wel even een rokertje pakken tussendoor.
Uiteraard met meerdere mensen, ik observeer en luister, anderen in gesprek.
Iemand die ronduit er vooruitkomt probleemdrinkster te zijn, nu even geheel onthouder en even niet meer uitgaat naar de kroeg of dansen. Tegen persoon komt dus uit de horica, vertelt waar een ieder van zijn broers hun locale kroeg of anderzijds heeft. Gaat niet in op de informatie, maakt het gesprek af met een smoes en loopt dus weg.
Ik heb een poosje er over na lopen denken, had dit enkele zin wat zij deed. En dat op het werk.
Is dat wel de juiste plek en wat zou de tegenverwachting geweest zijn? Wat zou je anders willen en kunnen verwachten met deze eerlijkheid.
Ik heb maar besloten dat mijn werkplek zowiezo niet de juiste plaats is om zo'n gesprek aan te gaan en al helemaal niet in een rokende abri. Maar heb wel mijn twijfels dat mensen graag praten ik denk dat veel mensen schrikken van de spiegel die zij voor gehouden krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ben weer terug op Nederlandse bodem. Probeer eerst hier en daar weer wat te lezen.
Corinne begrijp ik ,dat je 3 maanden droog staat. Geweldige prestatie .Proficiat. En ook een baan?

mijn plan om door de week niet te drinken is de eerste 2 wekenvan de vakantie gelukt.Toen moesten we onverwachts toch terug komen Omdat mijn schoonmoeder in coma was geraakt en overleden is.
Deze laatste anderhalve week heb ik het niet droog kunnen houden.Vandaag gaan de kinderen weer terug op hun wereldreis.Was fijn dat ze er voor terug zijn gekomen.Heb wel met mate gedronken. En nu de rust weer wat teruggekeerd is, starten we vanavond opnieuw met door de week niet drinken.
Vind mezelf wel een beetje een loser maar het is niet anders.we krijgen nog een drukke tijd want het huis moet leeg .

Safidepafi: leuke naam .Ja je las het al Ik probeer alleen in het weekend wat te drinken.
Mocht het blijken dat dit nu weer niet lukt dan probeer ik ook helemaal clean te blijven.

Lenne Zag dat je ook gestart bent. Hartstikke goed.

Toen ik mij hier aanmelde was er die dag een hoerastemming omdat Kohtje 1 jaar ADB was.
Pak het weer op en ga er weer voor.

Verder hoop ik dat het met alle anderen goed gaat.Vanaf nu ga ik weer meedoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Stien

bedankt en je zult nu misschien wel slapen maar dan lees je het later.
Ik denk wel dat elk zaadje want je plant succes heeft alhoewel ik het wel met je eens ben dat de werkplek niet echt de juiste plaats is, te kwetsbaar.
Ik heb een hele goede vriendin die ik 14 jaren niet gezien heb door mijn overmatig drank en drugverleden en sinds januatie 2006 zijn we weer vriendinnen.
Zij drinkt elke dag een wijntje na haar werk en bij het eten en nog een paar bij de TV. Ze had er nog nooit over nagedacht dat ze veel dronk. Ze ging toch nooit meer uit en was nooit dronken en had alles goed in de hand...een huis, een baan, goede moeder, vrouw en dochter. Tot dat ze van mij hoorde dat ik ook dagen had dat ik bewust niet dronk. Pas toen stond zij er bij stil dat zij die niet had en dat het aantal wijntjes per week ver boven de norm lag:ga maar na 4-5glazen X 7dagen = 28-35 glzaen in de week!!!
Toen ik vertelde dat de norm bij vrouwen op 14(?) ligt geloof ik ...schrok ze enorm.
Nu drinkt ze ook niet meer op de 3 dagen dat ze werkt en de dag voor ze naar haar werk gaat ook niet dus haar alcoholintake is gedaald naar 4-glazenx3dagen=12-15 wijntjes. Ik ben trots op haar en zij op mij. En ze doet het veel beter op haar werk.
Als ik dat zaadje niet gepland had was zij er misschien veel later aan begonnen.

Maar ik ben het met je eens dat mensen er van schrikken als je hun de spiegel voorhoud dus beter niet met publiek erbij maar gewoon even 1 op1 is beter.

En ik ben zelf ook wel een beejte moe van safidepafi dus Safi is prima
Safi

aangepast op typfouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sammy,
Ik ben Mies,
Allereerst gecondoleerd met je schoonmoeder.
Op vakantie gaan als alcoholist is toch een stuk moeilijker,ik ga vrijdag en zie er tegenop.Dus dat je je aan de jezelf gestelde maat kon houden geeft aan dat je adb bent.Door haar overlijden heb je het niet drooggehouden,maar met mate en nu al neem je de stap om weer verder te gaan met adb zijn.Knap staaltje.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Lieve mensen, hartelijk bedankt voor al die schoppen onder mijn nu erg pijnlijke achterwerk. Dat meen ik echt. Ik zit nu ook weer met bibberhandjes achter m'n laptopje maar zal er dit keer echt niets tegen innemen. De gedachte aan drank alleen al doet me kokhalzen.. Zit dus nu wel eventjes zielig te zijn, maar weet dat dat m'n eigen schuld is en dat ik hier gewoon 'even' doorheen moet. Het spijt me dat ik jullie zo heb beziggehouden, maar ik heb nu ook ondervonden hoe fijn dit forum is.
Ik ga nu nog maar even plat op de bank. Ik weet weer waarom ik die 15 maanden niet heb gedronken. Daar wil ik weer mee doorgaan, want al met al voelt niet drinken toch een stuk beter..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sammy

Gecondoleerd met je schoonmoeder..erg begrijpelijk dat je daar wat bij nodig had maar geen loser in mijn ogen. De reden dat ik ADB ben geworden is omdat ik een sociaal drinker wil worden. Dus maximaal 2x per jaar een beetje dronken en verder heel af en toe een glas wijn of een biertje. Maar om dat te bereiken een lange tijd droog staan. Elke droge dag is toch een overwinning voor ons dus een natte is alleen maar menselijk.
Safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje
Er is niets mis met zielig zijn hoor als je maar niet de alcoholgebruikt om dat te verdringen. voel je gewoon zielig.
het idee dat mensen 24/7 vrolijk en in balans moeten zijn is een stom maatschappelijke idee dat mensen juist aan de drank brengt.
wees zielig, huil, hou van jezelf en ga erweer voor.
ik heb nog steeds even veel respect voor je 15 maanden.
liefs
safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne vakantie Miep
en knap van je dat je voet bij stuk hebt gehouden..alcohol wordt veel te veel verheerlijkt alsof we niet zonder kunnen en jij hebt duidelijk het goede voorbeeld gegeven of je leerlingen dat nu leuk vonden of niet..15 en 16 jarigen zijn toch nog veel te jong om al te drinken.
(zegt de huichelaar die zelf ook al flink dronk op haar 15de..maar ja met de jaren wordt je wijzer)
ik wens je een leuke heldere nuchtere vakantie met veel zonneschijn natuurlijk!
Safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

ben er even voor ik weer naar mn dochter moet..

Corinne: Proficiat!!! :present: :present: :present:
Mick: :heart:
Mies: gefeliciteerd met je 7 dagen!!
Safi: bedankt voor je schrijven..
Stien: rust lekker uit, ik mag vannacht weer.
Sammy: gecondoleerd en sterkte!!!
Kohtje: sterkte, en ga er weer voor he!!

Ale anderen, bedankt voor jullie woorden!

Tot laters..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi stien ,
slaap ze
wat het vertellen van mijn alcoholisme betreft eigenlijk sinds ik in belgie woon (nieuwe start ) weet niemand het behalve mijn dokter en psy .
mijn werkgevers of collegas weten niets en ik heb er ook geen behoefte aan het te vertellen
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...