Spring naar bijdragen

woensdag 11 juli


water

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen allemaal!

Tsja, ik heb dit draadje maar "nieuwe kansen" genoemd, misschien helpt dat...
Iedere dag krijg je de kans om er wat moois van te maken, laat het niet liggen!

Koh, nu even heel snel overboord met dat smoezenboek, dat moet je op dit forum niet proberen, "ik drink maar even iets om het trillen tegen te gaan".... yeah right, daar trappen we hier niet in, dat snap je toch wel? Je dronk, toen ben je gestopt, 15 maanden later zakte je even door je knieën en nu ga je weer rechtop staan en loop je rechtuit verder. Meer moet dat niet zijn. Kom op vriend!

Roosje, ik ben het er mee eens dat je de beslissing voor je uitschuift. Waar slaat dat nou weer op. Je gaat eerst nog even twee weken vakantie vieren met je oude vriend Alcohol voordat je 'm aan de kant zet? Fijne vakantie, maar niet heus. Het beste moment om te stoppen is NU. Altijd.

Zooitje, dat geldt eigenlijk ook voor jou. Bedenk wat je wilt, maak een keuze, en voer die uit door aktie te ondernemen, NU. Er is geen beter moment, en dat zal er ook niet komen. Bij jou bespeur ik echt angst om de stap te nemen, maar wij zullen je zeker steunen, en er zijn nog vele andere hulplijnen. Doe wat je weet dat wijs is.

Nou, dat was nog even naar aanleiding van het draadje van gisteren.
Ik werd vanmorgen een uur voor de wekker aan wakker omdat de vogels om het hardst TSILP! brulden, wel leuk eigenlijk. Heb ik even alle tijd...

Corinne : :present: :present: :present: alsjeblieft, voor je drie alcoholvrije maanden en hopla : :present: nog ééntje omdat je altijd zo positief betrokken bent bij iedereen! Klasse, dame!

Ik weet niet wie er verder nog iets te vieren hebben... nou ja, eigenlijk iedereen die de drank laat staan, toch? Een uur, een jaar, een leven AdB: het begint altijd bij: die eerste laten staan! Succes!

:rose:

aangepast: typfouten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal!

Corinne,
Je bent gisteren al door Joann en Sadidepafi gefeliciteerd, maar nu ook van mij:
Proficiat met 3 maanden alcoholvrij!!:present::present::present:
Volgens mij moet je vandaag weer werken. Dus een hele goede werkdag en geniet van je jubileum!!!

Kohtje: zet hem op!

Luciene, ik vraag me af of het goed met je gaat, ik heb je al een aantal dagen niet gezien hier! Geen bericht, goed bericht??

Water, toen ik met dit berichtje bezig was, was jij me net voor! Kan het nu nog aanpassen!
Jij ook een goede dag.

Soothe/Ferry: volgens mij gaan we jullie hier weer zien vandaag! Ik hoop van harte dat het goed met jullie is.

Iedereen verder een goede dag. Ik wens jullie veel plezier, wijsheid en kracht toe. Vandaag is een mooie dag om alcoholvrij te blijven of er weer een dagje aan vast te plakken. Veel succes.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Corinne van harte proficiat. En alle anderen die vandaag iets te vieren heeft van harte gefeliciteerd.

Terugvallen na een periode droog te hebben gestaan, daar heb ik ervaring in. Wat bij mij speelde op dat moment is de gedachte dat ik eentje wel mocht omdat ik al een heel lange periode niet heb gedronken. Ik ben dan zogenaamd niet meer verslaafd. Wel, ik werd keer op keer met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik weet na heel veel vallen en opstaan dat als alcohol in mijn bloed terecht kom ik vroeg of laat weer in een binge terecht kom.

Koh, ik zou zeggen vandaag is een nieuwe dag met nieuwe kansen, maak er gebruik van.

Voor allen een heel prettige en vruchtbare dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Koh,

NIETS IS EEN REDEN OM TE DRINKEN! Verdorie.... sukkel. Ik denk aan stap 12 van de AA, ken je die ook? Daar staat dat je mensen mag helpen, maar hoe kan iemand anders je nou helpen? Je moet het toch uiteindelijk echt zelf doen. Het enige dat ik voor je kan doen, is laten zien en weten dat ik vandaag niet ga drinken, wat er vandaag ook gebeurd. Mijn leven ligt op zn gat, maar het is geen reden om te drinken. Lieve Koh, ik weet dat je hulplijnen kunt uitgooien... doe dat dan ook. Trek niet door de plee, wat je in die 15 maanden hebt bereikt joh!! Wel eerlijk dat je "alles" hier op het forum verteld en ik voel de betrokkenheid van zo velen onder ons. Blijf eerlijk tov de drank, laat je niet vangen....

XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal!
Wauw wet heftig zeg wat ik allemaal terug lees hier.
Koh ik ken je nog niet zo goed maar ik leef echt met je mee!15 maanden niet gedronken en nu die terug val gehad.Stop direct met drinken je heb bewezen dat je het kunt en maak jezelf niet iets anders wijs dan dat.Wat een troep is het toch die alcohol.Met mij gaat het opzich goed maar de trek blijft aanwezig zal wel door de vakantie komen volgende week vrijdag ga ik 8 dagen naar de ardennen met mijn gezin.
Heb die vakantie bewust gekozen vanwegen mijn verslaving er is veel natuur en weinig verleiding.Een vakantie naar spanje aan het strand zit er voor mijn verlopig niet in ik kan dan niet anders denken dan strand zon terrasjes is zuipen.Erg stom maar ik heb dat gewoon in mijn hoofd zitten.
Mijn bedoeling is om helemaal niet te drinken in mijn vakantie maar het zal moeilijk worden.
Maar ik kan het dus zal het gewoon gebeuren ook.
Ik wil trots zijn op mezelf als ik terug kom.
Roos jij kan dat ook je zal een hoop missen als je drinkt in je vakantie ik hoop dat je je nog bedenkt.
En natuurlijk Corinne van harte met je drie maanden niet drinken goed hoor!
Nog een fijne dag allemaal en mocht ik er vanavond net zoals gisteren weer niet zijn dan ben ik net als gisteren nog aan het werk pffff was gisteren pas om 10 uur thuis savonds.Dus dan is het douchen en naar bed.
Groetjes jojo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, 3 maanden!!!! hartstikke goed zeg!! gefeliciteerd

Roos ik kan me voorstellen dat je zoiets hebt van.. na de vakantie stop ik... als je de vakantie besluit te drinken houd dan een schrift bij ofzo om te kijken wat drank met je doet, ga bewust drinken of sla eens een avondje over en kijk naar de mensen om je heen die wel drinken.. experimenteer, zet de voor en nadelen op een rijtje..

Zooitje, jou raad ik aan naar de huisarts te gaan en ondersteuning te zoeken bij het stoppen, voor jezelf maar vooral ook voor je kindje! Probeer dit patroon te doorbreken want de emoties gieren nu door je lijf en de alcohol doet ze je maar even vergeten maar de volgene ochtend zijn ze er weer.. je zal zien dat zonder drank je in staat bent ze beter een plek te geven! sterkte!!

Ik ben de verhuizing op mijn werk meer dan beu, kan er totaal mijn draai niet vinden, het is totale chaos en het liefst pak ik het hele zaakje weer in en ga terug naar het oude pand... Ik voel me vreselijk, saggerijnig, verdrietig, boos, en zit mezelf enorm in de weg.. even doorbijten dus...

wel blij dat ik niet drink want dan hadden de emoties me nog eens 2x zoveel overspoelt. Nu zijn ze niet leuk maar ik kan ze nuchter wel beter de baas...

op naar weer een dag afzien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, gefeliciteerd met 3 maanden ADB zijn! :musicnote::present::moon:

Allemaal, maak er een mooie dag van! Kohtje, ik hoop dat je jezelf bij elkaar geraapt hebt, alles van gisteren nog een terug leest met andere ogen, en er vandaag weer voor gaat! We weten wel niet precies wat de toekomst brengt, maar gelukkig is er elke dag weer een nieuwe dag om iets van te maken. Alleen vandaag telt! Gisteren is voorbij, en morgen moet nog komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
als eerste mijn feliciaties aan corinne :present:x3
maar ook mijn felicitaties aan iedereen wie het eerste glas laat staan , een dag een week zoals gisteren geschreven dat doet er niet toe .
ik voel mij precies alsof ik vannacht onder een camion gelegen heb maar dat gaat wel weer over , ook een beetje verkouden maar ook dat gaat over :-))
kothje doe je weer mee met ons aub .
mijn ervaring gisteren had meer het gevoel eventjes terug in de hel te belanden nu ja is niet de eerste keer en zal ook denk ik niet de laatse keer zijn , ik vermoed dat er mij nog iets te wachten staat als ik weer richting huis ga van mijn ouders wat geleden is van december 2005 vraag mij zwz af of het er nog staat ??
noch ik noch mijn broer zijn in staat daar een stap binnen te zetten
zal morgen eens naar mijn broerke in japan bellen konichiwa
lieve mensen allemaal nogmaals dank want ook dankzij jullie tel ik vandaag een dagje erbij .
soothe en ferry terug vandaag ???
lucienne andere hebben al achter jou gevraagt ik bij deze ook
groetjes aan iedereen
ach ja van uitstel komt afstel
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[
morgen tapas ,
dit vindt ik eentje met heel veel waarheid
groetjes blacky





wel blij dat ik niet drink want dan hadden de emoties me nog eens 2x zoveel overspoelt. Nu zijn ze niet leuk maar ik kan ze nuchter wel beter de baas...



op naar weer een dag afzien!


Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het (noord)oosten buiige regen, elders kans op een bui, mogelijk onweer.

Het is overwegend bewolkt en in het noorden en noordoosten van het land valt vanochtend (buiige) regen. Ook elders kan een bui vallen. De kans op onweer is daarbij niet uit te sluiten. Het wordt maximaal 18 graden en de zwak tot matige zuidwestenwind, kracht 2 of 3, draait in de loop van de ochtend naar het westen en neemt dan toe tot matig, kracht 4, aan de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig, kracht 5. In het Waddengebied staat vanochtend af en toe een krachtige westenwind, kracht 6. Komende nacht blijft het waarschijnlijk zo goed als droog en het klaart tijdelijk wat op. Het koelt af naar een graad of 12. Er staat een overwegend matige west tot zuidwestenwind, rond kracht 3. Donderdag overdag is het half tot zwaar bewolkt. In het oosten zou lokaal nog een enkele bui kunnen vallen en later op de middag gaat het van het zuidwesten uit mogelijk regenen, maar op de meeste plaatsen verloopt de dag droog. Het wordt met 19 graden een fractie warmer dan vandaag en er staat een matige westenwind, kracht 4.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal.........

Corinne 3mnd droog dat moet terugkijkend op de periode dat je nog dronk een heerlijke ervaring zijn.
Van harte gefeliciteerd en doe stille voort.

Tapas, niet alleen doorbijten en de grote meid uithangen, maar praten over de wanorde waarin je nu zit helpt.
Je bent welkom..

Anna bedankt voorhet bericht dat je gisteren naar Koh schreef.
Uit het hart:present:

Blacky ik herken het gevoel de dag nadat een emotionele vloedgolf over je heen is gedenderd.
Het is goed dat je mensen in vertrouwen hebt genomen.
Zonder open te staan voor een arm over de schouder van iemand die je op het juiste moment in je waarde laat en zegt dat je er mag zijn, is het bijna niet mogelijk het tij alleen te keren.
Ik denk ook dat open durven staan voor de mening van onze medemens hetgeen is wat wij nodig hebben.
Anders omgaan met onze emoties door mensen te raadplegen die elkaar respecteren en in hun waarde laten in plaats van te gaan drinken zoals vroeger.
Daar is moed voor nodig.

En wat Mick schrijft kan ik me in vinden...niets is het waard om te gaan drinken.
Ik herinner me dat ik na mijn herval onmiddellijk in mijn oude gewoontes terug viel.
O fze niet weg waren geweest.
Eigenwijs en onbereikbaar voor iedereen dronk ik door tot ik erbij veerviel.
Herpak je Koh, zet alles terug op de rij en vraag desnoods hulp bij een professionele instantie of je maten waar je nog steeds contact mee hebt.
Koh je kunt het niet alleen...
Ik wens je sterkte..

Jojo de trek op het strand of de trek in de bossen was bij mij dezelfde trek.
Wij zijn meesters in het bedriegen van ons brein en denkfouten stapelen zich keer op keer op als wij er niet definitief voor kiezen uit de schijnwereld van de drank te stappen.
Waar ik ook ben de zucht of de trek is mij 35 jaar blijven achtervolgen tot ik besloot te stoppen met drinken.
Daarom vind ik het schitterend dat steed meer jongeren zich realiseren dat ze een drank probleem hebben en daar iets aan doen.
Zij hoeven dan niet door het hetzelfde slijk als ik ben gegaan en veel kan nog gerepareerd worden wat nog niet stuk is door drankmisbruik.
Want alcoholisme is een familieziekte.
Ik wens je samenmet je gezin een fijne vakantie toe.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
nadat ik een paar keer de fout in was gegaan en daardoor weer opnieuw moest beginnen met tellen, kan ik nu toch zeggen dat ik eindelijk mijn eerste week adb gehaald heb.
,
Corinne proficiat!!!
en Jojo ik ga vrijdag naar de Ardennen...haha ,!
Ik ga nu even bijlezen,
iedereen succes vandaag,Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
Ja Rudy dat klopt sinds ik niet verder denk dan een dag lukt het beter.

Blacky heb even teruggelezen: als ik het goed begrijp is je moeder door een brand in jullie ouderlijk huis omgekomen.Wat vreselijk voor je.Ik vind het echt sterk van je dat je gisteren met die tv niet gedronken hebt.

Koh vandaag die eerste niet nemen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mies ,
ik vindt het volgende moeilijk
mijn ma heeft suicide gepleegt door haar eigen in brand te steken
14 januari 2005 gestorven en 28 mei 2005 begraven een hel is die tussentijd geweest
maar ook ik die periode heb ik mijn eerste nuchterheidspogingen gedaan al lukte ze niet
was ik blijven drinken zoals ik bezig was dan zat ik hier nu niet te schrijven
s´morgens gin met fruitsap , nachts opstaan om wijn met water te drinken als ik aan die periode terug denk ben ik blij dat ik niet meer drink
maar de pijn en het verweken van zaken komt dubbel aan zoals gisteren
maar de mooie momenten in mijn leven komen ook dubbel aan en daar houdt ik mij aan vast
ik hoop dat ik niemand kwets
ik ga strijken verzet mijn gedachten ik voel mij als het weer
regenachtig en nat dus ;-((
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeetje blacky,
dat je dat hebt meegemaakt.nu begrijp ik een aantal opmerkingen van je die ik al eerder las beter.dronk je voor dit gebeurde ook al,of is het daar begonnen.In elk geval probeerde je in die vreselijke tijd tussen ook al te stoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen ,
ik dronk tervoren al mijn 2 a 3 glasjes wijn s´avonds maar nooit in de dag .
ik denk dat alcohol er beetje bij beetje insluipt .
mijn vader is overleden in 2003 en mijn ma die had een verleden van suicide pogingen na de dood van mijn vader mocht ik haar met alles bijstaan vermits mijn jongste broer in japan woont en ze met mijn oudste broer geen kontakt had .
maar het waren soms mooie zaken waar ik haar bij hielp maar soms als ze haar depry periode had sleurde ze mij mee ik denk dat dus 2003 het al meer beginnen drinken is wat mij betreft mijn ma is toen door omstandigheden gestopt met drinken omdat ik 600 kilometers verder woonde en daar niet op een twee kon staan .
mijn ouders waren ook beide zware drinkers maar ik heb er blijkbaar niets van geleert toen ;-((
mijn ma was nog geen 63 jaar en mogelijk waar ik het moeilijkste mee heb is dat ze in ruzie heen gegaan is al vraag ik mij soms af of dit verschil zou maken wat het gemis betreft ??
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het allermoeilijkste het niet weten is,het waarom.Doordat je dat niet hebt kun je het geen hokje geven met een deurtje om eventueel op slot te doen.Of zit ik er helemaal naast?Dan mijn excuses daarvoor.
Ik als alcoholist vind het in elk geval niet raar dat je bent gaan drinken toen......maar genoeg gezegd..........je kwam op een punt dat je wilde stoppen......en dat doe je tot nu toe hartstikke goed.Ik heb er veel bewondering voor.Hoop voor je dat erover praten of schrijven je misschien een beetje helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mies ,
soms denk ik ook wel een foert alles den boom in en ik zet het op het drinken wie heb ik te verliezen ??
mijn ouders die zijn er niet meer , de relatie met mijn partner is gewoon samen wonen zonder meer als je mij begrijpt familie heb ik niet en mijn broerke in japan hoor ik niet vlug door tijdverschi
maar ik heb veel te verliezen en dat is hoofdzakkelijk mijn eigen IK en daarom doe ik het gewoon dag per dag al had ik het idee dat het gisteren meer seconde per seconde was dat ik adb bleef ,
het feit dat ik het gisteren hier mocht schrijven en dat ik ook per pb veel steun gehad heb maakt dat ik leer om het van mij af te schrijven makkelijk neen zeker niet altijd ;-((
mijn ma ze ligt heel ver weg gestoken in een schuif ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken en dat is fout want dan krijgt men de pets zoveel te harder zoals gisteren .
maar nogmaals de steun van jullie gisteren heeft mij hierdoor gehaaldt nogmaals dank
groetjes blacky
ps mijn adb zijn heeft mij al veel kenissen gebracht ondanks het feit dat ik in spanje woonde en daar mies trek ik mij ook aan op op moeilijke momenten mensen die gaan voor het zelfde een adb leven .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies
Gefeliciteerd met je 7 dagen:musicnote::heart::present:
De eersten zijn het moeilijkst vind ik omdat je de gewoonte om iets in de drankengang in de supermarkt te halen nog niet ontwend bent. En je denk er ook nog konstant aan maar dat wordt gelukkig elke dag minder.
Zet hem op Mies!

Blacky
Het is verschrikkelijk wat je met je moeder hebt moeten meemaken maar
je bent niet verantwoordlijk voor het geluk van anderen en ook niet voor de daden van je moeder. Je hebt alles gedaan wat in je macht lag en ga geen schuld bij jezelf zoeken. Ik weet hoe het voelt als je familie hebt die ver weg woont en waar je niet op kan steunen maar probeer dingen te zien zoals ze zijn en niet zoals je ze graag zou willen. dan ga je sneller medelijden krijgen met je eigen ik en dan is dat weer een reden om de fout in te gaan. Ik ben ook vaak weer begonnen doordat ik mezelf zo zielig vond. ik had een alcoholistische autoritaire vader en heb mijn hele leven geroepen;Ik wou dat ik een leuke vader had dan was mijn leven anders geworden maar het was pas toen hij dood was dat ik me realiseerde dat ikzelf belangrijk ben voor mijn leven en niet wat voor invloed hij op me had.
Natuurlijk begrijp ik dat de brand in je tv alles weer terug bracht en ik ben erg trots op je dat je niet weer bent begonnen want dat was toch het perfecte excuus. Dus mijn petje af voor je:heart:

Kohtje
Hoe gaat het, laat van je horen!

Zooitje
Ik hoop dat je vandaag weer ADB bent en zoniet praat er met ons over.
Ook ik heb een drugverleden achter me(speed, paddo's,lsd, wiet , hash) en ben al sinds mijn 15de met regelmaat depressief. Ik heb ook drankflessen verstopt in huis en dacht dat mijn alcoholistische partner, die aan het minderen was, het niet zou merken. Hoe dom wordt je van alcohol?
Maar jij hebt nu een dochtertje en ik weet zeker dat je er meer van zult genieten als je de drank laat staan. Een kindje is toch een fantastische reden om ADB te zijn.
En dat alcohol lekker is..ja dat begrijpen we allemaal maar er zijn ook andere dingen lekker die gezonder voor je zijn, fruit, noten, vruchtensapjes.
Koop een sapcentrifuge en maak de heerlijkste vruchten en groentensapjes voor jezelf van het geld dat je niet weggooit aan drank.
wat alcohol met je doet is NIET lekker, hoe meer je drinkt om depressie te laten verdwijnen hoe depressiever je uiteindelijk ervan wordt, geloof me ik kan het weten.
Heel veel succes vandaag als dit weer je eerste is.

En alle anderen
Samen staan we STERK!
Liefs
safidepafi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy ik zie dat je ook online bent en keek in wie is wie naar wie je bent.
Ik ben ook eerst begonnen met minderen hoor en alcoholvrije dagen inlassen maar op een gegeven moment wil je toch weten wie nu de baas is en dan ga je kijken hoe lang je er van af kan blijven en dat wordt het een kik.
En elke dag nuchter wakker worden is een zegen, je voelt je zoveel gezonder en fitter en creativer .
5 maanden in 2001 is mijn maximum tot nu toe ...maar dat zijn toch 5 maanden dat ik mijn lichaam een kans heb gegeven tot herstel.
Tot nu toe was ik weer jaren 3 dagen in de week aan het bingedrinken en daar MOET een einde aan komen.
Groetjes
safidepafi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier een lijstje met spirituele spreuken die mij altijd helpen als ik het even slecht heb.
Als ik dit lijstje hardop gezegd heb voel ik me weer helemaal super!
*Niets buiten jezelf kan je ooit geven wat je zoekt*
*Terwijl men uitstelt te leven raast het leven voorbij*
*Er is een verschil tussen het pad kennen en het pad bewandelen*
*De grootste prestatie in het leven is niet om nooit meer te valllen,maar om iedere keer weer op te staan*
*Het beste is te blijven vergeven,anders heb jezelf geen leven*
*Kinderen zullen je niet herinneren om de dingen die je gaf,maar om het gevoel dat je van ze hield*
*Als een mens één minuutje maar kon beseffen dat wat je lief hebt ooit kwijt zal zijn,zou hij de dagen niet afronden met verdriet,ruzie of pijn*
*Geef een mens het idee dat hij bijzonder is, en hij gaat bijzonder doen*

Misschien hebben jullie hier ook wat aan in slechte maar ook in goede tijden.
Groetjes jojo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...