Spring naar bijdragen

Dinsdag, 17 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,
Allemaal een heel goede dag vandaag!
Ik sta positief op en ik ga er wat van maken vandaag! Je kan duidelijk merken dat het vakantie is. Het wordt rustiger op straat en op het werk zijn er ook minder telefoontjes. Een veel relaxtere tijd!
Maak er wat van en hou het vooral droog!

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook goede morgen.

Gisteren ben ik niet meer teruggekomen. Ben vanalles gaan doen en toen was het bedtijd.
Ik wou nog wel vertellen dat ik gisteren op het werk melk zocht voor mijn chocolademelk en daartoe de koelkast opentrok. Lagen me daar 3-4 flessen rode wijn op de rekken en 2 aangebroken in de deur.
Dat was toch even slikken. Het was net een doos gremlins opentrekken. Ik heb ze gauw dichtgeslagen. Onverwachte situaties en gebeurtenissen zijn gevaarlijk. Terassen vol met tafeltjes met daarop allerlei dranken doen mijn niets, maar op een plek waar je je veilig acht een koelkast vol met rode en witte wijn voor je snuffert krijgen, is andere koek.

Vandaag loopt mijn 'vinger aan de pols' af, d.w.z. laatste contact met mijn hulpverleenster en en passant de meting na zes weken.
Hoewel ik juist de afgelopen week een aantal moeilijke momenten heb gehad, denk ik wel stevig genoeg in mijn schoenen te staan om het zelf te klaren. Het forum hier zal onverminderd mijn steun blijven en misschien wel meer, omdat een contact vervalt.
Vorige week had ik het met mijn dochter over het beloningensysteem. Ze vond het wel een idee om iets voor mij te kopen, maar dan moest ik wel een lijstje maken. Van man en kinderen heb ik dus gisteren een fleecevest cadeaugekregen voor drie maanden niet drinken. Ik ben er blij mee. Toch weer een mooie steun in de rug om de ingeslagen weg te blijven bewandelen.

Wat het weer ons vandaag ook brengt, ik blijf droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allemaal,

Miep: Mannen!
Corrine:Leuk van je kinderen om je een cadeau te geven.

Gisteren niet meer op het forum geweest, was de hele dag druk en lag gisteravond om 9.oo uur op bed.
Ik ga douchen, de hond uitlaten en dan naar mijn vrijwilligersbaan.

Een prettige dag allemaal en tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fauve,

Maak er een fijne dag van.
Ik ga straks met een nieuwe lesneemster kennismaken.
Ik doe ook vrijwilligerswerk, voor het project MENS van het VIOZ.
Ik geef Nl les aan buitenlandse vrouwen die op een of andere manier nog aan huis vastzitten. Meestal vanwege kleine kinderen. Ben benieuwd wat voor achtergrond zij heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Voor iedereen een fijne droge dag en dat lukt, als je die eerste maar laat staan.
De zon schijnt hier al erg uitbundig en het is al 22 graden achter ons huis. Dus weer genieten vandaag.
Ik hoop voor iedereen, die erg moet vechten vandaag, dat hij of zij, die strijd wint.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het noorden nog een bui, vanmorgen opklaringen, vanmiddag opnieuw buien.

In het noorden van het land vallen nog enkele buien. In het zuidwesten flinke opklaringen die zich verder naar het noorden uitbreiden. In de ochtend van het zuidwesten uit dus perioden met zon. Tegen de middag opnieuw stapelwolken die tot buien kunnen uitgroeien. Onweer behoort zeker tot de mogelijkheden. De middagtemperatuur wordt met zo'n 22 graden minder hoog dan gisteren. De wind is zuidwest, matig en aan de kust en op het IJsselmeer (vrij) krachtig. In de nacht van dinsdag op woensdag opklaringen, slechts een enkele bui en minimum rond 15 graden. Overdag perioden met zon maar ook weer kans op enkele (onweers)buien. Middagtemperatuur opnieuw rond 22 graden. De wind blijft zuidwestelijk, matig en aan de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wat een leuk idee van het kado.Geniet er maar van .Ik hoop wel dat je het eerst alleen in de avonden aan hoeft te trekken.We hebben nog wel wat mooi weer tegoed.Wat betekent Mens en Vioz?
Goed dat je ook vrijwilligerswerk doet.Heb net mijn alcoholschrift weer ingevuld.Was aan hat verslonzen
Inloggen duurt erg lang .bij jullie ook?
Ik heb in oktober mijn laatste contact. Stimuleert wel hoor. Ik wil niet dat hij in oktober ziet Dat het weer mis is gegaan.Doe dus mijn best weer.
Was even een beetje de weg kwijt met al het gedoe.Maar ik ga deze week alleen maar invullen NIETS GEDRONKEN (0)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Het is op dit moment stralend weer en heb net wat administratieve dingen gedaan. Loop ongeveer krom van de rugpijn.

Door al het gedoe van de afgelopen tijd ben ik een beetje weg van het forum. Ook mijn droogstaan lukt niet zoals ik het zou willen. Soms lukt het weer even wel en soms drink ik toch weer. Ik rook zelfs weer :angry:. Zit een beetje in de mineur en kan mijzelf er niet zo goed uitkrijgen. Maak me zorgen om van alles en nogwat dus het zou beter kunnen. Als jullie mijn kantoor zouden zien zou je denken dat er een bom is ontploft. Daar moet ik mee aan de gang anders kan ik ook niet de omzetbelasting in gaan boeken in zo'n bende. Maar daar moet ik nog de moed voor zien te vinden.

Ik wens jullie allemaal alle goeds toe en alle knapperds proficiat en die het ook moeilijk hebben veel sterkte.

Voor diegene die op vakantie gaan: heb een fijne tijd.

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne

Wat lief van je man en kinderen om je een mooi fleecevest te geven voor je prestatie
en ik ben nog niet eens begonnen met de intenetbehandeling en hoor van jullie zoveelgoede verhalen erover...niet zozeer over de inhoudt maar wel dat het jullie heel veel helpt en geholpen heeft.
Dus vandaag je laatste "vinger aan de pols"?!!! Lijkt me best eng met al die hulp weer alleen verder te moeten gaan.
gelukkig heb je ons nog:D
Dus je doet ook vrijwilligerswerk....lijkt me erg leuk wat je doet.
Ik begin in september naast mijn hondemaatjes project nog een ander vrijwilligers baantje voor de MJD.
Ik wordt nl ouderenvoorlichster wat betekent dat je mensen van 75+ gaat bezoeken die nog zelfstandig wonen. Samen met hun ga je een vragenlijst doornemen die laat zien of zenog wel prettig zelfstandig wonen of dat ze hulp of bezoek nodig hebben.
je kijkt of er nog wel genoeg sociale contacten zijn en of men niet vereenzaamt.
Of schoonmaakhulp of boodschappenhulpnodig heeft.
Het doel is iedereen zolang mogelijk zelfstandig te laten wonen.
Ik heb hier erg veel zin aan..helaas is het niet betaalt
Maar ik heb maar 5 adressen in de maand dus het is niet full-time of zo

Ferry
het is hier ook prachtig weer in het Noorden en met dei goede wensen van jouw zal ik elke veldslag aankunnenB)

Lucienne
wat rot dat je het zo moeilijk hebt en ook al weer aan het roken:angry:
Misschien moet je op een stuk papier elke dag een kleine dagtaak opschrijven en voor de rest je geest en lichaam rust geven. Volgens mij heb je teveel aan de kop en dan is de alcohol er snel weer bij.
Vergeet niet: je bent ziek
Dus doe een klien beetje en verder alles met de franse slag.
Het hoeft niet allemaal perfect...maar ja die omzetbelasting die zal toch nog wel even de deur uitmoeten

Ziza
ik hoorde gisteren een goeie ivm met jezelf accepteren:

YOU CAN CUT THE BRANCHES BUT YOU CAN'T CHANGE THE ROOTS
:light::D

Verderiedereen sterkte vandaag en wie het al goed doet..houwen zo.
ik ga The secret kijken die hebben we gedownload...eens kijken of ik bij the believers hoor of dat ik het maar commerciele flauwekul vind.

Liefs en droog houden mensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,Kop op .Je pakt het gewoon weer op. Ik heb ook een terugval gehad,door het plotseling afbreken van de vakantie .Heb het nu weer opgepakt. Slaap altijd vaster zonder alcohol en droom erg veel.Vanacht was er een grote brand in de boerderij waar ik opgegroeid ben.Deze boerderij bestaat al jaren niet meer. Is plat gegaan voor een nieuwbouw wijk.Ik heb wel meer problemen met inslapen.Maar dat ging vanacht ook wel. Voel me vandaag weer super fit. De beloning.Doe je weer mee met ons?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is hier op zich wel mooi weer maar het waait weer zo hard waardoor ramen en deuren bijna niet open kunnen.. dan wordt het gelijk zo benauwd...

gisteren was een drukke dag en savonds had ik echt zoiets van... oh ik snak naar een borrel, het werd uiteindelijk een heel pak chocoladekoekjes, ook niet goed maar wel beter.

Corinne, wat een goed idee, een ander een beloning voor je te laten uitzoeken, ik moet het altijd maar weer zelf verzinnen.. najaa, dan weet je wel meteen dat het goed is wat je koopt toch?

Luciene, vergeet niet dat het drinken weer lamlendig maakt ,Okee het gaat even niet lekker, ga desnoods zitten zwelgen op de bank tot het over is en voel die rottigheid gewoon maar, je zal zien dat het dan sneller weg is dan wanneer je het met drank probeert weg te maken.. het is voor mij de reden dat ik nu weer gestopt ben en langzaamaan voel ik de energie weer bruisen en ga ik weer meer sprankelen na maanden lamlendig te zijn geweest...

dus weer genoeg energie om nu mijn grote kamer boven af te gaan maken, zometeen verfen, net alle gaten en scheuren dichtgeplamuurd, zometeen nog even schuren, gisteren via marktplaats een leuke kast gekocht die precies in een loze hoek past.. en dan mag het grote weggooien gaan beginnen...

jippie, ordenen!! ruimte scheppen zowel letterlijk als figuurlijk!

het gaat dus wel goed hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene doe jezelf geen beloften die je niet waar kunt maken.

Dat levert alleen maar frustraties op.

Lichamelijk en geestelijk goed voelen gaat hand in hand.

Ik manipuleerde mensen door beloften te doen die ik niet kon nakomen.

Voelde me dan schuldig en ging weer drinken.

een circel waar ik uitstapte door definitief te stoppen met drinken.

Sterkte en neem op tijd rust...

Zorg goed voor jezelf

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

super van je moeder Miep..de mijne is 75 en als ze zegt zullen we een stukje fietsen moet ik altijd lachen want bij haar is een stukje fietsen minimaal 40 kilometer..echt waar.
met vriendinnen van dezelfde leeftijd gaat ze vaak even een dagje fietsen (zo'n 3 keer in de week) ...60 KILOMETER per KEER..zou ze bijna een keer op TV willen hebben.
Ik begin na 10 km echt mijn limiet te vinden..wat een watje toch door jarenlang misbruik van mijn lichaam...maar daar gaan we nu verandering in brengen..en voorgoed.
Succes met je werklui...hebben wij wel lekker veel aan je de komende dagen;)

En allen onder jullie die zo flink aan de slag zijn thuis...ik ben zo jaloers:$
We zijn sinds half februarie dit jaar weer van de 2 jaar in de camperbus in een huis gekomen en verder dan vloerbedekking en een paar lampen hebben we het nog niet gered.
Elke dag beloven we ons zelf gouden dromen maar de fut is er niet dus het moet nog maar even wachten.
T'is wel gezellig hoor en huiselijk en al die luxe van stromend water is al een genot op zich.
We woonden de eerste maanden alleen nog maar in de woonkamer want we verloren onzelf een beetje in de ruimte.
Nu hebben we 1 van de drie slaapkamers in gebruik en verder staat alles nog in dozen...geen geld voor meubels...teveel schulden aan het afbetalen.
maar ik ga hier niet zielig van worden of doen hoor.
Voel me super vandaag heb alle rekeningen en administratieve zaken afgewerkt en heb vandaag gewoon een "we zien wel dag"

Sterkte Lucienne ...begin vandaag gewoon weer en dan zie je morgen wel verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...