safidepafi Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Zo mijn huiswerk af...het leek wel alsof ik een boek aan het schrijven was zo lang heb ik zitten typen.Bedankt iedereen.En dat van die kapper daar heb ik ook last van...niet zozeer van het fohnen want daar kunnen mijn krullen niet tegen maar meer het knippen.Ik heb als ik niet naar de kapper ga een leuk dik bos natuurlijke nonchalante krullen en als ik naar de kapper ga kom ik met zo'n barbie rond koppie weer buiten. echt geen gezicht en het past ook helemaal niet bij mijn karakter.Ik ga dus niet meer en laat mijn man meestal de dooie droge stukken eruit knippenBenthe ik las nu pas je laatste bijdrage bij "Wie is wie"..ik krijg ijzer tabletten van de doktor op recept maar volgens mij kun je ze zo bij het kruidvat kopen.Ik vind je nieuwe koppie erg leukIk ben zelf al 11jaar aan het minderen maar probeer er nu echt voor te gaan. Die overtuiging was er eerst nog niet maar met de ondersteuning van het forum en die goede voorbeelden durf ik het wel aan.Ik moest gewoon even over het idee heen dat ik saai zou worden. Dat had ik ook toen ik stopte met roken. En daar voelde ik me al na een paar maanden trots dat ik een niet-roker was.Ik heb een duidelijk gevoel dat ik deze keer een knop in mijn hoofd heb omgedraaid en wil gaan zeggen : Sorry, Ik drink nietEn die gedachte was eerst beangstigend maar sinds ik op het forum lees en van me afschrijf is de angst voor 80% weg.Het lijkt me heerlijk om zo door het leven te gaan, geen fake emoties, geen fake gedrag meer en je niet meer schamen dat je probeert zo snel mogelijk ongemerkt nog een consumptie te nemen of snel een paar borrels achter over slaat.Ik ga ervoor.Jij toch ook?Gem...twee jarigen staan nog zo heerlijk onbevangen open voor alles...geniet ervan:Pmaar dat niet concentreren is bijmij iets beter alleen kan ik geen boek lezen op het momentStien heb je al ijzertabletten geprobeert? en heb je misschien ook last met de menstruatie...je weet wel dat het veel erger is geworden nu je dichter in de overgang zit?Ik heb sinds kort een NUVA ring www.nuvaring.nl en nu heb ik 50 % meer energie dan de periode hiervoor en de menstruatie is nu heel licht.Sorry mannen:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Hoi Safidepafi,Jouw vraag van gisteravond :Ziza ik hoop dat je me nog steeds antwoord wil geven op mijn vraag : als ik me bij de AA aansluit zal ik dan ook in mijn priveleven er niet drinkende vrienden bij krijgen? en point taken hoor...ik vond het ook een beetje ver gaan die opmerking want ik voel mezelf na 11 jaar vechten tegen de drank toch echt wel sterker in mijn schoenen staan. Maar dan lees ik marion haar verhaal en hoor ik dat zei zegt dat er voor haar een duidelijke waarheid in zit. Ik had de info van het forum van :www.ikenmijnalco.nlSinds ik naar AA ga heb ik een heleboel mensen leren kennen en met een paar van mijn vrienden ben ik al een paar keer op stap geweest naat het buitenland... mijn sponser is ook een vriend van mij geworden nadat ik de door de stappen ben gegaan met hem samen...hij was de eerste persoon op deze aarde tegen wie ik echt alles heb verteld....maar dan ook alles...en met een andere jongen die iets ouder is dan ik heb ik een enorm goede band opgebouwd...Bij sommige mensen van AA kom ik op verjaardagen en zij op de mijne... en ik moet zeggen er wordt zoveel gelachen en lol gemaakt...Ik kan AA niet als iets aparts zien... zovan ik heb een normaal leven en ik heb een AA leven.... het hoort allemaal bij elkaar...en door elkaar...Op conventies in het buitenland heb ik ook mensen leren kennen met wie ik regelmatig e-mailcontact heb... over twee weken ga ik naar Menorca met mijn familie en op dat eiland is een CA meeting waar ik een jaar geleden ook ben geweest...en dat is heel leuk om er nu weer naar toe te gaan... het contact wat ik heb met dat meisje is ook harstikke leuk....Dus ja ik heb er aardig wat vrienden bijgekregen...Ook zijn mijn contacten met mensen die niet naar AA gegaan een stuk verbeterd...ik ben makkelijker in de omgang en eigenlijk niet bang meer voor andere mensen.... ik kan bijvoorbeeld vandaag rustig ouwehoeren met de ouders van de viendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen als ik ze ophaal... ja gewoon lekker relaxed... kan niet anders zeggen... en geloof me... toen ik nog gebruikte en dronk dorste ik niemand onder ogen te komen...ik had mijzelf totaal geisoleerd van andere mensen...ik ontliep iedereen want ik dacht allemaal dat ze op mij aan het letten waren hahahaha.... lekker belangrijk dus...niet...self-obsession....O ja ... ik heb ook contacten met mensen die drinken...maar dat maakt mij niets uit...een van mijn beste vrienden drinkt ook gewoon waar ik bij ben en rookt een sigaartje... en als ik op een feestje ben zie ik ook wel wie er cocaine gebruiken..ik pik ze er zo uit...maar ik ben niet verplicht om met ze te praten of om te gaan...als ik op een feestje ben of ik ben in een kroeg is dat omdat ik een goede reden heb om daar te zijn...niet zomaar...en als ik sprititueel fit ben kan ik naar elke plek op de aarde...in het begin ben ik echter de eerste 6 maanden weggebleven van bepaalde events...Mijn broertje is ook een verslaafde en als ik bij hem ben staat ie soms ook helemaal weg te stuiteren maar doet mij niks...het enige wat mij opvalt is zijn grauwe en verdrietige gelaatsuitdrukkking die hij , net zoals ik vroeger , probeert te maskeren met veel gek doen... het enige wat ik voor hem kan doen is beschikbaar zijn..en meer niet...ik heb zijn probleem kunnen loslaten en het is niet meer mijn probleem of wat ik er van vind of wat hij moet doen..die periode is een tijd geleden afgesloten....Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 @Gefeliciteerd Marion met een maand alcoholvrij... harstikke goed....Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Hallo Barbie-Safi! Zou wel willen dat ik jouw krullen had, mijn haar is zo steil, daar is niks mee te beginnen.Wat, saai? Hoe bedoel je, saai? Leg uit?Je hebt nu vast stijve vingers van al dat typen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 @Marion,Gefeliciteerd met je 1 maand alcoholvrij. Mooi haar.@Benthe,Goed dat je weerstand hebt geboden.@Safi,Ik dacht ook altijd dat niet-drinkers saaie pieten zijn. Nu weet ik wel beter. Heb je al eens een andere kapper geprobeerd?Altijd al lang, heftig en met veel bloedverlies gemenstrueerd, naarmate de overgang voortging werd dit steeds erger. Op het laatst zelfs twee weken lang onverminderd heftig en bloederig. Was ontzettend blij dat het over was.@Ziza, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Lieve ZizaStromen de tranen me nog over de wangen omdat ik net een lief ondersteunend mailtje van mijn enige niet alcoholistische vriendin had gekregen.Omdat ik haar de eerste vraag van de internet behandeling had toe gestuurd...dus schoon schip met haar had gemaakt over wie ik echt was en hoeveel drank en drugs ik sinds mijn 15de heb genomen.Stap ik naar het forum een lees ik jouw open antwoord op mijn vraag en ik voel me ook door jouw erg ondersteund en in de juiste richting gestuurd. Bedankt Ziza.je hebt een angst over AA bij me weg genomen en ik denk dat ik het maar eens ga proberen.het lijkt me heerlijk om niet alleen virtueel ondersteund te worden maar ook echt menselijk kontakt.Niet dat jullie niet menselijk zijn hoor ...integendeel:)je tekst:staat ie soms ook helemaal weg te stuiteren maar doet mij niks...het enige wat mij opvalt is zijn grauwe en verdrietige gelaatsuitdrukkking die hij , net zoals ik vroeger , probeert te maskeren met veel gek doen... het enige wat ik voor hem kan doen is beschikbaar zijn..en meer niet...ik heb zijn probleem kunnen loslaten en het is niet meer mijn probleem of wat ik er van vind of wat hij moet doen..die periode is een tijd geleden afgesloten..is iets wat ik al vaker zelf heb ondervonden bij vrienden nu ik geen harddrugs(speed,lsd, paddo's)meer gebruik maar ik kan er echt absoluut niet meer tegen om met ze in 1 ruimte te zijn want ik zie mijn eigen pijn die ik toen voelde Misschien dat het anders zou zijn met een familielid en je hebt groot gelijk je wilt beschikbaar zijnEn in mijn periode met minderen met alcohol ....da's nu zo'n 11 jaar ...merk ik ook dat ik anderen nog steeds wil helpen maar mezelf daar steeds weer in vergeet.Die tijd moet nu ook maar eens afgelopen zijn.Het mailtje van mijn vriendin en jouw berichtje hebben me nu op de 90% gezet van helemaal willen stoppen ....maar ik zal mezelf geen stress geven en de eerste gewoon laten staanBedankt:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Bentheje weet welrook je niet ...wat ongezelligdrink je niet...wat ongezelligdus saai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Marion, van harte meid 1 maand, hartstikke goed ga je!Safi, ik geloof dat ik in 1 van jouw berichten over www.ikenmijnalco.nl las. Goeie site, veel interessants onder "info" te vinden.De vakantie staat voor de deur en natuurlijk houdt het me bezig. Wel of niet drinken? Ik zit nu in 1 van de droge dagen en zou dat zo graag eens zo houden voor lange tijd. Dan komt het moment weer dat de motivatie met 1 floep weg is, en ik weer een glas neem. En ik kan mezelf lekker voorhouden dat ik nu matig drink. En dat is ook zo. Maar ik neem zo vaak een glas terwijl ik me 's ochtends had voorgenomen om het niet te doen. Of 2 of 3 glazen terwijl ik er maar 1 of 2 wou. En uiteindelijk komt weer dat feestje met drinkvrienden en gaat het weer een keer fout. En daarna kan ik weer weken matig drinken en dagen zonder.Nu ik psychisch zo goed ga, en alles op de rit heb, waarom dan toch geen controle? Al die biologische verklaringen die ik zo verwerpelijk vond, over TIQS en je lichaam dat voorgeprogrammeerd wordt en tolerantie ontwikkelt. Het moet haast wel, want ik zie geen andere verklaring. Van de nicotine blijf ik al meer dan 10 jaar zonder problemen af, zonder 1 moment van trek. Waarom dan niet de alcohol? Ik word me alleen maar bewuster van de effecten van elk glas, van elk half glas. En ik sta erbij en kijk ernaar. En neem toch steeds weer dat eerste glas.Misschien is die eerste stap van de AA niet zo vreemd voor mij als ik dacht: ik sta machteloos tegenover alcohol.Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Kate,Ik hoop voor jou dat de knop zo snel mogelijk omgaat.Het zal je rust geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Kate dit las ik ergens maar heb geen idee of je er iets mee kan en of het op jouw van toepassing is.ik kon er wel iets van mezlef in herkennen waarom ik steeds weet opnieuw begon na een drankvrije periode Er zijn indicatiesdat mensen de veiligheid van het leven op gedragsniveau niet willenverlaten. Door weer te gaan drinken kunnen ze opnieuw beginnen.Een variant daarop zijn de notoire vechters tegen alcohol. Zij koesteren hetgevecht en komen geen stap verder. /b]voor mij betekent het dat ik zo gewend was aan mijn persoontje met alcohol dat zodra ik een stap te ver in de juiste richting nam een angsthaasje me weer aanzette tot drinken en ik voor mezelf gewoon een stom excuus zocht....slecht weer, ruzie, depri..etc....maar uiteindelijk kon ik gewoon nog geen afscheid nemen van de alcoholistische -ik.En het was ook een goede reden om niets structief te veranderen aan mijn leven want daar had ik dan geen puf voor.Herken je het?Voor mij is het deze keer heel duidelijk die knop in mijn hoofd die me ook van het roken heeft bevrijdSucces! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 sorry al dat dik gedrukte was niet de bedoeling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Oh Safi, bedoel je dat met saai. Ja dan zit het vaak in de mensen met wie je omgaat. Die zijn bang als jij zegt: DIT doe ik niet meer want het is slecht voor mij. Want dan moeten ze hun eigen gebruik onder ogen zien, en dat is niet zo gemakkelijk. Overigens niets ten kwade van die mensen, want het is ECHT niet gemakkelijk.Maar op een gegeven moment krijg je in de gaten dat je juist saai bent als je alleen maar denkt aan gebruiken. Gelukkig denk jij aan jezelf. Veel sterkte! En eet maar veel lekkere dingen. Wat vind jij het lekkerst om te eten? Vandaag niet gedronken meiden en jongens, wat een feest! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Ik ga even wat anders doen. Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Goedenavond allemaal,Rustige dag hier vandaag, of meen ik dat maar? Ik lees dat er een aantal mensen zijn die vandaag weer een persoonlijke mijlpaal bereikt hebben: gefeliciteerd daarmee! Marion, voor jou een speciale felicitatie, een maand volgemaakt! Hartstikke knap! Corinne, bedankt voor de tip van gisteravond. Helaas is er niet zo'n groep hier bij mij in de buurt, maar ik vind het lief dat je het opgezocht hebt. Ik ga toch nog eens verder informeren, misschien zijn er nog wel meer van dit soort groepen in Nederland, en misschien ook bij mij in de buurt.Rudy, jouw beschrijving van een grote hoop boodschappen doen, of de krant lezen, is wel zeer herkenbaar voor mij. Mijn remedie is: niet te gedetailleerd van te voren plannen. Als ik dat namelijk probeer te doen maak ik mezelf helemaal gek, ik word vreselijk nerveus en raak vervolgens in paniek omdat ik denk het niet aan te kunnen. Eenmaal in paniek kán ik het ook niet aan. Dus maak ik alleen nog maar een globale inschatting wat ik waar kan halen, schrijf de dingen op die ik écht niet mag vergeten (dat briefje vergeet ik meestal mee te nemen), en neem me vervolgens voor 'wel te zien'. Tegen opkomende paniek helpt altijd de gedachte dat er ook nog een chinees in de buurt zit, en dat we vast niet van honger en dorst zullen omkomen.Wat de krant betreft sta ik mezelf maar gewoon toe tussen verschillende artikelen op en neer te hoppen. Uiteindelijk heb ik het toch wel allemaal gelezen.Allemaal nog een fijne avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Hoi lieve mensenhier ben ik weer eventjes, zoals gewoonlijk druk, druk, druk....Ik zit zo'n 10 uur per dag bij mn dochter en wordt het spuugzat eigenlijk, niet mn dochter en klein manneke hoor, maar ik mis mn eigen leven..Gelukkig komt zaterdag haar schoonmoeder weer terug van vakantie, kan die het 's middags weer over gaan nemen.Verder natuurlijk nog druk met de verbouwing, maar het einde komt in zicht!!!!Begin augustus hopen we eindelijk over te gaan.Verder gaat het eigenlijk wel, heb echt geen trek meer momenteel, of ben eigenlijk te moe/druk om trek te hebben....Alle jubilarissen: Gefeliciteerd!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Knapvan je Miep dat hardlopen en je hebt gelijk daar hoort geen druppel alcohol bij.Jij blij dat je dat ook niet doeten fijn van je man dat hij is gaan stofzuigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 luidjes ik hou er mee op...trusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Delta/Safi,Welterusten.Miep,goed van je dat je zo lekker sport. Deed je dat ook toen je nog dronk?Ik ga ook uitloggen. Zo slapen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Slaap lekker Gem!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Btw, ik zou geen eens hard kúnnen lopen Miep, heb nog steeds veel last van mn benen, door mn misbruik......moe, zwaar, pijntjes, enz....Maar hééél langzaam gaat het steeds ietsjes beter.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Ik ga ook lekker slapen, trusten allemaal!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 drinken en lopen, dat herken ik wel, ik gebruikte het hardlopen vaak ook als katerremedie, fles water mee en 12 km lopen, bijna een soort afstraffing voor de kater die ik dan had... wie weet dat ik daardoor ook een liesblessure heb opgelopen.. het is goed om met lopen je grens te verleggen, maar er te ver overheen gaan heeft ook weer consekwenties... vrijdag ga ik weer lopen, eerst maar weer eens een rondje van 5 km.Vandaag met de hond uitlaten had iemand in het bos lekkere dingen meegenomen, zoutjes, drank, fris... of iemand zin had in een glaasje wijn.. en dat had ik niet eens, wilde ik ook niet hoor... enb ik vond het heerlijk dat ik het niet wilde... ik heb inmiddels het gevoel dat als ik drink dat ik mijn lichaam dan vergiftig en mijn geest ook... gelukkig maar.. de behoefte is er gewoon minder nu en dat is wel zo prettig.Diegene die op mijn werk vroeg of ik gedronken had mag dat ook vragen hoor, dat is degene die ons persoonlijk begeleidt, en zij weet ook dat ik gestopt ben, schijnbaar kwam ik vanmorgen nogal speedy binnen ofzo.. had het zelf niet door en maakte ze zich zorgen dat ik weer voor de bijl gegaan was... maar het overviel me wel!Verder heb ik enorm last van mijn linkerbovenarm.. het enige dat ik kan bedenken is dat dat komt van de tetanusinjectie die ik daar 1,5 week geleden gehad heb, maar dan is het toch raar dat ik er eerst helemaal geen last van heb en dan opeens na een dag of 6 het pijn gaat doen en die pijn wordt steeds erger... iemand ervaring met bijwerkingen van tetanusinjecties?okee, bedtijd, morgen werken en totaal geen zin.. het sfeertje was vandaag om te snijden en iedereen is uit zijn doen, en dat op een plek met gevoelige mensen is niet echt fijn, dan wordt het 1 grote kettingreactie.. morgen donderdag, mijn voorheen drinkdag, dus goed voor mezelf zorgen en het risico vermijden!!trouwens, zo'n rustige dag is ook wel lekker, hoef ik niet zoveel bij te lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Horizon Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Morgen toch eens wat eerder dit forum opzoeken.Weer een latertje.Ik wilde jullie even welterusten wensen. Ik had vandaag mijn derde dag zonder alcohol. Ik voel me eigenlijk wel lekker.Vandaag heb ik geen sap gedronken maar water.Gefeliciteerd voor de mensen die een mijlpaal behaald hebben vandaag.Truste! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Tapasik wilje nog even heel veel succes wensen voor morgen je "moeijke donderdag"en alweer je 4de:present::present:....da's super van je en vooral met die hele verhuizing op je werk.... laat je er niet onder krijgen met die negatieve spiraal op je werk en probber je een beetje geestelijk terug te trekken.laat een ander deze keer de kettingreaktie omzetten in positieve vibraties.En niet vergeten na regen komt zonneschijn dus de sfeer op het werk zal met dat mooie weer ook wel weer leuk worden.En vrijdag ben je lekker vrij...geef jezelf een kado als je morgen gehaald hebt...of zoals ik gisteren een hele dikke ijscoupe eten met een goede vriend of vriendin met veel slagroom en dan echt genieten van een goed gesprek...ookal ging het voornamelijk om mijn alcohol verslaving maar toch.Succes Tapas.... you can do it standing on your head;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2007 Zooitje...hoe gaat het met je?Red je het een beetje?Laat eens wat van je horen misschien dat we je kunnen helpen en anders kunnen we ook gewoon luisteren.Er zijn hier veel wijze mensen die veel wijze woorden en vriendschap aanreiken...sluit jezelf niet buiten ...dat is de alcohol niet waard.Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden