Spring naar bijdragen

donderdag 19 juli

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hoi corinne ,
groot gelijk heb je hoor :-))
mijn psygologe zegt altijd dat het mijn grap en grol is welke mij recht houdt :-))
toen ik een klein meiske was en nogal plat was waren het mijn eigen ouders die de spot met mij dreven , ook later konden er mensen raar uit de hoek komen omdat ik toen aan de magere kant was , zoals jij komt uit biafra zeker ;-((
nu is het door een navelbuik operatie of door mijn drinkstop ben ik een pakje aangekomen maar toch zijn er soms nog gedachten aan wat men mij in mijn jonge jaren vertelde sommige zaken draagt men eeuwig mee zoals jou mensen van vandaag .
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in mijn 5.5 maanden alcohol loze tijd in 2001 hele mooie tekeningen gemaakt maar sindsdien niet meer.
geen idee waarom ik ze niet weer op pak...zal mezelf een ulimatum stellen of gewoon in boeken in mijn dag ritme.

Houden jullie eens op vlees etende moordenaars:P
Ik weet nog wel hoe dat smaakte hoor en vooral kip met veel knoflook, stokbrood en je weet wel,leuke mensen en een goed gesprek...hmhmhmhmhmmmmmmmm:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeeeeeggggg :-))
zo dik ben ik nu ook weer niet geworden hoor corinne :-))
daarbij de laatse week 3 kilo af gevallen ;-((
laatse is juist de katjes liggen erop te slapen en ik vindt dat zo een zonde hun wakker te maken , als men wil weten hoe liefde voelt ewel wat ik voel voor die twee diertjes is onbeschijfelijk , maar het neemt de pijn om mijn gestorven kater niet weg maar het verzet wel mijn gedachten
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi benthe ,
ik heb ook op verscheiddene sites geweest en inderdaad op sommige slaan ze mekaar de kop in ;-((
ze vinden dan van hunzelf dat ze goed bezig zijn ahum ahum
dat is het prettige aan dit forum men laat mekaar in waarde en dat is heel belangerijk
eten koken ik denk het niet gewoon steakkie bakken , steakkie is de japanse naam voor een biefstuk :-))
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel herkenbaar wat ik hier lees. Een van de gedachten die ik had vooraf was dat ik dacht dat het leven heel saai zou worden.
Maar of het toeval is ben ik niet helemaal uit, maar ik heb deze week tot nu toe al een veel lekkerder leven gehad. Nou ja, ik heb natuurlijk ook vakantie. Maar eigenlijk is het ook wel lekker om niet met die blikken bier en flessen wijn te sjouwen. Ik voel me weer mens worden. En ik hoef me niet weer te schamen dat ik weer met sixpacks of flessen wijn loop te sjouwen, maar met een fles spa fruit of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Het lijkt wel of jij ongeduldiger wacht op de uitslag van het gesprek, dan ik. Volgende week pas weet ik meer. Ik hou jullie wel op de hoogte. Ik hoop dat ik uitverkoren wordt, dan hoef ik maar 10 minuutjes te lopen naar mijn werk en het is nog een leuke baan ook.

Een oude hobby kun je altijd oppakken, maar je moet er wel zin in hebben, anders is het niet leuk.
Dus gewoon wachten tot de zin erin er weer is.

Ziza,
Ik ben het met je eens.

Blacky,
Was als een grapje bedoeld, ik dacht al wel dat die katten op de zetel lagen. Ik zeg dat hier thuis ook als ik geen plek op de bank heb.

Fran,
Eerst dacht ik wat bedoelt ze nu, maar om in de wolken te zijn.

Ziza,
Naar beneden donderen is inderdaad niet leuk. Het landen komt zo hard aan.

Horizon,
Heerlijk toch.

Ik geloof dat iedereen weer naar zijn/haar potten en pannen toogt. Mijn manneke kookt vandaag. Lekker makkelijk voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buen provecho Blacky. Heb jij een cantina in Spanje gehad? Daar kun je vast wel een boek over schrijven.
Die pollo moet je eigenlijk afblussen met en glaasje madeira my dear, wat op zich niet schadelijk is vanwege onze eventuele trek want de alcohol verdampt toch wel, maar ja, dan zit je later weer met die bijna volle fles. Een paar lepeltjes honing in het afbluswater voldoen ook heel goed. Heb jij katjes? Ik ook. Binnenkort krijg ik er een logeetje bij, de kat van mijn liefste nichtje.
Safi, wij dierenmoordenaars.... haha, voor mij houdt het op bij kip, en vis natuurlijk, maar varkens en runderen lust ik niet, al vind ik ze wel levend erg leuk. Zelf moet ik er niet aan denken om aan de waterkant te zitten en een vis te vangen en dan de kop in te slaan, of wat vissers dan ook doen. Dat vind ik best laf van mezelf, ja, je eet ze wel, en die lieve kuikentjes neem je op je handen, maar ondertussen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi benthe ,
neen ik heb geen spaanse zaak gehad , maar wel een belgische taverne in spanje .
dus alle belgen en nederlanders welke met vakantie waren kwamen belgische kost eten , witloof in de oven , gekookte patatten met groenten en sorry vlees :-))
pollo al ajillo heb ik enkel voor mijn eigen gemaakt en onlangs voor een feestje .
ik denk er niet bij na wat ik eet als ik vlees eet ;-((
heb jaren in spanje wezen werken in een soort boedisme centrum vegetaries maar echt heel lekker
denk dat ik terug ga naar spanje want was daar maar weinig verkouden
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, al 7 maanden, wauw proficiat! :musicnote::present::musicnote:

Safi, er zou wel eens een waarheid in kunnen zitten ja. En ik heb ook wel een vermoeden waar de angst zit. Hoe wordt mijn relatie dan met drinkende partner en drinkende vrienden, als ik echt altijd nuchter blijf.
alocovrij bier, dat kan ik als noodscenario in mijn achterhoofd houden.
Vegetarische indiase curries, je maakt niet toevallig ook indiase kaas? Hoe heet het ook al weer, heerlijk...

Het kan erg saai zijn om nuchter tussen de beschonken mensen te staan. Die ervaring had ik nog met oud en nieuw. Ik vond mezelf niet saai, maar de anderen. Behalve die ene andere persoon die nog helder was.

Morgen duik ik erin, in de vakantie! Ik ga het zonder alcohol proberen en zie wel waar het schip strandt
:D
Ik durf echt niet meer te zeggen dat het gaat lukken. Het beeld van die TIQ's in mijn hoofd schrikt me wel behoorlijk af.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh een taverne, sorry Blacky, dat was slordig lezen van me!
Maar echte belgische frieten... hmmm, volgende week ga ik naar Frankrijk en dan doe ik onderweg vast wel een frietkot aan.
Niet uit de wolken vallen allemaal en vooraL niet hard vallen, ik ga nu even naar mijn potten en pannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi benthe ,
taverne plaats waar men kan eten maar ook iets apart drinken al was het in deze taverne meer eten , pannenkoeken , tostis en uiteraard warme schotel was leuke tijd :-))
moest ik 10 jaar jonger zijn ik deed het opnieuw , zomaar mijn werk heb ik toen hier in belgie op gegeven en fladder fladder naar la españa .
frietkot ja dat heb ik wel gemist in spanje al was er iedere zondag op de rommelmarkt een belgisch frietkot en at ik als onbijt frieten :-))
kate fijne vakantie gewenst en eigenlijk houdt het niet meer in als de eerste te laten staan zoals benthe schrijft
groetjes blacky
ps corinne ik weet het dat het niet kwaad bedoelt is :-)))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaa, de werkdag zit er op en viel best wel mee, al komt er nog niet echt veel productiefs uit mijn handen en de behoefte aan de donderdagavondborrel is er eigenlijk ook niet. Vorige keer kostte het me echt veel meer moeite, maar misschien was het ook omdat mijn leven toen gewoon saaier was hihi ;)

ik denk dat ik nu toch beter in mijn vel zit al voel ik me echt niet altijd happy.. ik accepteer gewoon steeds meer wat er is en wat ik voel en drank zou momenteel dat enorm verstoren.

Herkenbaar hoor Anna en anderen, als kind niet goed genoeg zijn, hoorde ik ook altijd... mijn moeder ging zelfs huilen als ik een onvoldoende haalde op school en zei dan dat ik dat deed om haar pijn te doen... pfffft, niet fijn.. ik ben gaan drinken toen ik uitging, want eigenlijk was ik veel te verlegen en kon in de kroeg echt helemaal dichtklappen, maar als ik dan maar genoeg dronk dan ging het schelpje wel weer open en kon ik meedoen met de rest!

Toen ik met 22 eindelijk op kamers woonde werd het dagelijkse kost, alle stress van het op jezelf wonen, stagelopen wat ik toen deed, alleen in een vreemde stad, alle gevoelens waar ik niet mee weg kwam verzoop ik savonds in de wijn... achteraf best begrijpelijk allemaal door de dubbele boodschappen die ik als kind meekreeg, wat zoals ik was, was ik niet goed genoeg en wat ik niet was moest ik zijn, wist ik eigenlijk helemaal niet meer wie ik was en wat bij mij hoorde en liet ik anderen en de drank mijn leven bepalen.

Ik realiseer me nu dat ik drink om iemand te zijn die ik niet ben en dat ik nu meer vrede begin te krijgen met wie ik wel ben. Je bent namelijk wie je bent en dat hoef je eigenlijk helemaal niet veranderen. Als een ander dat niet goed genoeg vind is het jammer, dat is dan het probleem van diegene en niet van mij. Diegene hoeft niet elke dag met mij door 1 deur, ik wel! 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Het is een lange en pittige weg geweest om daar te komen en in mijn onzekerheid daarover greep ik dan toch weer naar de drank. Nu merk ik langzaamaan dat dat niet hoeft, dat ik mijn gevoelens nuchter beter de baas kan en dat ik me nuchter veel tevredener voel met wie ik ben, en als dat saai is, nou dan ben ik gewoon lekker saai!!!!

dus morgen officieel 4 weken weer helemaal droog!!!! Ik ben trots op mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even wat minder serieus, voel me net een klein kind, heb gisteren nieuwe schoenen gekocht die iets te smal zijn.. tja, brede voeten he!! en loop nu met natte sokken mijn nieuwe schoenen in hier in huis.. hoge dichte schoenen en dat met dit weer.

Ik kan nu al genieten van het moment zometeen dat ik ze weer uit mag trekken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...