Spring naar bijdragen

donderdag 19 juli


stien

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

Het is al weer licht buiten. Ik heb een kort maar erg druk nachtje achter de rug.
Net twee uurtjes te bed en zoon lief komt terug van vakantie.
Je raadt het al, ik er weer uit. Filmpjes en foto's kijken.
Ik ben vannacht zelf dus ook even op vakantie geweest in mijn dromen.
Dat viel niet mee, ik heb van alles bedacht om toch maar op de terrasjes
redenen te bedenken waarom ik wel een glaasje mocht drinken. Nu een lichte
kater.
Half vijf, ben ik klaar wakker. Oh, ja zoonlief is thuisgekomen, nou zijn bed is
leeg. Het is dat de vuile spullen hier gedumpt zijn anders zou ik het niet geloven.
Ik ga maar met frisse tegenzin naar mijn werk, stiekempjes hoop ik dat het
rustig zal zijn en ik een paar uurtjes eerder naar huis kan.

Iedereen een fijne "droge" dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal!

@Stien,
op terrasjes zijn hele lekkere dingen hoor! Neem tonic, mijn vakantiedrankje (naast de alcohol voorheen), cappucino, mineraalwater enz.. Begrijp ik uit je verhaal dat je een ëchte"kater hebt, of bedoel je dat figuurlijk?
In ieder geval hoop ik dat je een rustige dag hebt vandaag en wat eerder naar huis kan.

@Corinne,
succes met je sollicitatie!

@Tapas,
ik heb veel onverklaarbare spierpijnen die na een paar dagen weer beter gaan. Momenteel heb ik spierpijn in mijn bovenbenen, alsof ik heel hard gesport heb. Raar....verschijnselen van voormalig drankgebruik?

@Miep,
de werklui zijn weg en het is mooi geworden. Geniet ervan en zondag lekker op vakantie.

@Horizon,
3 dagen niet gedronken! gefeliciteerd, nu je 4e dag!

Ik herinner me iemand vandaag die een mijlpaal zou bereiken. Weet niet meer wie en geen tijd om het terug te lezen....
ik moet snel voort anders haal ik mijn trein niet!
Succes alemaal. Ik reageer vanavond nog wel even!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ..voor mijn doen erg vroeg .
Komt zeker door dat boek wat ik gisteren heb geschreven want mijn hoofd is helder alsof ik 8-9 uur heb geslapen i.p.v. 5 uurtjes.

Joann 3 weken !!!!:present::present::present:
Mies 1 week:present:
ik was jullie gisteren vergeten in mijn pluimen voor jullie behaalde overwinningen Proficiaat!

Delta
gelukkig zitten we nog steeds samen in hetzelfde bootje...succes met de rest van je huiswerk:)
kon uit mijn huiswerk niet opmaken of ik ook die voor en nadelen moest doen..ik heb de tekst echt wel 10 keer nagelezen maar kan het er niet uit halen. Maar heb wel het gevoel dat ik het moet doen van de eerste keer lezen

Sammy
werk ze op je eerste dag maar je bent wel lekker uitgerust van je vakantie zo te horen.

Charlie
Ik wil je nog even succes wensen in de laatste dagen in verzorging van je dochter...zal niet mee hebben gevallen 10 uur per...ik hoop dat het toch de band tussen jullie een bijzonder iets heeft gegeven.
En misschien is het wel goed om zo druk bezig te zijn met je dochter en kleinzoon in deze periode van onthouding. Spiritueel gezien bedoel ik.
Nog even volhouden tot zaterdag meissie:heart:

Kate
gewoon niet drinken in de vakantie of anders alcoholvrije Bitburger bier is echt wel de beste onder de malt biertjes.
geeft mij wel het gevoel dat ik even meedoe gek genoeg..what ever that means?:huh::D

Verder wens ik jullie allemaal een fijne werkdag en voor wie lekker vrij is.... geniet van de zomer

Was ik jouw bijna vergeten Stien...7 maanden...wow:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Ik wens onzelf een ABD-dag toe met veel zon.
Al diegenen die een mijlpaal bereiken: gefeliciteerd.

@Joann,
Ik heb net je bericht van vannacht gelezen. Gefeliciteerd met je 3 weken. Je gaat goed. :present:

@Stien,
Niet echt een leuke vakantiedroom. En dan nog zo vroeg wakker. Ik wens je een fijne werkdag toe die kort mag duren en feliciteer je met je 7 maanden alcoholvrij. :present:

@Gem,
Dank je, ik zal mijn best doen. Je ziet ik ben al op. Jij een goede werkdag.

@Mies,
Ook van mij: proficiat dat je er een week hebt opzitten.:present:

@Delta, Safi,
Sterkte met jullie huiswerk.

Ik ga me zo voorbereiden om weg te gaan.
Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!
met frisse tegenzin start ik deze dag, bedankt voor de steuntjes in de rug gisteren.
Ik denk niet dat ik vandaag echt het zonnetje in huis zal zijn maar ik ga mijn best doen op mijn werk om me zo positief mogelijk op te stellen en bij mezelf te blijven. Misschien dat ik wat eerder naar huis ga mocht dat niet lukken.

Het kortere slapen begint hier ook zich te nekken, of het nou door mijn "nieuwe" slaapkamer komt of dat het een reactie is op het niet drinken.. ik ben steeds vroeg wakker en kom niet verder dan 5 a 7 uur slaap, valt nog mee hoor, was 7 a 8 uur.. maar toch... Het inslapen gaat wel goed, heb de oxazepam teruggeschroeft naar 1 ipv 2 en dat is voldoende.. alleen ben ik steeds vroeg wakker, ook als ik vrij ben, soms slaap ik dan wel weer in, maar toch...

nou, mopperdemopper, komt wel goed hoor!

fijne dag vandaag en ik ga op naar mijn 4e alcoholloze donderdag!
mocht het moeilijk worden dan ben ik vanavond vast veel hier te vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Werk ze, het is de laatste dag van je werkweek.
En je weet het: kom hier gezellig langs als je thuiskomt.
We helpen je er door als het moeilijk wordt, maar ik weet dat je het zelf best kunt.
'T is zo mooi de 4de alcoholvrije donderdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
mag ik iedereen feliciteren met de dagen , weken of maanden :musicnote::moon:
gisteren wel gelezen maar geen fut om te antwoorden ;-((
de laatse week sleep ik mij letterlijk en figuurlijk naar mijn werk en dat is ook niet goed voor de body en ook niet voor de klant , gisteren op 1/2 uur tijd twee glazen gebroken ;-((
gisteren avond eindelijk naar de dokter geweest want het ging niet meer resultaat een huilende blacky en een dokter welke mij niet kent die dacht ppffff ;-((
niet makkelijk naar een dokter gaan welke men niet kent en daar te proberen iets te vertellen .
op mijn huilbui reageerde hij met ´´ewel madammeke drink om u te ontspannen eens een glasje rode wijn ??? als je antibiotica kuur gedaan is .
moet nu twee dagjes thuis blijven en medicijnen slikken waar ik dan weer buikloop van krijg ;-((
een ziek lijf heeft een zieke geest dus is het bij momenteel weer vechten tegen de ja inderdaad gremlins
maar na regen komt zonnen schijn .
wens jullie allemaal een fijne adb dag toe ik duikel weer de zetel in
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allemaal,

Gisteren helaas niet op het forum geweest, veel klusjes verricht.

Het wordt een mooie zomerdag dus voor wie dat mogelijk is, geniet er van.

Corrine, veel succes met je sollicitatie.

Blacky, veel sterkte.

Gem, Hou je taai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Heerlijke dag en ik ben nog vrij ook ....
Kids zitten op school en ik heb vrij weinig te doen behalve de bank bellen en mijn kids later vanmiddag weer ophalen...

Ik ga lekker buiten zitten..

Wens iedereen een fijne dag en mogen al jullie dromen uitkomen...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal.

Alle nieuwe mensen van harte welkom. Helena, Horizon, Benthe, Monet, Delta2 enz enz Het is soms dagelijks dat er nieuwe forumleden bijkomen. We naderen denk ik al de 500 leden. Niet dat iedereen hier actief is maar toch. Er is duidelijk behoefte aan een forum als dit.

Ik wens iedereen vandaag een fijne zonnige dag toe en dat alles maar mag lukken met wat je wilt bereiken vandaag.

Soothe kan even niet op het forum want zijn internet + bellen ligt er uit en KPN komt er nog niet helemaal uit hoe het weer goed te krijgen.

Later,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O natuurlijk ADB = alcohol de baas!
Wel dan zet ik dat alvast op mijn agenda vandaag. Mijn doel is helemaal te stoppen. De laatste maanden is dit soms al aardig gelukt. Enkele weken. Dan weer is enkele dagen. Maar ik weet dat het gaat lukken, steeds beter. Ik ben vooral op zoek naar tips, trucs, gedachten,...die me kunnen helpen als ik op het punt sta om iets te drinken. De reden waarom heeft geen belang, want dat is toch telkens iets anders, een soort excuse. Maar ik zou iets moeten vinden om het kritieke moment te overbruggen. Een ijskoude douche bv, maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk.....(haha). Dus zoek ik iets praktischer. Ik heb de online behandeling achter de rug en veel steun en ideëen opgedaan. Maar dit punt blijft mijn struikelblok. Is er hier misschien ergens al een discussie over geweest dat ik in het archief kan vinden?
En bedankt voor alle reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Perioden met zon.

Er zijn vandaag flinke zonnige perioden. In de middag komt er vanuit het zuiden ook wat bewolking opzetten en er is een kleine kans dat er een bui ontstaat. Het wordt zo'n 23 graden. De wind is zwak tot matig en waait uit uiteenlopende richtingen. Vrijdag trekt in de loop van de dag een actieve storing van zuid naar noord over ons land. Er vallen dan enkele stevige (onweers)buien en lokaal is veel neerslag mogelijk. De maximumtemperatuur wordt ongeveer 22 graden. De noordoostelijke wind is zwak tot matig, langs de kust (vrij) krachtig. Later in de middag en in de avond draait de wind naar een zuidelijke richting.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Helena,

Deze site staat boordevol info door je collega-strijders verzameld. Kijk maar eens bij tips en truuks en zo.

Er zijn hier regelmatig nieuwelingen, ook wel "afvallers" soms die ik best wel mis, maar ook een clubje "oud-gedienden" al klinkt dat wat verwaand. Ik ben er één van. Maar diegenen vóór mij ken ik niet, alleen degenen na mij.

Ik heb hier nog STEEDS steun en inspiratie. Heeeeeeel veel succes en knap dat je de internet-behandeling al achter de rug hebt, de eerste slag is een daalder waard.

Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeho, deze dag is alweer bijna voor de helft gevuld met vastberaden deelnemers die lekker niet aan de alco gaan vandaag. Heb wel veel bewondering voor de mensen die al weken of zelfs maanden geen alco drinken, ben zelf nog maar aan mijn zesde dag. Heel veel tulpjes en roosjes voor jullie! Eigenlijk zou je dat moeten FLUISTEREN, a-l-c-o-h-o-l, want anders rent iedereen naar de koelkast met dit weer, lekker die fles tevoorschijn en maar soezen en snoezen. En ondertussen heimelijk de pest in hebben: gut ik kan het weer niet laten.
Het is zonder toch leuker. Ik heb een paar dagen van ontwenning gehad (niet leuk) maar nu sta ik toch lekkerder op. Nog niet om over naar huis te schrijven, heel vaak heb ik nog dat idee: ach barst, wat maakt het uit, kan mij het schelen dat ik morgen niet meer weet waar ik mijn vriend-poezen-giropas-inlogcode-tandenborstel-toetsenbord heb gelaten (en waar heb ik nou toch al die blikjes kattenvoer neergezet, dat is toch niet normaal! Oh ja, bovenop de garderobekast, ja tuurlijk, dat doet iedereen), maar het gaat best goed.
En voor Safi: ik herken je antwoord van het saai zijn, maar ik ben bang dat ik zelf een beetje saai word. Niet om wat anderen zeggen. Maar ja het is nog een beetje te vroeg om daar over te oordelen.
Veel groeten!
Benthe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helena

Je vraag of er trucs zijn om die eerste niet te nemen.
je hebt op het forum ook en onderwerp Tips en adviezen daar staan de nodige trucs bij zoals de kookwekker die ik zlef nog niet heb geprobeert omdat ik nog niet een echte aanval van: nou moet ik alcohol hebben, heb gehad sinds ik ben gestopt.
Ergens heb ik deze keer meer de knop om gedraait dat ik het wil vol houden maar zal hem zeker proberen als ik een zwak moment ga krijgen. En die zal zeker komen.

Er was nog iemand laatst en nou schaam ik me dat ik niet meer weet wie dat was:$( maar ja die hersenen zijn echt wel aangetast helaas) die had ook een heel mooi advies.
Als je onder de douche weg komt en je bent nog helemaal nat en fris en lekker geurend dan moet je even rustig met je beidde voeten stevig gaan staan,je ogen dicht doen en dat moment in je geheugen visualiseren. Dus hoe je je er bij voelt en hoe lekker je in je vel zit.
Als je dan die drang krijgt...(dat noemen sommigen hier een gremlin op bezoek krijgen) dan moet je dat beeld en gevoel weer op roepen. Volgens mij zal het mij zeker helpen...hope so!

Verder helpt bij mij echt veel fruit in huis voor de zoete trek ipv snoep en koeken
noten ipv chips
en heel veel tomatensap (lidl is erg lekker) en water

Ik hoop dat je er wat aan hebt en wat fijn dat je helemaal wil stoppen dat wilik ook proberen maar kijk nu nog van dag tot dag dat vind ik minder beangstigend. Wellicht kunnen we elkaar hier bij helpen!


Benthe
je vroeg me gisteren wat voor eten ik lekker vind maar ik was te moe van mijn huiswerk om daar iets zinnigs op te zeggen dus bij deze
Ik maak graag indiase curries en ben er erg goed in zegt men.
Verder eet ik veel rauwe groente en heb behalve de gewone sla, tomaten uitje en komkommer nog veel meer heerlijke recepten zelf bedacht.Koken is mijn grootste hobby en heeft me nog enogsinds gezond gehouden in mijn 32 jarige hevige drankperiode (jaren van 100 glazen per week)
Gerookte makreel met een restje van de curry +rijst verpakt in bladerdeeg is ook verrukelijk.
En ik eet graag noten..zoals studentenhaver
En natuurlijk spaghetie en lasagne maar dan wel vegetaries
Wat eet jij graag?

En Blacky:brokenheart: arme ziel...je immuun systeem laat je echt in de steek...is daar niet wat meer aan te doen dan alleen antibiotica? Wat sneu dat je huilend naar een doktor moest die je niet eens kende..dan was je wel aan het einde van je latijn:(
Ik hoop dat je het een beetje volhoud ...is er niemand waarbij je een tijdje kan logeren of die een paar dagen bij jouw kan komen zodat je tenminste een beetje vertroeteld wordt?
Ik zend je een dikke virtuele omhelzing:sun: Beterschap!

Zo mensen ik moet wat in het huishouden doen dus tot later.

Oh ja en Delta ...je had natuurlijk groot gelijk met die voor en nadelen maar goed dat ik zo'n goede kapiteien in mijn bootje heb:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe
ik wil toch nog even reageren op dat saai zijn/voelen.
Mij maakt het ook allang niet meer uit wat anderen er van zeggen maar heb in mijn hoofd de knop nu voor het eerst (dank het Forum en de oudgedienden in het bijzonder) 90% omgedraait dat ik liever niet drink, me goed voel, minder emotioneel ben, meer puf heb, meer rationeel ben en hoop niet nog vergeetachtiger te worden.
maar die 10% die zegt nog steeds dat ik een saai leven ga hebben als ik helemaal ophoudt(ook al weet ik met mijn goede verstand dat ik helemaal niet saai ben als ik drink.) moet natuurlijk zijn als ik NIET drink..freudian slip of toch die Gremlin
Integendeel eigenlijk...drinken is saai..dus het zal die gremlin of dat aapje op mijn schouder wel zijn die niet echt wil gaan slapen en beweert dat mensen die helemaal niet drinken saai zijn. Of liever gezegt een saai leven lijden.
Wat dat ook maar mag betekenen want verstandelijk vind ik alcoholisten een saai en eenzaam leven hebben met weinig andere interesses dan maar weer die hersenen en gevoelens verdoven met die rot drank. Wat ik dus 32 jaar heb gedaan.
Misschien iets duidelijker dan gisteren?
Ik was erg moe van mijn huiswerk van de internetbehandeling...is toch een heel confronterend gebeuren en een echte eye-opener van de totaliteit van je drankmisbruik en de gevolgen in je leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh...nou klinkt het alsof ik jullie allemaal ( en ook mezelf)een saai en eenzaam leven vind hebben want uiteindelijk zijn wij alcoholisten anders waren we hier niet op dit forum. Maar de meesten van ons hebben voor ons zelf besloten dat we het zijn en willen er iets aan doen. of door minderen of door helemaal te stoppen en ik doelde natuurlijk meer op die mensen die nog steeds in ontkenning zijn van hun probleem en die het nog steeds verheerlijken.
Zoals ik al die jaren:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Safi, ik vind je helemaal niet saai. En ik ben het helemaal met je eens: dat alcoHOLLEN is pas saai. Kom je gezellig op bezoek bij vrienden, is het meteen van: huuuhhh, drank halen, maar de supermarkt is al dicht, waar is de dichtstbijzijnde avondwinkel? Niet echt de leuke gesprekken waar je op zat te wachten. En ja, ik ben net zo erg, ik hoop dat ik er aan toe kan voegen: geweest!
Hmmmm, curries! Ben ook zo'n kookgek. Meer mediterranee, en een ware lover van vis en schelpdieren. Als je van vis houdt: verpak een forel met wat kruiden (tijm en basilicum en wat knof, versgemalen peper en een beetje zeezout) in zilverfolie en laat garen in de oven in zijn eigen vocht. Je weet niet wat je proeft. En als je mijn kip-met-40-tenen hebt geproefd wil je nooit meer anders. Dat heeft mij ook op de been gehouden Safi, goed eten ondanks alles.
Gaat het met het huishouden?
En eventjes voor Twan: dankjewel voor je dagelijkse weerbericht. Als dat je persoonlijke weerbericht is, valt het kennelijk best mee, ondanks af en toe een bui en wat laaghangende bewolking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Blacky,
Niet je beste dag vandaag.
Doe het maar even rustig aan. De zon schijnt, kun je lekker wandelen met de hond, je gedachten een beetje loslaten.

@Fauve,
Dank je voor je wensen. Ik heb de sollicitatie doorstaan. Nu maar weer afwachten. Standplaats van de functie is de nieuwe vestiging Dordrecht die per 1 september opstart, inwerking op Rotterdam. Dat zou wel ideaal zijn.

@Helena,
Ik heb al wat geschreven bij je Wie is Wie.

@Benthe,
:) Je zesde dag is al weer halverwege. Uur per uur, dag per dag, kijk niet te ver voorwaarts. Elk uur is eer een. Je gaat het halen. :)

@Ziza,
Geniet van zon en kinderen.

@Safi,
Je gaat er weer tegenaan vandaag. Succes.
Van die douche, dat was geloof ik Rudy.

@Luciene,
Wat zal Soothe de P in hebben. Wens jullie allebei een fijne ADB dag.

@Twan,
Dank voor je dagelijkse weerbericht. Hoe gaat het met ADB en NDB?

@Marieke,
:moon:

@Houtje,
Ook aan jouw tips en trucs heb ik veel gehad.:present:

@Miep,
Ik hoop dat het je lukt met minder drinken.
Succes met je huiswerk.

Zo ik ben weer even bij. Over een half uur moet ik weer weg, dus ik ga maar eens een boterhammetje maken.

Tot straks.
P.S. Ik ben beter gezelschap dan toen ik dronk. Ik zeg veel meer, omdat ik niet meer die alcoholwalm verspreid. Ik beschik ook over veel meer tijd. Al dat gedoe om maar voldoende flessen rode wijn in huis te hebben, gespreid over 6 verkooppunten en de lege naar de glasbak (keuze uit 2) te brengen ben ik kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benethe...meissie..ik ben vegetarier dus die kip is aan mij niet besteed maar zou er vroeger een moord voor hebben gedaan...40 knoflook tenen...dat moet wel erg lekker zijn.#
Maar die forel tip die ga ik dit weekend uitproberen (eet dus wel vis en noem mezelf dus Fishyterian)..lijkt me heerlijk.
En met die alcoHOLLEN is ook een goeie:D

moet nu boodschappen doen! Later

Corinne..blij dat het goed ging bij je sollicitatie:moon:
nu maar hopen dat het goed voor je uitvalt ...zou zo lekker dicht bij huis voor je zijn toch?
in Schotland zeggen ze Fingers crossed...and your toes!
dus dat moet je dan maar volhouden:D

aangepast op typefouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag inmiddels alweer!

Stien, korte nacht en vervelende droom heb je gehad. Ik hoop dat je een rustige werkdag hebt, en niet te moe thuis komt vanmiddag.

Tapas, al heb je geen zin, het is wel je laatste werkdag. Je komt er wel doorheen, en straks een lekker lang weekend. Hou je bij je voornemen, dan ga je het redden vandaag!

Corinne, succes met je sollicitatie!

Blacky, wat zul je je rot gevoeld hebben bij die huisarts. Ziek lekker uit.:heart:

Over saai zijn. Ik ben een uitermate saai persoon, het is echt zo, kunnen jullie navragen bij degenen die bij mij op school hebben gezeten en die het nodig vonden zichzelf leuker voor te doen door mijn saaiheid te benadrukken. Voor mij was het zo'n 30 jaar geleden dan ook een openbaring te ontdekken dat als ik dronk tijdens een avondje stappen, ik kennelijk niet zo saai was, zelfs ad rem kon zijn en min of meer geaccepteerd werd. Die remedie tegen saaiheid heb ik er dan ook tot bijna een jaar geleden in gehouden.:wacko:

Toen ik zo'n twee maanden gestopt was met drinken begon ik me inderdaad erg saai te voelen, en mijn leven bleek ook erg saai. Dat was het natuurlijk al, maar door mijn dagelijkse remedie voelde dat niet zo. Nog een paar weken later besloot ik dan in vredesnaam maar saai te zijn, beter dat dan mezelf de afgrond in zuipen. En inmiddels kan ik aardig met mijn saaie zelf door een deur. Sterker nog, ik heb ontdekt dat een hele hoop mensen op zijn best net zo saai zijn als ikzelf, zo niet een hoop saaier. Zo is het me opgevallen dat sommige mensen op een feestje altijd hetzelfde gedrag vertonen, dezelfde mop vertellen, en daar hetzelfde gezicht bij trekken. Dat alles uiteraard na het genot van een paar drankjes. Vrééééééselijk saai hoor! Waarom zou ik daar in vredesnaam bij willen horen?

Maak er allemaal een mooie dag van. Hier schijnt de zon, dus volgens mij gaat het lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om vandaag nuchter en clean te zijn is absoluut niet saai...
Verveling of mijzelf beoordelen als saai of dat ik vind dat ik een saai leven heb is eenvoudig dat ik niet hier wil zijn... ik heb geen vrede met mijzelf...ik ben dan niet in staat om de sitauatie te accepteren...
Toen ik stopte dacht ik ook dat het een saai leven zou worden zonder alcohol... ik was echter vergeten hoe spannend en opwindend het leven kon zijn zonder alcohol en drugs...bijv. toen ik nog een kind was...

Het leugentje dat ik mij zelf voorhield dat een leven zonder alcohol en drugs saai zou zijn is gewoom omdat ik voor mij zelf goed moet praten dat wat ik deed "normaal en spannend" was.... terwijl mijn leven toen ik nog dronk en gebruikte afschuwelijk was...en weet ik natuurlijk veel wat er zou gaan gebeuren als ik zou stoppen...ik was verslaafd aan mijzelf rot voelen...dat was normaal...en mijzelf plezierig voelen kende ik helemaal niet en ik dacht dat dat juist saai zou zijn... briljant gedacht hahaha....

Als ik nu terugkijk op de periode dat ik gebruikte en dronk, ik elke dag bijna exact dezelfde gedachtes had over alles en nog wat... en dat is pas saai... elke dag maar mekkeren dat mijn leven zo rot is , mijn partner irritant , andere mensen zijn gelukkiger dan mij , jaloers , wrok en angst...en op een zieke manier haalde ik daar plezier uit... maar ik begreep niet dat alles maar hetzelfde bleef... het leek , en is ook waar , dat anderen gewoon groeiden in volwassenheid en begrip en ik stil bleef staan in mijn ontwikkeling... ik ben gestopt met mijzelf te ontwikkelen sinds mijn 17e jaar tot en met mijn 32e jaar...want ik was bezig met andere dingen dan leven...gokken drank en drugs stonden centraal in mijn leven..daar draaide het om...ik was verslaafd...en was niet bij machte die circel op eigen houtje te breken... elke dag bid ik voor hulp (nou ja bijna elke dag hahaha) ... niet omdat ik last heb van gremlins maar omdat leven met mijzelf en anderen zo lastig is... want dat is uiteindelijk waar het bij mij aan schorte en nog steeds moeilijk is... ik vind het moeilijk om om te gaan met mijzelf en anderen... en dat is waar AA zo sterk in is...
Het leert mij te leven ... zoals zo vaak wordt gezegd in meetings ... drank en drugs zijn niet de oorzaak maar een symptoom .... stoppen met drinken en drugs lost voor mij weinig op zolang ik niet op zoek ga naar de wortel van de ellende... want ik bleef mij rot voelen en ontevreden...en keerde altijd weer terug naar drank en alcohol...ook na een periode van 7 maanden... ik ken ook mensen die teruggevallen zijn na 1 jaar of na 15 maanden of na 2 jaar...etcetc... waarom ? symptoombestrijding....of geprobeerd met wat trucjes en gedragstherapie om te veranderen...voor hen heeft het niet gewerkt en voor mij ook niet... wat niet wil zeggen dat het anderen wel kan helpen...
Mijn probleem ben ik zelf met al mijn angsten en tekortkomingen ... zolang ik dat scherp in de gaten heb en er aan werk en om hulp vraag ben ik veilig als wat.... en zolang ik de 12 stappen probeer toe te passen in mijn leven op elke manier heb ik niets te vrezen... ik ben niet bang om terug te vallen want ik heb iets gevonden dat 100% veiligheid garandeerd...zolang ik maar het werk doe...

Rudy zei het al... herstel gebeurt niet vanuit je luie stoel...het is aan het werk...
Het toepassen van spirituele regels in het leven van een alcoholist is belangrijk... Rudy heeft dat gevonden in het boeddisme en past dat toe... en dat ik ook voor mij van belang... het toepassen van spirituele regels... en die werken feilloos...

Is mijn leven saai ? Nou echt niet.... hahahaha... het is mooier en opwindender dan het ooit was...
Voor mij is verveling en saaiheid ook een keuze... wat wil ik ?

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...