Spring naar bijdragen

donderdag 19 juli


stien

Aanbevolen berichten

Anna,

Ik ben iemand die jou alleen kent (?) zonder drank,
je hebt op mij nog nooit een saaie indruk gemaakt!
Je hebt misschien je onzekerheden, je eigen problemen..
Je hebt het niet kado gekregen als alleenstaand moeder,
je hebt een duidelijke mening..soms zelfs zo uitgesproken
dat je andere meningen niet meer kunt/wilt volgen...
(ik geef nu alleen mijn gevoel daarbij weer hoor, geen vaststaand feit, en het is zeker niet aanvallend bedoeld!)

Maar saai.........nee dat ben je absoluut niet!
Je bent onderhoudend, heel goed in staat om allerlei problemen het hoofd te bieden,
totaal zelfstandig...en je hebt een goed luisterend oor!
Ik vind je een fijn mens, zonder dat je drinkt...want daar was je al mee gestopt toen ik je leerde kennen!
Je bent niet saai nu je niet meer drinkt, alleen meer jezelf...meer authentiek!
Dat heeft zijn weerslag.......als een spiegel!
(weerstand komt voort uit dingen die je niet/ nog niet wilt/kunt zien)!
Is dit een compliment....ja dat is het!
Je bent, ondanks onze meningsverschillen, wel een voorbeeld voor mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna
je hebt duidelijk eindelijk de waarheid gevonden:D
En dat van die feestjes is echt zo!
Ik vind mezelf ook niet meer saai hoor maar ja die gremlin wilde in het verleden nog wel eens tegensputteren en anders beweren.
Maar daar luister ik niet meer naar heb ik besloten en heb hem eerst de mond gesnoert en toen in een plastic zakje gestopt ...zodat ie niet nat kan worden en zich vermeerderen...en toen in een klein heupzakje gestopt aan mijn riem waar ie de rest van mijn leven mag wonen om me er aan te herinneren waar ik geweest ben en hoe zeer ik nu groei naar mijn werkelijk ik elke dag.B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza

weer een berichtje van je waar ik goed over na ga denken:light:
vooral ik was verslaafd aan mijzelf rot voelen
is ook iets wat ik heel duidelijk herken in mijn verslaving en ik hoop dat de internetbehandeling me op weg helpt daar mee om te gaan of daar meer openheid voor mezlef in te brengen.

Ik ben blijven stil staan in mijn ontwikkeling van mijn 15de tot mijn 47ste of reken jij niet vanaf dat je droog staat?
Dit realiseerde ik me al een aantal jaren dat ik gewoon niet volwassen wil worden door steeds weer terug te vallen.
ik durf alleen niet te bekennen waar de pijn echt zit...heb een vermoeden in mijn opvoeding maar elke keer als ik er aan probeer te werken verdwijnt mijn depressie als sneeuw door de zon...wel erg makkelijk toch..hahaha
Maar dit jaar heb ik voor het eerst zontherapie gehad...mijn hersenen willen even niet zeggen hoe dat echt heet. Maar je gaat in het ziekenhuis afdeling psychiatrie 45 minuten 5 dagen lang voor een stel speciale tl lampen zitten die het zonlicht nabootsen.
En dat heb ik deze winter van augustus tot maart gedaan 3 keer in het totaal...aug...dec...maart..en dat heeft me er wel voor behoud om niet van die zelfmoordgevoelens te hebben en niet zo diep in de put te gaan zitten.
Misschien de aanleiding dat ik me fit en mentaal bereid genoeg voelde om deze site te ontdekken en me aan te melden?
ik heb afgelopen herfst wel yoga lessen gehad en voelde me daar erg goed bij maar het yogamatje ligt hier nu al 5 maanden in huis maar de spirit om uit die luie stoel te komen ontbreekt nog en ik heb hem 1 keer gebruikt:$

en ja die keuze ...wat wil ik? die vermijd ik nog steeds te beantwoorden...vertelmezelf altijd dat ik dat niet weet en nooit heb geweten...terwijlikprima mijn mondje kan roeren en genoeg meningen heb.
maar nadenken over wat wil ik met mijn leven geeft gelijk 1 grote paniek aanval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Anna, je bent ECHT heel saai, hoor... ;):devil::heart:

:present: voor Stien!


Ik heb gisteren weer het bad gedeeld met een achtpotig monster! Ik heb zo'n afschuwelijk bruin bad uit de jaren '70 of zo, en ik spoel het altijd heeeeeeeeeeeel goed uit voor ik erin duik omdat ik al ooit een keer zo'n harig ding als gezelschap had, maar gisteren had ik dus weer prijs.

Duik ik lekker koppie onder om de shampoo uit mijn haar te spoelen, kom ik recht, knijp ik mijn haar uit om er daarna conditioner op te doen, en ik voel iets. Ik haal het uit mijn haar, bekijk het van dichtbij, en het voelt hard aan. Ik kijk nog wat beter, en het blijken acht geleden poten te zijn... GRUWEL! En toen moest ik dus die conditioner nog op en uitspoelen!!! Brrrrrrrrr!
Nu ja, hoe groot is de kans dat er 2 spinnen tegelijk in je bad zitten?!

Nog een maandje en dan komt de nieuwe badkamer er. Helemaal maagdelijk wit!

Ik zal blij zijn!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie het nog niet door had, mijn berichtje over saaiheid was cynisch. Ik behoor tot die groep mensen die als kind en vooral als puber gepest werd. Vanwege de trutkleren die ik door mijn moeder gedwongen werd te dragen, en omdat ik als 12-jarige al zodanig ingepeperd had gekregen dat ik niet goed was zoals ik was, dat ik niet wist hoe mij te gedragen opdat mensen me een beetje aardig zouden vinden. Daar was ik ook vooral mee bezig, of ik wel aardig gevonden zou worden, en daardoor kwam het pesten des te harder aan.

Misschien hadden ze gelijk in die tijd, en ben ik gewoon erg saai. Of misschien ben ik wel niet saai, wie zal het zeggen. Er zijn in mijn leven nog heel veel dingen waar ik niet helemaal vrede mee kan hebben, maar daar wordt aan gewerkt. Er zijn ook aan mijzelf nog een hoop dingen die ik liever anders zou zien. Maar in ieder geval heb ik op dit moment vrede met het feit dat ik al dan niet saai ben. Zoals ik zei, ik kan met mezelf door een deur, en dat is al heel wat. Als een ander mij saai vindt, oké, dan ben ik dat maar. Zo niet, prima, daar ben ik blij om.

Die oude behoefte aan acceptatie, om erbij te horen, is er nog steeds. Ik voel me ook nog steeds ongemakkelijk in een groep. Maar ik ben er inmiddels wel achter dat het belangrijkste is dat ik mezelf moet kunnen accepteren. Als ik dat zelf niet kan, hoe wil een ander dat dan kunnen?
Mogelijk ben ik saai in de ogen van sommige mensen. Ik vind het niet zo belangrijk meer. Zolang ik het zelf maar boeiend vind waar ik mee bezig ben, en ik berokken niemand schade. Hoeveel boeiender is het vaak niet om stil te luisteren en te kijken, in plaats van het sprankelende middelpunt te zijn. Eindelijk kan ik blij zijn dat ik zo'n sprankelend middelpunt niet ben, gelukkig maar, dan hoef ik mezelf ook niet te bewijzen.

Ik ga eens gauw een hoop doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om ff serieus te zijn...

Ik zat gisteren nog te vertellen hoe ik vroeger in mijn uppie ging kamperen, en eergisteren vertelde ik nog aan iemand anders hoe ik als au-pair naar Engeland trok voor 5 weken. Lekker dansles volgen. En hoe ik met mijn hartsvriendin op trektocht ging door de Provence, rugzak om en stappen maar. En liften! En zonder eten komen te zitten op zondag... Kamperen in de meest primitieve omstandigheden.

Of ik besliste ineens dat ik naar Londen wilde, en een week later was ik weg... Ik ga niet zeggen dat ik niet zenuwachtig was, maar ik deed het toch maar. Ik danste mijn ziel uit mijn lijf en was heel spontaan in veel dingen. Ik overwon mijn angst toen gewoon, ook al deed ik het in mijn broek. Ik had geen tv, las boeken, was creatief, ging in mijn uppie naar de film...

Dat was allemaal voor mijn 25ste, toen ik begon te zuipen... Daarna ben ik me meer en meer gaan terugtrekken in mezelf. Natuurlijk veranderden ook de omstandigheden. Hartsvriendin kreeg kinderen en kon niet meer mee op reis, anderen trouwden en gingen op het platteland wonen, nauwelijks bereikbaar voor iemand zonder rijbewijs.

Maar dat angstige is er volgens mij gekomen nadat ik begon te zuipen en ik op den duur het huis niet meer uit kwam. Inderdaad, wat je dus SAAI noemt, Ziza.

De enige avonturen die ik nog beleefde, beleefde ik in mijn fantasie, aangewakkerd door de alcoholroes, waardoor je toch gaat denken van: 'Poeh! Dat durf ik best wel!'

Nou, NIET hoor!

En nu ben ik ff heel boos op mezelf! Maar ik ben wel blij met het inzicht!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Francesca,

Je kunt nog steeds van alles ondernemen... de hele wereld ligt open....

En wees niet te lang boos met jezelf...mijzelf naar beneden halen dient geen enkel doel.... misschien wil je je energie in positieve dingen steken...

Het is nog steeds mogelijk om te reizen... zelf ga ik naar Londen van 2 tm 5 augustus met een vriend van mij... en die ken ik ook nog maar twee jaar... en daarna weer op vakantie naar Menorca met mijn gezinnetje en in november ga ik naar Los Angeles voor twee weken... en als dat achter de rug is heb ik al meer gereisd dan vanaf mijn 18e tm 25e jaar bij elkaar...

Ik ben van werk veranderd 7 maanden geleden...en harstikke achteruit gegaan in salaris en ik werk ook nog maar 4 dagen per week...

Mijn leven is er anders uit komen te zien doordat ik dingen anders DOE (dus niet alleen denk of plannen maakt)...

Makkelijk... nee... maar het is de moeite waard geweest...
Ik denk wel eens bij mijzelf "waarom heb ik zolang gewacht met hulp zoeken?" ...... als ik dit had geweten en gevoeld dan was ik al veel en veel eerder hulp gaan zoeken... maar ja... ik was nog niet klaar met drinken en gebruiken...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo met een nieuw icoontje (want Benthe heeft nu mijn vorige koppie) kom ik weer even kijken. Deze klopt wat lang haar betreft ook beter bij me. En de jonge uitstraling klopt ook helemaal :D (als je jezelf niet kietelt lach je nooit)

@Corinne: Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben over de P in hebben. Ik kan er ook niet tegen als mijn pc niet meer meewerkt en je ook niet kunt bellen. Gelukkig kon hij mobiel even laten weten dat één en ander niet werkt.

@Anna: Of je gelijk hebt met de stelling dat het je worst zal wezen hoe mensen over je denken en tegen je aankijken. Je zei het wat anders maar het komt hier toch op neer, toch?

Nou nu maar eten koken enz enz

Tot later,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal en Ziza en Anna, wat een mooie uitspraken over saai zijn. Zo dacht ik ook bij mezelf, vroeger toen ik alcohol nog echt vies vond - jawel, die tijd is er echt geweest! - was ik gewoon lekker saai, waarom zou ik dat nu niet meer kunnen zijn?
Het is mij zo net zo vergaan als jullie, een nogal verlegen type dat met alcohol ineens een flitsende uitgaandsmeid bleek te zijn.
Eigenlijk vind ik bijna niemand saai, de meeste mensen hebben wel wat te vertellen als ze uit hun schulp komen. Dat moet ik met mezelf wel even her-ontdekken hoor! Geeft me goeie hoop om het te redden met niet drinken: vroeger kon ik ook zonder, en dat ging stukken beter dan nu.
Hmmm, vandaag lekker saai, morgen lekker saai....
Franceska, wil je me nachtmerries bezorgen met je spinnen? Ieejjjjkkkss! Een spin in je haar, wat een horrorfilm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi iedereen ,
antwoordje ivm wat ik gedaan heb toen in 2005 de eerste keer dat ik stopte met drinken .
ik mailde heel veel en ik had het geluk om steun te hebben van iemand per msn , iedere avond chatten wij toen tot de winkels dicht waren en in spanje gaan ze maar om 22 uur dicht .
safi ik zit te wachten tot iemand mij iets brengt van drinken of eten maar niets nada noppes en mijn diertjes ppff die doen het niet :-))
maar ik doe het zelf al is het sleepend .
daar juist iets raars sinaasappelsap met citroen bracht zo de smaak van gin met fruit sap in mijn mond zal vermoedelijk door de medicijen komen
bedankt voor de virtuele knuffel doet goed
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi fran ,
spinnen zijn ook mijn favorieten niet maar nog meer heb ik een hekel aan grote vliegende insecten zoals motten en cucarachas ;-((
ooit zat er s´nacht een mot in de taverne welke ik had in spanje , over de toog ben ik gesprongen en ben niet binnen gegaan voor iemand dat beest weg gedaan heeft .
nu ja als ik dronken was durfde ik die beestjes wel aan maar nuchter no way san jose ;-((
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi anna ,
of ik saai ben weet ik niet , wel vertelden ze mij maandag dat ik te serieuz ben .
mogelijk ben ik de laatse tijd verandert persoonlijk weet ik het niet of beter denk er niet over na
ik durf mij nog niet echt te uiten dus er zit nog veel weg gestoken diep in mij
groetjes blacky
ga er ook terug in vliegen in mijn zetel he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi fran ,
toen ik nog dronk kon ik niet vlug genoeg thuis zijn om te drinken hierdoor gebeurde er maar weinig andere zaken .
sinds mijn drinkstop ben ik een keer mijn broer in japan gaan bezoeken al was dat wel raar 14 uren op een vliegtuig zonder dat ik de alcohol mocht aanraken hi hi misschien beter want wie weet waar ik anders terecht gekomen zou zijn :-))
ook ben ik vanuit spanje wel 5 keer naar belgie geweest iets wat ik al jaren niet meer deed ik bedoel naar belgie komen .
en nu woon ik in belgie en wil eventje op en af naar spanje ??
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Blacky... Zelf heb ik geen problemen met motten. En een kakkerlak heb ik nog nooit van mijn leven gezien. Duizendpoten vind ik wel vies, maar die komen niet in huis, gelukkig.

Ziza, ik weet eigenlijk wel dat de wereld nog voor me openligt, maar ik zou het al fijn vinden om gewoon kleine dingen van vroeger weer te doen. Ik heb waterverfjes en boetseerklei gekocht, maar zelfs dat jaagt me op een of andere manier angst aan. Tegelijk weet ik best wel dat ik het alleen maar hoef te proberen om te zien of ik het nog leuk vind of niet. Volgens mij ga ik het best leuk vinden om wat te kliederen (ik kan echt niet tekenen of schilderen of zo) en wat te kleien.

Ik weet ook wel dat het gewoon een kwestie van proberen is. Gewoon doen.

En ik weet intussen ook dat ik het niet alleen ga kunnen. Maar tussen weten en doen...

En zelfs dat zijn flauwe smoezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het fijne van dit forum is dat we ons net zoveel mogen uiten als we op dat moment willen. En ik wil echt niet de wijsneus uithangen want ik ben hier nog maar twee dagen. Maar eerder heb ik wel eens op een ander forum meegeschreven en daar sloeg men elkaar zowat de kop af.
Dit forum voelt meteen goed.
Ga je wat lekkers koken Blacky?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi fran ,
na de dood van mijn vader en om mijn moeder een beetje te verwennen maakte ik van die 3D postkaarten , nu van nature ben ik een echte zemelenpees (zenuwlijdster ) maar ik maakte met een of twee glasjes op de mooieste kaartjes in het algemeen van katten .
sinds de dood van mijn ma of is het omdat ik niet meer drink maak ik die zaken niet meer terwijl er nog een 10 talen te maken zijn .
de kaartjes aan mijn ma hebben de brand overleeft en ja ze zijn mee naar belgie verhuist maar ze uit de kast halen kan ik nog niet
wie weet neem ik die hobby niet weer ooit op
groetjes blacky
ps ik geraak precies niet in de zetel :-))))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik weer.

Mijn lesneemster is ziek, ze heeft flink ijzertekort. Ze heeft dus nu van de huisarts flink wat staalpillen gekregen. Ze had veel eerder naar de huisarts moeten gaan. Haar man en de 2 oudste kinderen zijn flink verkouden. Schiet niet op zo. Ik heb er dan ook maar een korte les van gemaakt, omdat ze ook psychisch problemen heeft. PTTS heeft ze. Niet onlogisch toen ze +/- was vielen de Russen Afghanistan binnen en nadat de mudjahin de Russen verjaagd hadden, begonnen de burgeroorlogen en grepen uiteindelijk de Taliban de macht. Nogal wiedes dat je zo een land ontvlucht. Haar man is al 12 geleden gevlucht en heeft een definitieve verblijfsvergunning. Zij is 6 jaar geleden overgekomen, zij wacht nog op een definitieve status. Door al die oorlogen heeft zij geen onderwijs genoten, maar ze haalt het flink in ondanks de concentratieproblemen. Ze doet ook ontzettend haar best. Haar man spreekt goed Nederlands en helpt haar ook met het huiswerk. Haar man had haar al wat leren lezen en schrijven (eerst gewoon de letters van het alfabeth) in het Nederlands.

Ik ben niet saai, en jij ook niet Anna, laat je maar niets wijs maken.
Dat pesten op school dat werkt je hele leven mee. Zelf heb ik het er nu niet meer zo moeilijk meer mee, maar het heeft inderdaad lange tijd een zware en negatieve impact op mijn leven gehad.
Mijn zoon werd ook gepest op de basisschool, gelukkig is dat snel gesignaleerd, hij was ook niet het enige kind van de groep die gepest werd. We hebben hem naar aanleiding daarvan een assertiviteitscursus laten volgen. Hij was toen 5 jaar.

Joann, ik vind dat een hele lieve positieve reactie naar Anna toe.

Griebels, Franneke, een dikke spin in je haar terwijl je met je handen vol conditioner zit. Ik ben niet bang voor spinnen, maar ik belief ze ook, zeker niet als ze dik en harig zijn, in mijn haar. Heb je die spin nog buiten gezet?

Overmatig drinken leidt tot een isolement, wat je vervolgens aanzet tot meer drinken enz., enz...
Ik ben maar wat blij dat ik niet meer drink. Ik sta terug in het leven. Gelukkig heb ik geen relaties verloren door de drank.

He, Luciene, heb je een verjongingskuur gehad? Staat je goed. Ik zal straks Soothe wel even mobiel bellen.

Blacky, jij te serieus, sorry nu ga ik in een deuk. Als jij hier bij tijd en wijle zit te geiten, kan ik je niet te serieus noemen. Af en toe moet je toch serieus met de dingen omgaan. Je kunt niet altijd lachen en dollen.

Ik ga zo maar eens mijn follow up van 6 weken doen voor de Tactus.

Dan ben ik voor 6 maanden van huiswerk af.

Vanaf vandaag sta ik op eigen benen, ik ga het vast redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 kip in kleine stukjes
veel veel teentjes look
in olijf olie stukjes kip donker braden , peper en zout erop , en volledige teentjes knoflook indien mogelijk met pelsje er nog aan beetje plat geklopt bij voegen , stillekes laten sudderen en een beetje blussen met water
heerlijk warm of koud met stokbrood
buen provecho
cordial saludo blacky :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...