Anna Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Hoi,Ik heb niet het hele draadje bijgelezen, want daarvoor is het teveel. Maar toevallig las ik iets over boosheid, in relatie tot drinken, en daar heb ik ook ervaring mee. Boosheid was voor mij ook een enorme valkuil. De een-na-laatste keer dat ik gedronken heb was boosheid het excuus.Hoe gaat het nu als ik boos ben?Een half uur geleden kwam ik na de hele dag werken zeiknat van de regen thuis. De rotzooi van gisteravond en vanmorgen stond nog gewoon op het aanrecht, mijn auto was nog niet weggebracht om er een nieuwe uitlaat onder te laten zetten, en ook enkele andere klusjes waren niet gebeurd. Wel was mijn jongste de hond aan het uitlaten.Vroeger zou dit voldoende reden zijn geweest om eerst maar eens een flink glas vol te schenken uit pure frustratie en kwaadheid. Nu was ik teleurgesteld. Ik bedacht dat de jongens waarschijnlijk eerst in hun duster uitgebreid computerspelletjes hebben gedaan, pas rond twee uur zijn gaan douchen, en daarna moest de een nog een klusje voor zichzelf doen, wat natuurlijk voorrang had. Dus al mijn klusjes zijn er niet van gekomen.Oké, dat vind ik niet leuk, en dat heb ik ze inmiddels ook al laten weten. Maar als ik nu uit mijn vel ga springen van woede heb ik daar niet die knullen mee, maar alleen mezelf. Als ik me nu vol ga gooien met wijn (heb ik trouwens niet in huis) krijg ik waarschijnlijk ook nog ruzie, en voel me nog rotter omdat ik wéét dat ze gelijk hebben dat dit geen reden is om te zuipen.Ik krijg op dit moment kritiek omdat ik 'alweer' op het forum zit, in plaats van eten te koken. En ik heb heel rustig gereageerd met de opmerking dat ik óók baal, omdat wat ik gevraagd heb niet gebeurd is. Dat ik even behoefte heb aan ontspanning, en dat ik dat hier kan vinden. En als hij daar problemen mee heeft dan is dat heel jammer, en zíjn probleem, niet het mijne. En dat het eten sneller klaar was geweest, als ze tenminste het aanrecht leeg hadden geruimd.Eigenlijk ben ik best wel trots op mezelf! Dat zou ik als ik nu aan de wijn zat niet zijn geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 AnnaGOOD FOR YOU:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Lieve Anna,Dat probleem met mijn boosheid had ik destijds in mijn internetbehandeling besproken en afgelopen periode heb ik in tal van situatie gedacht dat als ik ALco zou drinken alleen mezelve mee had. Ik denk dat ik heel even niet alert bent geweest. De grootste les die voor me zelf in deze zie is dat ik zeker de komende drie maanden weer op mijn gedrag en denkpatronen dient te letten. Daarnaast moet ik continu op mijn eigen motivatie letten.Corinne,Tot nu toe heb ik je als een rots in de branding ervaren dus aub blijf hier komen ondanks de veel nieuwelingen.Marieke, blijf zeker komen. Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Hoi!Ik ben een echte looser, gisteren pas aangemeld, en nu ben ik al bezweken voor Koning Alcoholl! Misschien hoor ik hier niet thuis, als ik één dag al niet redt!K@#$% ik voel me nu zó dom, onzeker, niet gemotiveerd!Ik ga even een onder een deken kruipen (niet letterlijk) en schuilen voor mijn eigen gevoelins..Ik zit nu gewoom jankend achter de computer,...ik ben er ff niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Anna,Herkenbaar. Geen een klusje, hoe klein ook, voor je gedaan en dan nog commentaar hebben ook.Goed hoe je daar inmiddels mee omgaat.En dit antwoord ga ik onthouden: En dat het eten sneller klaar was geweest, als ze tenminste het aanrecht leeg hadden geruimd. Sandra,Begrijp me niet verkeerd a.j.b. Ik ben helemaal niet van plan hier weg te gaan. Ik wou alleen aangeven dat als je de hele dag of nacht werkt (en onder werken vallen bij mij ook personen met kleine kinderen thuis), je gewoonweg niet de tijd hebt om aan elk bericht uitgebreide aandacht te besteden.Bovendien, als ik hier weg zou gaan, dan ben ik mijn eigen reddingslijn/boei kwijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tolie,Je bent geen loser.Ik heb de afgelopen periode in een binge geweest. Vandaag ben ik na 5 dagen weer volledig nuchter en heb geen Alco gebruikt. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om de eerste dag van alcohol af te blijven want je wil de ontwenningsverschijnselen onderdrukken. Ik heb alle alcohol uit mijn huis gegooit en doe het per uur. Ik blijf plakken aan dit forum en hoop zo door de eerste avond weer heen te komen.Veel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Corinne,Dank je want je steun kan ik zeker nog heel lang gebruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tollie,Gooi alles aan alcohol wat je in huis hebt weg.En kom dan hier zitten met een glas en een fles water.Schrijf en lees.Tuutlijk mag je nog eten als je dat nog niet gedaan hebt. Stoppen met drinken gaat niet vanzelf. Hoewel eigenlijk hoef je er juist niets voor te doen, alleen maar die eerste laten staan. Hm,hm,hm Ja, dat is dus de moeilijkheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tolie dat je je aanmeldt wil alleen maar zeggen dat je iets wil doen aan je gebruik. Volgens mij zegt niemand dat je het dan ook echt moet doen. Dat is toch helemaal aan jou zelf? Iedereen heeft haar of zijn eigen manier om er van af te komen. Dat je hier bent een meeleest en bijdraagt zegt al heel veel.Je hebt een begin gemaakt. Ga door, onderzoek jezelf. Jij hebt de keuze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Ik voel me zó dom, zó mislukt,Dus toen vanmiddag toch weer gedronken, alle restjes opgemaakt, heb nu alleen nog drie flesjes bier. Ik heb wel eerder geprobeerd te stoppen met drinken, mer refusal, en dat in min- of meerder mate gelukt.,maar vanaf zo'n 20 jaar geleden: geen dag zonder alcohol. Maar voor vandaag weer een verpeste dag, week, maand leven.,,Ik wil me niet meer zó ongelukkig of mislukt te voelen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Lieve Tolie,Het maakt niet uit of je elke dag drinkt of zoals ik in een week je kapot drinken. Het feit blijft dat we allemaal een probleem met alcohol hebben. Het is een verslaving en daar proberen we mee om te gaan. Je bent niet dom. Alcohol is een gemene verslaving. En moeilijk om van af te komen. Probeer je zelf niet helemaal af te kraken, maar probeer te stoppen. Of het in een keer lukt of 10 keer blijf proberen. Het lukt je wel.En we steunen je allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Ging even fout!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Tollie,Regel een als je de mist in gaat: noem dit niet een verpeste dag, noem je zelf geen mislukkeling.Met zulke negatieve gedachten kom je nergens. Denk positief in de zin van wat ik kan ik hiervan leren en doe er vervolgens wat mee.Maak ook een lijst van wat jij ervaart als de voordelen van alcohol en een van de nadelen van alcohol.Zo voor jezelf. Ga dan vast na welke de belangrijkste drie van elks zijn.Denk er gewoon eens goed over na.Verder schijnt de kookwekkermethode van Houtje al menigeen geholpen te hebben.Krijg je trek, stel de wekker op tien minuten. Nog trek, zet de wekker weer op tien minuten. enz..(Zit dan niet te wachten tot die overgaat, maar probeer je gedachten naar iets anders toe te leiden)Weet 1 ding de trek gaat over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Hoi Soothe,Wat ging er fout? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Zouje wel willen weten hè CorinneZat wat uit te zoeken, bij bericht verzenden.Er ging technisch wat mis.Dus zette ik maar even, er ging wat fout, kan toch!!Groetjes van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Hoi Tolie, heb jij sommige draadjes en eerdere Wie-is-wie's doorgelezen, en heb je gezien wat voor een "stomme" dingen er al zijn uitgehaald? Kom, geef jezelf een kans om een begin te maken.Morgen kan ook als het vandaag niet helemaal gelukt is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 :rose: Corinne!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Nou weet ik het, Soothe.Hoe gaat ie verder? Goed thuisgekomen na je verblijf in het hoge noorden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Voor de keukenwekker-methode (aan Tollie) kun je lezen op Tips en Truuks: ik ken diverse mensen (w.o. ikzelf) die het de eerste maanden écht daarop gedaan hebben!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Wat rustig opeens.Hier in Den haag is het flink aan het regenen. Als we maar geen overstroming als in Engeland krijgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Flink aan het regenen? Het giet hier compleet. Zeker dat Belgische buitje waar Blacky het vanmorgen over hed.Wel leuk, dat extreme weer van de laatste tijd, zo loop je in een orkaan en zo zit je in je tuintje.Het loopt lekker synchroon met de buien van binnen, bij mij dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Niets zo veranderlijk als het weer hier in de lage landen.Een voordeel: we hebben altijd een dankbaar gespreksonderwerp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helena Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Dag Tolie,Dit is nu net de bedoeling van dit forum. Je laten gaan en terug komen. En dit gaat steeds in een opwaartste spiraal. Stop dus nu effe met je schuldig te voelen, kruip zo snel mogelijk onder de douche of in bad. Verwen jezelf, koester jezelf. Je kan NU op dit moment effe niet jezelf, laat staan de wereld veranderen. Maar straks als je terug frisser bent.......begin je gewoon opnieuw met weer wat meer ervaring! geloof me ik ben een groeiende positieve ervaringsdeskundige kus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Mijn vriend mailt mij zojuist: "Waarom heb je eigenlijk geen wijntje gedronken op dat etentje?" Hij weet niets van mijn gebruik, in gezelschap drink ik nooit. Maar ik krijg door zijn laatste mailtjes de indruk dat hij een vermoeden krijgt van mijn zwarte verleden, wat ik de laatste drie jaar zo netjes verborgen heb.Amaai, zoals Blacky altijd zo mooi zegt, moet ik dan toch het risico nemen om het hem te vertellen? Ja maar niemand behalve jullie en mijn begeleidster weten er van. Wat heb ik een hekel aan de woorden Ja Maar.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Benthe,Ik kan je daarin geen raad geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden