Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 juli 2007

water

Aanbevolen berichten

Hanny,
als je profiel zichtbaar is betekent dat dat de gegevns die je bij je aanmelding hebt ingevuld voor ons zichtbaar zijn. Als je bij "home"kijkt wie er allemaal staan ingelogd, dan staat er onder jouw naar die blauw is een streep. Klik je daarop dan kan je je jouw gegevns zien. Nu kan je aan de hand hiervan jou niet vinden, maar het is prettiger als het onzichtbaar is.
Je kan dit niet zelf doen, en daarom heb ik de moderator gevraagd dit aan te passen. Waarschijnlijk heb je bij je aanmelding ergens een "vinkje"gezet, waardoor het zichtbaar is! Gebeurt overigens bij meer mensen hoor! Over een uurtje of wat zal het zijn aangepast.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soothe, wat lastig zo'n kraan! Hoe doe je dat nu met de was en de vaat, en als je gewoon dorst hebt?;)
Anderhalf jaar geleden was ik beslist acuut bij je op bezoek gekomen.

Over religie: ik vind alles best, zolang men mij maar niets probeert op te dringen. Ik heb een persoonlijk probleem met geloof in een almachtige God of Hogere Macht, of hoe je het ook noemen wil. Ik probeer te leven volgens mijn normen en waarden, en die komen grotendeels overeen met die in de meeste geloven hoor. Dat hoeft mij niet van buitenaf opgelegd te worden.

Ik geloof dat mensen in principe en in aanleg goed zijn, en sociale wezens. Helaas wordt die natuurlijke aanleg nogal eens verziekt door opvoeding, omgeving, ervaring. Ik vind dat ieder mens de kans moet krijgen zich in vrijheid te ontwikkelen en in zijn behoeften te voldoen, rekening houdend met andere levende wezens en zijn omgeving. En daaronder valt ook deze planeet.
Ik ben me ervan bewust dat een heel groot van de mensheid daar helemaal de kans niet toe krijgt, en daardoor gefrustreerd, boos en egoïstisch wordt, om vervolgens zelf ook weer anderen die kansen te ontnemen. We zitten met zijn allen in een vicieuze cirkel wat dat betreft, helaas. En de oorzaak van heel veel egoïsme, haat, nijd en geweld ligt helaas in ook in fanatieke godsdienstige ideeën van mensen. Geloof in een hogere macht dient voor heel veel mensen als rechtvaardiging hun doelen te bereiken ten koste van anderen, omdat de eigen hogere macht als hoger, beter, superieur wordt gezien dan die van de ander.
Dank je feestelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hanny, welkom hier, je valt wel meteen in een zware discussie hè?
Ik ben ook nog maar een betrekkelijke nieuweling en er komen hier van allerlei onderwerpen voorbij. Hoop dat je hier de respons vindt die je zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens ben ik het met je eens Soothe, dat het boeddhisme het meest acceptabel is. Geest, daar gaat het om, of het zoeken van het hogere in jezelf, en niet in iets buiten jezelf. Het zoeken van die goede, niet verpeste kern in jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt door mijn familie...wordt er echt gek van dat mijn oudste zus 9 jaar met me scheelt maar dat ik van haar niet hetzelfde respect naar mijn meningen en levenservaring kan krijgen als mensen die 20 jaar ouder dan mij zijn.
Ze maakt dat ik me een kind voel en dat gevoel wil ik nu weg drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan er maar niet over uit dat ik met 47.5 jaar nog steeds dat kind ben als ik met familie in een ruimte ben...dat gevoel dat ik niets bereikt heb in hun ogen ...en daarom ook niet zo'n goede levenservaring zou kunnen hebben.
Alleen maar omdat ik geen dik huis heb en een goede baan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
wat er ook gebeurd is, je zus mag nooit de aanleiding zijn om wat je al bereikt hebt, weer om zeep te helpen. Zo belangrijk is zij niet! Jij bent belangrijk en je hebt iets heel belangrijks gedaan, namelijk de drank laten staan. En daar ga je mee voort hoor je!
Die gremlin is een laf beest die wacht totdat jij het moeilijk hebt en is helaas verschenen in de persoon van je zus. Geef die gremlin een zwieper het raam uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anna,

Ben het helemaal met je eens dat als er ergens volop gemanipuleerd mee wordt is het wel religie....

En ik ben het ook roerend met je eens dat het van binnen zit... kan ook niet anders...
Je omschrijft het wel mooi "je niet verpeste kern" .... en dat noem ik God.... en dat is ook waarmee ik contact zoek door gebed en meditatie... ik ben ervan overtuigd , net als jij , dat iedereen in aanleg goed is... echter behalve factoren buiten jezelf zoals opvoeding e.d. ben ik er ook van overtuigd dat op basis van hersens/redenatie het niet genoeg is om gelukkig te zijn...en om nuchter en clean te blijven...daar heb ik meer voor nodig dan wetenschap en zelfkennis...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze geven me geen erkenning in wie ik echt ben en geen "credit" voor wat ik heb gedaan behalve zuipen ook van mijn leven heb genoten er over heb nagedacht en door allerlei ontmoetingen met mensen aan de zelfkant van de maatschappij ook goede ideen heb waarom het leven om draait.

Als ikhet niet van mijn familie kan hebben hoe moet ik dan geven benthe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Safi, laat je niet gaan hé, hier op mijn eerste dag
Ik verwacht hier allemaal sterke mensen te ontmoeten, die er echt willen voor gaan, en gezien je berichtjes ben ik er zeker van dat jij daar bij hoort !

Vertel me eens het verhaal achter de Gremlin... ik meen het dus de regels door wel te begrijpen, maar van waar komt het ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
weet je zeker dat ze zo over je denken. projecteer je je eigen onzekerheid niet op je familie?
OK, waarschijnlijk zijn zij materialistischer ingesteld. Dat zijn zoveel mensen. Die weten niet hoe het is om werkelijk te leven en dat je kan leven op verschillende manieren. Persoonlijk vind ik de materialistische manier erg oppervlakkig, als het daarbij blijft. Voel je op die manier maar verheven boven hen, jij kan van het leven genieten zij niet. denk aan je verhalen dat je zo lekker naar buiten bent geweest, hebt genoten van een bak met fruit enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Safi we lijken wel zusjes op een bepaalde manier, ik met mijn oudere zussen die alledrie miljonaire zijn, en zie mij eens zitten in mijn flatje.
Je weet natuurlijk best dat je trots op jezelf mag zijn, jouw manier van leven was en is JOUW keuze. Ook al was dat dan in maatschappelijk opzicht niet allemaal volgens de regels. (Welke regels?)
Versla je Gremlin maar hoor, anders heb je morgen spijt. Ga iets lekkers te eten maken, neem je hond mee naar buiten, DOE iets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ik ken die gevoelens. Ik ben ook het zwarte schaap.
Geen contact met Moeder en broer. Ik ben een piece of s**t..
Jij maakt in je schrijven op het forum een behoorlijk goeie indruk.
Laat dit geen reden voor ee Scotch zijn.
Pull yourself together!!

Take it easy Soothe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...