Vie Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Ja zeker Soothe, deze verslaving is zo gemakkelijk in stand te houden. Op elke straathoek zit een supermarkt of een avondwinkel. Vind dat je groot gelijk hebt door te zeggen dat het onzin is om te opperen: ja maar ik ga op vakantie, dan mag het toch wel weer een keertje? Dat houdt in dat alcohol nog steeds als een beloning wordt gezien. Ik heb die verraderlijke gedachten ook. "Als ik nou vandaag heel hard werk en die klusjes af maak, dan MAG ik vanavond...." MAG? Weet je wat ik dan mag? Mijn leven nog verder in de vernieling helpen. Dat probeer ik me elke dag te realiseren. Het IS geen beloning.Wie kan er nu wel garanties inbouwen. Dat kun je maar met heel weinig dingen, ook niet met dingen die niets met alcohol hebben te maken.Hoop voor jou dat de alcohol echt niet sterker is dan jij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 @Soothe,Ik zit echt niet in hetzelfde schuitje als jij... ik zit in een andere boot...Er is echt een weg uit de ellende ....Het feit dat ik vandaag nuchter en clean ben berust echt niet op toeval....Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Corinne ik hoop zeker dat het implanten (of hoe heet dat) van kunstlensjes tot een beter ZICHT leidt, in allerlei opzichten. Mijn vergissing kwam omdat ik toen niets van deze mogelijkheid wist en naar de kliniek ging met de vraag of ze mijn ogen zouden kunnen laseren. Dat laseren zat dus nog even in mijn herinnering. Maar ja, wat wil je met al die flessen wijn in het recente verleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Benthe en de anderen, ik ga leeftocht halen.Nog even dit. Ik heb S**t genoeg om te drinken.Toch is het niet altijd aan negatieve emoties gekoppeld.Ik heb een tijd geschilderd. En als het schilderij mij beviel,zette ik het voor me!!Dan kreeg ik een gevoel van, je kan meer dan je dacht.Dan kwam het stemmetje, eigenlijk heb je nu een Rosétje verdiend.Niet doen Soothe, NIET DOEN!!!HEt stemmetje won en ik was niet eens op Kreta!!Ga shoppen tot later!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Ziza,Het feit dat je vandaag nuchter en clean bent, berust inderdaad niet op toeval.Dat ben je omdat je dat wilt en van de drank en de drugs afblijft.En dat is maar goed ook, want de Ziza die ik hier ken zou ik niet willen verruilen met de Ziza die je steeds beschrijft uit het verleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Ziza ik hoop dat jouw antwoord als opbeuring was bedoeld voor ons allen en voor Soothe. We zijn hier toch allemaal om in dat schuitje recht vooruit naar een betere toekomst plaats te nemen? Soms zit iemand wel eens in de put en ziet het niet meer zitten. Ik vind die eerlijkheid alleen maar te prijzen. Als jij enkel en alleen maar in het goede schuitje zit: chapeau voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Zolang we maar niet aan boord van de onzinkbare Titanic gaan.Ik ga netjes rechtop even wat in de krant lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Ziza,Klasse zoals je gaat.Wil zo met je ruilen.God behoede, maar heb je nooit het gevoel, dat die andere boot,op de klippen kan lopen!Als jij op die andere boot, het compas zo stevig vast hebt, alle waardering.Maar gestel ik zover was als jij,Zou ik toch weten het is en blijft tricky!!Ga zo door en denk per dag.Soothe!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Ik heb net even vluchtig het draadje van gisteren en vandaag overgekeken. Het is werkelijk niet te doen alles te lezen, als je niet dagelijks uren op het forum kunt/wil zitten. Maakt ook niet uit, het is niet verplicht op iedereen te reageren, en aangezien me dat niet lukt probeer ik het ook niet. Het voornaamste is dat ik zie dat nieuwelingen, en niet-nieuwelingen hier weer de steun en het begrip vinden die ze hard nodig hebben, en die ik hier een jaar geleden ook vond. Klasse!Ik las de opmerking van Water gisteren, dat verhuizen niet iets is wat je te vaak moet doen. Mee eens! Hetzelfde geldt voor verbouwingen, vooral als dat slechts een deel van een wat ouder huis betreft! Gisteren is een enorm stuk stucadoorwerk in mijn pas geschilderde hal naar beneden komen donderen, precies onder de verbouwde badkamer. Mijn kinderen lagen nog op bed en schrokken wakker van de enorme klap. Ze dachten dat ik van de trap was gevallen, maar dat was gelukkig niet zo! Ik liep braaf mijn hondje uit te laten.Afijn, andermaal heb ik dus stof en puin (we hebben de loszittende delen er zoveel mogelijk afgehaald, maar af en toe valt er nog iets), en gelukkig liggen alle werkzaamheden in de wijk nu stil omdat de bouwvakvakantie net begonnen is. Het ziet er naar uit dat we voorlopig nog niet uit de rommel zijn.Deze week zei een vriendin (die ervan weet) tegen mij: "Anna, je realiseert je toch wel dat jij nooit meer 1 glas wijn kunt drinken." Pffffoeh, die opmerking kwam aan, iedere vezel in mijn lichaam kwam gelijk in opstand. Nu ben ik een nogal opstandig type. Iets niet mogen is voor mij meestal al voldoende reden om het juist wel te doen, net zoals moeten reden is om iets niet te doen. Dat geldt ook als ik me dat verbod zelf opgelegd heb. En dat heb ik dus ook niet gedaan.Ik heb op geen enkel moment mezelf voorgenomen nooit meer een glas wijn te drinken. Ik heb dus op ieder moment de vrije keuze, en vrije keuze is belangrijk voor mij. Ik heb de keuze vandaag wel of niet een glas wijn te drinken. Ik doe het maar niet!Allemaal een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Hoi CPAS,Ik gebruik geen wilskracht om niet te drinken en gebruiken... heeft nooit gewerkt...En helaas kan ik je niet laten voelen hoe het is om op basis van overgave nuchter en clean te zijn...Ik weet hoe het is om te vechten tegen alcohol en drugs en gokken... heeft voor mij slechts tijdelijk gewerkt...altijd viel ik weer terug...Voor mij is er geen gevecht meer... die heb ik dik en dik verloren... en ik ben ook niet van plan om de strijd ooit weer aan te gaan...Hetgeen wat ik doe GARANDEERD dat de obsessie om te drinken en gebruiken wordt weggenomen... en ik kan uit mijn ervaring zeggen... het is absoluut waar.... het enige wat ik er voor hoef te doen is per dag een paar simple regeltjes op te volgen en ik blijf gevrijwaard van gedachten aan alcohol en drugs.... en mijn leven wordt dankzij die paar regeltjes ook zo veel leuker en nuttiger.....Het allermooiste geschenk wat ik heb ervaren is dat ik geen eiland ben maar een deel van een groter geheel en dat ik mijzelf redelijk comfortabel voel met mijzelf...en dat gevoel wordt alleen maar dieper en dieper naar verloop van tijd...Wat heeft mij doen kantelen naar een ander leven is PIJN.... ik had genoeg van de pijn... en ik was er van overtuigd dat uitsluitend op basis van mijn eigen geniale ideeen ik nooit maar dan ook nooit gelukkig zou kunnen zijn... mijn denken was / is ziek.... en ik heb hulp nodig van God om dat te restaureren.... en God openbaart zich voor mij overal... ik moet het alleen willen zien en mij er voor open stellen...En beginnen met mijn eigen gedachten niet zo serieus te nemen...En beginnen met het tegenovergestelde te doen van wat ik denk...En dat heeft mij zo veel mooie dingen opgeleverd die ik zelf niet verzonnen zou kunnen hebben twee jaar geleden...Voor mij geldt :If you think like shit your life will be shit...If you think good your life will be good...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Heb jeje weer bijeen geraapt Sandra?Hou vol meid!!Ga je goed!Ik moet nu echt wat gaan doen.Anders zit ik met een lege koelkast.Gegroet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 @Soothe,Het is juist het tegenovergestelde : ik heb het kompas uit handen gegeven hahahaha..... ik ben alleen verantwoordelijk voor het sturen... de richting vraag ik aan God zoals ik hem begrijp...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Ziza,Got the message. Zal het laten bezinken.Mijn compas houd ik nog even vast om bij de suppermarkt te komen.Je weet maar nooit!Boven dien is het hier oorlog in de kamer.Tot later allen.Groetjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helena Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 goedemiddag iedereenZiza, je maakt me nieuwsgierig naar wat die paar wonderlijke regeltjes zijn? Kan je die medelen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Ja Ziza, in God gaan geloven kan goed helpen, maar staat er in de bijbel ook niet: "help uzelve..."Ik hou mijn kompas zelf maar, want God heeft me nog nooit een boterham gegeven, en wat mij betreft: als Hij alles heeft geschapen heeft hij ook de alcohol en de vrije wil geschapen, dus zijn we er zelf vrij in om er mee te doen wat we willen.Hoe dan ook, als je maar ergens in gelooft en als het maar helpt, dan maakt het niet uit waar je in gelooft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Hoi Helena, hoe was je feestje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 @Anna,Lekker die verbouwingen, vooral als ze kennelijk niet goed uitgevoerd zijn.Gelukkig dat op dat moment niemand onder dat plafond liep.@Ziza,Ik hou het compas liever zelf in handen. Ik vertrouw op mezelf.@Soothe,Ik dacht dat je ondertussen al wel lang terug zou zijn van de boodschappenronde.@Helena,Op koers gebleven gisteren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 28 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Geloven in jezelf, dat wil ook nog wel eens helpen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helena Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 BentheTja, ik heb me voorgenomen om eerlijk te zijn op dit forum, dus,...Het was een leuke concert. Maar tweede week op rij merk ik dat dat toch nog een heel moeilijk moment blijft voor mij. In de week gaat het behoorlijk goed en als ik op stap ga, lukt het niet. Het is zeker niet meer zo erg als voorheen. Ik ben behoorlijk fris vandaag, dat is mijn enige troost. Ik wil blijven gaan dansen, dat hoort bij mijn natuur, bij mijn leven. Maar ik ben zo triestig vandaag, dat het me niet gelukt is om van de ww af te blijven. De enige keus dat ik heb is: vandaag is een nieuwe dag.Ik wil en zal en moet erin slagen. Als ik vandaag al volhou ben ik al heel blij. Want na zo een avond weet ik uit ervaring dat de dag erna al snel een herhaling kan worden! Ik ga jullie goede resultaten wat zitten lezen en daar veel moed uitputten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Zeker waar Water, als je dat kunt!Als ik me niet sterk vergis zitten er hier wel een aantal mensen bij wie geloven in zichzelf nou juist een probleem is. Ondergetekende hoort daar ook bij. Ik begin pas nu, nu ik bijna een jaar niet drink, een beetje in mezelf te geloven, en een beetje zelfvertrouwen te krijgen. Als ik daarop had moeten terugvallen toen ik begon zat ik nu nog te zuipen.Wat voor mij werkt is stapje voor stapje. Niet te ver vooruit kijken, maar doen wat je NU kunt doen. Geen onbereikbare doelen stellen, dat frustreert alleen maar. Met kleine, bereikbare doelen, kom je er ook. En elk doel dat je bereikt hebt, hoe klein ook, is reden om je beter te voelen, om trots te zijn, en stukje bij beetje dat geloof in jezelf op te bouwen. En vooral ook niet vergeten even stil te staan bij datgene wat je bereikt hebt, te genieten van dat gevoel, en te genieten van alles wat goed is op dit moment. Hier komt op dit moment de zon aarzelend tevoorschijn. Een jaar geleden zou me dat niet eens opgevallen zijn. Maar nu kan ik gelukkig blij worden van die straal zonneschijn en de blauwe hemel achter de wolken. Ik heb namelijk een hele hoop was te drogen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Gewoon een prima voornemen Helena, vandaag niet drinken! Dat is te overzien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Water,Dat is precies wat ik doe: geloven in mezelf.Toen mijn man en ik ons huwelijk lieten inschrijven bij het bevolkingsregister (wij zijn in België getrouwd), vroeg de ambtenaar mij naar mijn geloof. Ik antwoordde: in mijzelf. Hij zei: geen geloof dus. Daar was ik het dus niet mee eens. Afgezien van het feit dat geloof niets bijdraag aan de vaststelling van iemands idententief, was ik nogal perplex van het feit dat Nederland, ondanks de gebeurtenissen uit de Tweede Wereldoorlog nog steeds een zo persoonlijk gegeven registreerd. De gevolgen van die registratie leidden ertoe dat nergens elders in Europa zoveel mensen met het joodse geloof door de Duitsers zijn opgepakt en op transport gezet naar vernietigingskampen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 Niet te gelooooven: geen geloof dus.... kan me voorstellen dat je het daar niet mee eens was. Ik zie een beeld voor me van een schattig bruidje met sluier en al en een boze blik, en die ambtenaar van: nietes! En het bruidje weer: Welles!Helena, vallen en opstaan. Ik hoop voor jou en voor mij en voor iedereen die ook graag danst en swingt, dat het ook mogelijk wordt om dat zonder alcohol te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 mmm... geloven in jezelf....mmm... vrije wil gehad van God ...Als eerste alcoholisten en vrije wil.... tja... mijn ervaring is dat ik absoluut geen vrije wil had... ik was verslaafd op en top...En ja geloven in jezelf... dat zei ik ook altijd... heeft voor mij nooit gewerkt... alleen maar problemen gehad... en mijn problemen begonnen te verdwijnen toen ik mij overgaf...Bovenstaande manieren waren voor mij killers... mijn hele levensstijl was hierop gebaseerd... en heeft mij bijna vermoord... mijn eigen denken en mijn vrije wil... totaal gestoord...hahahaha...Ik zeg niet dat het voor anderen wel kan werken...who knows... ik kan alleen zeggen wat voor mij werkt... en niet voor anderen...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 28 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2007 @Benthe,"Faith without works is dead" ....God doet niets voor mij wat ik zelf kan doen...Een besluit om te stoppen met drinken...is maar een besluit... daarop moet aktie komen anders is het besluit totaal nutteloos...Als ik belsuit te schieten dan heb ik nog steeds niet geschoten .. dat gebeurt pas ik daadwerkelijk de trekker overhaal... en dat is de aktie...En zo werkt het voor mij..Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden