Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 juli 2007

water

Aanbevolen berichten

Nou uitstekend toch Ziza dat het voor jou werkt? Heel fijn voor je!
Even een andere vraag. Ja ik zit vandaag aan de pc want er moet veel werk af, dus af en toe kom ik even op het forum kijken wat er nou weer voor interessants is geschreven. Hoe dan ook, ik zit toastjes te eten met Camembert Calvados. Hmm, lekker! Maar Calvados! Daar zit toch drank in?
Enfin, het is nou toch al te laat, ik het halve kaasje al op en ik voel nog niets bijzonders.
Oh, Tapas, als je vandaag nog kijkt, ontharen met Veet bijvoorbeeld (je mag geen reclame maken) duurt wel wat langer, maar je hoeft het dan ook niet elke dag te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Benthe,
Geen bruidssluier en pakken, gewoon ons kloffie aan.

@Ziza,
Als ik geen geloof had in mijzelf, dan was ik niet met drinken gestopt.
Als jouw geloof in een god je hielp bij het stoppen en nu bij gestopt blijven is dat alleen maar goed.
Ik zou alleen graag willen dat je ophield met zieltjes zoeken. Daar is dit forum niet voor bedoeld.

@Benthe,
Oeps. Ja, Calvados is drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, je laatste antwoord, ben ik het helemaal mee eens. Je kan je van alles voornemen maar als je het niet doet gebeurt er niets.
Begrijp ik goed dat je geloof in God jou helpt om clean te blijven? Ik hoop niet dat ik onbehouwen overkom, maar ik ben van nature erg nieuwsgierig. Ben je gelovig opgevoed? Heb je het geloof op zeker moment verloren en weer opgepakt? Of andersom natuurlijk, heeft het geloof jou weer opgepakt?
Zelf denk ik dat het niet veel uitmaakt wat voor geloof je hebt, als je maar gelooft dat je het kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne

Ik zou het op prijs stellen als je wat meer over jezelf vertelt in plaats van dat je mij vertelt wat ik wel en niet moet doen... als jij een probleem hebt met mijn manier van communiceren dan is dat jammer voor jou...
Zoals ik het zie schrijf ik over hoe het voor mij was , wat ik er aan heb gedaan en hoe het nu is...
Iedereen op dit forum moet zelf maar beslissen wat hij of zij doet met wat ik schrijf... jij ook...

Misschien dat jij ons kunt vertellen hoe de relatie met je kids thuis is...
Hoe je relatie met je man vandaag is...
Wat je voelt en wat je denkt...
Wat er vandaag anders is in je leven dan gisteren ... en dan bedoel ik niet dat je niet drinkt...
Waar je het moeilijk mee hebt...

De adviezen die je constant schrijft aan anderen zijn ongetwijfeld goed bedoeld...daar twijfel ik geen moment aan...maar pas op Corinne...wat voor jouw werkt hoeft niet perse voor anderen te werken...en je bent zelf pas net nuchter en hebt niet veel ervaring...
Telkens als ik op het forum schrijf schrijf ik wat voor mij heeft gewerkt...in bepaalde situaties...en als ik nooit in een bepaalde situatie ben geweest dan houd ik het wel uit mijn hoofd om adviezen te gaan geven...hahaha...en mocht ik het wel doen ... tik mij maar op mijn vingers....
Ook ik was en ben soms nog steeds iemand die het ook leuk vind om "adviezen" te geven aan anderen echter ik kan het ook soms doen om mijn eigen onvermogen of frustraties te verbergen...angst om kwetsbaar te zijn of om te laten zien hoe het werkelijk is... ik zeg met nadruk dat dit voor mij zo geldt...

Als ik mijn verhaal vertel van hoe het was , wat ik heb gedaan en hoe het nu is dan horen daar de 12 stappen bij...simpel.... dat is de manier waarop ik clean ben geworden en nog steeds ben... en ik schaam mij daar geen moment voor... en ik gebruik het woord God zo vaak ik wil en wanneer ik wil...daar is niks mis mee...

"If i am disturbed there is something wrong with me... i lack acceptance"....

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,

Ik ben niet gelovig opgevoed.... en ik ga ook niet naar de kerk op zondaag... ik behoor bij geen een religie...
Ik was beland in een kliniek waar ze de 12 stappen deden... een spiritueel programma ...
en voor mij werkt het harstikke goed..
Zal je later , als je wilt , er meer over vertellen... moet nu naar de kapper...hahahaha...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ziza, ik wil er best graag meer over weten. Ik dacht toch dat het over de AA ging, of heb ik het nou mis?
Maar je moet Corinne niet zo afkatten, ik heb tenminste nog niet gemerkt dat zij iemand iets opdringt. Wij doen toch allemaal ons best om ervaringen te delen en het staat een ieder vrij om daar uit op te pikken wat zij of hij wil.
Het maakt volgens mij geen klap uit of je nou twee jaar, drie weken of een dag bent gestopt in je recht om hier mee te praten. Dat vind ik nou een idee van je dat helemaal niet klopt met wat je uitdraagt.
Ik hoop dat je weer thuiskomt met een lekkere coupe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi ,ik was op de fiets naar Deen, de Super. Door de weilanden naar Landsmeer.
Wat een wind zeg, niet te geloven.
Nuchter de thuishaven bereikt.
Kon ook dichter bij huis, maar dit gaf een doel aan het fietsen!

Hoop niet dat religiehier de boventoon gaat voeren, dan ben ik gauw weg!

Een atheistische religie, als het boedhisme, gaat er wel in!

Over de bijbel gesproken, Jesus zei: Drink wat wijn! Niet een vat wijn.

'hoor' jullie! Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe!!!!
Ben naar de stad geweest. Zo druk vreselijk! Heb een heleboel gekocht, maar heb nog niet alles.
Nu heb ik zere benen en voeten. Dus volgende week nog maar een keer.
Muggenstekkers e.d bijna overal uitverkocht.
Wel een mooie topografische kaart van de Toscane gescoord. We zitten ons nu al te verlekkeren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Gem, dus je kwam heel cliché met allemaal tasjes thuis, zo'n echte shopster?
Ik heb een chinese toko op de hoek waar ze gelukkig geen alcohol verkopen maar wel een soort geurdingetjes tegen muggen, geweldig zeg. Al in geen jaren meer last van gehad.
Soothe het maakt mij niet uit over wat voor religie er hier iemand wil praten, als zij of hij maar niet zegt: "dit is het enige, het ware..."
Maar dat is ook nog niet gebeurd. Ik kan me best voorstellen, als ik zelf een methode had gevonden om van de alcohol af te blijven die voor mij goed werkt, dat ik dan ook anderen daar op attent zou willen maken.
Lekker hè, een eind fietsen, knap van je dat je niet vlak bij huis bent gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor dat ik Woef voor ronde twee uilaat, toch nog even een opmerking.
Zelf heb ik in een grijs verleden bij de AA gelopen.
Stond wel 4maanden droog, is nadien niet meer voorgekomen.

De AA was in de beginne religieus. In die zin dat het godsbesef hoog op de agenda stondt.
Omdat het doordrong dat je zo niet iedere alco bereikt,werd het god zo als je hem zelf invult
Enkele berichten terug zei Ziza dat ook, zoals je hem zelf ziet.

Dus een macht groter dan jezelf. Dat kan voor sommige dus God zijn, in de strikte zin van het woord.
Voor andere bijvoorbeeld de saamhoorigheid van de groep. Voor een ander de Boeddha.
Of je eigen geestkracht, waar je een rotsvast geloof in hebt.

Never mind, als het werkt, dan werkt het!!

Je wordt er niet met de bijbel om je oren geslagen!!!

Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hanny,
Ik zie dat je je hebt aangemeld. Alleen is je profiel zichtbaar!
Je kan aan de moderator vragen of hij je profiel op onzichtbaar wil zetten.
Lees lekker mee en misschien wil je je binnekort eens voorstellen op "wie is wie". Normaal gesproken richt ik me niet tot iemand die zich nog niet heeft voorgesteld, maar omdat je profiel zichtbaar is, waag ik er maar een reactie aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,
inderdaad heel klassiek met veel tasjes. En nog veel klassieker: mijn man droeg die tasjes, omdat ik niet veel til ivm RSI-klachten. Het enige wat niet klassiek was dat mijn man niet vingertrommelend bij de paskamers op mij stond te wachten, doodeenvoudig omdat we geen kledingwinkel van binnen hebben gezien. Dat doe ik dus volgende week in mijn eentje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna, ik snap zowiezo al heel weinig van de bijbel. Zo van, heb uw vijanden lief, en ondertussen worden er hele volksstammen afgeslacht. Dat is voor knappere koppen dan ik.
Volgens mij staat in de bijbel alleen dat matigheid in alles wel een goed idee is, maar ik heb nog nergens een regel van troost of raad gevonden voor onmatige mensen zoals alcoholisten.
Wat niet wil zeggen dat er geen prachtige passages in de bijbel staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ANNA, blij dat je het ook zo ziet.Hebben we toch wat gemeenschappelijks. :)

Over dat water en die wijn. Je bent nooit bij me geweest,moet je hier de kraan is open zetten.
Zuivere Beaujolais. Je ziet blijf in een wonder geloven!!

Groetjes Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle monotheistische religies gaan er van uit dat er een grote baas is,
waar we constantverantwoording aan moeten afleggen, over ons wel en wee.

Ik (niemand hoeft het met me eens te zijn, zou wel aardig zijn)vind het Boedhisme het meest aanvaardbaar.
De verantwoording van je daden wordt bij jezelf gelegd!!

De geest is de voorloper van alle omstandigheden, door de geest worden ze beheerst, uit de geest komen ze voort.

Kijk , dat is andere koek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motiva,
Ik deel je mening voor de volle 100%.

Maar ik hoef er toch geen 24 uur per dag mee bezig te zijn
Als ik goed ga, dan ga ik goed.

En wil ik het er ook niet steeds over hebben.
Dat wil niet zeggen , dat ik het debat niet aan ga!

Nu drink ik niet, dus waarom steeds oprakelen.
Morgen zou ik kunnen vallen, wat ik niet hoop, dan is het pick up the pieces.

Dan zal hier wel zeggen...hoe is het mogelijk!!!
Maar ga ik goed, dan doe ik er het zwijgen toe, dit betreft mijzelf.
Ik ben echt wel bewogen met het lot van een ander en zal zeker mijn verhaal doen!!

Hond moet uit Doei!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Gemotiveerd
Ben hier idd de weg nog aan het zoeken- zal wel eenvoudig zijn als je het allemaal weet, maar goed, dat komt wel.
Wat is dat met dat profiel zichtbaar of onzichtbaar ??? Heb jij dat dan laten aanpassen, of moet ik dat zelf doen?
Groetjes, en zeker tot hoors

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...