Spring naar bijdragen

maandag 30 juli 2007

Sandra

Aanbevolen berichten

hoi benthe ,
hier ben ik nog eens :=))
amai en ik die dacht dat enkel mijn familie loco was;-((
benthe bijna twee jaar heb ik erover gedaan om te staan waar ik vandaag sta soms nog met enorme ups en down's
wat ik wel weet is dat ik jullie allemaal nodig heb in mijn te bewandelen pad , mensen die nog niet lang adb zijn en mensen welke langer adb zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Haddock , welkom om dit super ondersteunende forum!

Benthe, veel schoenen : veel verschillende wegen willen bewandelen die je moeder niet graag zag? ( gokje )

blacky, inderdaad ik sta zelf verbaasd van het weekendje volhouden.
Ik heb ondervonden om zeer zeer regelmatig mezelf op te geven voor de internetbehandeling. Soms komt er plots een gaatje vrij en lukt het.
Heb jij dus al die maanden op eigen houtje gestopt of zie ik het ergens verkeerd?

Jullie melden regelmatig dat er iemand 'jarig' is. Houden jullie dat zelf bij of kan je dat ergens terugvinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi helena,
antwoord op je vraagje , neen op eigen houtje is het niet sorry houtje dat ik jou naam gebruik:-))
in spanje heb ik hulp gehad in eerste instantie van een site ivn alcoholproblemen neen niet adb , ook apaix een ik dacht zelfhulpgroep, belg-nederlandse AA in spanje , internationale AA in spanje (intresant om talen te leren:-))
maar hoofdzakkelijk ben ik adb geworden door te mailen en te telefoneren als ik het moeilijk had
medicatie antabuse en campral heb ik door een heel slechte ervaring niet meer genomen
maar mijn klik is gekomen de dag dat ik in mijn eigen beginnen geloven ben daarom ook mijn onderste zin
let op helena ik kan nog enorme hunker momenten hebben maar ik weet en besef dat het niet meer voor mij is want zou voor mij gelijk zijn aan kiezen voor de dood
vorige week ben ik na heel veel rond zwerven eindelijk ergens thuis gekomen en ja dit voelt lekker aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

De man is weg en ik ben weer hier.

@Helena,
Dromen kan wel leuk zijn. Jaren geleden droomde ik eens over mijn eerste werkgever. De man dronk een whiskey na zijn eten (deed hij in het echt ook altijd) en strief met het glas nog in zijn hand. 's Avonds belde mijn oom mij op dat hij in de krant had gelezen dat deze onder ochtend was overleden. Toeval? Ik weet het niet. De man was al aardig op leeftijd toen ik het bedrijf verliet om in Nederland te gaan wonen en werken. Sinds ik gestopt ben met drinken heb ik al een paar keer dromen gehad waar drank in voorkwam, die kwamen soms wel heel realistisch over. Meestal heb ik wat bizarre dromen en soms komen dromen ook wel terug of worden vervolgd. Vind ik altijd wel grappig.
Soms kunnen dromen wel een voorspelling inhouden en dat kan dan te maken hebben met het feit dat die dingen ook overdag in mijn gedachten waren.
Jouw droomdiertjes zou ik inderdaad maar gebruiken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
En dat het dak van je droomhuis niet meer lekt, is toch prachtig, heeft vast te maken met het feit dat je nu niet drinkt.

@Happy,
Niet zo happy vandaag. Helaas heb je de eerste dagen en soms wat langer nog afkick- en herstelverschijnselen. Je hebt je lichaam toch aardig uitgeleefd. Dat heeft zijn prijs. Als stoppen met drinken zo makkelijk zou zijn, dan bestond de term alcoholisme niet en was er niet zoveel hulpverlening nodig op dit gebied. Die verschijnselen worden wel minder naarmate je langer niet drinkt. Je gaat je steeds beter voelen en dan wil je nimmer terug naar je drinktijd.

@Haddock,
Als je het moeilijk krijgt, kom dan gelijk hier naar het forum. We helpen je door die moeilijke momenten heen. Het is misschien raar, maar door hier te praten over alcohol gaat je trek over.
Wat de internetbehandeling betreft: gewoon blijven doorproberen tot je prijs hebt, je kunt nl. het geluk hebben ertussendoor te komen.
Ik heb tijdens het proberen te minderen stopdagen ingelast met als resultaat dat ik dat daarna zo ruimschoots inhaalde dat mijn weekgemiddelde omhoogschoot. Direct stoppen bleek voor mij de uitkomst en ik zit nog steeds met plezier op die uitkomst.

@Blacky,
Ik vind je een tof mens.

@Charlie,
Fijn dat je er weer bent. En nog fijner dat schoonzoon het nu 3 weken kan overnemen. Probeer nu maar zoveel mogelijk uit te rusten en vooral tijd aan jezelf te besteden. Wil je me weer voorgaan als voorbeeld?

@Helena,
Bij sommigen kun je aan de uitzwaaier weten hoelang iemand ADB is, van anderen wordt er doorgaans een week van te voren al over gerept, van de nieuwelingen proberen we het zelf een beetje bij te houden. Felicitaties werkten ontzettend stimulerend. Wat echte verjaardagen betreft, op je profiel wordt naar je geboortedatum gevraagd als je deze invuld, zorgt het programma ervoor dat je op die datum als jarige wordt vermeld.

@Soothe,
Spreek jij ook al Spaans?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Best leuk gesprek gehad. Even aangegeven waar bij mij het schoentje soms wringt bij sollicitatiegesprekken, maar dat er verder niet zoveel aan de hand is, behalve dat je vanaf de tweede prijs buitenboord valt. Sollicitatiegesprekstraining heb ik gehad en daar heb ik ook wat aan gehad. De man gaat ook kijken wat er ten zuiden van Dordrecht (richting Breda) aan mogelijkheden zit. In die hoek heb ik geen kennissen of vrienden die op de krantenadvertenties kunnen letten. Verder nog wat uitzendbureaus aangestipt waar ik me nog kan inschrijven. (Ik weet inmiddels niet meer waar ik zoal sta ingeschreven.) Enfin, de man gaat voor mij op banenjacht.

Eerlijk gezegd verwacht ik niet veel van zo'n traject. Als het nu eens een plaatsingstraject was, dan zou ik er zeker wat aan kunnen hebben.

We shall see. Ik heb ieder geval alweer twee afspraken met uitzendbureaus a.s. donderdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

benthe ,
in spanje als men iets drinkt met vrienden dan hef men het glas en en zet het eerst tegen het hoofd , dan beneden ( ja daar beneden :-)) dan naar het midden en dan naar de mond hierbij zegt men
paribba , pabajo , palcenrto y padentro :-)))
naar boven , naar beneden , naar midden en naar binnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 4.....;dag 4 ......;dag 4 ........ Het weerklinkt constant in mijn hoofd als een wekker.
Wou dat het al dag 40 was.......of dag 400.....of dag weet ik wat nog allemaal. GGGRRRR om horendol te worden. En zeker met dit zonnige weer,ideaal voor een wit wijntje op een terrasje of een aperitiefje vooraf bij de BBQ. En ik voel me als een klein kind dat zijn speeltje is afgepakt. Vandaag heb ik echt voor het eerst het gevoel dat ik niet MAG drinken ipv ik WIL NIET drinken.
Dit noem ik echt geen gremlins hoor,die kietelen gewoon wat venijnig, bij mij zijn het eerder godzilla's en anaconda's ,die vertrappelen en wurgen.
Mag niet te lang duren zo :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
dotske

Dag 4.....;dag 4 ......;dag 4 ........ Het weerklinkt constant in mijn hoofd als een wekker.

Wou dat het al dag 40 was.......of dag 400.....of dag weet ik wat nog allemaal. GGGRRRR om horendol te worden.

Mag niet te lang duren zo
:brokenheart:

Dotske, morgen is al dag 5, denk daar maar aan. Dan heb je het ergste gehad.
Ik ga ook nog wat zweetnachten tegemoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dotske,

Ja, maar dag 4 is toch al ver gevorderd. Kijk eens of je nog een lekker sapje in de kast hebt staan of misschien ligt er nog een lekker stuk fruit. Probeer je gedachten naar iets anders te richten.
Neem vooral nog maar een slok water, dat helpt.

Benthe,

Je bent helemaal niet brutaal als je vraagt wel werk ik zoek. Een (directie)secretariaatsfunctie zoek ik in de regio Dordrecht/Rotterdam/Breda. Liefst voor 24 uur, 32 is ook te doen.
Als je iets weet, geef het me maar door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi dotske,
niet voorop lopen , niet denken aan nooit meer drinken dotske want dat is een valkuil , en ik spreek uit eigen ervaring ;-((
mijn voetsporen staan nog op het plafon in het huis in spanje zo gefrustreerd was ik bij mijn eerste drinkstop , men zeg soms dat het aanvoelt als iets wat geamputeert is
weet dotske indien het jou een troost is dat 1000 andere ook dit gevoeld hebben
ga een eindje wandelen , drink water of zoals gisteren sap
sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Heb je de goede naam en wachtwoord gebruikt, staat je caps-lock misschien aan? Zelf zit ik ook wel eens in de war met mijn vele inlognamen en passwords.
Heb je natuurlijk.
Ik kan er gewoon bij.
Neem anders even contact met info@alcoholdebaas.nl en leg je probleem voor, je kent natuurlijk ook de naam van je contactpersoon, daar wordt misschien naar gevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...