Spring naar bijdragen

maandag, 13 augustus 2007


luciene

Aanbevolen berichten

Aiai caramba!
Kreeg net telefoon van de loodgieter. Het gaat binnenkort gebeuren!!! 23/24 augustus wordt alles uitgebroken. :o In de week van 3 september wordt de rest geplaatst. Er wordt een regeling getroffen voor de wc... Maar ik vrees dat ik vreselijk ga zitten stinken op het forum vanaf 24 augustus. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mijn lief plaagt mij heel erg met mijn drankbehoefte. Mij helpt zo'n instelling wel. Gisteravond heeft hij me erg aan het lachen gemaakt door het samen zingen van liedjes als:
Begraaf de fles met mij, en:
"Mocht ze aan de drank bezwijken
Mocht ze naar de donder gaan
Laat dan op haar grafschrift prijken:
Ze kon niet meer op d'r benen staan...."
Eens flink hard lachen en relativeren. Mag best wel eens wat luguber zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben weer even ingelogd, moest flink wat bijlezen. Ook nog van gisteravond. En allerlei zomerse songteksten....
over het ADB-en: ieder op zijn manier toch? En ik, een agn. twijfelede alkie, ga echt geen glas drinken omdat Houtje dat ook af en toe doet. Laat ze dat vooral wél op het forum vermelden. Dat houd het open en vrij.
Had ook nog niet zo door dat Haddock gister wat gedronken had (sorry Haddock, wanneer je het vervelend vindt dat ik dat hier herhaal). En over die intro-spectie: ik geloof wel degelijk dat alcohol, in eerste instantie, een geestverruimend effect heeft (of kan hebben). Dat dronkenmansgelal in de kroeg....tja, dan ben je dat geestverruimende stadium al voorbij...en dát is dan ook het gevaarlijke aan alcohol. En wij, alco's, gáán dat stadium voorbij na het eerste glas...dus kiezen we ervoor om dat eerste glas niet te nemen...máár -als u mij nog kunt volgen- dat neemt niet weg dat alcohol in eerste instantie (2,3 wijntjes bijvoorbeeld) een prettig effect heeft. Ik teken bijvoorbeeld graag. Wanneer ik een opdracht heb en aan een portret bezig ben, kan ik soms vastzitten. Wanneer ik dan wat drink, lijkt mijn creativiteit opeens beter zijn weg te vinden en Wáp: daar staan opeens de juiste lijnen, met wat extra lef en kracht, op papier. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.

En ja...ik weet het, na dat derde glas volgen er meer en na het zesde glas moet ik stoppen met tekenen want dan lukt het al niet meer. Maar laten we niet doen of er niets prettigs (interessants, goeds zelfs) is aan dat eerste stadium, we zijn er niet voor niets allemaal aan verslaafd geraakt. En oh, konden we maar stoppen na die paar glaasjes, dan was er écht niets aan de hand.

Sylke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

benthe zou kunnen. Als ik eerlijk ben , dan zou ik zeggen dat ik me er niet geamusserd heb, terwijl het er wel keitof was en ik alles prachtig vond. Maar das de reden niet. Gebekvecht met manlief, om iets heel stoms, maar ik plooi ditmaal niet. Das alles. Zijn harde woorden gevallen, vooral van mijn kant. We laten elkaar al 2 dagen totaal met rust, negeren elkaar. En weet je wat zo vreemd is voor mij? Heb het gevoel dat het niet goed heft te komen, dat ik hem niet nodig heb. En dat maakt me zo bokkig. Dat besef. Voor het eerst in heel mijn leven kan ik zonder man. Als ik naar hem kijk voel ik ook niks. Zomaar, plots. Heb er nooit bij stilgestaan,maar zo voel ik me. Of hij nu toenadering zoekt of niet, ik wordt er noch warm noch koud van. Ik vind van mezelf dat ik recht in mijn schoene sta en dat ik gelijk heb, hij vind hetzelfde van zichzelf. Dus..... i don't care. Voor het eerst in al de tijd dak hem ken. Zoals ik me nu voel, en hij zou opstappen en zeggen : doei.....dan zou ik zeggen : de wind vanvoor en doeiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, nee een denne takje gaat me écht te ver. Je gaat maar een straatje om. Ik zie je al hangen boven het putteke. :D

Sylke, je hebt wel gelijk met die eerste glazen. Ik gebruikte het ook wel voor inspiratie bij fylosofische stukken die ik in ekaar moest draaien. Maar helaas was de rem er niet. Andere dag las ik het nogmaals door en deed er mijn voordeel mee.

Dotske, je gaat volgens mij een beetje kort door de bocht.
Schrijf alles eens op papier/ pc voor jezelf wat je dwars zit en lees het morgen weer eens door. Durf te wedden dat je aan het stapelen bent.
Morgen flink sporten en daarna weer met een heldere blik bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig Dotske, hoe jij die Engelse uitdrukking vertaalt. Life sucks. Vind ik trouwens niet altijd hoor.
Fanceska, als hier iemand vertelt dat ze haar huwelijk even niet meer ziet zitten en jij komt dan na een tijd met: wat heb ik heimwee naar de goede oude tijd, dan komt dat op mij een tikje errrrm, egocentrisch over. Ik kan me best voorstellen dat ik over een half jaar ofzo ook denk, pfff, al die nieuwelingen, en vroeger was het veel leuker. Onder ons. Maar zo gaat het niet en daar stel ik me in elk geval wel op in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat in de ***t zitten zou ik nuchter ook nog wel voor elkaar krijgen Fran.:wacko::D

Sylke, bedenk wel dat je emoties helemaal door elkaar gehusseld worden als je net gestopt bent met drinken. Je bent zo gewend alles te verdoven met alco dat je alles óf veel te hevig, óf onderkoeld ervaart. Het duurt een tijd voordat je weer op een enigszins normale manier op moeilijke en emotionele gebeurtenissen kunt reageren. Neem dus rustig de tijd om te onderzoeken wat je nu eigenlijk ervaart, en neem geen overhaaste beslissingen. Ik denk dat Stien gelijk heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, ik was niet bezig met het nemen van een -al dan niet overhaaste- beslissing hoor, was alleen een beetje hardop aan het filosoferen over wat alcohol met je doet. Ben totaal niet van plan iets te veranderen aan mijn voornemen. Maar dat neemt niet weg dat ik ook de prettige effecten van alcohol gekend heb....snappie?:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier mag je blijkbaar enkel over gremlins, halve liters en je verleden en reden van het alcoholisme praten. Als het hier zo'n forum is dan pas ik liever. En schenk ik mij er ene in. Djeezes, wist niet dat het er hier zo aan toe ging. Dus iemand die zin heeft om te zeggen dat hij net een mand kousen heeft gestopt, een berg knopen heeft aangenaaid, 6 kilo patatten heeft gejast, of een halve fles binnen geboemeld heeft, is hier niet op zijn plaats???? Want je moet typen wat sommige graag lezen. Koop u een romannetje uit de boucquet-reeks, dan is er altijd een happy end!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weetje wat ik wel heb Anna (ben op dag 8 nu...), ik haal woorden doorelkaar...ik wil zeggen pindakaas maar zeg de naam van de hond (ik noem maar wat) omdat ik naar de hond kijk....idioot hè...ook wel grappig soms maar mijn zoontje kijkt mij af en toe aan: '?????'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...