Spring naar bijdragen

maandag, 13 augustus 2007


luciene

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje, gezonde bezigheid. Moet dat niet C1000 zijn?
En je bazelt écht niet voor doof volk hoor, ik lees je graag!
Je bent overigens goed duidelijk vandaag.

En nu zijn we dus gemakshalve op zoek naar een anti alco prik,
voor maar liefst één keer per jaar?
Ik hoop niet dat het uitgevonden wordt, lijkt me niet slim. Want
ook hier zullen mensen doorheen drinken.
Mensen moeten ergens aktief mee bezig zijn, aktief stoppen
want als de knop niet omgaat heeft zo'n prik weinig zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat al bestaat zal er wat mee zijn, waarom zou het anders niet op grotere schaal worden toegepast?

Marion, ben blij dat jullie het bij gepraat hebben. In gesprek blijven met elkaar is wel van belang met moeilijke tijden. En tja, zal je altijd zien dat met zulke situaties nu ook nog je psych met vakantie is.

BB, ik ben tóch een draaikont hoor. Want wat zou het eigenlijk makkelijk zijn als de juf hier eigenlijk al mijn antwoorden even gaf. Dat zou een hoop schelen in mijn koppie, even zelf niet hoeven nadenken. ;)
Wat is dat "iets", ben gewoon weer mooischierig, hi,hi.

Marieke, herkenning krijg je vanzelf als je ook in een mannenhuishouden vertoeft waarbij je de enige vrouw bent. Bij ons zijn ze het soms ook nog eens allemaal met elkaar eens en heb je écht het nakijken. Wat betreft die kamer van je zoon is voor mij weer herkenbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ff de stad ingetrokken. Heb trommel en stokjes gekocht voor de jongste van 3. Helemaal in hout,in dille & kamile. Echt mooi. En voor mezelf heb ik nieuwe parfum gekocht in ici paris xl. Maa voel me nog niet voldaan,grmbl!
Net of ik me steendood verveel en met mezelf geen raad weet. Haat dat gevoel; :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dotske, gevaarlijke situatie als je bij dit gevoel de winkels gaat afstruinen.
Kost goud geld op den duur en ook daar kan je een verslaving mee ontwikkelen.
Nu je gemerkt heb dat dit niet helpt kun je beter de strijkplank neer zetten voor
de tv of lekker muziek aan en de strijk even wegwerken. Althans dit hielp mij altijd
en soms nog wel tegen deze gevoelens. Volgens mij een stuk goedkoper!
Nu ramt die kleine zeker heerlijk op zijn trommel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou, ff laten weten dat ik nog de stokjes en de omtrek van de trom over heb. Het vel die erover gespannen is om op te drummen is al naar de vaantjes. Byebye 10 euro. Ofwel heeft mijn jongste enorm veel agressie in zich ofwel wordt het een hardrock drummer :(

Nou verslaafd aan shoppen ben ik niet hoor, ik hou er feitelijk niet van. Maar had dringend nieuwe parfum nodig en moest nog wat boodschappen doen,vandaar. Maar normaal gezien voel ik mij goed als ik wat nieuws voor mezelf gekocht heb, ditmaal niet. Daarmee dat ik het zei.

Wil gewoon die spanning weg tss mijn man en mij. Zolang dit in de lucht hangt he....nou, dan houd ik het idd niet droog, dat weet ik nu al. Is net of mijn ogen nu pas open gaan en ik zie met wie of wat ik gehuwd ben. Is een knagend gevoel. Heb echt veel goesting om de boel de boel te laten ,deur achter mij dicht te trekken en te zeggen : DOEIIIII

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om Luciene's vraag nog even te beantwoorden: wat mijn kinderen betreft kan ik desnoods de hele dag in bed liggen, althans tot er warm gegeten moet worden. Maar ik moest werken vandaag, dus nee, nog een dutje doen zat er niet in.
Het is me vandaag nog meegevallen met de vermoeidheid, ik denk dat de klapper vanavond pas komt.

Stien, ik kan hier ongegeneerd mijn gang gaan met stofzuigen hoor. 's Morgens krijg ik alleen een gil vanuit bed of het niet wat stiller kan (en dan krijgen ze als antwoord dat het al lang dag is), en de rest van de tijd voelt niemand zich aangesproken.:wacko: Het wordt hooguit als storend voor de muziek ervaren. Dus jij boft nog als het als een stille hint wordt beschouwd.
Ben ik natuurlijk helemaal zelf schuld. Die jongens hier zijn gewoon verschrikkelijk verwend en bovendien erfelijk belast met de genen van mijn ex.:angry:

Marion, goed zo! Beter praten dan hals over kop ergens een punt achter zetten.

Ik ga eten koken, voordat ik helemaal instort!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen flauw idee Dotske? Volgens mij heb ik toch echt alleen op antwoorden geklikt.

Overigens wil ik hier nog heel even ingaan op de manier van stoppen, waarover vandaag weer even discussie was, in dit geval dan in Houtje's antwoorden aan Ziza. Even voor alle duidelijkheid: mij maakt het absoluut niets uit wanneer iemand zich ADB noemt. Iemand die uitglijdt maar zich weet te herstellen, is dat wat mij betreft. Iemand die onder gecontroleerde omstandigheden een glas kan drinken ook.

Persoonlijk kies ik ervoor om niet te drinken, ook niet in die situaties waarin Houtje dat zo af en toe wel doet. Bovendien, als ik er geen zin in heb kost het me al helemaal geen moeite niet te drinken, dus waarom zou ik het dan doen?
En ik merk voor mijzelf dat ik daardoor heel veel rust heb. Ik ontken niet dat ik zo af en toe mijn hoofd graag stop zou zetten, en daar gebruikte ik alcohol voor. Maar het kost me niet gigantisch veel moeite om dan niet te drinken. Vrijdagavond was mijn enorme gremlinavond, maar ook de vrijdagavond is geen probleem meer. Ik hoef niet extra vroeg te eten, of andere afleidingen te zoeken, kortom, niet drinken ervaar ik op dit moment niet als problematisch. Ik ga er niet zomaar van uit dat dat zo blijft, daarvoor heb ik te vaak onverwacht ineens toch weer een gremlinaanval gehad. Maar ik ben nu blij met de rust in mijn hoofd waar het drinken betreft. Op allerlei andere gebieden stormt het nog steeds.

Kortom, ik vraag me toch af Houtje, of jouw moeilijke vrijdagen en incidentele andere moeilijke momenten niet toch versterkt worden door het feit dat je af en toe iets drinkt. Ik ben in ieder geval niet van plan het uit te gaan proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Anna

Nog gefeliciteerd met Zoon. Mooi weertje voor een verjaardag dit weekend, mazzelaar.

@ iedereen

Ik ga NIET weer in discussie over het onderwerp hoe ik ADB ben. Ik voel me zo langzamerhand een beetje onderuit geschoffeld (niet door Anna ik hoor haar denken) maar alsof ik me hier moet verdedigen dat ik niet 100% maar slechts 99% droog ben. Daar heb ik geen zin meer in. Of ik nou voor 99 of voor 100 ga, mijn moeite is evengroot. Ik doe het nou bijna 22 maanden zo, en wie me inhaalt mag me ongelijk geven. Voorlopig was ik niet van plan me door iemand anders te laten inhalen.
Ik ben hier niet ter meerdere eer en glorie van mezelf, maar vooral om ervaringen te delen. Had ik maar nooit wat gezegd, ik krijg er een beetje de peeeeee over in dat ik dat gevoel heb dat ik me moet verdedigen. Ik heb alles weer doorgelezen van de therapie en het klopt gewoon, mijn manier is goed voor mij.

PUNT UIT PUNT ENNEL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, als het voor jou zo goed is, dan voor mij ook, hoor. Alleen zit je wel te schrijven over hoe de rem in dat eerste glas zit, en dat is dus een beetje tegenstrijdig, als ik dat even heel nederig mag aanstippen.

Bovendien zou je intussen wel kunnen weten dat als iemand schrijft dat 'ie zo nu en dan wel ff een glas 'kan', dat voor een twijfelende alkie een prima smoes is om het zelf ook een keer zo te proberen. Want 'Houtje doet het ook zo, dus ik misschien ook?' Dat die twijfelende alkie dat als smoes gebruikt, ligt natuurlijk bij die twijfelende alkie, maar misschien zou het gewoon ff handiger zijn om het NIET op het forum te gooien en alleen te schrijven dat jij ADB bent op jouw eigen manier?

En wat is nou de meerwaarde van dat glas nu en dan?

Ik herinner me hier iemand die naar eigen zeggen geregeld een half glaasje wijn aangelengd met water dronk. Daar werd toen nogal heftig op gereageerd, omdat niemand daar het nut van inzag. Dus waarom zou jouw glaasje nu en dan anders zijn?

Voor zover mijn mening een cent waard is natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
blijkbaar als ik geen goesting heb om te werken, werk ik 9 uren inplaats van 4 uren :)
resultaat is wel dat ik stik kapot ben en mijn hoofd niet echt bij he forum kan houden
vrouwke waar ik aan het werken was vroeg mij of ik haar keuken kon behangen tja waarom niet :-))
maar vrouwke wist van geen ophouden ;-((
afhankelijk zijn van iemand , ik ben sinds ik niet meer drink veel minder afhankelijk , ik doe meer mijn eigen ding al zal ik niet doen wat ik niet graag heb wat een ander mij aandoet
dotske ik door niet meer te drinken kreeg veel meer vrije tijd , ik moet niet meer naar winkels achter de vino , ik moet niet naar de glasbakken dus er blijft veel tijd over , ik heb die altijd benut door een mooi netwerkje van adb mensen te mailen en er soms mee op zwier te gaan
mijn relatie is momenteel ook niet wat ik er van zou willen ooit vertelde iemand mij dat ook mijn partner krom gegroeid is door mijn verslaving ,
en ja nu kijk ik naar mijn partner door een nuchtere bril en wat ik zie staat mij niet altijd aan maar juist uit spanje verhuist heb ik geen zin om weer te gaan verhuizen en wie weet komt het met de tijd in orde men heeft meer als 13 jaren niet zo maar op denk ik ??
rjb ik ben enkele keren hervallen en ook dat graag ik in mijn relatie mee
ivm de tijd die ik abd was voor mijn terug drinken voor mij tellen ze want uiteindelijk ben ik meer adb geweest als ooit tervoren
zo de frietjes koemen eraan van het frietkot vandaag echt geen fut om nog te staan koken viva belgica en de frietkotten :-))
tot straks
fran voor jou een dikke proficiaat en inderdaad de pijn kan men verzuipen maar de pijn kan heel goed zwemmen want is er de volgende dag weer dsv

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...