Spring naar bijdragen

maandag, 13 augustus 2007


luciene

Aanbevolen berichten

Zo, en nu in het algemeen nog even een overdenking. Ziza ik begrijp de betekenis van je woorden, en het geeft inderdaad ontspanning om jezelf niet op te hangen aan de waardering van anderen.

Hoe dan ook, we blijven mensen en het is helemaal niet gek als iemand zich warm voelt bij waardering en een prijzend woord. Niet omdat iemand zichzelf zo nodig de redder wil voelen, want dat kost alleen maar energie, maar wel omdat er misschien wel in ieder mens de behoefte is tot binding, herkenning en het geven en krijgen van warmte.
Ik heb het erg moeilijk gevonden om prijzende woorden en een schouderklopje als waar aan te nemen, dat kon toch nooit waar zijn? Dat probeer ik nu te leren en dat lukt beetje bij beetje mede dankzij de mensen op het forum.

Zo, en nu wel weer genoeg gepreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Delta

voor het geval het Benthe niet lukt



DE OS

19 feb 1901 - 7 feb 1902 METAAL-OS Jupiter in Steenbok
6 feb 1913 - 25 jan 1914 WATER-OS Jupiter in Steenbok
25 jan 1925 - 12 feb 1926 HOUT-OS Jupiter in Steenbok
11 feb 1937 - 30 jan 1938 VUUR-OS Jupiter in Steenbok
29 jan 1949- 15 feb 1950 AARDE-OS Jupiter in Waterman/Steenbok
15 feb 1961 - 4 feb 1962 METAAL-OS Jupiter in Waterman
2 feb 1973 - 22 jan 1974 WATER-OS Jupiter in Waterman
20 feb 1985 - 8 feb 1986 HOUT-OS Jupiter in Waterman
7 feb 1997 - 27 jan 1998 VUUR-OS Jupiter in Waterman

De Os werkt hard en is vasthoudend: eenmaal begonnen houden ze een klus langer vol dan wie dan ook. Ze geloven in zichzelf maar hebben de neiging om alles in twee klassen in te delen, zonder enige nuancering: gewoon goed of gewoon slecht. Simpel en eenvoudig dus. Ze hebben wel een hoge standaard en kunnen streng oordelen. De Os is geen feestvierder en ook niet zo sociaal, ze zijn nogal rustig en soms traag van aard. Ze reflecteren veel maar als ze kwaad zijn kunnen ze heel impulsief zijn. Het is beter een Os niet in de wielen te rijden.
Ze hebben opmerkelijke geheugens en is prima in zaken. Ze kunnen wel koppig en dogmatisch zijn. Ook merken ze wel eens dat mensen in hun nabije omgeving hen eigenlijk niet begrijpen. Toch blijven ze geduldig, verantwoordelijk en loyaal. Ze zijn zelden jaloers, maar trouw, conservatief en georiënteerd op de familie. Ze hebben veel gezond verstand en staan met beide benen stevig op de grond. Zekerheid is heel belangrijk voor hen.

Relaties:

Met de Rat kunnen ze een heel stabiele relatie hebben. En met een andere Os is het een enorm conservatief gedoe, maar ze zijn heel beschermend voor elkaar. Met de Slang kan de relatie heel goed zijn, en met een Aap is het ook niet slecht: ze kunnen goed met elkaar overweg en de relatie is stabiel. Met de Haan is er veel geluk. Met de Hond is het moeilijk maar niet echt onmogelijk. Met het Varken is het de moeite waard het te proberen. Maar met de Tijger: begin daar maar nooit aan, dat werkt nooit en te nimmer. Met het Konijn zou het wel kunnen werken. Met de Draak: jullie zouden constant aan het vechten zijn, dus nee. Met het Paard werkt het zeker niet en met de Geit waarschijnlijk niet.

Februari is de beste maand voor de Os en jullie tijd van de dag of liever nacht is tussen 1 en 3 uur in de ochtend. De richting van de Os is noord-noordoost, en jullie kleur is violet.




OS

Ossen zijn zeer evenwichtig en standvastig. Ze zijn vrij geduldig en behoudend en harde en toegewijde werkers. Ze zijn zeer ordelijk en vastberaden in hun handelen en denken. Ze nemen verantwoordelijkheden soms iets te ernstig op. Ze zijn zeer oprecht en hebben een groot vertrouwen in anderen. Toch zijn ze best een beetje een eenling, waarbij ze soms wat teruggetrokken zijn. Ze hechten veel waarde aan principes en waarden, die soms wat verouderd lijken te zijn.

Ossen maken zich soms zorgen over de toekomst en over de toekomst van zijn geliefden. De os is dol op rituelen en tradities en ouderwetse rolverdelingen. Soms zijn ze wat excentriek en zoeken dat ook vaak bij anderen. De os laat aan anderen over wat hij zelf niet durft. Als vriend is de Os de meest betrouwbare van de gehele Chinese dierenriem. Wel kan hij zijn vrienden verjagen door zijn botte eerlijkheid maar ook omdat hij zich met van alles weet te bemoeien, ook al is dat goed bedoeld. Ossekinderen zijn dol op leren en lezen en weten hun tijd goed in hun eentje door te brengen. Ze zijn vaak al vroeg volwassen al hebben ze vaak tot op latere leeftijd wel last van kinderlijke driftbuien. Osseouders zijn liefhebbend, en geduldig.


De vijf typen ossen:
Water type: Dit type is charmant en erg gezellig. Hij houdt er van om veel tijd in de natuur door te brengen. Dit type is het meest ruimdenkend van alle types.
Hout type: Dit type is erg creatief en intuïtief en kan zich goed in anderen inleven.
Vuur type: Dit type is erg geliefd om zijn geduld en liefde en maakt altijd tijd vrij voor anderen.
Aarde type: Dit type is het meest evenwichtige type. Daardoor kan hij erg succesvol zijn.
Metaal type: Dit type is de meest principiële en vastberaden type van alle ossen. Toch vindt men hem vaak erg aardig.

Werkgebied:
Ossen hebben veel vertrouwen en verantwoordelijkheid nodig en kunnen er slecht tegen als iemand over zijn schouder mee wil kijken. Ossen hebben een hekel aan verandering. Ze verzetten zich dan ook als geen ander tegen bijvoorbeeld omscholing. Banen die ze vaak hebben zijn: makelaar, tuinman, ingenieur, lasser,schilder of monteur.

Liefdesgebied:
Ossen hebben en eindeloze seksuele energie, maar gebrek aan fantasie. Het is een een zeer loyale en standvastige minnaar. Ossen kiezen vaan de verkeerde partner en zijn vervolgens een leven lang bezig de ander te verbeteren.

Smaak:
De smaak van de os is conservatief en traditioneel.

Lievelingskleuren:
De lievelingskleuren van de os zijn bleekroze, oudroze en violet tinten.

Sport:
Ossen houden van lopen, zwemmen, krachtsport, fitness en joggen.

Vrije tijd:
Rommelen in huis en tuin, lezen.

Hobby's:
Ossen zijn graag bezig met stamboomonderzoek en ontwerpen graag van alles.

Vakantie:
Ossen houden van de natuur en bezoeken graag mooie tuinen. Ze zijn dol op wandelen.

Vriendschap:
Ossen kunnen goed overweg met hanen, ratten en slangen maar hebben vaak ruzie met tijgers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Benthe
kopiëren en plakken is net als in alle andere programma's: eerst selecteren (met de muis) dan (het handigste vind ik) is rechtermuisknop KOPIËREN en dan naar je bestemming en weer r. muis en PLAKKEN (het kan ook met selecteren en à la WP met control v en control c) maar die gebruik ik nooit.

Zo krijg je ook je pb's weer leeg. Maar dat is een aparte uitleg, past niet op een dagdraadje. Je snapt wat ik bedoel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ eerdere stoppogingen

ik was achteraf ook onder de indruk van mijn eigen verhaal gisteren hoe diep ik eigenlijk gezonken was :wacko:

mijn begeleider vroeg me na een half jaar "out of the blue" hoe ik er tegenover stond dat ik een half jaar al ADB was en of ik dat had verwacht van mezelf...... nou nee ik had het niet verwacht tegelijkertijd weet ik dat ik die oerkracht in me heb, daar leef ik al tientallen jaren op. Toen is alles weer zo overlas, was ik toch weer blij verrast met mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen (jij is bijna om..) allemaal!

Heb net even dit draadje bijgelezen: dat van die relaties en het alleen-wonen herken ik wel: ik heb 11 jaar alleen gewoond, op een klein flatje in het centrum. het waren topjaren voor mij: ik had leuk werk, een lieve hond, soms een vriend, vriendinnen, ik studeerde 's avonds nog erbij....ik voelde me stoer en OK. Het was ook heerlijk om zelf te bepalen wanneer ik ging eten, drinken, slapen etc. en het ritme van mijn werk, hond en studie zorgde ervoor dat ik niet écht over de/een schreef ging....
Nu woon ik weer alleen, met mijn zoontje, en dat is toch de vorm van leven waar ik me het gelukkigst bij voel. Misschien heeft dat heel veel met mijn verslavingen (heb het nu over eetproblemen en een alcoholprobleem) te maken, ik kan ze het best handelen wanneer ik alleen ben en ...juist, geen verantwoording af hoef te leggen.

Vandaag begon goed, en voelt nog steeds prims: kind weer naar school en ik nog twee dagen vrij (Corinne ik werk woe/do/vrij). Hem naar school gebracht en gaan sporten. De eerste keer sinds een maand en het ging akelig goed! moest mezelf bedwingen om niet over mijn schreef te gaan want ik voelde me zo lekker!!: virusje is weg en ben helemaal niet moe meer....kreeg allerlei goede ideeen terwijl ik op die loopband rende...beetje hyper ook wel. Thuis lekker de rest van de salade weggewerkt. Kind blijft vandaag over op de school....de maandag is van mama. Voel me super en hoop zo dat ik woensdag na de eerste werkdag niet te hard hoef te vechten....want dat word mijn ultieme test.

@RJB::heart: ik wens je heel veel liefde en rust toe. Dat holle gevoel...die machteloosheid. Er komen betere tijden, echt!

:rose:Sylke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

nog ff over dat tellen.
Ik vertelde dat bij de AA iemand die drinkt opnieuw gaat tellen. Jij maakte daar een opmerking over.(beetje teleurgetseld?) Ik moest daar vanochtend aan denken.
Jij hebt in de afgelopen maanden een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Je bent gestopt met drinken. En ook al heb je een glas genomen, je groei stopt niet, jij blijft in beweging. Je bent zo goed bezig. Je onderzoekt je valkuilen, je gedrag, je gekwetstheid en deelt dat ook met ons. Daar leer ik ook weer van en zo helpen we elkaar. Dus los van tellen, los van dagen, weken of maanden, we gaan door met ons proces en dat hoeft niet te stoppen bij het nemen van een glas. Je ACHT maanden zijn geen weggegooide tijd of energie, als jij het al zo zou bekijken en ik denk niet dat jij dat doet.
Jij hebt een glas genomen, ik stap in andere valkuilen. En die zijn net zo erg. Of net zo helpend omdat ze inzichtelijk maken dat ik er nog lang niet ben!
Nou ja, zo maar even.

Ik mag straks naar mn therapeut. Niet kunnen denken dat er een dag zou komen dat ik zou zeggen dat ik blij ben dat ik zo weer mag?! Misschien kan ik met haar hulp de chaos in mn hoofd een beetje ordenen.Ik ben momenteel ook zo besluiteloos, ik word er gek van. Zal ik nu dit doen en dan straks dat of is het beter om eerst zus of zo te doen. Als ik woensdag vrij neem ga ik vrijdag werken maar dan wil ik eigenlijk...........AAAAAAAAARRRRRGGGGGGGHHHHHHH

Voor de rest gaat het wel hoor:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal,

Ben vanochtend voor de zoveelste keer op gesprek geweest en voor vanmiddag heb ik alleen de konijnenzorg op de agenda staan, plus nog wat stofzuigen, knoopjes aannaaien en een was opvouwen. Daar ga ik dadelijk allemaal aan beginnen, maar eerst even kijken wat jullie al allemaal geschreven hebben.
Het stoppen met roken laat ik maar gaan. Zoveel rook ik niet en als ik ergens niet kan of mag roken heb ik daar toch geen probleem mee. Ik heb nl. niet zoveel zin om gremlins over mezelf af te roepen.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, dank je dat je daar nog even op terug bent gekomen. Ja, het raakte me en ik begon natuurlijk ontieglijk te twijfeen of ik nu naar dag één terug moest. Ik had zo iets, van jullie kunnen de boom in.
Jullie hoeven mij niet meer te feliciteren hoor, ik tel voor mijzelf wel verder. Weet je, ook de stop datum is voor mij persoonlijk gevoelig dus wil die ook niet meer veranderen.
Nu voelt het voor mij alsof de juf me toch nog een voldoende geeft i.p.v. een onvoldoende.
Dan mág ik toch doortellen. Volg je me nog? Af en toe kan ik mijn gevoelens moeilijk onder woorden brengen, w.s. herkent iemand zich hier ook in.
Ligt misschien ook wel aan mijn dip(je)? Zie misschien alles té donker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zie je het niet te donker, Stien! Waar wij allemaal geloof ik, mee bezig zijn is omhoog-klimmen uit het dal (zo voelt het inderdaad, Delta!) en af en toe glijden we een klein stukje terug of staan we even stil. Maar de dag tellen, waarop je begonnen bent aan de klim: dat lijkt me heel gezond!

Ik was zo geraakt door de verhalen van Houtje over eerdere stoppogingen, juist ook omdat ik het herkende. En omdat ik - ook - ervaar dat het heel anders is wanneer je eenmaal ECHT besloten hebt te stoppen. Vorige week donderdag was er iemand op de Pesso Groep die dit weekende wilde experimenteren met het drinken van twee glazen wijn. En toen dacht ik, neen, voelde ik heel sterk: ik WIL NOOIT meer drank. Sterker dan ik het ooit gevoeld heb.

Dat is - zeker - onderdeel van wat ik eerder beschreef als Oerkracht. Zonder dat jaar kliniek, en de werkelijke ervaring van bijna een jaar abstinentie, had ik dat nooit gevoeld. Mijn terugval van bijna twee weken geleden is - zo voelt het voor mij heel sterk - dus geen "Terug naar Af" (maar helaas ook geen "Verlaat de gevangenis zonder te betalen"). Het voelt als een herbevestiging van Alles wat ik op het gebied van Alcohol al wilde..

Dat neemt niet weg, dat de scherven enorm zijn. "Je hebt Alles kapot gemaakt", zei mijn Geliefde gisteren tegen mij.. En zo kan het op sommige momenten ook voelen.. Alles. Kapot. Mijn Schuld.

Maar ik koop er niets voor, voor dat gevoel. Wel voor het bestaan en weer weten waar ik ben, waar ik was en waar ik naartoe op weg ga. Dat is het enige dat me op dit moment kracht geeft.

(Af en toe maar, hoor! Soms kan ik bijna alleen maar huilen.. Soms voelt alles wat ik gedaan heb en nog ga doen overbodig.. Maar dan opeens flikkert even dat andere gevoel op: er is een weg, en IK kan die weg bewandelen. En dat voelt dan even als een bevrijding.)

Dankjullie voor je lieve reacties!

(ik ben een Steenbok/Slang)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoikes iedereen,

Gisteren heb ik af en toe meegelzen op het forum,maar niets geschreven. Had echt een k***edag. (skjoezmie voor mijn taalgebruik)
En vandaag is het niet veel beter. Wat strubbelingen en mijn hoofd barstensvol vragen en twijfels. Die trouwens totaal niks met alcohol of het drinken ervan te maken hebben.

Het leven zuigt

Ondanks excuses toch een kleine aanpassing gedaan in het bericht.
De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, juf zegt dat het absoluut niet aan juf is om je te zeggen wat je wel en niet mag doen:) maar ik snap je wel en kan je goed volgen.
En ik ben absoluut nog geen AA expert. Zo bedoel ik het ook niet. Wat er daar mee bedoeld wordt; of althans zo heb ik het begrepen; met alcohol valt niet te spotten en als ik mezelf niet serieus neem dan gaat het niet lukken ofzo. Ik weet het ook niet precies hoor.

En ik schreef het net al; alles wat jij de afgelopen maanden geleerd hebt neemt niemand je meer af en zo simpel is het ook nog es een x!

Zo, ik heb toch nog iets gedaan, afspraak voor APK gemaakt, ff geschreven in mn dagboek en ik ga vanavond iets doen. Pfffffff, toch nog ergens een keuze in kunnen maken.

Laterrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moeten we het "herformuleren"(ik krijg het woord er niet uit haast"):

STAG: strijd tegen alcohol gestart, nee dat smaakt niet

BTA: begonnen tegen alcohol is ook niets

eigenlijk vind ik zelf de dag dat je boven de A gaat staan en zegt: zo kreng, nou ga IK EENS DE BAAS SPELEN en ik zal het BLIJVEN gewoon ADB dus, helemaal niet verkeerd.

Zijn er eigenlijk nog lotgenoten die de internettherapie kennen of bazel ik voor doof volk? Dan ligt dat aan mij en houd ik er gauw mee op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BAMBAM ,

Dit hier van mij afschrijven lukt niet vrees ik. Daarvoor beschikt het forum over niet genoeg pagina's denk ik. En weet trouwens ook niet of ik het echt wil delen,zo openbaar. Of ik nu zou drinken of droog zou staan, het maakt geen verschil met wat ik voel en met wat er door mijn kopke maalt. Staat er echt los van.
Donderdag is onze vakantie gedaan en moeten we terug gaan werken,wel .......ik kijk er naar uit! Word hier gek!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje,

Wordt je nooit eens moe van die eeuwige strijd tegen de obsessie om te drinken ?

En wat ik van jou niet begrijp is dat je maandelijks toch alcohol drinkt (een glas) terwijl je zo vaak zegt dat als eenmaal de eerste in je systeem zit niet meer kan stoppen... hoe doe je dat dan ? Kun je gecontroleerd drinken ?

Uit je berichten lees ik een dubbel gevoel... aan de ene kant je strijd tegen het niet drinken met al je methodes en aan de andere kant schrijf dat je wel een glaasje kunt drinken ...

Wil je dat misschien uitleggen zodat ik je beter kan leren begrijpen ?

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...