Spring naar bijdragen

dinsdag 14 augustus 2007

Mick

Aanbevolen berichten

Ik zit weer een beetje de muziek van de jaren zeventig in te halen.
In die periode was ik als puber zo gefocussed op de klassieke muziek, dat ik alle moderne muziek veroordeelde als slechte muziek. Pubers zijn toch rare wezens, er blijkt veel mooie muziek bij te zijn en aansprekende teksten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Weer even een logistiek vraagje:

Ik heb bij het invullen van mijn drankschrift voor vandaag per ongeluk gezegd: geen trek, niet gedronken.
Nou lijkt me dat wel érg voorbarig! Weet iemand hoe ik de betreffende bladzij weer leeg krijgt, zodat ik aan mijn échte trek- (en hopelijk geen drink-
momenten) kan beginnen te registreren?

Overigens lijkt het me een leuk onderwerp voor een boekje: wat zijn de ergste, grappigste, herkenbaarste momenten van het drinken en niet-drinken? En het lozen van lege flessen?
Gek hè, je denkt dat je de enige persoon in Nederland bent met dergelijke problemen, tot je dit forum leest...
Ik zie ons allemaal al staan, met schreoevedraaiers, koffiefilters, trechters, enz...Hoe herkenbaar, en hoe zonde van de tijd!

De titel van het boek: De logistiek van een acoholist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was ook zo'n klassieker Corinne, tot onbegrip van klasgenoten. Bach en Mozart vooral. Inderdaad pas later popmuziek gaan waarderen, en dan met name de motown-soul, eigenlijk van ver voor mijn tijd. I heard it through the grapevine (oeps) van Marvin, maar die heeft ook erg mooie teksten geschreven, zoals Save the children en What's going on. Daar heb ik nu cd's van vol gedownload, of hoe zeg je dat.
Schiet het al op met de schilder?
Hier schiet het werk niet op want ik zit te wachten op info die me per mail zou worden toegestuurd en die is er nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie volgens mij ga je dan ggewoon terug naar de betreffende dag, vandaag dus, en herstel je het op het uur dat je hebt ingevuld. Als dat niet lukt, klik je gewoon een uur later aan en vul je het alsnog correct in. Je wordt door je behandelaarster echt niet afgerekend op een vergissinkje met het invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tolie,

Dat van je alcoholschrift zul je aan de moderator moeten vragen, ik heb het nog niet voorgehad.
Maar dit zet je wel aan om niet te drinken vandaag.

En dat wordt geen boekje vrees, maar een drie- of vierdelige uitgave.

En wat dacht je dan van het uitgekiend aanschaffen bij verschillende supermarkten en slijterijen, de aanschaffen al dan niet vergezeld doen gaan van enige onbenullig- of zelfs overbodigheden als WC-papier, maandverband, koekjes, poetsdoekjes, enz...

@Benthe,
Ja, bij mij ook Mozart, Bach, Von Beethoven, List, Pachelbel, Vivaldi, name it.
En wat toevallig dat ik net Save the Children heb beluisterd, evenals Cry for me Argentina, Imagine, Let It Be etc..c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De orgelwerken van Bach op kerkvolume. Als ik alleen thuis was: boven in mijn kamer opzetten en dan beneden in de gang beluisteren.
Prachtige akkoestiek van mijn ouderlijk huis. Als de buren thuis waren, kwamen ze wel eens aanbellen.
Logisch: het galmende over twee verdiepingen en zo dik zijn muren nu ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Der Sünden Wust hat mich nicht nur befleckt,
Er hat vielmehr den ganzen Geist bedeckt,
Gott müßte mich als unrein von sich treiben;
Doch weil ein Tropfen heilges Blut
So große Wunder tut,
Kann ich noch unverstoßen bleiben.
Die Wunden sind ein offnes Meer,
Dahin ich meine Sünden senke,
Und wenn ich mich zu diesem Strome lenke,
So macht er mich von meinen Flecken leer.

-- Uit een troostrijke cantate van Bach --

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger speelde ik uit mijn hoofd de hele Eroïca van Beethoven, maar helaas geen piano meer. Misschien toch maar eens voor sparen. Pianospelen was voor mij altijd de beste remedie tegen gremlins, al gingen bij mij soms heel sentimenteel de tranen rollen bij de tedere stukjes. En ook de woede afreageren in heftige accoorden, yipppieee!
Laatst nog in de St. Jan in Den Bosch Suite Gothique gehoord, donderend door die kerk, geweldig!
En ja RJB, het kwam hard aan, maar dit was dan tenminste een sterke, goede emotie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@RJB,
Maar als ze dat nu doen, terwijl jij er geen zin in hebt? Beter dat ze gewoon groeten. Volhouden met groeten, nadrukkelijk groeten. Heb ik ook gedaan met een bepaalde man en sindsdien groet hij warempel terug.
Veel van die cantates zijn mooi. Toch werd Bach door veel van zijn tijdgenoten als te conservatief afgedaan en eigenlijk hadden ze wel een beetje gelijk. Van enige vernieuwing in de muziek wilde hij niet weten.

@Benthe,
Veel pianospelers aan boord dit forum. Ik ben maar een middelmatige speler.
En ik wil ook graag een gewone piano, maar eerst sparen. Ik heb nu een elektronische, waarvan het voordeel is dat ik op alle momenten van de dag kan spelen, maar nu mijn dochter ook op les is, zou het voor haar ontwikkeling beter zijn een echte piano te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, muziek, ik heb eigenlijk altijd in alle muziek gezwolgen. Klassiek: Bach ('smorgens!), Mahler, Wagner (tannhauser!!!!, keihard), Jazz van Fats Waller tot modern, Van de seventies mag je Little Feat niet missen, Corinne, en soul, soul hield mij vroeger uren op de dansvloer, als ware ik onvermoeibaar. Vergeet daar Al Green, Bobby Bland en Curtis Mayfield niet, the Womack's, Sly and the family Stone en nog veel meer, Benthe.

Meisje gaat weer, eerst naar de bus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig dat hier niemand Brahms noemt. Toen ik als 12-jarige las dat Brahms er genoegen in had, om tijdens het componeren met een katapult en stenen op de katten in zijn tuin te schieten omdat hij daar inspiratie van kreeg, heb ik ook maar nooit 1 noot van die man willen horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ vrouwen en alcohol

Ik heb al eens van de moderator een veeg uit de pan gehad omdat ik ik ONTERECHT dus let op, ONTERECHT meldde dat de internettherapie zo'n succes was bij vrouwen en ook (onterecht) meldde dat dit een geslaagde poging was om ons, vrouwen van 35 + te bereiken die niet in het reguliere hulpverleningscircuit terecht (willen) komen wegens schaamte, ontkenning, enz. enz. You name it.
De therapie wordt inderdaad (dacht ik, meen ik, vermoed ik) als een succes beoordeeld voor deze groep die slecht bereikbaar is (kinderen en werk is al moeilijk te combineren, daarom hè) en dan nog aan de therapie is onbegonnen werk. ONTERECHT zeg ik, want dat is meer een ervaringsfeit dan een doel. Ik had het ONTERECHT geformuleerd. Ondertussen ken ik wel meer vrouwen die de therapie gedaan hebben (EEN PERSOONLIJK ERVARINGSFEIT) en die ook hier in de anonimiteit van het forum de hele boel (dat dan weer wel) vrolijker dan mannen (in het algemeen zijn hier meer vrouwen dan mannen) de kunst verstaan de boel van zich af te schrijven.

Een vrouw die bezopen is is een del en een sloerie, onverantwoordelijk, geen goede moeder en een slechte echtgenote enz. enz. en een man die wat te veel gedronken heeft heeft "waarschijnlijk te hard gewerkt en is moe" dat wordt veel sneller rechtgepraat.

Maar dat is NOOIT een doel van de internettherapie geweest. Hebben jullie m goed begrepen? Anders krijg ik weer een ban of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Brahms heb ik niet genoemd, wel gedraaid, maar als ik had geweten dat hij zo tekeer ging tegen katten, had ik hem ook niet gemogen.
Maar laten we alles in zijn tijdsgewricht laten, in die tijd sloeg en schopte men, omdat het normaal bevonden was, zowat naar alle beesten. Honden, ezels en paarden moesten zwoegen tot ze er bij neervielen, mensen en kinderen trouwens ook.

Weet je trouwens dat John Field altijd meetrok met Muzio Clementi, wanneer deze op toernee was om piano's aan de man te brengen. Altijd geldgebrek, want hij was een flierefluiter en dronk er lustig op los.
Ik hou ook van hun composities.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloooo-ooo, daaro Houtje, ik was even aan de telefoon waar de info over het werk nu blijft, zit al de hele dag te niksen.
Volgens mij is Big Brother Tactus inmiddels wel wat milder geworden, de site is nog relatief nieuw is het niet? Zij moesten blijkbaar ook nog leren, en zoals je weet heb ik ook wel eens een berisping gehad van de moderator. Wel twee, eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...