haddock Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 quote: Originally posted by: CPASHaddock, Doordat ik boos was op mezelf, was ik nogal chagrijnig naar anderen toe, voelde me altijd in de gaten gehouden (vandaar ook geregeld dat stiekeme) en vooral voelde ik mij waardeloos omdat ik machteloos stond t.o.v. de drank. Weer eens wijze woorden, Corinne! Bedankt.Overigens vind ik het wel wat kort door de bocht om het opgeklopte gebeuren van gisteravond bij 1 persoon neer te leggen (i.e. Francesca), het was gewoon 'n heel opgeklopt sfeertje op de lijst. Just a pub brawl, shake your heads, and than hands, over.Hou 't droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Hoe gaat dat eigenlijk, stiekem drinken? Iedereen ruikt toch onmiddellijk de alcohol op je adem? Of is het zo dat je dan zegt, ik heb er maar eentje op hoor, terwijl het er al vier of vijf zijn? Dat heb ik wel jarenlang gedaan, maar mijn toenmalige vriend trapte daar na twee of drie keer natuurlijk niet meer in. Wat een kl*tetijd was dat, en dan maar hunkeren en de hele dag denken, wanneer mag ik nou! Nee, dan vind ik het nu makkelijker, gewoon NIET.Corinne, wat roken betreft ben ik gisteren voor de bijl gegaan. Had zo de zenuwen dat ik naar de avondwinkel ben gelopen. Zonde, maar helaas.Tapas lekker gerend? De zenuwen er een beetje uit? En ben je al aan het pakken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Haddock,Ik quote je:Overigens vind ik het wel wat kort door de bocht om het opgeklopte gebeuren van gisteravond bij 1 persoon neer te leggen (i.e. Francesca), het was gewoon 'n heel opgeklopt sfeertje op de lijst. Just a pub brawl, shake your heads, and than hands, over. unquote.Daarin ben ik het volledig met je eens.A propos, ik vind het wel een grappige manier van je liefje om je zo met plaagstootjes bij de les te houden. Heel wat beter dan dat ze zou zeggen: blijf nu eens van de drank af.Ik ben er van overtuigd dat ze veel van je houdt.Ik denk dat ik vandaag wat sentimenteel ben. Ik typ die laatste regel en krijg gelijk traantjes in de ogen, of zou dat een gevolg zijn van gebrek aan slaap? Misschien beide. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Benthe,Ik dronk natuurlijk ook openlijk, maar de veel grotere hoeveelheid maskerde ik. Het laatste anderhalf jaar van mijn drinken heb ik maar weinig (ik typte weinig bijna met de lange ij) wijnflessen in zijn bijzijn ontkurkt. Of je nu een, twee of meerdere glazen hebt gedronken, de alcohollucht is er.Jammer van het niet-roken, maar die week hebben je longen toch maar cadeau gehad.Ik doe het idd zoals je zei: gewoon zo lang mogelijk uitstellen, dat scheelt idd een aantal sigaretten per dag.En zoals ik zei: niet-drinken gaat voor op niet roken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Goedemorgen, nog net --Ben een beetje geschrokken van wat zich hier gisterenavond allemaal nog afspeelde.. Wat zou het fijn zijn als mensen hier -- tenminste -- een beetje mild tegen elkaar waren! Maar misschien verlang ik daar ook wel naar vanuit een onvolwassen zucht naar harmonie..Ik schrok ook een beetje van de opmerking - van iemand, ik weet niet meer wie - dat het hier niet te veel over relaties e.d, moest gaan - omdat het een ADB-forum is.. Ik dacht: misschien heb ik zelf wel te veel over relaties, kinderen en gevoelens die met dat alles samenhangen geschreven. Voor mij zijn die emoties op dit moment veel actueler dan de worsteling met Drank. (Al is Alles wel een gevolg van die worsteling... )De enige gremlins die mij geregeld bestoken zijn die van schuldgevoel, tekortschieten, nergens goed genoeg voor zijn, van een soort Absolute Overbodigheid van mijn bestaan.. Daar vecht ik me dan over heen, door me te concentreren op de dingen die lichtpuntjes lijken en door het feit dat ik nu helemaal alleen aan het begin van de reparatiewerkzaamheden te zien als een kans, in plaats van als een bedreiging.. Soms voel ik dat dat kracht oplevert (it's all in the brain, stupid), soms voel ik me diep eenzaam.Mijn Geliefde kon vanacht niet slapen.. Ik werd wakker en ze moest verschrikkelijk huilen.. Ik heb haar vastgehouden en gezegd dat ik van haar hield en het voelde allemaal zo Enorm Ontoereikend. (Mea Culpa, Mea Culpa, Mea Maxima Culpa).. Ik wilde dat ik tegen haar kon zeggen "Het komt allemaal wel goed", maar dat heb ik allemaal al te vaak gezegd om nog geloofwaardig te zijn..En dus rest er maar een ding: door op deze weg - het steile, lange pad dat voor me ligt..Dat wilde ik nog even zeggen..(Nu de buurvrouw - zie gisteren - mij niet meer groet, loop ik als een soort zombie langs hun huis.. Ik durf niet meer te kijken en word op zo'n moment ZO MOE van mezelf!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 quote: Originally posted by: BentheHoe gaat dat eigenlijk, stiekem drinken? Iedereen ruikt toch onmiddellijk de alcohol op je adem? Niet als je alleen thuis bent. Meisje was thuis bij haar moeder, voor de telefoon was ik de vrolijke ongedwongenheid zelve......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Ja RJB dat was niet leuk gisteren, ik voelde me eigenlijk ook niet prettig dat ik me er door liet meeslepen. Maar trek het je niet aan, het was een echte meidenruzie, vrouwen kiften nou eenmaal graag.Ontoereikend zijn we allemaal hoor, maar voor veranderd gedrag bestaat er maar een overtuigend bewijs en dat is de tijd. Ik denk niet dat er restricties zijn voor het vertellen over relaties enzovoort, dat hoort er toch ook allemaal bij?Wat is er eigenlijk met die buurvrouw van jou dat ze ineens niet meer groet? Ik zou maar denken, haar probleem. Hier in het trappenhuis groet ik al jaren iedereen en al jaren zijn er een paar die nooit iets terugzeggen. Jammer voor hun dan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 quote: Originally posted by: RJBMijn Geliefde kon vanacht niet slapen.. Ik werd wakker en ze moest verschrikkelijk huilen.. Ik heb haar vastgehouden en gezegd dat ik van haar hield en het voelde allemaal zo Enorm Ontoereikend. (Mea Culpa, Mea Culpa, Mea Maxima Culpa).. Ik wilde dat ik tegen haar kon zeggen "Het komt allemaal wel goed", maar dat heb ik allemaal al te vaak gezegd om nog geloofwaardig te zijn.. Niets zeggen, alleen maar vasthouden, kan ook al heel veel zeggen, hoor RJB.En schijt aan de holie-er than thou buren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Goedesmorgns iedereenWat ben ik blij dat ik niet de enige ben die zó regelmatig vergeefs worstelt met Koning Alcohol! Als het nou nog eens een leuke vent zou zijn...In ieder geval ben ik gisteren begonnen met de begeleiding! Het ziet er inderdaad heel integer en professioneel uit! Ik heb er vertrouwen in!Het lijkt er inderdaad op dat op het forum het merendeel van de gebruikers vrouw zijn. Hoe zou dat komen, zijn ze eerlijker, of zouden ze minder te doen hebben? Hihi... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Oh bedoel je zo Haddock, nee ik associeerde "stiekem" met letterlijk achter iemands rug.Corinne ben jij in die tijd ook zo goed geworden in het geruisloos ontkurken van flessen (hihi). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Dankjullie wel, Benthe en Haddock!Fijn dat jullie er zijn!(ik weet dat de tijd mijn enige bondgenoot is, ik hoop alleen maar dat ik er op een verstandige manier mee omga.. Ik wil dat de dingen beter worden, en niet nog slechter dan ze nu zijn; ik wil dat ik dingen kan herstellen, maar dan op een - ook voor mezelf - geloofwaardige manier, enfin: het is een worsteling, indeed!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 quote: Originally posted by: TolieHet lijkt er inderdaad op dat op het forum het merendeel van de gebruikers vrouw zijn. Hoe zou dat komen, zijn ze eerlijker, of zouden ze minder te doen hebben? Hihi... Ik denk dat er meer mannen opgenomen zijn in klinieken.. (Waar ik was waren vrouwen ver en ver in de minderheid...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 RJB,Iedereen mag het hier over zijn relaties hebben. Per slot van rekening is er hier geen enkel forumlid dat zijn relaties niet beschadigd heeft door de drank. Relaties heb je niet alleen binnen een huwelijk, samenleven of LAT, maar ook met je ouders, kinderen, werk, kennissen, vrienden, kortom iedereen waarmee omgang hebt.Ze hebben invloed gehad op je drinkgedrag en omgekeerd is in ieder geval bij mij het geval.Door het neer te schrijven, krijg je ook meer inzicht in je eigen positie binnen een relatie.Ik spreek hier natuurlijk voor mijzelf.Ik heb mijn gezin beloofd mijn uiterste best te doen om niet weer terug te vallen, doch erbij gezegd dat ik in deze geen garantie kan geven. Ik heb ze uitleg gegeven en wat folder materiaal en het adres van een website met forum voor gezinsleden van alcoholici. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 quote: Originally posted by: TolieHet lijkt er inderdaad op dat op het forum het merendeel van de gebruikers vrouw zijn. Hoe zou dat komen, zijn ze eerlijker, of zouden ze minder te doen hebben? Hihi... Nee, Tolie, ze drinken veel meer!Ff serieus: ik denk dat "echte mannen" niet zo gauw op zo'n list verschijnen. Die doppen hun eigen boontjes. Als je mij 'n paar jaar geleden voorspeld had dat ik nu zo op deze list zou gaan schrijven had ik je waarschijnlijk uitgelachen.De onechte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Haha, daar had ik op kunnen wachten, een antwoord van jou, Haddock!En of mannen meer drinken dan vrouwen, daar zou ik wel eens cijfers over willen zien! Maar mannen drinken over het algemeen sterker dan vrouwen. Whiskey, jenenver, cognac..Helaas zijn er ook vrouwen voor wie dat óók opgaat...zucht... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Hoi An, ik zie je ingelogd staan en heb net je wie-is-wie gelezen.Welkom hier en ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb al veel gehad aan de tips, adviezen, verhalen van anderen. En ben de laatste weken niet van het forum weg te slaan, dus pas maar op dat je de ene verslaving niet voor de andere inruilt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 @Benthe,Ik geloof dat uiteindelijk iedereen zich liet meeslepen in het gekibbel van gisteravond.@Tolie,Koning Alcohol is geen vriend en geen knappe kerel (voor de heteromannen Koninigin Alcohol en een stoot van een meid).Het is de ergste vijand die er is, vergelijkbaar met wat altijd de 5de kolonne wordt genoemd of het paard van Troje.Om jezelf het beste te helpen Tolie, echt met de billen bloot gaan bij het beantwoorden van de vragen.Ik schreef mijn antwoorden altijd eerst in Word, omdat ik het niet voor mekaar kreeg om het in een dag zorgvuldig te formuleren. Vervolgens kopieerde en plakte ik alles in het antwoordvenster.@Benthe,Ik kocht de best ontkurkbare flessen en flessen met schroefdoppen (hoewel, schroefdoppen werken ook niet altijd mee). Meestal zorgde ik er voor om alvast een ontkurkte fles in voorraad te hebben. Kwestie van gewoon omwisselen dan. Lege flessen zette ik ook altijd in mijn afgedankte rugzak in mijn hoekje. Er zijn idd meer vrouwen op dit forum en de behandeling bereikt vrouwen die anders niet bereikt zouden worden door de reguliere verslavingszorg, omdat - er voor vrouwen een nog groter taboe rust op het mis(ge)bruiken van alcohol. Waar men bij het zien van een man in dronken toestand nog weleens vergoelijkend zegt dat ie een beetje boven zijn theewater is, zegt men van een dronken vrouw dat ze gevallen is en als dat dan nog eens een vrouw met kinderen betreft, is het ook nog eens een slechte moeder.- er de nodige vrouwen zijn die met kinderen thuis zitten.De schaamte is bij vrouwen ook groter dan bij mannen.En voor wat het forum betreft, zou het best kunnen zijn dat vrouwen meer gespreksonderwerpen hebben.Het valt me trouwens op dat de mannen het hier onderling niet of weinig over voetballen e.d. hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Oh, An is al weer weg en ik ga zometeen eens flink aan het werk, er moet brood op de plank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 @Tolie,Vrouwen drinken al snel meer dan goed voor hen is. Wij mogen niet eens zoveel als voor mannen nog gezond is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Ik ben al een paar dagen draaierig en die lucht van de verfproducten maakt het er niet beter op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Hoi Corinne,lang ben ik hier nog niet, maar ik vind het leuk om te zien hoe er tips worden gegeven waar je écht wat aan hebt! Zoals in dit geval: je antwoorden eerst in Word zetten, super handig! Het heeft maar zijdelings met alcohol de baas te maken, maar toch!En ik lees net je relaas over schroefdoppen: ik heb één keer alleen nog maar een nieuwe fles jenever in huis gehad, en wat ik ook probeerde: ik kreeg die ver@#$%^te schroefdop NIET los! O, wanhoop!Dus je ziet, ik zal alle vragen ook beslist eerlijk beantwoorden! En ik heb al gemerkt dat de begeleiding je echt in je waarde laat, en niet veroordeeldt!Ik denk ook dat het makkelijker is om je antwoorden schriftelijk te geven, i.p.v. iemand in de opgen te kijken! Daar komt dan tóch weer een stukje gêne bij!Vier glazen jenever zeg je makkelijker dan een halve liter... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Ja, nu toch nog even een antwoord: zo'n fles met schroefdop die er niet afwilde had ik ook eens. Tsjiezes wat was ik nijdig. Midden in de nacht, geen gelegenheid om nog ergens een andere fles te halen (en trouwens te bezopen om nog op de fiets te stappen) maar die fles moest en zou open. Ik heb toen met een schroevendraaier en een hamer, gaten in de dop getimmerd en daardoor de wijn gegoten. Als ik aan die tijd terugdenk, dat echte krankzinnige verSLAAFde, dan heb ik toch veel liever af en toe een gemene gremlin op mijn schouder die ik er van af kan meppen.Tolie succes met je behandeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Corinne heb je niet gewoon iets onder de leden? Vorige week al zo'n nare gremlin, nu weer draaierig. Of zijn het de spanningen van al het solliciteren etc.? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Tolie,Ik zette er dan het mes in en goot het zaakje met behulp van een trechter in een andere fles, maar eer ik op dat idee was gekomen, was ik de alcoholwanhoop nabij. Ik gebruikte ook wel eens onze notenknijper, wilde ook weleens lukken. En dan kurken niet doldraaiden samen met je kurkentrekker. Hops naar beneden drukken en met een koffiefilter in de trechter overhevelen naar een andere fles.En heel de tijd maar hopen dat er niet onverwacht iemand de kamer binnenkwam of er gebeld werd.Vandaar dat ik dus altijd zorgde voor een tweede open fles in de buurt.Blij dat ik van dat zenuwengedoe en de hele logistiek af ben.Wat een rust is het om niet te drinken.Ik heb altijd schriftelijk beter kunnen communiceren dan mondeling.Voordeel van de schriftelijke behandeling is ook dat je het antwoord van je hulpverlener na kunt lezen als je niet meer precies weet wat nu het advies was. Zelfs nu lees ik geregeld wat terug van wat ik geschreven heb en wat zij geschreven heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2007 Benthe,Als dat draaierige aanhoudt, denk dat ik ik naar de huisarts moet. Ik heb dit nog nooit zo gehad.Misschien ben ik inderdaad doorgestresst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden