haddock Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Joann, dat kan zo klinken, maar zo is het absoluut niet bedoeld. Het is bedoeld als relativering van dat kleine probleem, die hele k*tkeuken er zaterdag weer uitslopen om onder de vloer te komen vind ik veel erger. En nu alles in het afwasteiltje en door de plee spoelen ook. Maar deze kleine dingen des levens zijn niet mijn valkuilen. Da's meer 'n algemeen Weltschmerz.....In ieder geval bedankt voor de support Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 quote: Originally posted by: Kohtje Misschien ben ik wel een tezeer extremist .. Grijp dan de macht, gij extreme! Je bent zo machtig als je wilt zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Haddock,Wat een tegenslag allemaal.Schrijf dat van je momentbeschrijvingen aan je hulpverleenster, want juist die momentbeschrijvingen heb je nodig bij je opdrachten en om inzicht in je eigen trek-/drinkpatroon te krijgen.Laat je kop niet hangen omdat de afvoer kapot is en de stucadoor zijn afspraak heeft verzet.Dat is allemaal geen reden om je kop te laten hangen, zoals Joann al gezegd heeft.Probeer er om te lachen als is het als een boer met kiespijn.Pas op, anders zet je de deur open voor gremlins. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 15 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 avond kothtje , ik geloof door omstandigheden ook in niets , maar ik geloof in mijn eigen en soms in de mensen welke mij vooraf gegaan zijn raar dat ik deze middag nog schreef ik zeg nooit nooit omdat men niet weet hoe men op en situatie gaat reageren als het zover is :-((persoolijk mag ik stoer zijn en zeggen indien morgen mijn relatie gedaan is ik hiervoor niet zal drinken maar dat weet ik vandaag nog niet kothtje ik wens jou veel stekte toe en het geloof in je eigen slaapzacht iedereen moet morgen weer vroeg op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 quote: Originally posted by: CPASLaat je kop niet hangen omdat de afvoer kapot is en de stucadoor zijn afspraak heeft verzet. Lieve Corinne, dat doe ik echt niet, zie mijn antwoord aan Joann. Dit zijn gewoon de dingen des levens die gebeuren, heb er echt geen probleem mee. Maar lach me er ook niet verrot om. Maar nogmaals, geen probleem, geen gremlins. Die had ik vanavond, zo tegen de tijd dat ik net nog op de fiets naar de dorpssuper kon, lekker niet gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Koh, wat een machtig moeilijke strijd, en toen ik je een paar berichtjes terug las dacht ik, ojee, die heeft de rest van de fles ook opgedronken, maar gelukkig zijn het er nog steeds maar 2.... en al die liefjes en wat je ermee moet? misschien eerst maar vooral lief voor jezelf zijn? en tijd nemen en afwachten hoe het allemaal loopt, dan komt de juiste beslissing vanzelf.. wat een luxe zeg, je hebt keuze.Blacky, een collega met zijn hond komen in mijn huis. Hij woont in een 'poolse ghetto', waar de een na de andere flat dichtgetimmerd wordt en alle bewoners langzaamaan verhuizen, het blok gaat gesloopt worden. Hij vind het er verschrikkelijk en komt nu voor de 2e keer oppassen in zijn "vakantiehuisje" zoals hij mijn huis noemt. Dit keer behalve de kat dus ook met de hond, ben benieuwd hoe het hem af gaat hihi... Zijn en mijn hond kunnen het goed vinden gelukkig. maar toch spannend om de zorg los te laten.. haha, ja alweer loslaten!De zenuwen vallen nu weer erg mee.. ach, ik voel me vrij relaxed eigenlijk.. alles is nu redelijk te overzien...hihi.. wacht maar tot ik morgen wakker wordt.. In ieder geval gaat het me allemaal goed af zonder alcohol, heb nog wel getwijfeld of ik in Istanbul niet gewoon een glaasje wijn bij het eten mag ofzo... Ik verbied het mezelf niet maar neem me wel voor dat niet te doen! denk dat mijn ogen me dan ook wel dankbaar zullen zijn !!morgen ben ik hier nog wel te vinden hoor, denk ik.. dus neem ik nog even geen tijdelijk afscheid... zal morgen meer moeite kosten de zenuwen in goeie banen te leiden, ik heb iig wel een extra strip seresta ingepakt hihi, kan altijd weer mee terug maar als het paniek wordt heb ik iets om op terug te vallen..Nou, hond en kat hebben hun ding weer gedaan buiten en mogen zo lekker op mijn schone bed komen slapen, ik ga pitten en spreek jullie morgen weerdoeidoei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Haddock deze is speciaal voor jouw om je even weer te laten lachen tussen al die tegenslag met stucadoors en loodgieter problemen.Jock finds himself in dire trouble. His business has gone bust and he's in serious financial problems. He's so desperate that he decides to ask God for help. "God, please help me. Ah've lost ma wee store and if Ah dinna get some money, Ah'm going to lose my hoose too. Please let me win the lottery!" Lottery night! Someone else wins... Jock prays again. "God, please let me win the lottery! Ah've lost my wee store, ma hoose and Ah'm going to lose ma car as weel!" Lottery night again! Still no luck... Jock prays again."Ah've lost ma business, ma hoose and ma car. Ma bairnsare starving. Ah dinna often ask Ye for help and Ah havealways been a good servant to Ye. PLEASE just let me winthe lottery this one time so Ah can get back on ma feet!"Suddenly there is a blinding flash as the heavens open andthe voice of God Himself thunders:"Jock at least meet Me half way and buy a ticket!" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Safi: HAHAHAHAHAHA! Ouwe zuunigerd, die Jock toch! Waar haal je ze weg, of fluistert je man ze in????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Tja dat is mijn geheimpje,Haddock...zo kan ik af en toe Schotland even in je huiskamer brengen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Ik lig alweer te laat in bed, want ik heb heel lang gewacht met de hond uit te laten omdat er hier een enorme hoosbui was. Toch nog nat geworden, maar het had erger gekund.Tapas, een heel erg goede reis morgen, veel succes met de laserbehandeling en heel veel plezier in je vakantie. Ik ben heel benieuwd te horen hoe het allemaal gegaan is als je terug bent.Kohtje, enorm jammer dat je nu het gevecht opnieuw aan moet gaan. Ik heb nooit goed begrepen dat het jou zo relatief gemakkelijk af was gegaan, dus kennelijk heb je je echte vuurproef nu. Een bijna verbroken relatie, verwarrende gevoelens, dat valt ook niet mee. Ik weet er alles van. Maar neem van me aan dat je het allemaal beter en zuiverder verwerkt zonder drank. Ik kan het weten, want ik heb het allemaal alsnog mogen doen. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Lieve Koh,Ten opzichte van jou voel ik me een beetje als de lamme helpt de blinde...!Zolang ik hier schrijf heb jij mij met raad en daad bijgestaan, nooit veroordeelde je mijn terugvallen.Maar je hield me heel vaak een spiegel voor........waar ik niet graag in keek maar wel veel van heb geleerd!Ik lees nog steeds vaak de dingen door die je me voorhield, soms op het forum..vaak ook via pb.Ze helpen me nog steeds als ik een moeilijk moment doormaak.Mede daardoor heb ik vandaag mijn 7 weken volgemaakt, op mijn manier...!(ik ga niet opnieuw tellen vanwege 3 glazen......jammer voor de AA.)Enigzins teleurgesteld ben ik nu dus wel, om te zien hoe jij nu na 15 maanden weer moet strijden!Juist omdat je altijd volhield geen strijd meer te hoeven leveren, geen last te hebben van trekmomenten.En nu je persoonlijke situatie verwarrend, onduidelijk en misschien zelfs pijnlijk wordt....steekt dit alles weer de kop op.Het gaat niet om macht op zich Koh, niemand hoeft de hoogste of de laagste te zijn....!Maar als jij drinkt geef jij alcohol macht over jezelf, dan geef je alcohol meer macht dan jezelf en meer macht dan alle andere krachten die in dit universum werkzaam zijn.Heb jij tijdens je behandeling in de kliniek ooit toegegeven dat je echt machteloos bent tegenover drank?Heb jij voor jezelf ooit erkend dat je machteloos bent ten opzichte van alcohol?Of wilde je alleen maar stoppen met drinken om te redden wat er te redden viel?Daar zit, denk ik, het verschil!Ik loop hier ondertussen ookal wat maanden mee, nooit wilde ik toegeven dat ik machteloos was.Tot 26 juni.........toen was het genoeg!Ik kon niet anders dan erkennen dan dat ik machteloos was ten opzichte van alcohol.Maar dat deed ik voor mezelf, niet om mijn huwlijk te redden...en niet om een betere moeder te worden,of wat dan ook. Ik gaf toe machteloos te zijn...overigens in stilte, en heb daarna geluisterd naar wat er in me opkwam! Voor mij een openbaring waar geen bijbel tegenop kan, maar waar ik hier ook niet verder over uit zal wijden (te persoonlijk).Uiteindelijk komt het erop neer dat stoppen met drinken 1 is, verwerken wat je voorheen verdronk is 2 en doorgaan met een kwalitatief beter leven zal nr 3 worden.....maar dat werkt alleen als je het voor jezelf doet!Je hebt intensief therapie gevolgd, zoek die zelfhulpgroep weer op!Laat het niet liggen Koh, doe er wat mee!Die macht heb jij, jij alleen!!!!!!Joanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Heerlijk, Safi! Trouwens, ik vind die Schotten helemaal niet zuunig. Waar ik in de Highlands ook kwam, gewoon rondjes voor mekaar bestellen in de kroeg was gewoon, lekker los, lachen en geinen. Dat was in Engeland wel anders: of helemaal geen rondjes, of precies 'n strak rondje voor je eigen groepje, en dan ook nog precies bijhouden wie er aan de beurt is. Offshore werkte ik ook altijd graag met Schotten. Die werken tenminste, en denken niet dat ze "God's gift to the world" zijn, waar die Limeys nog wel 's last van hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Kohtje,Ik hou ook niet van machtsmisbruik. Machten mogen er gerust zijn en als macht op een correcte wijze wordt gebruikt is er niks aan de hand. Maar koning alcohol maakt misbruik van zijn macht. Hij heeft je vandaag twee glazen martini doen drinken terwijl dat niet wou en het zelfs niet lust. Gelukkig heb je het kunnen beperken tot die twee glazen en dat is sterk van je in de gegeven omstandigheden.Het wordt nu tijd voor je om in opstand te komen. Blijf hier niet in hangen, laat je kop niet hangen en ga niet bij de pakken neerzitten. Ga even iets doen om je af te leiden, een tekening of schets maken van hoe je zou willen dat je wereld erzag. Hou je geloof in jezelf. Jij bent tastbaar, je bent een man van vlees en bloed met kunstzinnige gaven. Raap je moed bij elkaar en creëer je leven. Dat kun je beter als geen ander.Meer weet ik niet te zeggen. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Blacky,Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Goed zo Haddock, blijf op koers en je zult je bestemming vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Vertel me wat Haddock...ik heb whiskey leren drinken in Schotland en heb nog nooit een zuinige Schot ontmoet.Ik vind het ook zo'n mooi gebruik dat je op Hogmany(oudejaarsavond) elk schots huis kunt binnenstappen met een stukje houtskool in je hand en je zult gevoed worden en meer drank aangeboden krijgen dan je lief is. Houtskool brengt geluk.Ik heb zelf slechte ervaringen met engelsen maar dat zal misschien ook de schotse invloed zijn van mijn man en zijn familie maar ik vond ze altijd erg arrogant en engelse mannen praten via je man met je,,,echt heel vreemd.Zo van.... moet je vrouw ook nog een drankje..?wat doet je vrouw voor werk?terwijl je er zelf naast staat.daar kon ik echt niet over.Zoals je zegt: "God's gift to the world" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Tapas,Slaap lekker en droom alvast dat Istamboel aan je voeten ligt.Ik heb morgen een drukke dag dus ik zeg nu nog een keer: een hele goede reis.Vergeet niet een aandenken voor jezelf te kopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Safi,Die overgezwommen Hollanders toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Corinne???????????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Joann,Wat gaat die tijd toch snel, al zeven weken, proficiat, ik zet mijn pet voor je af. :present::present::present:En wat ben je lief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Safi, vanaf m'n 18e ging ik altijd 'n paar keer per jaar in m'n eentje naar Engeland. Op de motor (Triumph of Norton, natuurlijk), liftend, in de auto, had ik geld en tijd was ik daar, anglofiel die ik me voelde. Na de eerste keer in Schotland beland te zijn ben ik nog vele malen in Engeland geweest: om vol gas noordwaarts te koersen, vanaf Hull of Newcastle!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Safi,Dat zeggen ze toch, dat Schotten overgezwommen Hollanders zijn.Beide bevolkingsgroepen staan als gierig te boek.Vraagtekens beantwoord? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Ik vond die Engelsen juist wel leuk Safi, dat hoffelijke. Misschien spraken ze je niet rechtstreeks aan omdat ze respect hadden voor de relatie tussen jou en je man. Voor je het weet kan een man maar een blauw oog hebben, nietwaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Hahaha ik ken dat gevoel maar al te goed Haddock.Ik heb zowel in Wales als Ierland gewoond en me daar altijd thuis gevoelt...maar Engeland is mijn pakkie an nietNorton...zo'n zwarte..was altijd gek op motor racen toen die nog mee deden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2007 Corinne...dat was een nieuwe voor mij :-))Benthe...zou kunnen ....maar ik heb het nu ook over vrienden van ons die dat doen en mijn man is echt niet gewelddadig maar en overtuigd pacifist...erg on schots ik weet het...komt die ook nog uit Drumchapel...en wijk te vergelijken met de Bijlmer...waar knokken normaal is.Misschien kan Haddock helpen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden