Spring naar bijdragen

dinsdag 21 augustus 2007


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoikes iedereen,

Kom jullie hier ook nog eens groeten. Zware dag gehad op het werk. pppfff wou dat het nog verlof was. Als mijn spieren en gewrichten doen pijn.
Ga ff kijken op de online krant hoe het zitmet onze belgische politiek, of we nu gaan splitsen of niet ;)
Kom later nog wel eens terug.

Al iemand iets van CHARLIE gehoord?

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dotske,

Charlie mag nog niet terugkomen van de Tactus.
Joann heeft contact met haar gehad. Hier nogmaals het bericht van Joann:
quote
Goedemorgen allemaal,

Op verzoek van Charlie laat ik jullie weten dat ze op dit moment
nog geen toestemming heeft van de moderator om terug te komen.
De mail is verstuurd, wachten is op reactie van de moderator!

Fijne dag allemaal!

-------------------------
Joann
unquote.

Ik ben ook wel benieuwd of Albert II de boel weet te lijmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelahoep

Ik las bij Wie is wie van Quera waar jij haar welkom heette dat je weer gedronken had.
Fijn dat je het bij 1 hebt kunnen houden. Niet te veel over tobben en morgen gewoon weer op nieuw beginnen.
Sommigen tellen gewoon door, hoor, omdat ze 1 biertje gewoon alcohol-de-baas-vinden dus het staat jouw vrij omdat ook te doen.
Ja het is moeilijk om nee te zeggen tegen mensen waar je normaal wel me dronk.
ik heb iedereen op de hoogte moeten brengen van mijn stop poging en bij mij geen alcohol in huis anders red ik het niet.
Corinne heeft een stukje geplaatst op tips & adviezen dat gaat over "wat te doen bij een terugval".
Misschien dat je daar iets aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, mooie opening van de dag. Fijn dat het zo goed met je gaat Belgisch Knuffeltje.

An, proficiat met je eerste week:present:

Sandra, op naar 2 weken, moet lukken.

Tolie, als je minder dinkt dan normaal en je hebt voor jezelf die grens genomen, dan ben je echt hartstikke ADB, dus kom lekker hier.

Anna, ik vind jouw stukje van een paar dagen geleden goed geschreven. Het is ontzettend moeilijk om het zo op papier te zetten, vooral omdat het voor jou een valkuil is om alles op te proppen. Knap hoor, je groeit nog steeds. Echt.

Miep, welkom terug in ons koude kikkerlandje, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad.

Safi, ik moet de cirkles nog doornemen.

Kohtje, het gaat toch wel goed met je? Normaal is het geen bericht, goed bericht, maar hier bij het forum is het volgens mij net andersom.

Joann, fijn dat je naar de moderator hebt geschreven.

Charlie, we wachten op je.

Tapas, is de kat al weer thuis?

Corinne, goed dat je naar de huisarts bent geweest. Laat de sollicitaties maaar even zitten, je gezondheid is belangrijker.

Rudy, paniek is echt heel naar. Dat een zo'n moment van je jeugd plots weer zo naar boven kan komen en je weer zo in paniek kan maken. Ik lees je stukjes altijd met veel plezier.

Franneke, ben je naar Rimpelrock??

Stien en Bammetje, hoe is het met jullie?

Ferry, de eerste laten we staan vandaag;)

Ik ben net met de beide dogs naar de dierenarts geweest, ze hebben allebeide oorontsteking en ze moesten de jaarlijkse spuit hebben. Ping, ping kassa. Geld maakt niet gelukkig, maar maakt het ongelukkig zijn wel een beetje makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marion,
Morgen gesprek met UWV. Zal toch maar aangeven dat de druk te hoog is en averechts werkt.
Die gremlin had zich natuurlijk gauw verstopt toen je naar de dierenarts ging. De lafaard.

@Dotske,
Maar dan, he, dan begint het gekrakeel om Brussel natuurlijk.
We zien wel wat mijn dierbaar Vlaanderen er van bakt.
En de Branbançonne heeft mij toch nooit aangesproken.

@Ferry,
Hoe gaat het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne

Niks in huis hebben gaat niet, kan niet mijn man verbieden te drinken omdat ik wil stoppen, wil er gewoon zelf vanaf kunnen blijven.
Vanmiddag goed gegaan op een verjaardag waar de meesten aan het bier en de martini zaten, had geen moeite jus d 'arange te nemen.
Ben je al gewend aan het rugzakje, heb ook bewust voor dat plaatje gekozen?
Alle mensen die zich aangemeld hebben welkom en veel succes.
Voor de rest iedereen sterkte met de gremlins.
Pas goed op jullie zelf.

Groetjes Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik post hier maar gewoon als jullie het niet erg vinden. Ik schreef net in mijn voorsteltopic wat ik nu het beste zou kunnen doen, nog een aantal dagen afbouwen of in één keer stoppen?
Op zich drink ik niet veel, sinds een tijdje niet meer voor 10 uur 's avonds en ik mag niet meer dan 2 glazen wijn. Maar ja die moet ik toch ook kunnen laten staan?
Nou ja i.i.g. bedankt voor het luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Calimero,

Ik wen al aan je rugzakje. Waarom heb jij het gekozen?
Ik had het gekozen omdat ik vrijwel nooit de deur uitga zonder rugzak, zelfs mijn handtas is een rugzakje. Later zei iemand op dit forum dat het wel bij me paste, omdat ik de nodige bagage bij heb door de alcohol.
Mijn drank was rode wijn en jenever voor de noodgevallen. Na mijn vorige behandeling en stop (met veel uitglijers) heb ik een gigaterugval gehad.
Mijn man dronk gewoonlijk een biertje rond etenstijd en een borreltje 's avonds voor het slapengaan.
Sinds ik gestopt ben met drinken, begon hij zo af en toe zijn borreltje over te slaan en nu is het weken geleden dat hij nog een borrel gedronken heeft. Die nieuwe fles heeft hij nog altijd niet opengemaakt. Zijn biertje slaat hij soms ook over.
In het begin toen ik stopte dit jaar, vroeg hij me of het mij niet stoorde. Ik heb hem toen gezegd dat hij rustig het zijne mocht nemen. Wel heb ik aangegeven niet met rode wijn voor mijn neus te zitten, maar nu ben ik wel zo ver dat hij dat ook wel zou mogen.

@Ferry,
Hier begon het te regenen toen mijn man ging hardlopen.
Het regent nu nog, maar niet echt hard.
Schitterende zomer hebben we.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera,

Moeilijk om je raad te geven. Volgens de richtlijnen gezond drinken voor vrouwen:
maximaal 10 glazen per week én tenminste twee dagen per week niet drinken.
Dus je zou kunnen proberen om er twee alcoholvrije dagen in te lassen en verder idd. niet meer dan twee glazen per dag.
Je zou voor jezelf kunnen zeggen: eerst drink ik een aantal weken helemaal niets en dan ...

Wat is wijsheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord Corinne, eigenlijk wil ik er helemaal vanaf, want als ik er geen problemen mee zou hebben, dan zou ik niet elke dag hoeven drinken toch? Het is ook zuiver de discipline die op dit moment zorgt, dat ik niet meer drink. Maar hou ik dat zo, begrijp je wat ik bedoel? Ik wil niet afglijden en ik denk, dat ik met moeite een dag niet zou drinken. Dat zegt wel genoeg voor mezelf.
Het moet mij ook weer gaan lukken, niet drinken. Nu nog kijken wanneer en hoe ik het ga doen. Maar zeker op korte termijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera,

Moeilijk om te zeggen, want ik wou dat ik het bij 2 glazen kon laten per avond.
Maar als het jou het gevoel geeft dat het teveel is, dan zou ik proberen om, om de ene dag te drinken. Ik ga voor helemaal stoppen, want bij mijn zijn de stoppen doorgeslagen als ik begin te drinken.
Zoals eerder al iemand zei, onze remblokjes zijn kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat het is Sneeuwwitje, ik denk dat mijn remblokjes ook niet echt heel zijn. Ik weet niet of je mijn voorstelbericht hebt gelezen, maar ik had eerder een drankprobleem en ben toen gestopt met drinken.
Na een aantal jaren met oud en nieuw een glaasje champagne genomen en sindsdien drink ik weer. Niet zoals toen, maar het kost me wel moeite om het onder controle te houden.
Ik moet er weer vanaf zien te komen, voor het weer een probleem zou kunnen gaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

@Dotske,


Maar dan, he, dan begint het gekrakeel om Brussel natuurlijk.


We zien wel wat mijn dierbaar Vlaanderen er van bakt.


En de Branbançonne heeft mij toch nooit aangesproken.





De brabançonne ??? Bwah, de jumpstyle versie vind ik best wel maf ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quera,
Hoeveel dronk je dan voorheen?

Van een spotversie van de Brabançonne weet ik nog een zinnetje : en zijnen ol zat volgeplakt met kol.
Wat is jumpstyle?
Eerlijk gezegd heb ik de tekst nooit gekend. Ik heb hem voor het eerst gelezen (in Nl en Fr) toen ik bij het Consulaat Generaal van België in Rotterdam werkte. Ik heb hem nog ergens liggen tussen mijn muziekspullen.

@Marion,
Aan mijn remblokjes mankeert ook van alles, anders had ik niet zo een grote terugval gehad dat ik opnieuw in behandeling moest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne
1 tot 2 flessen wijn per dag of ik dronk aardig wat jenever. Als smoes had ik dat ik dat dronk, omdat ik dan niet zo vaak naar het toilet hoefde. Maar het ging mij erom dat het veel sterker was dan wijn of bier.
Bovendien dronk ik ook wel stiekem, zodat familie dan dacht dat ik minder dronk, dan dat ik daadwerkelijk deed.
Dat is gelukkig al een hele tijd geleden, maar goed wel reden om me nu zorgen te maken over mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...