Spring naar bijdragen

dinsdag 21 augustus 2007


knuffie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal..

Tja, goeiemorgen..nee, nog te vroeg!! Goeienavond..nee, reeds te laat!!
Gewoon een hersenspinseltje van me voor ik ga slapen...

Wees wie je wil zijn
Met al je plussen en je minnen
Met je onrust en je pijn
En met je liefde diep van binnen

Met je zorgen,je vertrouwen
Met je vreugde en je leed
Met wat zich nog zal ontvouwen
En... met wat je het liefste maar vergeet...

Met je warmte,je bezieling
En met je spontaniteit
Met je pracht gevoel voor humor
Met je stijl, je waardigheid...

Wees wie je wilt zijn
Dan wint jouw licht aan kracht en gloed
Dan zal je stralen vanuit je kern
Omdat je dan... jezelf ontmoet...

Zo, sorry.. ik was gewoon in een dichtende melancholische bui... Zo kennen jullie mij nog niet hier op het forum maar wie weet....

Veel lieve groetjes en knuffels van knuffie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen allemaal en Knuffie,

Jij ligt vast nog op één oor Knuff, tenminste dat hoop ik wel voor je. Lief gedichtje. Heb je dat zelf geschreven?

Zo, in ieder geval is dit weer een nieuwe dag met vele kansen en mogelijkheden. Laten we proberen om die te benutten en niet zo labbezakkerig zijn en alles maar weer laten voor wat het is. Ik spreek meer voor mijzelf dan voor jullie eigenlijk hoor. Ik heb veel plannen vandaag en daar wil ik er toch een aantal van waar gaan maken. Het streven is er al nu de rest nog :)

Een fijne dag en we horen cq zien elkaar.

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Knuf en Lucienne, een late en een vroege vogel. Mooi gedichtje en Lucienne wat klink je opgewekt!
Ik heb vandaag ook een leuke dag, maar droomde zo ellendig dat ik ff moet bijkomen. Droomde dat ik niet van de drank af kon blijven, getver. Vandaag DAG 8: en ik DRINK NIET VANDAAG!!!!.
8 dagen niet drinken is het langste wat ik de laatste anderhalf jaar heb volgehouden. Toen waren het ook serieuze stoppogingen, echt ik zou ECHT stoppen. Dus ik vind 8 dagen volhouden wel een mijlpaal.
Eigenlijk zit ik hoofdzakelijk met de angst dat ik het niet volhou, idioot.
Allemaal sterkte vandaag, goede moed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Knuffie, wat een mooi gedicht.
An, vandaag is mijn 14 de dag ADB. We lopen een beetje gelijk. Na de eerste week valt het bij mij mee. Ik heb nog steeds geen last van grimlins. Het verschil met de vorige keren dat ik stopte met drinken is dat ik nu mijn gevoelens tegen mensen uit. Ik krop dingen niet meer op en kom steeds vaker voor me zelf op. Dat was mijn valkuil namelijk. Ik kropte dingen op en als het me teveel werd ging ik de drank halen en dat me vol zelfmedelijden lam drinken. Nu besef ik dat ik daarmee alleen mezelf heb. Vandaar dat ik de zaken nu anders op pakt. Kost me wel moeite hoor, maar desondanks kom ik voor mezelf op.

Ga zo naar het werk. Allemaal een heel prettige dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Mooi gedichtje Knuffie.

Je gaat het beslist redden vandaag An. Hou je gewoon aan je afspraak met jezelf, en kijk niet verder dan vandaag. Dan komt alles goed.

Succes met je voornemens Luciene. Ik heb nog niet zo lang geleden geleerd (en het kost nog moeite het ook zo te doen) mijn voornemens op een rijtje te zetten en te kijken wat het belangrijkst is, en wat vandaag het meest haalbaar is, en dat dan te doen. Dan heb je 's avonds een goed gevoel, ook al is niet alles gedaan.

Allemaal een fijne dag vandaag, en vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesmorgens deze morgen

kat helaas nog niet terug, net weer even buiten gekeken.. rotbeest!!!

knuffie, mooi gedicht!! voor mezelf vervang ik het "wees wie je wilt zijn" voor "wees wie je bent" omdat mijn valkuil altijd was dat ik iemand wilde zijn die ik niet was.

An, houd vol hoor, die gevoelens horen er gewoon bij dus laat ze maar komen, de eerste week had ik dat ook erg... okee, vandaag houd ik vol maar morgen mag ik drinken, klinkt raar maar op die manier elke dag weer kijken hielp mij. De onrust hoort er ook bij, de paniek en angstgolven, het gevoel jezelf niet te zijn.. en het gevoel dat je het niet gaat redden. Ik las ergens over dat je ook oxazepam hebt, ik ook, en in een zelfde gebruikerspatroon als jij, in nood, en savonds voor het slapen...nou ik heb die best extra gebruikt in de eerste dagen, beter savonds een pammetje nemen dan gaan drinken, zoals je al schrijft kun je het bij 1 a 2 oxazepam houden, maar waarschijnlijk niet bij 1 of 2 glazen drank. zowiezo is het effect een totaal andere en soms moet je je hoofd wat rust gunnen wil je niet helemaal doordraaien.
sterkte! en blijf vooral per dag kijken!!

Sandra, succes op je werk en succes met voor jezelf opkomen!

Anna ook, je gaat goed meid!! Je zal merken als je meer van jezelf laat zien dat mensen je uiteindelijk nog meer gaan waarderen. Hoewel, ik waardeer je allang hoor, ik vind je schrijfsels altijd erg prettig om te lezen en voor mij ben je een topper!

nou, ik duik weer in bed, heb deze week vrij, maar moest even buiten kijken (zonder bril jaja) of de kat zich al had laten zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie

Jouw gedicht sluit mooi aan bij mijn stukje uit het boek 'Geluk in jezelf van Deepak Chopra' over het sliertje DNA dat ik zondag aan RJB schreef.
Zo is het vast bedoeld in dichtvorm en als dat stukje je inspiratiebron was heb je het erg mooi verwoord...anders ook natuurlijk.

Ik heb vandaag training voor mijn tweede vrijwilligersbaan; Senioren voorlichter.
Moet oefenen op praktijkgerichte situaties...dat wordt vast lachen...daarna lunch maar die doe ik niet met mijn plaatje...helaas.
Ik laat de eerste staan vandaag en morgen is weer een nieuwe dag.
het lijkt stralend weer te worden en moet lekker een heel eind fietsen daar verheug ik me al op.
Lucienne bedankt voor je steun gisteren en een fijne dag.
Benthe waar was je ?:heart:
Charlie waar was je?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morge allemaal,

Mooi knuf.

Tapas hoop dat je kat snel terug komt, misschien is ie een paar daagjes op vakantie en is ie het vergeten te zeggen.
Katten blijven wel eens vaker een paar dagen weg en komen dan opeens weer terug.

Succes verder voor iedereen, hoop dat je dag gaat lopen zoals je wilt.

Gr. Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Safi, maar vandaag kan ik al niet meer tellen, kon niet slapen vanacht, heb voor de verkeerde oplossing gekozen.
Ben van plan er in ieder geval de rest van de dag af te blijven. Weet niet meer hoe moeilijk het stoppen met roken was, te lang geleden, misschien ben ik het vergeten, maar dit is volgens mij moeilijker.
Voel me depri dat het niet gelukt is en ben moe, dus moet mezelf een schop onder de kont geven vandaag en er wat van maken toch, ga ik ook doen ondanks gebrek aan zin.

Fijne dag allemaal.
Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verwerken met een alch en een traan.

Een paar dagen geleden zat ik smorgens in de horeca aan de koffie en de krant.
Na de eerste kop koffie krijg ik dikwijls een prikkel die me waarschuwt voor overlast van de inhoud in de dikke darm.
Die dag verschilde niet van anderen en de horecagelegenheid waar ik kom, biedt ruimschoots gelegenheid om aan die last wat te doen.
De toiletten zijn altijd even brandschoon, maar schoon is nog niet hygiënisch.
Maar om het feit dat het toilet ook naar lysol en chloor ruikt denk ik dat het er hygiënisch schoon is.
Voor de zekerheid leg ik altijd een paar w.c papiertjes over de lengte van de bril en dat is niet eenvoudig bij zo'n modern toilet want telkens als je de straal of het oog doorbreek loopt het toilet door...weg papiertjes.

Maar dat terzijde.
Vroeger , ik denk op mijn twaalfde jaar, heb ik tijdens een verjaardag opgesloten in een toilet gezeten.
Ik raakte in paniek ik schreeuwde en begon te hyperventileren.
Ik probeerde door het half naar binnen opengeslagen raam naar buiten te klimmen wat niet ging.
Ik stond doodsangsten uit en dacht werkelijk dat dit het einde was.
Ik zou mijn ouders nooit meer terug zien, ik ging dood, dacht ik toen.
Aan deze gijzeling is denk ik na drie minuten een eind gekomen terwijl ik zelf dacht dat ik daar zeker een uur opgesloten had gezeten.
Ik rende helemaal van streek hard weg naar huis.
Helemaal van streek thuis aangekomen was er niemand thuis.
Ik schaamde me voormijn gedrag.


Nu wil het geval dat na mijn behoefte te hebben gedaan ik de deur van het toilet niet meer open krijg.
En in een lichtflits was de situatie van vroeger weer ter plekke aanwezig.
Paniek, bijna hyperventileren angst en de gedachte dood gaan kwam weer naar boven borrelen.
Na veel gemorrel aan de deur, geroep en slaan op het wc ruitje heb ik dan toch de deur open gekregen en met kloppend hart en bezwete rug kroop ik weer terug achter mijn krant, om een beetje tot rust te komen.
Ik schaamde me niet voor mijn gedrag.

En zo zie je maar weer dat ook na zes jaar niet meer drinken vaak negatieve gebeurtenissen uit het verleden in het onderbewuste blijven sluimeren tot het moment je er in het heden tegen aan loopt om deze te kunnen verwerken.
En dat kunnen heel ingrijpende momenten zijn, die je duidelijk maken dat de nieuwe situatie waarin dit je overkomt een andere is dan die van vroeger.
Neem ze wel serieus en sta er een moment bij stil.
Vaak schuilt in die momenten het leed van vroeger.

Dit wilde ik nog even met jullie delen voor ik aan mijn dag ga beginnen.

Leef alleen vandaag, uit ervaring weet ik dat binnen 24 uur het mogelijk is de drank buiten de deur te houden.

Succes
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas: Mijn kat heeft heel soms ook dat vervelende verschijnsel om even een paar dagen weg te blijven. Waar ze dan is snap je niet. Maar misschien even ergens binnengelopen en dat de deur van bvb een schuurtje is dichtgegaan. Hij /zij komt vast wel terug. Ze is misschien ook even beledigd dat je zomaar zonder haar een tijdje bent weg geweest. Het lijken soms net mensen :) Maar in ieder geval toch een fijne dag toegewenst.

@Calimero: Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen. Gewoon weer opnieuw beginnen. Succes!!

@Rudy: Ik zie het zo voor me dat kleine mannetje helemaal in paniek, doet me denken aan een verhaal van paniek van mijzelf vroeger. Vertel ik nog wel eens.

@Safi: Graag gedaan en jij ook een fijne dag.


typfoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Joann, dat weten we dan maar weer en hoeven we niet steeds berichtjes te sturen van: kom nou terug.... Maar in ieder geval kan je wel lezen, Charlie, dat je welkom bent om weer terug te keren.

Doet me gelijk denken aan het liedje:
Junge, komm bald wieder, bald wieder nach Haus
Junge fahr nie wieder, nie wieder hinaus
Ich mach mir Sorgen, Sorgen um dich
Denk auch an Morgen, denk auch an mich
Junge, komm bald wieder, bald wieder nach Haus
Junge fahr nie wieder, nie wieder hinaus

En dan mag je Junge veranderen in Charlie... hihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, even de draad van gisteren en vandaag weer bijgelezen.
Voor een ieder die het 1 dag, 7 dagen, 44 dagen of nog langer droog gehouden heeft: gefeliciteerd.
En voor wie het niet lukte: vandaag weer een dag.
Tapas, ik hoop dat je katje snel weer opduikt.
Safi, normaal gesproken zit ik hier hele dagen achter de pc aan het werk dus dan kijk en lees ik veel mee, maar ik heb de laatste dagen erge last van gremlins en merk dat het werken aan de pc dat verergert. Dus heb ik besloten om het werk even zoveel mogelijk het werk te laten en naar buiten te gaan. Max floreert erbij!
Aan allen een fijne droge dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

Ik lees nog wel heel trouw alle dagen mee, maar hoewel ik het wel AdB hou, maar niet iedere dag geheel alcoholvrij hou, doe ik maar niet al te actief mee. Ik heb dan toch een klein beetje het gevoel dat ik er dan een beetje buitensta.
Ik zal in ieder geval mijn missers niet meer openlijk, en al zeker niet smeuïg te vertellen!

Een beetje trots ben ik dan maar zélf op mezelf!
En jullie verhalen steunen me toch, al doe ik niet actief mee!

Vraagje: heeft iemand een tip hoe je die vieze lucht van Thiamine kunt verdoezelen? Als ik het pilletje alleen maar pak word ik misslelijk van de geur, en als ik hem in mijn mond neem moet ik de neiging te onderdrukken om te gaan kokhalzen!
En daarna snel mijn handen wassen!
Ik hoop dat jullie een tip voor me hebben.

En voor iedereen die het momenteel zo moeilijk heeft: het gaat voorbij! Over twee, drie uur kan je het jezelf misschien al niet meer voorstellen! (sprak de lamme tot de blinde!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Wat een verhaal. Ik denk dat je maar een dagje lekker moet slapen of zo om weer bij te komen. En dan wat lekkers voor jezelf kopen (een mooie oogschaduw of zo?) je hebt een heel ander gezicht dat moet wennen.

Ik had blijkbaar de tic om mijn bril steeds recht te zetten (bleek achteraf) want dat probeerde ik dan en prik: bijna in mijn oog. Er zat niets meer!! Dat gevoel ben ik nog steeds niet echt kwijt, maar het fijne ervan is dat je steeds denkt: YES ik heb geen bril meer.

Geen bril, een Lego-kies en Geen Alcohol Meer ....... ik word nog eens een NIEUW MENS !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou beste Tolie dat ben ik echt niet met je eens dat je hier wegblijft, qua schrijven, omdat je op jouw manier ADB bent. Het heet ook alcohol de baas-forum en niet alcoholvrij-forum. Laat je door niemand gezeggen in deze want dat maak je lekker zelf nog wel uit hoe jij dat aanpakt. En natuurlijk hoef je niet in geuren en in kleuren te vertellen hoe je bvb een cocktail gemixt hebt van verschillden likeuren enz enz enz. Maar dat snap je zelf wel.

Blijf nou maar lekker, het forum is er zeker te weten ook voor jou!!!

Zo, dat wilde ik maar even gezegd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag iedereen ,
tapas al nieuws van de poes ??
knuffie bedankt voor dat mooie schrijven
rudi tja sommige zaken blijven ons achtervolgen of men wil of niet
calimero knieen afkuisen en terug mee doen
tollie ik lees jou maar weet niet altoijd wat te zeggen schrijven ;-((
ik terug van het werk en ik huppel momenteel ook niet al te vrolijk rond ik voel dat ik in een enorme gevarenzone vol gremlins aan het varen ben heb het deze week hier reeds geschreven mijn gremlin verteld mij dat ik geen alcoholist ben terwijl ik veel beter weet maar de drang is momenteel enorm hoog
hoop dat het vlug overgaat
zo mensen ik verjaag gremlins normaal met een siesta wat ik dus nu ga doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, beste mensen,

Hier ben ik dan.
Uitgeslapen tot 11.45 en toch niet uitgeslapen (werd 1 keer gestoord door reclametelefoon).
Uitgebreid geluncht.
Naar de huisarts geweest.
Bloeddruk uitstekend. Evenwichtsorgaan een tikkeltje van slag. Hoofd veel bruusk bewegen eerst in zittende toestand later ook staand, zodat het evenwichtsorgaan terug in een zijn ritme kan komen. Dan zou dat over een paar weken over moeten zijn. Bij het ontzien van het evenwichtsorgaan (dus stilhouden) duurt herstel veel langer.
De tranen en jankbuien gewoon laten komen. Is nog rouwverwerking van baan, gecombineerd met schuldgevoelens omtrent niet uitgevoerde zelfmoord vorig jaar, het stoppen met drinken en het steeds afgewezen worden voor banen. Voor verlegen, introverte mensen als ik niet bepaald bevorderlijk voor behoud van zelfvertrouwen en zelfbeeld. Morgen terugbellen voor de gegevens voor een therapie die in ieder geval mijn zelfvertrouwen en -beeld kan opkrikken. Die moet ze eerst even opzoeken.
Advies om de persoonlijke afspraken in mijn agenda niet te verschuiven voor sollicitatiebezigheden om stress te beperken en enige structuur door de week te behouden. Dat wordt dus NEE zeggen, ook al iets waar ik wel eens moeite mee heb. Zoveel op sollicitatiegesprek gaan zal me niet sneller aan een baan helpen, integendeel.
Dus dat zal ik dus voor een groot gedeelte meenemen naar mijn gesprek morgen bij het UWV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne

Ik denk dat je een hele goeie huisarts hebt en ik weet uit ervaring na 21 jaar intensief alcohol misbruik van meer dan 110 glazen in de week naar 11 jaar minderend alcohol misbruik van tussen de 35 en 50 glazen in de week dat ik echt niet sta te ouwehoeren of lui ben als ik zeg dat ik een burn-out heb.
Jaren lang ging ik ook in positieve tijden veel te hard van stapel...gelijk een baan van 40 uur als ik me schuldig voelde dat ik zo'n zuipschuit was en dan na 1.5 jaar zwaar overspannen weer bij de Sociale Dienst aankloppen. Nu van 2002 tot midden 2005 gewerkt in Schotland en jankend bij de Sociale Dienst hier aangeklopt of ik alsjeblieft wel een uitkering mocht hebben en of ik alsjeblieft niet hoefde te werken.
Nu is het zo dat ik het trof bij de Sociale Dienst en gelijk vrijstelling kreeg van sollicitatieplicht en zelfs als ik aan geef dat ik weer wat wil gaan doen roepen hun ga nu eerst maar een beetje vrijwilligers werk doen en langzamerhand de uurtjes wat opbouwen.
Je moet niet te hard willen...je moet niet te snel zeggen...hey met mij is alles OK.
Goed advies ook om die sollicitaties niet zo hoog op het agenda te zetten want als je er nog niet klaar voor bent...zoals als nu dan gaat misschien het toch weer mis met de alcohol.
Doe het gewoon lekker rustig aan deze winter...geld is niet alles...geestelijk fit voelen wel.

Benthe...ik had ook tussen de 4 weken en 6 weken opeens een paar hele vieze gremlins en nu gaat het wel weer...ik ben ook veel gaan doen overdag i.p.v. hier fulltime te schrijven.
Nou ja gisteravond zat ik tot 2.30 nog aan de computer en opeens schoot het me te binnen dat ik om9 uur de volgende ochtend een training had en dus al om 7 uur weer op moest.
ben nu geradbraakt maar toch te verslaafd aan dit forum om niet even te schrijven voor dat ik ebven plat ga.

Toen ik er over na ging denken dat ik stoppen wou met drinken heb ik eerst alcohol vrije uren in gelast dus voor 7 uur 's avonds mocht ik niets...dat een tijdje volgehouden en toen voor 9 uur 's avonds en toen langzamerhand eens een alcoholvrije dag ertussen en toen eens twee en dat langzaam opgebouwd naar af en toe 5 dagen niet drinken. Pas toen ik dit al een tijd kon volhouden ben ik het langzamerhand gaan uitbreiden naar meer dagen niet drinken dan wel drinken en nu dus al 45 dagen niets.

Tapas katje...je moet nu onmiddellijk thuis komen want Tapas heeft een heel lekker hapje voor je!!!

Ik las net een artikel op het internet >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>:

Het project AVP (Alcohol Voorlichting en Preventie) van het NIGZ bestaat uit landelijke massamediale campagnes, regionale activiteiten in samenwerking met 16 AVP-steunpunten, individuele voorlichting, informatievoorziening en onderzoek.

Woerden, 9 maart 1999
Zware drinkers ook nuchter niet meer achter het stuur
De blijvende schade aan de hersenen die alcohol kan veroorzaken betekent strikt genomen dat vele duizenden zware drinkers niet meer aan het verkeer zouden mogen deelnemen. Dat was een van de meest opmerkelijke conclusies van de onlangs gehouden studiedag over Alcohol en Hersenen. De studiedag werd jl. donderdag 4 maart georganiseerd door het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) in Utrecht voor preventiedes kundigen en hulpverleners. Op de studiedag werd ook gepleit voor gedwongen opname van Korsakoff patiënten en voor de toevoeging van vitamine B aan alcoholhoudende dranken om de kans op vroegtijdig geheugenverlies te verkleinen.

Zware drinkers ook nuchter niet achter het stuur Bij mensen die een aantal jaren meer dan 3 glazen alcohol per dag consumeren is reeds sprake van een begin van verschrompeling van de hersenen. Dit kan o.a. waarnemingsstoornissen tot gevolg hebben waardoor deelname aan het verkeer en het uitvoeren van bepaalde handelingen extra riskant kan zijn. Men reageert minder alert en flexibel, de coördinatie van bewegingen is verstoord en men neemt eerder verkeerde beslissingen. Voor de praktijk zou dit kunnen betekenen dat ook als zware drinkers en alcoholisten nuchter zijn, ze niet aan het verkeer zouden mogen deelnemen. Ook beroepen waarbij een grote oplettendheid is vereist zijn taboe. Neuropsychologische tests zouden moeten bepalen in hoeverre de stevige drinkers nog voldoende handelingsbekwaam zijn. Tot het 40ste levensjaar zijn de schadelijke gevolgen van alcoholgebruik voor de hersenen nog redelijk reversibel, mits er sprake is van langdurige volledige onthouding van alcohol. Boven de 40 is er veel minder kans op herstel.

Nou dan kunnen ze meer dan de helft van alle volwassen Nederlanders een ban op leggen...gelijk het file probleem opgelost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Knuffie,
Ik voel je heel erg aangesproken. Mooi, dank je.

@Luciene,
Ik ben lamzakkerig vandaag en voor de verandering geef ik me daar vandaag maar eens aan over i.p.v. ertegenin te gaan.

@An,
Twijfel of je het wel kunt, hoort er wel bij, maar 8 dagen is toch al een mooi resultaat. Daarvoor :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:. Denk vooral niet te ver vooruit. Een dag vooruit denken is al vergenoeg. Uur per uur of desnoods minuut per minuut. Dat is beter te overzien.
Die al te realistische drankdromen zijn vervelend, maar horen er bij en je moet beseffen dat dat dromen zijn en geen werkelijkheid.
Zelf had ik er vannacht een en daarin heb ik gedronken. Ik had gewoon de pest in toen ik daaruit ontwaakte.

@Sandra,
Wat ga je goed, ook in je aanpak. Dat al 2 weken: chapeau en :moon::sun::D.

@Anna,
:) Die raad zal ik opvolgen.

@Tapas,
Blijven hopen op die kat, ze weet de weg naar huis. Ze zal zo iets hebben, vrouwtje knijpt er zomaar een week van tussen, dan mag ik er ook even van tussen.

@Safi,
Nog ergens een zachte lunch gevonden?

@Calimero,
Probeer niets meer in huis te hebben.
Als je toch trek krijgt, laat die er zijn, maar ga iets anders doen en probeer aan iets anders te denken. Die trek gaat over. Gebruik anders de Houtjes kookwekkermethode (vind je bij Tips & Adviezen). En nooit ver vooruitdenken en -plannen.

@Rudy,
Wat jij in je kinderjaren met de WC meegemaakt hebt, heb ik met verloren lopen gehad nadat wij pas verhuisd waren. Wat een paniek, mijn moeder moest me de eerste weken daarna naar school brengen en weer op komen halen. Later ben ik nog heel wat keren verloren gelopen en gefiets. Ik sla allang niet meer in paniek, maar ik heb wel altijd een kaart of een plattegrond bij voor de zekerheid. Als ik die niet bij heb, krijg ik een onrustig gevoel van stel je voor dat. Ik vind het heerlijk om me te laten leiden door de straten en zo in een stad te dwalen, mits ik maar een kaart bij me heb.

@Joann,
Dank je, fijn dat jij buitenom het forum contact met haar kunt hebben.

@He Charlie,
Ik zie je terugkomst tegemoet!

@Luciene,
:)

@Benthe,
Laat Max die gremlins verscheuren.

@Tolie,
Dit forum is er ook voor jou. Zolang jij niet smeuïg vertelt hoe je een glas wijn of bier drinkt, doorstaan wij dat wel. Welke limiet stel jij je per dag en totaal per week en hoeveel alcoholvrije dagen. Als jij je aan die limiet(en) kunt houden, ben jij net zo adb als wij, misschien wel meer.
Wat mij betreft, doe je hier ten volle mee. Jij wilt verantwoord met alcohol omgaan, dus steun ik jou daarin. Ik kan niet verantwoord met alcohol omgaan, dus ik ben gestopt. Ik ga van jou niet eisen dat jij stopt, omdat dat voor mij de enige weg is. Ik ben geen CANner op alcoholgebied. Ikke niet dus de rest ook niet. Bah, dat is een instelling die ik niet kan verdragen.

@Houtje,
Je bent al een nieuw mens.

@Blacky,
Goed zo, die gremlins kunnen je niets maken als je in je bed ligt.
Drink als je opstaat een glas melk, daar hebben ze ook al zo een hekel aan.

@Miep,
Je hebt het onder controle gehouden en dat nog wel in een wijnland als Italië. Gefeliciteerd.
Nog twee weken genieten en bijkomen. Ben een tikkeltje jaloers, mag het?

Zo en nu even pauze, dan ga ik weer verder lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safi,

Geld is niet alles, als je er maar genoeg van hebt.;)
Mijn kinderen zijn in een dure leeftijd: collegegeld, schoolgeld, noem maar op.
Ik zoek in een baan meer dan geld: maatschappelijk nut, ontplooiing, voldoening enz...
Ik ben bepaald geen carrierefreak. Vind waardering belangrijker dan geld.
Heb net een mailtje van een van de uitzendbureaus voor een tijdelijke baan in R'd. Dat lijkt me wel wat, het is niet zo een front line baan, meer eentje op de achtergrond en voor 24uur in de week. Even afwachten.

Inderdaad met de resultaten die dat artikel naar bovenbrengt, zouden er nu al geen files meer mogen zijn en moet ruim de helft van de werkende bevolking de WAO in.

Het is hier wel er rustig vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...