Spring naar bijdragen

woensdag 22 augustus 2007


blacky

Aanbevolen berichten

@Marieke,
:)

@Benthe,
Dat is uitkijken naar de dag van morgen.
Weet je dat Max momenteel de populairste naam is voor honden?
Rust in banenland. De sollicitatie voor die tijdelijke baan gisteren ging niet door. Dat hoorde ik maandagmiddag. Het gaf me een gevoel van opluchting.
Nu toch maar weer schrijven.

@Houtje,
Ik zal wel opstandig geweest zijn, want ik wou per se niet in een ontwenningskliniek.
Nu ja, gelukkig was het maar een droom en dan nog wel die van een ander.
Jammer, dat je je er beroerd door voelt.

@Benthe,
Ook al zo'n droom.

@RJB,
Met de rug tegen de muur, al op de grond liggen, toch zijn we al zover gekomen, dat we overeindkrabbelen. Dat is toch positief.

@Fauve,
Dan ben je vast goed uitgewaaid van die wandeling.

@Hoelahoep,
Binnenkort vragen we jou de weg.

@Benthe,
Ik las die bolaster ook al verkeerd, dacht absoluut niet aan een plant of bloem.

@Houtje en alle andere moeders hier,
Elke moeder die haar best doet, is een goeie moeder.
Voor de vaders geldt natuurlijk hetzelfde, alleen moeder vervangen door vader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
houtje

@ Benthe


Leuk toch, wie is er sneller, de appel of het losse hoofd?



Houtje, nou schiet ik in de lach, ik ken die uitdrukking helemaal niet. Wel meteen een tekenfilmpje in mijn hoofd over appels en losse hoofden.

Corinne, ja wat onachtzaam van me. Ik zat vanmorgen even de draden van de laatste dagen door te lezen en haalde ze door elkaar. Duurt zeker nog een tijdje voordat die gekrompen hersencellen weer naar behoren functioneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Safi
Heel erg bedankt voor de uitleg over de AA. Ik krijg soms de indruk van sommige forumgenoten dat de AA heilig is en dat niets anders even goed is en dat heb jij nou mooi weerlegd. Complimenten voor dit mooie stuk en dat je dat wilt delen met ons. Echt oprecht mooi werk.

@ Fauve
Ben benieuwd hoe het afloopt. Als mijn auto het niet doet geraak ik in paniek.

@ Corinne
Ik heb mezelf gedetoxed eigenlijk, zonder enig probleem. Ik slik wel elke dag veel vitamines, al jaren. Belachelijk toch dat dat me zo weinig moeite kostte. Nou de rest nog. Ben de ui aan het pellen zoals ik tegen Blacky zei.

@ Vitamine B
Ik weet niet wie het er over had, volgens mij is het zo: je kunt ze ook kopen met een suikerlaagje maar dan ga je vit B "boeren" laten ook uiterst smerig. De duurdere soorten hebben een gelachtig-laagje. Dat moet de apotheek of drogist weten lijkt me. Ik neem die goedkope, merkloos, en bij het eten, met de eerste hap. En nooit op een nuchtere maag, dan ga ik ervan kokhalzen en overgeven. Gezelli !!!! (men neme een booooolaster, een chrysant, een goedkoope vit B, een weggelopen kat en een slechte droom, zie hier ons forum).

@ Tapas,
Ze komt écht wel terug. Ik denk dat ze boos is. Misschien heeft iemand haar in huis gehaald omdat ze het ook niet weet. Ik heb zo vier dagen een kitten gehad, die was weggelopen. Via-via de dierenartsen gebeld (dat kan hier op het dorp) is ze bij de baas terug. Nu hebben we een eigen kitten. Ik ga onwijs voor je duimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Benthe, het is ook nog wel een tamelijk vreemd woord: bolaster... maar de associatie met een nep-vogelkooitje met een strik eromheen lijkt me wel de juiste associatie. Dat zijn dingen waar ik echt depressief van kan worden: lelijke, nutteloze dingen zoals een nep-kooi-waar-een-nep-vogel-in-zit. Voor wie is dat soort gezelligheid eigenlijk bedoeld, vraag ik me dan af.. Voor nep-mensen, denk ik..

(Overigens zei mijn stiefdochtertje laatst tegen mij: je bent niet mijn echte vader, he. je bent mijn stiefvader, dat is zoiets als een nep-vader.. Dat woord proefde ik en toen dacht ik, ja dat klopt: ik ben een nep-vader en toen werd ik heel verdrietig..)

Houtje, zonnebloemen zijn ook heel erg. Vooral als ze het niet meer doen, maar omdat je al weet dat ze meteen verleppen zijn ze eigenlijk meteen al erg.

Ik probeer mantra's te ontwikkelen tegen schuldgevoel. Zoiets als "ik heb het niet expres gedaan", dat helpt wel een beetje. Soms, Corinne, vind ik het gewoon te moeilijk om in mijn huidige toestand iets positiefs te zien: zelfs het overeind krabbelen geeft mij dan geen voldoening.

Wat wel een beetje helpt is tegen mijzelf te zeggen dat ik niet moet denken "ik ben een klootzak", maar "ik ben een aardige man, met grote problemen en daar ga ik nu wat aan doen", niet denken "ik ben mislukt", maar denken "er is wel veel mislukt, maar ik kan zelf ook een heleboel veranderen". Niet denken "ik ben bang", maar denken "ik heb last van angsten en die ga ik onderzoeken". Met al dat soort gedachten is natuurlijk niets opgelost, maar het voelt een beetje hanteerbaarder, allemaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fauve,
Ik zie ze al vliegen.
Meer weer voor de toupetjes van de heren. HI HI HI

@Benthe,
Ben ik tenminste niet de enige die van alles en nog wat hutsepot maakt.
Brutus vind ik ook maar niks, zo opgeblazen, bovendien is meer iets voor een valse hond.

@Houtje,
De eerste detox met Librium was een hel. Was ik ook 14 dagen uit roulatie. Verslavingsarts had me daarover best mogen informeren. Hier bij de internetbehandeling heb ik het ook zelf gedaan, zonder Libriumtroep. Ging veel beter en ook nog effectiever.

@RJB,
Het klinkt positiever en werkt positief door zulke insteek. Goed zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Iedereen die het droog gehouden heeft gefeliciteerd.

Hoi Lisa en anderen die ik nog niet begroet had.

Overdenkingen van vanacht omdat ik weer eens niet kon slapen, ipv een borrel te pakken een lijstje gemaakt waarom ik wil stoppen met drinken, hier wat redenen:
-Omdat ik wil dat mijn kinderen mij zien als mamma en niet als zuipschuit
-Omdat ik dan ter aller tijden de auto kan pakken en kan gaan en staan waar ik wil en wat nodig is
-Omdat ik sterk genoeg wil zijn dingen te voelen en onder ogen te zien
-Omdat ik zonder alcohol al medicijnen nodig heb om mijn gezondheid onder controle te houden
-Omdat ik mijn hersenen helder wil houden en in een goede conditie
-Omdat ik zelf de baas wil zijn over mijn leven en niet een verslaving het over wil laten nemen

En weten jullie waarom ik dat ga redden ondanks mijn misser afgelopen week?
-Omdat ik mijn jeugd vol met allerlei soorten mishandeling overleeft heb
-Omdat ik de hel na mijn jeugd overleeft heb
-Omdat ik nu een leuk gezin heb, een lieve man en kinderen en goede vrienden
-Omdat ik inmiddels weet dat leven leuk kan zijn en je er zelf wat van kan maken
-Omdat het me ook gelukt is te stoppen met roken
-Omdat ik het wil

Weet niet of jullie er voor jezelf nog dingen uit kunnen halen als reden om niet te drinken, hoe dan ook dacht ik deel het even met jullie.

Maak er allemaal wat van vandaag.
Groetjes Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi zo.
Dat zijn ook precies mijn overdenkingen. En als mijn dochter eens heimwee heeft om 23 uur en ik moet haar halen spring ik GRAAG in de auto voor haar. Heerlijk, nooit een probleem.

Op een gegeven moment kun je ook met je kinderen erover gaan praten waarom alcohol slecht voor ze is, net als roken en kun je zeggen: daarom geef ik het goede voorbeeld, en dat voelt heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Calimero,

Heel handige lijst. Bijhouden voor als je een moeilijk moment hebt en gaat twijfelen.

In het begin van de internetbehandeling moest ik opgeven wat ik als voor- en nadelen zag van alcohol.
Kan je zeggen dat van al die voordelen die ik toen opsomde er geen enkel overgebleven is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi :present: wat knap dat je dat allemaal weet. Ik lees wel veel, maar kom toch nog met alle verhalen door de war. Ja dag 9 VANDAAG DRINK IK NIET, heel duidelijk voor mij. Een mijlpaal ook.
Vreselijk geslapen en gedroomd, katterig opgestaan. Toch gewoon aan de gang gegaan en nu vol ik me zo TROTS, zo GEWELDIG!!!
Jullie schreven over voor en nadelen, momenteel kan ik nauwelijks een voordeel verzinnen betreffende die hele ZOOI: IK MOET HET NIET!!! BLuchhhhhhh. ... maar het valt toch niet mee, ben nog steeds onrustig, maar ik heb geen dikke toet meer. Dat voelt ook al beter.
Zet 'm op allemaal!!! Wie is hier de baas??? JIJ JA!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Houtje,

weet je waar ik heel snel van in slaap kom? Ik heb mezelf getrakteerd op de Nintende Lite, een soort nieuwerwetse GameBoy. Je kan ook een geodkoop apparaatje ui de speelgoedwinkel kopen. En dan heb ik er een aantal Tetris-achtige spelltjes bij (staafjes die vallen en je in kleur en grootte moet rangschikken). Dan ,s avonds in bed, licht uit, en een half uurtje spelen! Nou, dan wil je wel slapen (of je draairt door, en gaat ook door, dat kan ook....), én, terwijl je aan 't spelen bent komen de gremlins echt niet aan de beurt!

Misschien werkt dit voor jou ook! Er zijnheel veel spelletjes, kaart, solitair, puzzel, sudoko.. Misschien heb je een buurjongetje of neefje die je iets meer in kan wijden, maar kijk in ieder geval goed op je het spelletje leuk vindt!
Ik heb op mijn Nintende een chipje gekocht, waar ca. dertig spelletjes op staan, een o, wee als mijn zoon op de nummer één positie staat! Dan ga ik écht door tot-ie eraf is...Misschien een beetje fanatiek, maar: Gremlins, goodbye, en Klaas Vaak: welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tolie,
Leuk voor je, maar ik moet er niet aan beginnen, dan ga ik de hele nacht door. Spelverslaving heet dat.
Heb je een pb gestuurd.

@Houtje,
Een zandmannetje nodig. :lips:
Als ik al eens een keer niet in slaap kom, dan zeg ik de tafels van 1 tot 20 op.
Is nog nuttig ook. Wel blij dat ik ze zelden nodig heb. Zo saai en slaapverwekkend. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marion,
Met mijn admin. zou ik ook eens moeten beginnen. We zijn al bijna september en ik moet toch klaar zijn voor die blauwe enveloppe in de bus valt.


Heb een afspraak gemaakt voor een intakegesprek. Ik wil een eind aan mijn onzekerheid en verlegenheid maken of de belemmeringen die ik daardoor ondervindt wegwerken. Zei zij na meer dan 40 jaar. Wordt helaas niet vergoed door mijn ziektekostenverzekeraar en kost nogal wat.
Nu ja, ik heb al zoveel uitgespaard door niet meer te drinken, dat ik mij wel een duur cadeau kan veroorloven, eentje waar ik wat aan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...