Spring naar bijdragen

woensdag 22 augustus 2007


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen ADB'ers ,
wakker gemaakt om 05:30 door poesjes de honger hebben , zal het weer een lange dag worden
tapas al nieuws van kaatje ??
momenteel ben ik enorm bezig met de internet therapie raar hoe het soms moeilijk is dit bijna een jaar na het stoppen met drinken in te vullen ;-((
maar gelijktijdig is het goed voor mij zo weet ik vanwaar ik kom en niet meer naar terug wil
corinne en safi bedankt voor jullie schrijven gisteren over wat te doen bij een terug val en ivm AA
soms houdt iets mij tegen hier echt te beschrijven hoe ik mij nu voel bijna een jaar nadien , en neen dit ligt niet aan jullie maar men zou denken dat men zich dan geestelijk vele beter voelt en ergens is dit ook wel zo maar er blijven moeilijke momenten en ik blijf enorm moe :-((
nu ja in mijn geval is het eigenlijk rouwen om mijn ma en om de fles die er niet meer is
soms zei mijn psygologe dat ik nu nuchter zijnde maar pas kan rouwen zeker wat mijn ma betreft
het verhaal van tapas wat istambul betret brengt mij terug naar oktober 2005 voor het eerst sinds jaren op vakantie naar belgie en volledig op mijn eentje , neen ik heb toen niets gedronken en was ook al een poosje nuchter , ik durfde niets te drinken want i was in een voor mij vreemd land men zou mij maar eens dronken van de straat oppikken eens terug in spanje is het inderdaad met mij fout gegaan ik was terug in mijn veilige thuis haven en daar konden ze me niet van straat oppikken waarom ik dit hier neerpen is omdat men alert moet blijven
zo dit was het
iedereen die iets te vieren heeft proficiaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,
Weer de 15de dag al geheel alcoholvrij. Het is vrij druk op het kantoor maar gelukkig zijn er momenteel geen spanningen. Nog 1,5 week en dan mag ik op vakantie.
Mijn lichamelijke klachten zijn met uitzondering vn vermoeidheid volledig verdwenen. Ik ga vandaag met de vertrouwenspersoon op het werk praten, misschien kan ze helpen om de situatie op te lossen op het werk.
Ik merk dat ik weinig trek heb in alcohol als ik geen spanning in mijn leven heb.Tijdens mijn internet behandeling werd geconstateerd dat dit mijn valkuil is en dat ik alternatieven moet zoeken om met spanningen om te gaan ipv te gaan drinken in de hoop dat de spanningen afnemen. Helaas weet ik uit ervaring dat Alco de spanningen verergert en dat ik uiteindelijk de dupe wordt dus dat heb ik nu afgezworen.
Het is nog heel vroeg, straks naar kwikfit om mijn remlichten te laten nakijken en daarna naar het werk.
Allemaal een heel prettige dag.
Corinne bedankt voor je feliciaties en mooie woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Het is bijna halftien en nog maar twee mensen op het forum geweest. Dat is weinig.. Net nog wat gelezen van gisteren en nu koffie zetten en dan weer figuurzagen aan de trekpop die mijn broer voor moet stellen. Gisteren mee begonnen (grapje voor zijn verjaardag) maar o jeetje wat voel je dan weer dat ik artrose in mijn handen heb. Kreeg ook spontaan een migraine aanval. Weer opnieuw verder proberen.

Prettige dag iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen aan allen op dit forum.
een droge nacht zullen jullie waarschijnlijk allemaal gehad hebben, nu is het gaan voor een droge dag.
ik heb alleszins goed geslapen met die temesta die ik gisteravond heb genomen, ik voel me nu wat meer ontspannen. seffens ga ik eens kijken naar de internetbehandeling of ze me daar eindelijk in opnemen.
Deze namiddag niet werken, dus heb ik een afspraak gemaakt met de kapper (daar krijg ik alleen koffie)
Vandaag is het dag 17 (behalve gisteren die uitglijder met dat kriekje) maar vandaag ga ik er toch weer voor...iedereen doet mee zeker...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend in het zuidoosten enkele (onweers)buien, vanmiddag ook elders.

In de zuidoostelijke helft van het land is het bewolkt en zelfs wat nevelig en kunnen er vanochtend enkele regen- en onweersbuien vallen. In de noordwestelijke helft van het land daarentegen komt de zon af tevoorschijn en is het vanochtend overwegend droog. In de middag neemt ook daar de bewolking en kans op (onweers)buien weer toe. Met de zon erbij kan de temperatuur lokaal oplopen tot 21-22 graden, maar daar waar het bewolkt blijft, blijft het kwik onder de 20 graden steken. Er staat een matig tot vrij krachtige, langs de noordkust krachtige en langs de westkust en op het IJsselmeer in eerste instantie zelfs harde noordoostenwind. In de loop van de middag neemt de wind geleidelijk wat af. Vanavond neemt de wind verder af en vannacht staat er nog slechts een zwakke noordoostelijke wind. In het noorden kan dan nog steeds een (onweers)bui vallen, elders klaart het op en kan later vanavond en in de nacht van woensdag op donderdag gemakkelijk mist ontstaat. Het koelt af tot een graad of 14. Donderdag overdag is het half tot zwaar bewolkt en vallen er nog een paar buien, mogelijk met onweer. Er waait een zwakke tot matige wind uit uiteenlopende richtingen. De maxima liggen rond 20 graden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!
Toen ik met de internet behandeling begon en mijn alcohol verleden moest opschrijven vond ik dat heel erg confronterend en werd daar ook geestelijk heel erg moe van.....wat een rot zooi om allemaal op te schrijven...en had ik echt zoveel lol?.....ja toen wel...maar als je het zo op moet schrijven lijkt het soms alsof ik mijn leven heb weg gegooid.....verzopen......er is alleen lichtpuntje aan het einde van de tunnel...ik ben nog betrekkelijk jong.....47.5....ja.. jonkies onder ons...ook met 47.5 voel je je nog betrekkelijk jong...ik heb geen Hepatitis, levercirrose, hart problemen, korsakov en zie er niet uit als een verlept oud vrouwtje....dus roze geur en maneschijn is nog steeds mogelijk.
Ik bedoel om te zeggen er is geen beter moment om er mee op te houden dan nu....nu ik nog buiten de gevarenzone ben.
Al wil ik wel in het ziekenhuis bekijken hoe erg mijn hersenen zijn aangetast door mijn alcohol en drugsverleden omdat ik maar een zeurderig gevoel in mijn achterhoofd blijf houden dat er iets mis is omdat ik soms zo moeilijk iets kan uitleggen of kan bevatten.
Blacky ik denk dat je psychologe gelijk heeft dat je nu pas je moeders overlijden kan verwerken en ik wil je hier veel sterkte mee wensen, ik weet dat je er geregeld hele moeilijke momenten mee hebt en toch durf je het droog te houden ...een heel wijs besluit.
En ja het stuk wat ik bij Ditjes en datjes heb gezet over de AA is heel wat minder angst aanjagend als de 12 stappen lezen...dus mensen neem er eens te tijd voor. iedereen die het niet alleen red zou ik aanraden naar de AA te gaan.

An...9 dagen...proficiat:present::moon::heart::musicnote::rose::):present::moon::D

Sandra...15 dagen al weer..je klinkt sterk...en ik hoopdat je het probleem hebt kunnen oplossen met je gesprek met je vertrouwenspersoon op je werk.
Dan is de grootste trigger weg en wordt het een stuk makkelijker
:present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Miep...fijn dat je vakantie zo'n succes was en welcome back!

En niet te vergeten Soothe ...7 dagen vandaag...hou vol Soothe..denk om je R.E.M slaap en hoe graag je dat weer eens mee wil maken een goeie nachtrust
voor jouw vandaag:heart::present::heart::heart::present::heart::present:

Lucienne
Fijne zaag dag vandaag...en ik hoop dat je migriane aanval weer snel verdwijnt.

k wens iedereen een mooie droge dag !
Ik laat de eerste staan vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan iedereen een goeie ADB dag gewenst.

Mensen met mijlpalen: gefeliciteerd.

Ben nu 19 weken zonder alcohol. Dat bevalt me uitstekend. Wel zou ik willen dat ik daar niet zoveel meer mee bezig hoefde te zijn, maar lichamelijke en psychische staartjes doen nog steeds hun opgeld. Kennelijk zal dit nog enige tijd doorebben, als ik lees dat mensen die al meer dan een jaar niet drinken, nog steeds met dit verleden geconfronteerd worden. Was het maar nooit zover gekomen, denk ik dan.

Vanochtend mijn afspraak met UWV nagekomen. Ze vindt dat ik goed bezig ben, hoopt nog steeds dat het me gaat lukken. Ze begrijpt ook wel dat je wel eens te veel gesprekken kunt hebben.

@Blacky,
De therapie maakt idd. e.e.a. wakker. :)

@Sandra,
Misschien op yoga o.i.d. gaan. Ik zie alweer uit naar het nieuwe seizoen.
Alcohol lost de oorzaak van spanningen niet op.
Leuk dat je samen opgaat met Hoelahoep.

@Luciene,
Rustig aan met trekpop broer. Migraine, spreek me er niet van. Sterkte.

@Hoelahoep,
Aanmelden tot je ertussen glipt.
Leuk dat jij samen opgaat met Sandra.

@Miep,
Jij gaat voortreffelijk.

@Twan,
Hier in Dordt is het harstikke donker, maar nog wel droog.

@Safi,
:)

aangepast: niet 10, maar 19 wkn A-vrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Ik ben Lisa en wil me graag bij jullie aansluiten, maar ik denk dat ik iets verkeerd doe....wil me graag voorstellen, maar kom er even niet uit wat ik dan aan moet klikken. Kunnen jullie het mij zeggen?.....sorry dat ik zo midden in jullie discussie val. Groetjes,

Lisa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent hier op zich prima, Lisa! Van harte welkom.. Als je mee wilt praten of iets nieuws wilt inbrengen, dan kan dat hier. Als je je echt wilt voorstellen, dan kan dat het beste door een nieuw topic te starten onder "Wie is Wie", maar hier is - volgens mij - ook prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen en welkom Lisa,

Je doet het goed.

Je moet wel even aan de moderator melden dat je niet wilt dat je profiel zichtbaar is, d.w.z. iedereen kan je echte naam en woonplaats lezen en ik veronderstel dat je dat niet wilt.
Je kunt de moderator verzoeken om je profiel onzichtbaar te maken. Dat doe je door onderaan eender welk bericht op de knop Vertel dit aan een moderator te klikken en je verzoek te tikken en vervolgens middels de knop Op discussie antwoorden te verzenden.

Als je je wilt voorstellen, dan kan dit op Wie is Wie. Die vindt je op FORUMS > ALCOHOLDEBAAS. Als je op deze Alcoholdebaas klikt, krijg je een overzicht van alle forumonderwerpen. Klik op Wie is Wie en maak een nieuwe discussie aan door boven in het midden op Nieuwe discussie te klikken. Geef de discussie een naam en een subtitel en schrijf je verhaal.

Voor wat de dagelijkse gesprekken betreft, zit je hier op het juiste adres.
Lucht je hart, stel je vragen, lees mee, doe mee.
Je bent hier onder gelijkgestemden met hetzelfde doel: alcohol de baas worden, zijn en blijven.
Voor de een is dat leren matig drinken, voor anderen (de meesten) niet meer drinken.

Zet 'm op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Heb net alles bijgelezen. Ik voelde me gisteren zo beroerd dat ik niet eens kon schrijven.. Ik ben blij voor het advies dat de huisarts je gaf, Corinne. Hopelijk denken ze er bij het UWV ook zo over.. Ik weet zeker dat je met meer rust je beter zult voelen en - en daar gaat het uiteindelijk toch om - dat je sneller een baan vindt waar je je prettig in voelt..

Ik hoop dat je kat vandaag terug komt Tapa's.. Sommige katten zijn gewoon wel eens even weg (misschien ook uit een soort "belediging"omdat jij in Instanbul zat..) en meestal komt het gewoon goed. Knap dat je die avond bij je ouders zo sterk geweest bent...

Ikzelf heb helemaal geen last van Gremlins, Ik had gisteren vooral last van mezelf.. Alsof ik het leven uit mijn tenen moet tillen.. Alsof ik helemaal roerloos ben van apathie.. Alleen nog maar een lichaam dat zich traag voortbeweegt. No use to anyone.. Er kwam gsteren een mevrouw langs die ons adviseert over hoe ons huis eruit moet zien als we het willen verkopen.. "Dan kunt U hier het beste twee pompoenen en een bolaster neer zetten", en zo babbelde ze maar door. Ik had het gevoel dat ze van een andere planeet kwam. Mijn huis, ons huis verkopen -- ik proef dan dat soort woorden en ik weet dat het - ook - voelt als zo'n enorme nederlaag. (Maar dat alles landt dan al in een bodem van verdriet en zinkt..).

Vandaag voel ik me - Godzijdank - weer wat beter. Ik weet ook niet hoe dat komt. Het zij de stemmingswisselingen, waar we het hier al eerder over hadden, denk ik.

Gisteren kreeg ik ook nog een uitvoerig antwoord van mijn ex. Ik had haar zondag uitgebreid gemaild over hoe het met me is, op dit moment (dit in het kader van het herstellen van vertrouwen, ook met mijn twee kinderen). Ze schreef heel mooi. Ze vertelde me dat haar grootste angst was, de angst voor mijn schaamte. Je bent een alcoholist, dus dan is het logisch dat je af en toe terug kunt vallen, maar als je je daar minder voor had geschaamd, dan had je mij gewoon gebeld voordat je terugviel.. En ze heeft gelijk. Zowel in de Pesso therapie als in mijn gewone therapie, wordt het één van de hoofdpunten. Minder schaamte, minder schuldgevoel (in feite het meest egocentrische gevoel wat er bestaat: het gaat niet om het verdriet van de ander, maar om het eigen leed) en meer openheid: over alles wat ik ben: licht en donker, lief en boos, sterk en bang..

Voor ik het vergeet: iedereen die zo dapper doorvecht en een mijlpaal bereikt: heel erg gefeliciteerd!

Ik wens iedereen een fijne, droge ADB-dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeimorgen, nog steeds geen kat en ik weet nu wel zeker dat ze ergens opgesloten moet zitten. Vandaag dus maar flyertjes maken en bij de buurt in de bus stoppen. Het is een maf beest maar zeer gehecht aan mij en helemaal aan de hond en nog meer aan haar eten!! Als ze buiten is zit ze normaal ergens voor het huis om meteen te komen als ik met of zonder hond naar buiten kom om mee te lopen of om naar binnen te glippen om lekker te eten... Ze is niet bang voor mensen of honden dus als ze de weg kwijt is laat ze zich ook wel horen... dus moet ze wel ergens opgesloten zitten.. maar waar???

tja, mijn geduld wordt dus op de proef gesteld want ik kan niks doen en daar houd ik niet van.

Verder heb ik deze en volgende week vakantie en moet mijn draai nog steeds vinden na Istanbul. Ik ga vandaag maar eens boven schilderen denk ik... in ieder geval iets doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@RJB,
Die schaamte, ik wou bij het UWV het nawerken van mijn alco-verleden even ten berde brengen, maar dat heb ik niet gedaan, omdat er een consulente in opleiding naast zat. Dat ging me te ver. Wel verder over de spanningen gesproken en ze was het wel met mijn huisarts en mij eens om rust in de agenda te scheppen, want ja, ik doe voldoende mijn best en teveel is teveel.

@Tapas,
Nu maar hopen dat iemand haar heeft opgemerkt. Katten kunnen zich behoorlijk laten opsluiten, stomme beesten, wat dat betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,
RJB ik moest toch even lachen om die twee pompoenen en een bolaster (geen flauw idee wat een bolaster is), maar ik zie het zo voor me, zo'n professioneel babbelende dame terwijl jij worstelt met je diepste levensvragen.
Ik heb een dergelijke apathie die zich omzet in werkeijk lichamelijke bewegingloosheid ook gehad maar heb mezelf toen gedwongen om naar buiten te gaan. Met het lood in mijn schoenen. Elke dag een beetje meer, en verdraaid, het werkte. De apathie blijkt te wijken voor beweging. Maar ja, misschien werkt dat niet voor iederen.

Corinne, morgen komt Max definitief bij me wonen en ik zal hem zeker mijn gremlin laten verscheuren als ware het een oude slof. Hij is immers mijn gremlin-geleidehond.
Kan me best voorstellen dat je een ambivalent gevoel hebt over dat rustig aan doen. Je rust is noodzakelijk maar het geld is ook noodzakelijk. Moeilijk hoor. Hoop dat die tijdelijke baan lukt.

Safi, speciaal voor jou een :present:

Tapas ik vind het zo naar voor je dat Kaatje nog niet terug is, die onzekerheid is fnuikend.
Ik blijf voor je duimen.

Tolie wat je vraag over de vieze thiamine betreft: ik heb meteen mijn potje opengedraaid en er eens flink aan gesnoven, maar vond het eigenlijk niet onaangenaam ruiken, haha. Maar ik kreeg een tip van een buurmeisje dat elke dag vieze medicijnen moet slikken: ze doet eerst een likje pepermuntolie op haar tong (kun je kopen bij de drogist) en heeft dan nergens last van.

Voor de forumleden die zich de afgelopen dagen bij ons gevoegd hebben een hartelijk welkom en veel succes gewenst.

En voor alle anderen een droge dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik heb zó maf geslapen en het ging over jullie dus ik moet het even kwijt.

Ik kon gisteravond weer eens niet slapen en ging voor de motivatie - dat doe ik soms gewoon - ff lezen in Help, ik verzuip. Een wat rommelig boek, maar wat erin moet staan staat erin, hoe erg het is aan de alco verslaafd te zijn. Toen viel ik om half 2 in slaap, en heb gedroomd dat ik in een ontwenningskliniek zat met jullie, ik bedoel wij allemaal samen. Maar wij waren onze icoontjes, dus ik moest verplicht sporten -- ik zit op medisch fitness in real life daar komt het van natuurlijk -- samen met een rugzak, een appel, een stethoscoop, etcetera. In je droom is dat allemaal normaal. En ik voel me rot, rot rooooooot dat ik in een kliniek zat terwijl ik zo mijn best doe en had gedaan.

Misschien snappen jullie er geen hout(je) van maar ik ben meestal de hele nacht aan het malen en word dan doodmoe en niet-uitgerust wakker, een crime.

Nou ja ik vond het eigenlijk wel grappig. Hoe een mens dingen meeneemt 's nachts. Ik ben een beroerde slaper en overdag word ik nu echt onvoldoende moe, mijn lijf is dan moe, ik slaap een uurtje, en ga dan liggen malen, uiteindelijk val ik om 4 of 5 uur weer in slaap om niet meer wakker te krijgen te zijn.

Gelukkig is over anderhalve week de vakantie voorbij en kunnen we weer naar het gewone leven terug.\

@ Twan
Het is hier ook donker maar wel nog droog maar ja je durft het pand amper te verlaten

@ Tapas
Heb je al gebeld, wij hebben hier een post van de Amivedi dat is iets van veroren dieren? Is ze gechipt?

@ RJB
Oeps, dat zeg je wel keihard maar glashelder. Ik heb last van zware depressies zoals je misschien inmiddels weet maar zoals jij het spiegelt is dat egocentrisch om in mijn eigen ellende te blijven hangen. Tjonge, ik heb toch al jaren therapie maar dat is echt een nieuw inzicht. Iedereen zegt juist tegen me dat ik aardiger voor mezelf moet zijn, minder hard maar dit is echt nieuw. Ik ga er eens over denkeren.......

@ Blacky
Dat van dat verdriet heb ik ook. Ik heb nog zoveel te rouwen om zoveel dingen in mijn leven (of is dat nou ook egocentrisch) die ik verdron(g/k)en heb dat dat nu nog allemaal aan het malen is. Ik vind ook dat je het eerste jaar dat je niet drinkt voornamelijk met het niet-drinken bezig bent en het tweede jaar komen pas de diepere lagen bloot. Alsof je een ui aan het pellen bent. De overeenkomst met dat je dan moet huilen klopt ook wel.

@ Anna
Ben je van je vrije dag aan het genieten?

Iedereen een goeie dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig die droom van jou Houtje.
Ik droomde laatst ook over dit forum, we gingen met z'n allen op overlevingstocht in de Ardennen. Alleen waren we niet onze symbooltjes maar gewone mensen en het verbaasde me dat iedereen er zo anders uitzag dan ik me had voorgesteld. De tocht was zwaar maar eigenlijk wel leuk en na afloop was er een etentje in een ouderwetse herberg. De waard, die niets van ons gezamelijke doel wist, zette op elke tafel als kadootje een fles whisky neer. Ik herinner me vooral hoe we elkaar nogal schaapachtig aan zaten te kijken en die waard afwachtend van: nou? Maken jullie die fles niet open?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Benthe, ik weet eerlijk gezegd ook niet wat een bolaster precies is, maar het klinkt zo eng dat als ik ergens een huis zou willen kopen en er stonden er één (naast een paar pompoenen ook nog), ik meteen van de koop zou afzien.. Bolasters, anjers, chrysanten, gezelli, gezelli!

Houtje, ho even, voor je al te veel gaat 'denkeren': ik heb niets gezegd over derpressie en ik vind het over het algemeen heel verstandig om aardig te zijn voor jezelf. Dus wees dat alsjeblieft! Ik had het alleen over schuldgevoel. Dat is één van de gevoelens waar ik het meest last van heb. Me voortdurend schuldig voelen over alles. En dat gevoel is nutteloos (wie heeft er wat aan, per slot van rekening?) en slap. Degenen die - terecht - boos op je is, heeft er ook niets aan. Die wil je eens lekker op je gezicht timmeren, maar je ligt al op de grond (dit alles overdrachtelijk bedoeld, vanzelfsprekend). Je wijkt, geeft mee (zoals schuimplastic) en beschermt jezelf niet met iets positiefs, maar met iets negatiefs.

(Nu ja, je ziet: ik weet er wel wat van, maar dat helpt verder ook helemaal niets, want ik heb er onverminderd last van..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allemaal,

Welkom Lisa,

Vanmorgen een beetje somber opgestaan, komt waarschijnlijk door het weer.
Lekker een uur met de hond naar buiten geweest, knap ik wel van op.

Als het goed is kan ik vandaag mijn auto ophalen bij de garage, na de reperatie van vorige week, afgelopen maandag weer teruggebracht. Ze snapten er niets van, ik nog minder.
M'n sokken zakken er vanaf. Helaas is er vandaag niemand die mij er naar toe kan brengen, dus hoop ik dat hun met een oplossing komen.
Een beetje service mag wel, denk ik zo. Ik zie wel.
Ik ben klaar met klagen en ga wat ondernemen.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

merci hé safi voor je rondleiding op dit forum, het is juist een doolhof waar ik nu een beetje thuis in geraak.
met een cola zero in de hand probeer ik me hier wat in te werken.
mij voorstellen had ik ..denk ik ..wel al gedaan niet.
nu zit ik wel op die dagdraad hé..kbegin het te leren, kga het nu eens op de dagdraad zetten en dan zie ik onmiddelijk of ik goe bezig ben.
groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi
Benthe, die is ook grappig. Eigenlijk is dit hier toch ook een soort overlevingstocht vind je niet? Hoeveel frisdrank kunnen we krijgen voor die whisky? En toch dapper van ons dat we het lieten staan vind je niet.

@ RJB
Asters, chrysanten, ril, ril, ril, ik heb eens een vriendje gehad die kwam altijd met (in zijn ogen de mooiste) chrysanten. Nou ben ik ook nog getrouwd geweest (tjees.......heb je dat al gehoord van die Houtje???? Ook nog getrouwd geweest.....) maar sterker nog daar heb ik vannacht nog over gedroomd. Affijn, de bloemist had per ongeluk een paar mini-crisis-anten in mijn bruidsboeket geplant, die kon die er mooi uitpeuteren. Aan mijn lijf geen crisis-anten. Vriendje gelijk uitgelegd, geen chrysanten graag. O ja en ook geen zonnebloemen. Ik weet het, goedkoop in aug/sept, maar na 2 dagen al een depressief gezicht. Dan maar plastic hortensia's da''s nog minder erg.

En ik dénk alleen over het inzicht. Maar dan lees ik over dat schuldgevoel, ik voel me schuldig naar de hele wereld, maar vooral naar mijn kids, nee, jongens, geen PB's svp dat ik een goede moeder ben, want dat ben ik gewoon niet. Maar ik doe naar vermogen mijn best.

@ Fauve
Ik voel me gelijk schuldig (grapje) dat ik je niet ff kan brengen.

En zo ploeteren wij samen voort. Het leven is een raar ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...