Spring naar bijdragen

Donderdag 23 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

Quera ik heb gisteren bij alle buren flyers in de bus gedaan en ga vandaag nog wat winkels langs waar ze kunnen hangen... ze moet gewoon terug of ik moet gewoon zeker weten of ze er niet meer is, dan heb ik er ook vrede mee.. ze is nu al 4 dagen weg en dat is niks voor haar!!

Het lijkt wel algehele malaisedagen de afgelopen tijd, zit zelf niet lekker in mijn velletje en zo te lezen ben ik niet de enige.. is het weer een of andere maanstand ofzo?? Hier roepen 2 biertjes vanuit de ijskast me toe... en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen beslissing heb kunnen nemen of ik ze weggooi of leegdrink... en wat ik ook doe dat dat mijn beslissing is... want ik ben er gewoon nog niet uit of ik noooit meer mag drinken van mezelf...

moeilijk!!! maar ze zijn nog dicht hoor en staan al 4 dagen in de ijskast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hè nee Tapas, niet leegdrinken joh, daar help je Kaat en jezelf ook niet mee. Breng ze meteen naar de buren als je het zonde vindt om ze weg te gooien. Niet in de koelkast laten staan, want daar zitten die flesjes je ook maar aan te staren. En NU meteen actie ondernemen, leeggooien, weggeven, wat dan ook, maar niet opdrinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

namiddag iedereen ,
aan iedereen wie een dag te vieren heeft hiep hiep :musicnote:
zo ik ben terug van mijn werk wie het moeilijk heeft ik werk sinds ik terug in belgie woon bij een dame die alzheimer heeft haar man heeft jaren gedronken en twee keren per week mag ik de verhalen aanhoren van dat die man al zijn centen verzoop op cafe er nooit was voor haar of de kinderen en weten jullie wat het is alsof er mij een spiegel voor gehouden wordt:-((
en dan denk ik ppff wat heb ik soms andere aan gedaan
ik was iemand die een rode wijn drinkster was 1 1/2 litere per dag soms met een fles vodka per dag en alle nodige stomme stoten welke ik dan uithaalde en neen daar wil ik niet meer naar terug
sinds 2001 verscheiddene keren proberen te stoppen op gezaag van mijn partner maar het lukte niet
augustus 2005 weer gestopt dank zij een site maar soms door iemand anders toch weer aan de drank ja ja escuses ;-((
maar als ik terug kijk naar aug 2005 aug 2006 dan is dat een jaar waar ik in totaal een 40 tal dagen gedronken heb inplaats van dagdagelijks en voor mij zijn die dagen ondanks mijn weer drinken een dag eind aug 2006 niet verloren wat die laatse keer mij wel getoont heeft is dat ik niet kan drinken
en dus heb ik 100 % moeten toegeven een alcohol probleem te hebben .
zo dit wou ik even schrijven
tapas ik zit de ganse dag met jou kaatje in mijn hoofd hopelijk al nieuws??
corinne ik denk dat jij een engeltje gehad hebt gisteren
aan de een beetje gesneuvelde sterkte
ik zit met volgend lied in mijn hoofd " ach vader lief ???
de rest weet ik niet maar weet wel dat er iets van drink niet meer in komt
zo en nu een beetje kuisen
ps waar is frannie ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miep het is belangrijk dat wij die "stomme" gewoontes doorbreken door er niet aan toe te geven.
En anders met die momenten leren omgaan door iets praktisch te gaan doen maar soms is dat niet voldoende en komen onze emoties om de hoek kijken.
Voor mij waren dat de meest angstige momenten waarom ik uiteindelijk niet durfde stoppen met drinken.
Inmiddels heb ik deze emoties geaccepteerd als een deel van mijn leven en ik ben er een compleet mens door geworden.
De angst achter de emotie niet durven toestaan was de negatieve boodschap van vroeger.
Achteraf viel deze in de nieuwe situatie best wel mee.

sterkte toegewenst.

Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

'k heb echt geen tijd om alles door te lezen, ik heb het te druk en jullie schrijven te veel... :D
maar ik zag wel dat Kohtje een nummer van The Eagles aanhaalde... nou, Koh, de derde gitarist van The Eagles, Joe Walsh, is na decennia van alcohol-misbruik ook gestopt, en hij schreef er het volgende nummer over:

One Day at a Time

Well you know I was always the first to arrive at the party,
Oh and the last to leave the scene of the crime.
Well it started with a couple of beers,
And it went I don't know how many years,
Like a run away train heading for the end of the line.

Well I finally got around to admit that I might have a problem,
But I thought it was just too damn big of a mountain to climb,
Well I got down on my knees and said Hey,
I just can't go on living this way,
Guess I have to learn to live my life one day at a time.

Oh yeah, One Day at a Time.
Oh yeah, One Day at a Time.

Well I finally got around to admit that I was the problem,
When I use to put the blame on everybody's shoulders but mine,
All my friends I use to hang with are gone,
But I hadn't planned on living this long,
Guess I'll have to learn to live my life one day at a time,
It was something I was too blind to see,
I got help from something greater then me,
Now I have to learn to live my life one day at a time.

Oh yeah, One Day at a Time.
Oh yeah, One Day at a Time.

... en zo is het maar net.

Allen die het volhouden: wat doe je het goed!
Allen die er moeite mee hebben: kop op, het wordt alleen maar beter...
Allen die uitgleden: ik steek m'n hand uit en trek je weer overeind. Weet je wat, ik loop wel ff een stukkie mee...

Ga nu even klussen bij een kennis, kom vanavond wel weer even piepen. Toedels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, je hebt me gisteren absoluut niet in twijfel gebracht.

Ik heb er zelf voor gekozen, om te drinken.
Gelukkig heb ik nog op tijd kunnen stoppen, zodat ik vandaag geen kater heb.
Het word me allemaal teveel. Geen geld aan het eind van de maand, niet weten of ik volgende maand mijn huis moet verkopen enz.. Onze hele toekomst hangt van het Kort Geding af en daar kan ik het in een keer Spaans benauwd van krijgen. Ik word zo onrustig van dat wachten en niets kunnen doen.
Ik heb in ieder geval wel lekker geslapen.

Tapas, Vervelend dat Kaatje nog niet terug is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky sinds ik niet meer drink ben ik me bewust geworden van de vrijheid zelf mijn keuze te kunnen bepalen t.a van mensen toelaten in mijnleven die een positieve bijdrage leveren en mensen op afstand zetten die een negatieve bijdrage leveren aan mijn nieuwe levensstijl.
Een ongekende vrijheid die het mogelijk maakt iedere seconde van de dag mijn eigen leven te bepalen door keuzes te maken.
Door in het goede in de mens te vertrouwen hoef ik niet meer te controleren en dat geeft rust.
Ik durf een teleurstelling in te calculeren in plaats van haar vóór te zijn.
het leven op mij af laten komen.
De spontaniteit naar mijn naasten is er door toegenomen.
Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy
Wat weer een topper aan wijsheidvandaag

quote:


Alcohol wil je doen geloven dat je al de moeite gedaan om alcohol te laten staan moet vieren met drinken van alcohol.

Had ik vanmiddag niet een gremlin die iets in die trant maar bleef herhalen......
Dat deuntje Tollie dat bleef maar doorzagen en ik had er bijna aan toegegeven.......maar mijn man zei heel droog: ....Nee hoor laten we dat maar niet doen.....en heeft ie me weer gered.
Maar ik ben gelijk weer genezen door het lezen van je berichtje Rudy.
Bedankt voor de zoveelste keer maar nog steeds oprecht:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelahoep
Goed nieuws dat je internet behandeling is begonnen, Het kan heel confroterend zij maar het is zeker een eye-opener omdat ze er zo goed in zijn je goeie kanten te benoemen en voor je slechte kanten redding boeien toe te werpen.
En het is juist fijn je te kunnen steunen, waren in mijn naaste omgeving maar meer mensen waar mijn steun effect zou hebben.

Miep
heb je lekker genoten van je stilstaan-geen-puf-dag?
Waarom ga je morgen niet samen met de kinderen koken zijn jullie allemaal lekker bezig of zijn ze nog te klein/al te groot?

Tapas
Ik leef met je mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me wel sterk nu. Heb afgesproken dat we zaterdag naar een feestje gaan en dat ik de 'Bob' ben.
Pfff..... ik moest daar wel over nadenken, toen het me werd gevraagd sloeg ik gewoon op tilt, zo van: oh jeh dat kan ik niet. Maar ik kan het hopelijk wel. Ik zal toch moeten kunnen deelnemen aan het dagelijkse leven. Heb nu 10 dagen mezelf a.h.w. opgesloten zonder dat smerige ZUIPSPUL, maar zaterdag ga ik het maar recht in de ogen zien: 'kijken wie hier de baas is'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn eerste uitdaging vandaag doorstaan, had met 2 collega's in de kroeg afgesproken, zou naar het nieuwe huis van 1 van de 2 gaan kijken.. ik heb me suf zitten twijfelen in de kroeg maar toch een cola genomen, daarna met collega die duidelijk alweer aan zijn alcoholtax zat zijn nieuwe huis wezen kijken.. en toen wilde ik eigenlijk wel weer snel weg.. na alles 3x gehoord te hebben, de emotionele uitbarstingen van hem te zien die hij altijd heeft met drank op, zijn lieffie waar hij dan weer over begint... dus dat was weer even een flinke confrontatie met wat drank kan doen.. Hoe lief ik hem ook vind, met drank op vind ik hem helemaal niet lief maar oervervelend!!!!

zometeen vuurdoop 2, een vriendin die er ook wat van kan komt zo langs en dan help ik haar met haar navigatiesysteem want dat loopt niet helemaal lekker, dus even het een en ander downloaden vanaf internet. Zij heeft ook een alcoholprobleem en weet dat ze niet dronken langs moet komen.. hoop dan ook dat het haar lukt om weinig en het liefst niks te drinken voor ze zo voor mijn deur staat!

heb zelf maar een seresta genomen, dat neemt de ergste trek op dit moment ook weg.. of eigenlijk de toppen van mijn rotgevoel weg en die speelt mee in het willen drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was echt bijna voor de bijl gegaan....dacht echt...ach wat geeft het....ik sta lang genoeg droog hoor.....anderen doen het ook.....doe niet zo moeilijk...maar zodra mijn man zei...ach laten we dat nu maar niet doen.......voelde ik me eerst boos....maar nu na het eten van een patatje oorlog (moest toch iets wat ik eigenlijk niet wil eten) heel erg opgelucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die drugs gebruiken, doen dit veelal vanwege een aangenaam effect. Maar eerder is het een vlucht voor iets of voor zichzelf of een manier om met onaangename gedachten/gevoelens en problemen om te gaan. En dan is het voor hen prettig dat drugs een beter gevoel kunnen geven.
Dat goeie gevoel wordt veroorzaakt door dopamine. Dopamine is een hersenstofje dat als boodschapper een belangrijke rol speelt bij de communicatie tussen hersencellen..
In lage dosering geeft dopamine op korte termijn een aangenaam effect: je voelt je relaxed, ontspannen, even rust in je lijf en je kop, even beter gestemd, even weg van deze wereld en weg van datgene wat onaangenaam is en problemen heet etc.
Echter: bij mensen die regelmatig/elke dag blowen en/of alcohol gebruiken stijgt de dopamine zodanig dat de dosis dopamine te hoog wordt en dan een tegengesteld effect bewerkstelligt!
Dan ontstaat er voor het lichaam een INTERNE stresssituatie, waardoor mensen minder EXTERNE stress aankunnen. Het lichaam moet immers keihard werken om het gif uit het lijf te (blijven)werken!
Deze (te) hoge dopaminespiegel vertaalt zich dan (door overprikkeling in de hersenen) naar psychotische klachten, angst, spanning, onrust, waanideeën, je verward voelen of verward denken of soms ook in hallucinaties (je kunt dan bijvoorbeeld stemmen gaan horen) en niet in de laatste plaats word je somber of depressief.
Vanuit dit rotte gevoel willen mensen zich weer beter voelen en gaan weer gebruiken waardoor mensen in een vicieuze cirkel (lees: neerwaartse spiraal) terechtkomen en zichzelf feitelijk in de vingers snijden en daarmee niet alleen hun eigen herstelproces saboteren, maar ook hun eigen spirituele (groei)proces. En dat kan toch niet de bedoeling zijn? Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Tollie ik dacht dat jij het gisteren was die dit deuntje zo herkenbaar vond

Ik heb eens ergens gelezen dat het net zoiets is als dat deuntje wat je niet uit je hoofd kon krijgen.
Je ging dan een ander liedje fluiten maar op de een of andere manier bleef dat ene deuntje steeds weer terug komen.
je wist al helemaal niet meer hoe je aan dat deuntje was gekomen maar wat je ook probeerde je kreeg het niet uit je hoofd.
Dit een een voorbeeld van eenvoudige geestelijke obsessie..een gedachten proces waar je geen controle over hebt.
Zo is het ook met de ziekte alcoholisme.
Als het drink "liedje" begint de gedachtegang van de alcoholist te bespelen is hij machteloos.
je hebt alles geprobeerd om het liedje daar niet neer te zetten en de enige manier dat je het liedje stop kan zetten is om weer drank te gebruiken.
het gekke is dat je je soms helemaal niet realiseert dat het liedje in je hoofd zit en dan is het wat jij zegt: een zin , een woord, een telefoontje en je krijgt een behoefte om te drinken ...een fysieke drang om te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik geef het nogmaals toe, ik sta machteloos t.o. alcohol.
Dat is de reden waarom ik gestopt ben met drinken.
Gisteren is het bijna misgegaan. Ik heb een fout gemaakt.
Van deze fout heb ik geleerd. Nu ben ik een ervaring rijker.
Ik wil niet meer drinken. Ik heb heb nog een lange weg te gaan.
Maar ik ben soms ongeduldig.
Toch mag ik niet te snel gaan, anders struikel ik of val ik.
Gelukkig heb ik hulp die mij de weg wijst.
Die hulp bestaat uit: mijn man en kinderen, mijn vriendin, jullie en mijzelf.
Ik aanvaard jullie hulp met beide handen.
Gestaag wil ik de weg bewandelen, een weg met hindernissen.
Met jullie hulp kan dat lukken.
Bedankt.

Ik had dit al eerder geschreven, maar toen ik het wilde plaatsten, verscheen een foutmelding en was mijn bericht verdwenen.
Nu ga ik lezen. Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe
Hier heb ik heel erg last van met en beetje administratieve stress toen ik nog elke dag veel blowde en nog niet ADB was

quote:


Dan ontstaat er voor het lichaam een INTERNE stresssituatie, waardoor mensen minder EXTERNE stress aankunnen. Het lichaam moet immers keihard werken om het gif uit het lijf te (blijven)werken!



Janken bij de Sociale Dienst, de apotheek, de woningbouw, de bank, Informatiserings bank, Familie, vrienden....etc etc
Heb nu nog niet een keer gehuild sinds 07-07-07

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...