Spring naar bijdragen

Donderdag 23 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

Blacky

Nog 1 week en dan hebben ze een dikke taart voor jouw! geniet van je meeting vandaag:present:

Happy
Je gaat geweldig en met zoveel overtuigingskracht...36 dagen!!!... je krijgt 1 roosje voor elke 6 :present::present::present::present::present::present:

Soothe
ik zag je gisteren wel ingelogd maar niets gehoord...dus verdacht stil...ben je van onze wagen afgevallen?
En ik hield je virtueel nog wel zo goed vast...spring er maar gauw weer op dan kunnen we verder...toch goed van je die 6 dagen. Misschien heb ik het mis hoor en zit je nu al op dag 8.

Bambam
Deze duurde bij mij ook een hele tijd voor ik hier achter was:

quote:


En weet je; ik ben niet zielig omdat ik niet kan drinken


Absurd toch hoe dit alcohol je in zijn ban heeft gehad
Ik wil nog even dit zeggen: zorgen moet je doen...niet maken ( gejat van Loesje)

Joan
Ik wil je nog even wijzen op een tegenstrijdigheid in je schrijfsels gisteren of misschien wel een antwoord op je eigen vragen:
je zei nl er zijn veel voordelen in het niet drinken en gelijk daarna zei je wel drinken zal ook wel veel nadelen hebben

Kohtje/Marion
Ik hoop dat jullie de stress van het bestaan vandaag droog aan kunnen.

Benthe/Corinne
Geen fklesjes bier in huis/handen nemen vandaag:P

Rudy/Happy/An/Sandra/Anna
:rose:

Ik houd hem droog en een fijne dag iedereen:rose:

O ja en ik heb helemaal geen verstand van horoscopen..gewoon googelen en uw zult vinden (Knuffie!!)

(Toch weer een lang berichtje Kohtje kan mezelf maar niet kort houden:P, )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Safi,morning.
Bonedry!!!
Still on the waterwagon! Gisteren was het ietwat hectisch. zoveel opinies, zoveel meningen.
Ik vond het beter even de luwte op te zoeken.
Voer ook een persoonlijke struggle!!
Ben niet Zo'n klager. Ik ken het hele circus en alles erom heen na 40 jaar drank wel.

Even over de ontwennings verschijnselen, die beginnen nu pas ware proporties aan te nemen.
Heb overal pijn, continu verkouden, kortom het lichaam registreerd volop.
Ben iemand die nooit bij de dokter komt en nu val ik uiteen!

Liefs van Soothe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja en Quera ... Ik ben er nog niet. Gistermiddag kwam mijn zus langs, dronk wat en ik heb niet meegedaan. Dat kan ik dan weer wel. Maar ja 's avonds laat vond ik dat ik voor één keer nog wel een glaasje wijn mocht. Immers ik had 's middags niets gehad en het was er maar ééntje. Zo kletste ik het goed voor mezelf.
En ik weet achteraf het was een verkeerde gedachte, maar het gaat goed komen. Ik moet, ik zal, ik kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Succes met de ontwenningsverschijnselen. Ik heb net gedoucht en het transpireren is al lichtelijk begonnen. Maar goed, gelukkig een dag vrij, dus lekker zwemmen en saunaatje vandaag om alles eruit te zweten. Ik hoop dat jij ook een goede dag tegemoet gaat.

En over die 4 rosé, ik schaam mij diep. Misschien had ik niet duidelijk genoeg gezegd dat gister dé dag was om te stoppen en in mijn achterhoofd had dat ik wel kon minderen. Maar vandaag heb ik besloten: VANDAAG DRINK IK NIET!

Iedereen succes, ik ga opruimen en lekker zweten, haha...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera

ik kan alleen maar zeggen vallen en weer op staan...niet te lang over nadenken...je hebt het bij eentje gehouden..je was het de BAAS..niet te schuldig over voelen.
je mag zelf weten hoor of je weer van voren af wil begonnen met tellen of gewoon verder wil gaan...ook gematigd drinken is ADB.

Van uitglijders leer je een hoop alsje er maar wel even over nadenkt en dat doe jij

quote:


Zo kletste ik het goed voor mezelf.

En ik weet achteraf het was een verkeerde gedachte, maar het gaat goed komen. Ik moet, ik zal, ik kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


ook gematigd drinken is ADB.



Ja Safi maar dat deed ik al en daar wil ik vanaf, want de baas blijven als je helemaal niets drinkt is groter dan zoals ik het nu doe. En ik tel pas vanaf dat ik helemaal niets meer drink, zo wil ik het voor mezelf. Dat is in mijn geval het beste.
En ik geef het niet op Soothe, zeker weten van niet, bedankt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Marieke, laatst zat ik met iemand die al veel langer is gestopt (niet op het forum maar in het echt, hij is al tien jaar alcoholvrij, maar kent nog steeds af en toe zijn zwakke momenten) de spot met onszelf te drijven en onder de afwas liederen te zingen als:
"Begraaf de fles met mij"
"Ach vader lief, toe drink niet meer"
"Mocht ik aan de drank bezwijken"

Hoe gaat het met man en zoon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen op het forum,
proficiat voor al degene die weeral een droge dag hebben gehad, bij mij ist vandaag dag 18 (buiten dat kriekje van dinsdag meegerekend) maar ik kon mij toch herpakken
ik heb nu respons op de internetbehandeling en ik heb mijn huiswerk al gemaakt, door die steun en van jullie lukt het allemaal veel beter.
morgen gaan we met vrienden eten en ik heb mij voorgenomen 1 glas witte wijn te drinken, ik moet het zo doen want anders hou ik het niet vol.
in mijn omgeving weet enkel mijn man van mijn probleem af, ik heb dat steeds goed kunnen wegsteken en het is ook daarmee dat ik zolang wachtte voor ik er iets aan deed, als we weg gingen was ik steeds de nuchtere en ik kwam thuis en ik begon te heffen..raar hé..
ontwenningsverschijnselen die blijf je wel langer hebben dan een week hoor, ik slaap nog steeds slecht en ik zou alles opeten wat in mijn buurt komt, gelukkig hou ik me wel aan groenten en fruit maar van brood kan ik moeilijk afblijven en daar kwam ik tijdens mijn drinkperiode niet aan.
ik neem het alleszins dag per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

t'is rustig hier.. ben vanmorgen op stap geweest en ben nu mijn klus aan het afronden waar ik al wat weekjes mee bezig was, hehe
Kat is nog steeds niet terug.. ik vind het zo raar... Ik begin toch wel een beetje bang te worden dat ze er niet meer is... pffffft... al 4 dagen weg...
tja, die zorgen maak ik me toch en kan ik niet aan de kant zetten... helaas, en ze brengen mijn gemoedstoestand naar 0 momenteel.

en benthe, bedankt hihi, nu zing ik de hele tijd.. mocht ik aan den drank bezwijken, mocht ik naar den donder gaan.. laat dan op mijn grafsteen blijken enz...

nou, ik ga mijn werk naar de drukker brengen... weer een klus geklaard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas vanmorgen werd ik wakker met het lied: "Moeder wat maak je een herrie, zit je weer aan de sherry?"
Doet me meteen weer denken aan: "Leeeeeo, je bent vannacht weer dronken geweest..."

Maar waar blijft Kaat nou! Gelukkig dat je ondanks alles nog je opdracht af hebt gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik ben nu al weer een tijdje terug, maar ben er nog niet aan toe gekomen om alles te lezen.
Dat ga ik straks proberen te doen. Ik moet nog even een pb beantwoorden en dan beginnen met het voorbereiden van een soll.gesprek voor morgen.
Verder wil ik nog even benadrukken dat mijn misstap van gisteren 1 klein slokje bier betrof (hooguit 5 ml). Ik heb hier dus niet onder invloed geschreven, maar heb wel een heel groot risico genomen. Niets op trots op zijn, wel om goed nader te onderzoeken.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas
Heb je al flyers opgehangen? Ik was een tijd terug ook een kat kwijt geraakt. Een paar weken na oud en nieuw mocht hij weer naar buiten en er werd toen toch nog vuurwerk afgestoken, waardoor mijn kat de poten nam.
Ik de buurt af ook met foto, maar niemand had hem gezien. Na een paar dagen flyers gemaakt en opgehangen, want het zoeken leverde geen resultaat op en na 4 dagen werd ik gebeld, mijn kat was gevonden. Het kan dus nog wel en ik zal duimen, dat je kat weer veilig terugkomt.


@Hoelahoep
Goed van je hoor dat je het volhoudt en fijn dat je nu behandeling krijgt.

@Corinne
Ik hoop, dat je sollicitatie morgen goed zal verlopen.

Tot later allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelahoep: dat kan ik me dus niet voorstellen dat je je voorneemt morgen 1 glas wijn te drinken! Als je een verslaafde bent blijft het misschien morgen bij EEN en dan? Eigenlijk wil ik het niet weten: te gevaarlijk voor mij.

Happy: PROFICIAT 36 dagen, tjonge dat is echt harstikke geweldig, gewoon zo doorgaan.

Soothe: DAG 8!!! PROFICIAT, ik zit op dag 10 en voel me inderdaad stukken beter als gister en eergisteren. Vannacht voor het eerst een beetje meer geslapen. Dus ff doorzetten... ik leef met je mee, het valt niet mee he?

Rudy: harstikke met je eens, als je hebt gedronken kan je het melden etc. maar ga niet mee in de discussie. Zowiezo zie je de zaken anders als je hebt gedronken en ik ben er ook allergisch voor: ik krijg er bibbers van als mensen er teveel over zeggen. Vooral over de smaak, het gevoel erbij. Nee,, blijkt dus alcohol mij nog steeds harstikke de baas is. MAAR Vandaag drink ik niet en ik voel me geweldig.
(word alleen een beetje moe van mezelf, ben overactief.......maarja als je haar maar goed zit he Happy?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...