Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Corinne, een mens is nooit te oud..........
Ik had een hele lijst codes van Google gehaald!
Maar door systeem herstel is alles weg!
Even goed bedankt, weer een probleem minder.
Groet.

Waarom niet gewoon op het toetsen bord?
Want de Til Spaans Tilde lijkt ook nergens op!!

De umlaut weet ik nu wel:eerst de dubbele punt, dan komt de u er zo onder. ü Ü

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ CPAS en Soothe,

Als je deze nou ff uit je hoofd leert, heb je geen verveling of hang naar verkeerde dingen B)

128 = Ç
129 = ü
130 = é
131 = â
132 = ä
133 = à
134 = å
135 = ç
136 = ê
137 = ë
138 = è
139 = ï
140 = î
141 = ì
142 = Ä
143 = Å
144 = É
145 = æ
146 = Æ
147 = ô
148 = ö 149 = ò
150 = û
151 = ù
152 = ÿ
153 = Ö
154 = Ü
155 = ø
156 = £
157 = .
158 = ×
159 = ƒ
160 = á
161 = í
162 = ó
163 = ú
164 = ñ
165 = Ñ
166 = ª
167 = º
168 = ¿
169 = ® 170 = ¬
171 = ½
172 = ¼
173 = ¡
174 = «
175 = »
176 = ?
177 = ?
178 = ?
179 = ?
180 = ?
181 = Á
182 = Â
183 = À
184 =©
185 = ?
186 = ?
187 = ?
188 = ?
189 = ¢
190 = ¥ 191 = ?
192 = ?
193 = ?
194 = ?
195 = ?
196 = ?
197 = ?
198 = ã
199 = Ã
200 = ?
201 = ?
202 = ?
203 = ?
204 = ?
205 = ?
206 = ?
207 = ¤
208 = ð
209 = Ð
210 = Ê
211 = Ë 212 = È
213 = ?
214 = Í
215 = Î
216 = Ï
217 = ?
218 = ?
219 = ?
220 = ?
221 = ¦
222 = Ì
223 = ?
224 = Ó
225 = ß
226 = Ô
227 = Ò
228 = õ
229 = Õ
230 = µ
231 = þ
232 = Þ 233 = Ú
234 = Û
235 = Ù
236 = ý
237 = Ý
238 = ¯
239 = ´
240 = ­
241 = ±
242 = ?
243 = ¾
244 = ¶
245 = §
246 = ÷
247 = ¸
248 = °
249 = ¨
250 = ·
251 = ¹
252 = ³
253 = ²


Morgen overhoren hoor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quera, bekend patroon, na die 2 van gisteren heb ik vandaag ook meer trek.. niet doen dus!! doorbreek het patroon van na 10 uur drinken... doe eens gek... neem eens wat anders! ga een stuk lopen, boen een keukenkastje.. doe ik met je mee!! Die eerste dag is het moeilijkst, daarna gaat het vanzelf!!

Nee, helaas nog steeds geen kat maar afleiding genoeg met het uit mijn hoofd leren van het alt-toetsen rijtje.. grmpfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
dank je voor je felicitaties. Inderdaad 3 maanden en jij alweer 4 1/2 maand!:present:
Hoe gaat het trouwens met je schouders en nek? Het is ondoenlijk om alles te lezen weet je!

Safi,
fijn om te horen dat alles goed met je gaat. Still going strong! Je eerste maand al achter de rug!

Tapas,
ik begreep dat het laseren van je ogen al achter de rug is! Hoe is het met je en hoe is het om opeens weer scherp te zien?

Benthe,
Je hebt dus gezinsuitbreiding in de vorm van Max. Geniet je er erg van?

Sandra,
Bijna vakantie! Niet te hard werken hoor de laatste week! Helaas heb ik zelf boter op mijn hoofd wat dat betreft, maar het is niet goed! Ik heb begrepen dat je een nieuwe alcoholvrije periode in bent gegaan.
Wil je proberen op vakantie alcoholvrij te blijven? Heb je plannen om ergens naartoe te gaan?

Blacky,
alles OK? Begreep dat je je (nog steeds??)niet helemaal goed voelt?

Excuses als ik misschien naar de bekende weg vraag, maar het is moeilijk om alles bij te lezen. Ik heb jullie werkelijk gemist en voel me weer sterker worden in mijn poging om alcoholvrij te blijven!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bijna twee alcoholvrije vakanties achter de rug, dwz. zomer 2006 en 2007 (schoolvakanties dan) en toen ik één keer voor de bijl dreigde te gaan, (nota bene op vrijdagmiddag boodschappen gaan doen, dat is vragen om ellende dus voor mij) en ik had een flesje witte wijn gekocht (voelde me nogal opstandig).......ik vond het zó vies dat ik het gelijk heb weggekieperd. Dat is dus een voordeel van volhouden: je smaak verandert behoorlijk. Ik ben ook een echte zoetekauw geworden. Tja, ik mis natuurlijk wat suikers hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sooth,
Nee Soothe, omgekeerd vraagteken is 168.
Alt 138 = è (een eeee met een accent grave heet dat officieel).

@ Gem, fantatisch van je op vakantie, ik weet dat het kan, maar het valt soms niet mee hè.
Mijn kids zijn gelukkig goed overgedragen ( "weg" klinkt zo rottig, gelukkig weg.....) Maar na 5 jaar van ze missen en heimwee kan ik goed overweg met de tijd alleen, en ga ik ook steeds meer nuttige dingen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb heel veel italiaans ijs op en chocola. Terwijl ik voorheen van de hartige dingen was. Nu ook nog wel, maar ook van het zoete. En in het hotel vanmorgen chocoladecake bij het ontbijt! Zou ik vroeger nooit gedaan hebben.
Het is wel tijd voor een vastenperiode nu, anders pas ik straks mijn kleren niet meer. Maar straks eerst thee met chocola, het is tenslotte nog vakantie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Ik pas mijn kleren ook niet meer. Vorig jaar is me in de zomer nog gelukt de 4-5 extra kilo eraf te krijgen vóór de vakantie met zo'n astronauten-honger-kuur. Maar dit jaar was ik te laat en die 5 zitten er royaal weer aan.

Toch schijn je een heel ander voorkomen te krijgen na verloop van tijd.....en zegt iedereen dat ik er "goed" uitzie, jaja, Hollands welvaren zullen ze bedoelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even kijken of iemand het herkent. We hebben het soms over alle gevoelens die ineens komen binnendenderen wanneer je een poosje niet meer drinkt, maar er gebeuren ook wel leuke dingen. Zo komen er bij mij allerlei teksten van liedjes boven die ik jaren kwijt was. Het lijkt wel of ik elke morgen weer met een ander oud/nieuw liedje wakker word.
Smaak komt terug, en kleur.
Soms een beetje teveel van het goede, maar af en toe lijkt het wel kindertijd, alles is nieuw en interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera

Het forum is juist bedoelt om gedachten die je hebt over alcohol de baas worden en alcohol niet de baas zijn van je af te schrijven.
Ik herkende veel in je berichtje van toen ik nog niet kon minderen. Het lukte me dan soms wel om geen alcohol te kopen omdat ik het echt héél, héél (Houtje het werkt!!:D) graag wou maar dan ging ik toch 's avonds vlak voor sluiting tijd van de patat zaak om 23.55 uur nog even twee beugels halen.
En dan eindigde dat weer dat ik op mijn fiets de nacht slijter bij langs moest om nog meer te halen of de stad in ging.
Mijn man moest altijd lachen omdat hij zag dat het me lukte tot precies 5 voor twaalf.
Ik heb ze ook wel eens in de koelkast gezet hoor, die beugels...dan dronk ik ze niet als ik ze maar in huis had anders kon ik niet slapen. Dit was in 1995.
Door in mijn camper bus te gaan wonen zonder uitkering en op de bonnefooi naar Frankrijk en Spanje om op markten te staan en daardoor héél weinig geld te hebben en al helemaal niet voor zoiets lux als drank heeft me gered en heeft me door geleerd niet meer naar dat stemmetje te luisteren.
Ik heb het stemmetje ook nog hoor Quera maar zodra ik het hoor brommen schakel ik af net zoals ik dat doe als ik dure kleding zie of een mooi bankstel of een hele mooie antieke houten tafel of kast...of een nog grotere bus meer zoiets als een verhuis vracht wagen en dan erin wonen met meerdere verdiepingen.
je ziet ik heb nog genoeg dromen...en daar hoort niet bij nog steeds verslaafd zijn aan alcohol.
Tot ik hier op het forum kwam lukte me het niet maar doordat ik het alcohol schrift moet bijhouden leer ik beter kennen wat mijn risico gedachten zijn en die schakel ik bij het begin van de zin gewoon af.
Steek mijn handen uit...schud mijn polsjes los en roep...IK LAAT HET LOS!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Even bijgelezen en het valt me op dat er nogal wat keren gepraat wordt over "de angst voor de gedachte van nooit meer drinken". Snap ik wel hoor, maar draai het eens om? Wordt je niet nog angstiger van de gedachte dat je de rest van je leven zou móeten drinken? Als vasthoudend alcoholicus?
Als je het zo bekijkt kun je misschien meer genieten van je nuchtere dagen?

(p.s. Corinne, feli's met je nieuwe baan, helemaal top!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...