Spring naar bijdragen

zaterdag 25 augustus 2007


blacky

Aanbevolen berichten

een goeden morgen iedereen ,
weer vroeg wakker maar ik zal het positief bekijken en denken beter vroeg wakker zomaar als dat mijn partner X emmers water op mij moet gooien omdat ik te lang slaap door een kater ;)
er werdt gisteren geschreven ivm pijnlijke benen ,een soms verschijnsel bij mensen met een drank probleem is restless leggs maar van horen zeggen het betert met de tijd .
in spanje werkte ik oa als vertaalster bij nederlanders hierdoor weet ik een beetje van sommige medische zaken zo weet ik bvb dat een klant van mij baat had bij het drinken van whisky omdat drank de pijn weg neemt , dus als men drinkt voelt men minder de pijn als men dan stopt met drinken komen de pijntjes er dubbel door
wat ga ik vandaag doen ik denk eens met de trein naar aalst of brussel mijn key pass vervalt eind augustus dus beter van genieten
buiten is het hier momenteel mistig maar niet in mijn hoofd :)
en weten jullie wat vandaag ben en blijf ik adb doen jullie gezellig mee
zo en nu eerst naar hetb kleinste kamertje in dit huis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen blacky en alle anderen,

Ik ben ook een vroege vogel blacky, het is mijn ritme en ik kan ook niet uitslapen omdat ik dan een duffe hoofd krijg.
Gem, ik ben inderdaad opnieuw begonnen te tellen omdat ik begin augustus een binge van 5 dagen had en ik wil mezelf niet voor de gek wil houden dat ik ondanks de binge ADB bent, anders als ik mijn binges niet bij tel ben ik al 9 maanden ADB. nee, het is beter opnieuw te beginnen. Het gaat redelijk goed, heb wel last van het weekendgevoel aan het eind van de week en dat ik mezelf moet belonen omdat ik heel hard heb gewerkt, maar gelukkig herken ik de valkuilen nu en ben er bewust mee bezig.
Ik ga over 1,5 week naar zuidamerika voor 2 weken.
Ik las dat een paar mensen veel eettrek krijgen tijdens hun ADB-periode ik heb er ook last van. Ik snoep veel maar na 3 weken gaat bij mij de trek weg. Daarnaast sport ik dus veel kom ik niet aan.
Trouwens ik ben in de avondauren niet erg actief op het forum omdat ik meestal uitgeteld ben. Probeer wel veel te lezen.

Allemaal een fijne zaterdag. Het wordt mooi weer, dus geniet ze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, Blacky en Sandra,
Hier nog een vroege vogel. Gelukkig word ik nu iets later wakker, 7 uur, de andere dagen moest ik me beheersen en in bed blijven liggen, want om 5.00 uur opstaan is ook niks. Goed wat je schreef Blacky, dit is in ieder geval beter, dan dat je door de kater er niet uit komt. Hoe ging dat bij mij: Was wel vroeg wakker met die rotkater, maar zat dan zenuwachtig te berekenen hoe lang ik de tijd had om weer 'normaal' te zijn, zodat ik die dag weer onder de mensen kon komen. Wat een stress elke dag zeg. Dat wil ik echt niet meer meemaken.
Wat betreft al die pijnen en lichamelijke klachten: ik verbaas me er altijd weer over hoe flexibel en mooi het lichaam zich weer hersteld, wonderlijk gewoon, maar we moeten het de tijd geven.
Denk dat mijn inzinking vandaag weer aardig over is: VANDAAG DRINK IK NIET!!!! DAG 12!!!!
Soothe, dag 10?? We gaan het vandaag weer doen he?!!!! Het wordt mooi weer.
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sandra, haha, ff uitgeprobeerd, maar nu weet ik hoe het werkt. Heb wat geschreven bij jouw voorstellen en nu sta JIJ bovenaan. Dus je drinkt al niet meer vanaf 1 januari?!! Ik ben nu 12 dagen op het forum en langzaam ga ik een beetje snappen waar het allemaal over gaat. Probeer me er toch een beetje tussen te krikken, merk hoe belangrijk dit forum nu voor me is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,
Oke, dus als een persoon, wat bijschrijft komt ie weer boven aan de rij, helder. Wat mijn alcoholgedrag betreft. Ik heb sedert januari wel een paar binge-buien gehad, dus ik ben niet seert januari alcoholvrij. Een binge-bui is dat je in een korte periode heel veel drink en daarna stopt. Ik ben echt alcohol vrij vanaf 8 augutus dus pas 19 dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Sandra, dat is toch maar super knap, zeker na terugvallen. Dus al 19 dagen niet!!! Gisteravond had ik echt ook weer zoiets, nu ff compleet mijn kop wegduwen. Levensgevaarlijk. Zeker als je een tijdje niet hebt gedronken en dan ineens de volle lading gaat nemen: brrrr... ik moet er niet meer aan denken.
De afgelopen twee, anderhalf jaar overkwam me dat dus telkens. Een tijdje niks en dan inderdaad ''binggggggg..' en dan kan ik gewoon niet meer stoppen, vreselijk gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Van die binge-buien heb ik al vanaf mijn 23ste last van en ik ben al 44. Ik probeer nu echt vanaf te komen. Probeer nu de momenten dat het komt voor te zijn. Ik krijg zo'n bui bijvoorbeeld als ik te hard heb gewerkt en mezelf wil belonen of als ik te maken krijg met heftige gevoelens. En, ja de buien zijn verschrikkelijk, en daarna weer bovenop komen, met alle lichamelijke klachten als buikpijn, een duffe kop, concentratie problemen etc. Nee, ik wil daar niet meer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, idem zo bij mij dus. Alleen is het me niet altijd duidelijk hoe het komt. Ik denk toch gewoon de verslaving, want ik kan wel 100 redenen bedenken 'hoe het komt'. Ik zie nu pas onderaan bij jouw handtekening staan sinds 8 aug ADB, je ziet ook zoveel op zo'n pagina, en volgens mij kan ik me pas de laatste dagen weer concentreren, ik merk het eigenlijk aan allerlei kleine dingen. Ik krijg mijn hersens weer een beetje terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
BIj de internetbehandeling vragen ze je alcoholgebruik te registreren en ook de trekmomenten. Zo, kan je in kaart brengen wanneer jeje trekmomenten heb en welke methoden je kan gebruiken om met de trekmomenten om te gaan. Daarnaast heb je gelijk het is de verslaving. Ik haal tegenwoordig geen alcohol in huis en begin ook niet met de eerste glas want zoals Houtje het zegt, de eerste glas haalt de rem weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
ik ook alweer vroeg op. Zat nog wat oude bijdragen te lezen met de bedoeling om weer naar bed te gaan, maar ik denk dat ik maar op blijf. Kom ik alvast in het goede ritme, want maandag mag ik weer aan de bak.

Sandra,
je bent goed bezig. Nog een week en dan heb je je verdiende vakantie! Ik begreep dat het op je werk nog steeds niet helemaal lekker loopt. Straks (vakantie) er even van een afstandje naar kijken!

An,
Moeilijk he die eerste tijd, hoewel ik vind het nog steeds moeilijk. Aan de andere kant ben ik ook zo blij dat ik niet meer drink!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal
Ik heb een verschrikkelijke nacht rust gehad.Gisteren heb ik nl een beetje teveel met Thinner gewerkt en daar heb ik de hele nacht in bed van liggen malen en heb nu nog migraine aan 1 oog. Ik moet maar veel in de frisse lucht vandaag. Tijdens het malen nog wel op en goeie conclusie gekomen:
Het is de puber in je die om alcohol zeurt en de volwassenen in je die NEE moet zeggen

Water
Zo bedoelde ik hem precies, nieuwe Water, nieuwe energie, nieuwe persoonlijkheid, nieuwe kansen, nieuwe vrienden, nieuwe hobbies, nieuw lichaam, gewoon niet meer omkijken naar wie je was toen je dronk want die persoon wil drinken . Gewoon naar de toekomst kijken samen met je nieuwe IK.

Gem medische fitness bij een fysiotherapeut is echt een te gekke manier om er weer even in te komen omdat het zo persoonlijk is. Veel van mijn pijntjes zijn er door verdwenen en ik ben het ook met Blacky eens dat drinken 'restless legs 'geeft maar daar had ik meer last van toen ik dronk...kramp in mijn kuiten.

Blacky
Je kan het nu aftellen op de vingers van 1 hand...GEWELDIGE PRESTATIE...vooral met al die gremlins die je op bezoek had de laatste maanden en de dromen over je moeder.:present::present::present::present::present:
Zet door en dan kun je lekker op taart trakteren.

Sandra
Hoe is je gesprek verlopen op je werk? Heeft het een oplossing gebracht?

Verder wens ik iedereen weer een fijne ADB dag.
Soothe zet hem op op dag 10, zonder knip op zak, boterhammetjes mee en water en dan een lange wandeling met de hond met kleine tussenpozen ergens in de natuur.

Ik laat de eerste staan vandaag

typfouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen safi ,
zit ik hier als een gek naar de kalender te kijken en ondertussen mijn vingers te tellen en yes yes je hebt nog gelijk ook :)
ik sta daar eigenlijk niet bij stil laat de dag in het algemeen gewoon op mij af komen maar nu maakt mijn hartje toch een vreugde sprong
lieve mensen ik meen het echt als men kijkt van waar ik kom en naar waar ik gegaan ben dan kies ik voor dit eigenlijk mooie adb leven
ppsss thanks voor jullie lieve steun en vriendschap allemaal :musicnote: zonder jullie zou het niet zo makkelijk zijn
zo douchen en ik vertrek naar aalst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier in Aalst Blacky! fijn dat je zo lekker vrolijk klinkt vandaag!
An en Sandra, herkenbaar, mijn binge was dan maar 1x per week en bij speciale gelegenheden (popfestival, feest) maar het herstel ervan kostte altijd veel tijd en energie.

Die 2 biertjes van donderdag was dan wel geen binge en zonder gevolgen maar verder had het ook weinig nut weet ik nu. De kat komt er niet mee terug en ik voel me er niet beter door. Toch heb ik ook geen spijt.. de lading moest even van het niet mogen af.. nu weet ik weer waarom ik niet drink en ben weer gemotiveerd

vanmorgen werd ik uit bed gebeld omdat men dacht mijn kat gezien te hebben, inmiddels is er nog een keertje gebeld en net iemand aan mijn deur.. er loopt dus een jong cypers katje hier in de buurt rond maar het is niet mijn kat. Wel lief dat mensen meezoeken, dat doet me goed! jammer alleen dat het Kaatje niet is.

Tollie, gewoon blijven branden hoor, dat kaarsje!! Het moet toch gewoon een keer lukken! Ik heb al 22 jaar katten gehad en dit is voor het eerst dat er eentje zo lang weg is. Vandaag ga ik maar posters ophangen wat verder weg in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peppashooter, leeggieten kun je op twee manieren opvatten. Door de gootsteen bijvoorbeeld. Maar jij hebt die fles dus door je keelgat leeggegoten. Zonde, jammer, hoeveel dagen had je nou niet meer gedronken?
Maar precies zoals je zegt, jezelf weer bij je lurven grijpen en opstaan.
Beetje nieuwsgierig: had je die fles zelf gekocht, stond 'ie er nog van eerdere tijden en stond 'ie je uit te dagen, of had je hem van iemand gekregen?

Typfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ben weer terug van vakantie... hele leuke tijd gehad...veel gedaan met het gezin...(we hebben twee kids van 4 en 5 jaar oud)...heerlijk weer...maar soms vond ik het ook wel lastig om constant bij elkaar te zijn...echter als ik deze vakantie vergelijk met die van vorig jaar toen ik 9 maanden nuchter en clean was dat deze vakantie heel veel leuker en ontspannender was...ook veel minder spanning in mijzelf en met mijn partner en kids...dus er zit progressie in ... stoppen met drinken en gebruiken is slechts een mager begin van wat er gedaan moet worden om het leven weer op de rails te krijgen en om een gevoel van tevredenheid te krijgen...dat is mijn ervaring...

Toch ben ik ook weer blij om terug te zijn... ik zie mijn maatjes weer op de meeting... lekker grappen en grollen na een meeting vanavond tijdens een potje poolen...
Ik heb de afgelopen dagen hard gewerkt aan AA's 4e stap... dat is een inventarisatie van mijzelf....met als belangrijkste thema's ; tegen wie of wat koester ik wrok , waar ben ik bang voor .... en dan gaat het met name om mijn aandeel in deze zaken... wat kan ik veranderen aan mijzelf in plaats van te eisen dat anderen zich aanpassen aan mij... deze stap ga ik vandaag afmaken en daarna met mijn sponser bespreken... dit is een hele belangrijke stap want als ik mij laat meeslepen in angst en wrok zal ik zeker gaan drinken en gebruiken...dit is niet de eerste keer dat ik deze stap schrijf... wat me opvalt is dat ik na bijna twee jaar nuchter en clean vandaag veel beter in staat ben om mijn gevoelens exacter te beschrijven...dat is progressie voor mij...

Door te blijven werken aan de 12 stappen (en mijn probleem vandaag is mijzelf en mijn attitude en geen alcohol en drugs want dat probleem is opgelost) kom ik steeds verder weg te staan van het eerste drankje en snuifje...en als bijwerking voel ik mij steeds comfortabeler met mijzelf....

Ik wens iedereen liefde en wijsheid voor vandaag...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga met mn neefje, het zeehondje, zo wandelen richting voetbalveld alwaar andere neefjes aan het voetballen zijn. Het is hier prachtig weer. Beetje in beweging blijven om de zinnen te verzetten.
Vanavond met mn zus lekker koken en kletsen, fijn vind ik dat. Later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...