Anna Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Calimero, daar ben ik al mee bezig. Ik heb enige tijd therapie. Waar het allemaal vandaan komt begint me wel steeds duidelijker worden, maar moeilijker is om er iets aan te doen. Daarvoor is zowel een stuk verwerking nodig, als praktische training. Het zal dus nog wel even duren voor ik me echt vrijer voel. Maar toch merk ik dat ik in het afgelopen half jaar al vooruitgang heb geboekt hoor. Meer dan in al die jaren dat ik drank gebruikte om losser te worden.Maar nu ga ik echt naar bed, morgen weer vroeg op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 ik deed dat ook Anna, me inhouden met andere mensen en dan thuis het op een zuipen zetten tot smorgens vroeg (op het feestje vast indrinken en dan weten dat er thuis nog een fles witte port voor me klaarstond).. dat was niet handig. Ik weet dat ik van mezelf wel leuk kan zijn maar dan moet ik in de juiste stemming zijn en me prettig voelen bij de mensen waar ik ben, de laatste tijd voel ik me niet zo prettig bij mezelf, kom er toch achter dat ik dan best verlegen ben en niet die jofele adremme meid die ik met drank op ben, dan lul ik iedereen onder tafel en vind ik mezelf zeer gevat hihi.. maar dat ben ik niet, dat ben ik alleen als ik drank op heb. En dat accepteren is soms best pijnlijk! Eigenlijk ben ik al goed zoals ik ben maar vind ik mezelf vaak te stil en te teruggetrokken.morgen ga ik bloed prikken om te kijken of de hormonen me soms iets te veel in de weg zitten momenteel.. zou fijn zijn als daar iets tegen was zodat ik me wat prettiger zou kunnen voelen. Zo niet dan komt het weer op acceptatie neer helaas.. pffftIk ga slapen, morgen weer werken en geen zin, de sfeer is momenteel best wat gespannen op het werk en dat vind ik op dit moment lastig om te handelen, heb mijn handen al vol aan mezelf hihitrusten en tot morgen weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Sinds ik niet meer drink, heb ik het gevoel niet meer interessant te zijn. Alsof het er niet toe doet wat ik vertel, want dat interesseert anderen toch niet. Dus vertel ik minder.Dit gaat zover dat ik me erop betrap dit zelfs bij mijn man te doen en bij mijn zus, degenen die me het meest na staan.Door jullie bijdragen daarnet (ik heb het even op me in laten werken) besef ik dat nu opeens.Een email schrijven? Kost me meer moeite. telefoneren? er vallen stiltes, ik moet zoeken naar onderwerpen.De alcohol speelt hierin een beperkte rol, want ik deed die dingen helemaal niet alleen als ik een slok op had!!Ik moet eens heel goed bij mijzelf te rade gaan waar dit vandaan komt, want ik voel mij absoluut niet goed hierbij.Nou was ik nooit de gangmaker, maar ik had genoeg zelfvertrouwen om mensen dingen te vertellen over wat ik meemaakte en dergelijke...Ik ben er wel achter dat stoppen met drinken zo'n gigantische impact heeft...zoveel had ik echt niet gedacht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 benthe ik lust beide cake's:)ivm het omgaan zeker wat de suicide van mijn ma betreft daar heb ik ook een site voor voor mij zijn die mensen dus ook lot genoten en ik zal sommige van hen in het echt ontmoeten in november , het is vergelijkbaar met hier hier heb ik ook mijn lot genoten maar dan voor een ander probleem ivm weg gaan en drinken ik heb daar nooit last van gehad omdat ik op feestjes en zo juist het goede voorbeeld was een glasje en dat was het maar ik kon niet vlug genoeg thuis zijn om het op het drinken te zetten , persoonlijk denk ik dat die geniepige thuisdrinkers zoals ik het ergste zijn grgrgrde laatse tijd mag ik ook zeggen dat ik niet veel meer het gevoel heb eenzaam te zjn al doe ik heel veel zaken in mijn eentje ook daar geniet ik op mijn manier van zo filmke uitkijken en dan naar bed zal wel zien of ik mars zie slaapzacht iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Zaterdag komt voor mij een vuurproef.Het is dan buurtfeest, ben benieuwd hoe ik dat doorkom.Een bbq. en al die flessen die er dan voor het grijpen staan.Als het moeilijk wordt, ga ik wel eventjes naar huis.Voorgaande jaren ging ik naar huis om te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Blacky,welterusten! Het is fijn te merken dat sinds ik hier op het forum ben jij beter in je vel bent gaan zitten, althans je wekt die indruk bij mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Corinne,het is raar, maar ik heb het gevoel dat ik zulke gelegenheden wel goed doorkom.Probleem zal voor mij zijn als ik thuis kom van een feestje. Dan heb ik me goed gehouden en ik was ook zo'n griezelige thuiszuipster. Het lijkt MIJ moeilijk om thuis geen borrel te nemen als ik nuchter van een feestje kom. Uiteraard is dat voor iedereen anders, maar ik dronk in het openbaar ook steeds minder net zoals Anna.Ik kan me herinneren dat jij ook zoiets eerder hebt geschreven.Ik zou dus zeggen dat je ook moet oppassen als je heel flink niets hebt gedronken op de BBQ en je komt thuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 BERICHTJE VOOR XIENIX:Je profiel is zichtbaar, met andere woorden mensen kunnen je naam lezen. Ik heb net aan de moderator (beheerder van dit forum) gevraagd of ze je profiel op "onzichtbaar" willen zetten. Dan ziet iedereen alleen je gekozen nickname!GroetenAangepast: typfout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 quote: Originally posted by: AnnaCalimero, daar ben ik al mee bezig. Ik heb enige tijd therapie. Waar het allemaal vandaan komt begint me wel steeds duidelijker worden, maar moeilijker is om er iets aan te doen. Daarvoor is zowel een stuk verwerking nodig, als praktische training. Het zal dus nog wel even duren voor ik me echt vrijer voel. Maar toch merk ik dat ik in het afgelopen half jaar al vooruitgang heb geboekt hoor. Meer dan in al die jaren dat ik drank gebruikte om losser te worden.q]Weet er alles van Anna, meestal heeft het wel een reden als je jezelf niet los voelt terwijl je het wel zou willen. Je hebt zo'n mooie zin telkens staan onder je berichten, denk dat daar heel veel waarheid in zit. Het is moeilijker om aan je jezelf te werken dan om naar de alcohol te grijpen, maar toch is die moeilijkere weg wel de oplossing. Jezelf vinden om je te helpen wat losser te worden, want als alcohol al helpt is het tijdelijk en uiteindelijk de vernieling in, heb je dus niks aan om het probleem opgelost te krijgen.Beste Anna, je gaat goed zo toch, je hebt hulp gezocht, bent bezig met verwerking en hebt al vooruitgang geboekt, komt goed met jou.Groetjes Calimero. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Al die gaan slapen welterusten.Gem,Ik was idd. ook een thuisdrinker.Toch zie ik niet echt op tegen het feest zelf.Maar ik ga me mentaal toch goed voorbereiden.Thuis staat er niets open.Ik ga me echt niet laten verleiden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Corinne,natuurlijk niet. Al zou ik mezelf kunnen voorstellen dat als ik nat ga, dat bij zo een gelegenheid zou zijn.Ik ga ook uitloggen, morgen weer het harde leven.Corinne ik ben zo blij voor jou, ik had altijd moeite om over mijn werk te zeuren, terwijl jij zo hard op zoek was! gelukkig komt daar binnenkort verandering in. Wat zal jij genieten van je laatste vrije dagen. tenslotte is het anders als je weet dat je daarna gewoon weer aan de slag kan!Geniet er erg van hoor. Ik hoor graag de bijzonderheden als er meer bekend is!Slaap lekker allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Gem,Als ik meer weet, vertel ik het hier.Ik maak me nu nog niet ongerust over volgende zaterdag.Ik ga deze week maar vast oefenen om in het ritme te komen.Terusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 avond gem , ondanks het feit dat ik hier reeds een poosje op het forum ben was ik niet zo'n schrijfster .de laatse tijd kom ik hier los en dat doet mij goed , een poosje geleden hebben jullie mij enkele keren door iets heel moeilijk geholpen en jullie voelen als vrienden aan voor mij al ken ik jullie niet .van mensen welke ik in het echt ken krijg ik al eens een schouderklopje en dat jaagt duizend gremlins bij mij weg als mijn geest gezond is is mijn lijf ook gezond persoonlijk wou ik dat ik jullie meer kon steunen maar ik vermoed dat het soms genoeg is dat men haar eigen ervaring of gevoelens probeert neer te schrijven om een ander kracht en moed te geven het gekozen pad te blijven volgen hoe ieder voor zich adb ziet en gem jij bent ook goed bezig zoals iedereen momenteel corinne geniet van wat je nog hebt voor je begint te werken en nu ga ik echt slapen sloppel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Hallo ik ben weer terug van mijn moeder en het was gezellig. Ze heeft een heel dubbel gevoel net als ik over de dood van mijn vader 11 jaar geleden. Ze mist hem enorm maar is ook blij dat ze deze 11 jaar alleen heeft gekregen, zonder zijn autoritaire, manipuleerede alcoholistisch gedrag. Als hij niet dronk was hij een lieve man maar dronk hij wel dan had ze geen leven en natuurlijk ook niet als de kater kwam. Nu zit ze op een koor, is vrijwilliger in de bibliotheek, doet aan gym, zwemt, fietst , is lid van de plattelandsvrouwen en is 75 jaar oud. Ze heeft nu veel vriendinnen , iets wat mijn vader niet toestond.Mijn man had een slide-show gemaakt van foto's die hij gescanned had uit haar familie album en daar mooie klassiek muziek achter gezet. Het was prachtig en ze was zeer ontroerd en ziet ook waarom ik zo gek op hem ben omdat hij zo gepassioneerd met iets bezig kan zijn. Toen ik hem leerde kennen was hij gefascineerd van alcohol en drugs en in de laatste 9 jaar tijd heeft hij dat stapje voor stapje vervangen met multimedia en fotografie en automechanics. Wat mij betreft is wat er is gebeurt op het forum ook een leer proces, net als in het echte leven is het hier niet altijd rozegeur en maneschijn. Ik weet dat ik met een heleboel emoties nog niet om kan gaan en vooral niet metde emotie: tot iets gedwongen worden waar ik niet aan toe ben.k las vandaag het volgende en het geeft een goede indruk hoe ik over het gebeurde denkWerkelijke Liefde voor de ander bestaat uit het geven wat de ander werkelijk nodig heeft, en niet wat het eigen Zelf zo graag zou willen. Werkelijke Liefde voor het Zelf,bestaat uit het geven van datgene wat het juiste is voor het eigen ZelfIk moet hier nog een balans in vinden omdat ik zo hard gevecht heb tegen de wil van mijn vader dat nu ik nuchter ben niets kan met de wil van anderen.Verder wil ik nog benadrukken dat ik nooit of te nimmer persoonlijke PB's (waar mensen over hun alcoholverslaving en gevecht daarin praten)door zou sturen naar derden en ook nu met HeinSight denk ik dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt met het doorsturen naar Benthe.Maar ik maar ik ben ook maar een herstellende alcoholist met fouten. Ik ben niet kwaad moedig maar wel impulsief.aangepast volgorde spreuk en het stukje over het doorsturen van PB'sHier klopt iets niet omdat ik dit al heb gedaan met Anna's PB, maar weet niet hoe anders het te schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Safi,Het leven heeft je toch veel goeds gebracht. Je moest en moet er alleen mee leren omgaan. Dat is niet altijd even makkelijk.Leren is leven en leven is leren.Dat motto staat op een van de basisscholen hier in Dordt.Ik vind het een mooi motto, want het is o zo waar.Ik heb mijn meningen ook weleens moeten bijstellen, maar vind dat niet altijd even makkelijk.Dit forum heeft mij niet alleen geleerd dat ik kan leven zonder alcohol, maar mij ook een gevoel van eigenwaarde gegeven dat ik niet bezat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 CorinneVandaag is vandaag en morgen hebben we allemaal weer nieuwe kansen.Het leven is niet vol problemen...maar vol uitdagingennu alleen nog de energie hebben om die uitdagingen aan te gaan.Iedereen die vandaag een mijlpaal heeft gehaald mijn felicitaties.Ik ga morgen naar de dokter omdat ik me zorgen maak om mijn hersenen en een onderzoek wil om te zien in hoeverre mijn hersenen zijn aangetast door mijn alcohol en drugs misbruik.Maar heb ook ergens gelezen dat alcohol REM slaap onmogelijk maakt en ergens anders dat dat mensen bij gebrek aan remslaap overgevoelig worden en problemen hebben met concentratie en het geheugen.Ik heb lang getwijfeld of ik de waarheid wou weten maar ik ga er met mijn huisarts over praten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Dus ik kan maar beter naar bed gaan want ik moet morgen vroeg op.Welterusten Stien en Corinne en alle andere nachtbrakers die nog meelezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Safi,Goed idee, weten is beter dan gissen.Slaap lekker met veel REM-periodes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Twaalfuursdienst gehad, thuis, moe, droog.Way to go, Safi!En Haddock suggereerde helemaal niets, ook niet dat iemand iets gezegd had, hij schreef 'n parabel.En nu schrijft hij ook helemaal niets meer, maar gaat lekker naar z'n mandje.Hou het lekker droog, allemaal, en voor de slapers welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Haddock,Welterusten, ik probeer wakker te blijven. Rond 4 uur is er kans om mars te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Succes dan met wakker blijven Corinne,Hier is het helder...dus dan zou het kunnen.Maar ik kruip toch snel mijn bed weer in,werd wakker door een nachtmerrie en kon nietgelijk de slaap weer vatten...Trusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Joann,Slaap lekker dan. Jouw kinderen staan natuurlijk alweer vroeg aan je bed.Tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Inderdaad wat een nachtbrakers hier. Nou hopelijk lukt het je mars te zien Corinne, welterusten en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Quera,Welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Mijn dochter heeft betere ogen dan ik.Zij heeft mars gezien, maar ik niet.Slaap lekker en tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden