Spring naar bijdragen

woensdag 29 augustus 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve forumleden,

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Alle nieuwelingen van harte welkom.
Nog 3 werkdagen en ik kan op vakantie. Ik voel me heerlijk in mijn vel. Geen last van katers, geen lichamelijke klachten. Het leven is mooi. Dit wil ik vasthouden en zo wil ik een heel lange tijd voelen. Het leven zonder alcohol is bijzonder aangenaam ondanks de kleine tegenslagen die je soms krijgt.
Ik denk dat ik een beetje vrolijk en zeer positief ben vandaag, zeker met het vooruitzicht op een vakantie.

Allemaal een heel fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen sandra en iedereen ,
zo vlug een berichtje op het forum voor ik werken ga
de laatse dagen lig ik al om 23 uur uitgetelt in mijn bedje en ja ik slaap goed tot 06 uur s'morgens
iedereen die er weer een dagje bij gedaan heeft hiep hiep de andere ga ervoor
tapas hoop dat je genoten hebt van kaatje die terug is , zal wel zeker de tranen zijn normaal zijn spanningen die weg vloeien
flipsen fijn dat de AA mee gevallen is
aan iedereen die ik vergeet ik denk aan jullie
mensen ik ben me gaan douchen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon:

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
Ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit

Ik was wel vaker vrolijk, heel vrolijk, heel vrolijk
maar zo behoorlijk vrolijk was ik tot nog toe nooit

Soms ben ik ongelukkig, ontzettend ongelukkig
Soms ben ik ongelukkig, dan sterf ik van verdriet

Soms ben ik wat neurotisch, psychotisch en chaotisch
labiel en neogotisch, maar nu, vandaag dus niet

Vandaag ben ik zo vrolijk, zo vrolijk zo vrolijk
Ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit

Vrij naar Alfred Jodokus Kwak
:D

Fijne dag gewenst!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo wat een vrolijke openingen!!!

Iedereen goed geslapen? Allemaal weer een dag kunnen toevoegen?
Heb heel goed geslapen vanacht, ben maar één keer wakker geworden om zes uur, licht nog aan boek naast me, blijkbaar had ik nog een poging gedaan te lezen, wel balen, boek was dichtgevallen zonder boekenlegger ertussen, moet ik weer opzoeken waar ik gebleven was.
Vrolijke dag allemaal

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van deze berichten word je toch helemaal heppiedepeppie!:)

En yessss, dag 1 zit er op voor me.
En ondanks het suffe gevoel, watten in m'n hoofd, vermoeid snoetje, duizeligheid en hartkloppingen, voelt dat toch wel heel erg goed!
Ik heb trouwens goed geslapen, droomde nog wel dat ik 3 blikjes bier in de garage vond. Kun je nagaan, ik heb niet eens een garage.:D
Straks ga ik toch nog maar even liggen op de bank, ondanks mijn 8 uur slaap ben ik nog steeds zo moe.
Vanmiddag wil ik toch een beetje fit zijn voor de kids die vrij hebben op woensdagmiddag.

Iedereen een fijne dag en hou het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesmorgens deze morgen, moe maar tevreden ben ik opgestaan, heerlijk geslapen met arm om de kat en om de hond hihihi
Blacky inderdaad, ik wordt ook helemaal vrolijk van deze dagopening.. hopelijk werkt het voor iedereen zo aanstekelijk!! Ik mag zo weer werken, kat en hond zijn uitgelaten

Iedereen een fijne dag vandaag, de zon schijnt en het weerbericht zal zo ook wel volgen van Twan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zeker een vrolijke opening, daar word je zelf blij van.
Voor iedereen die vandaag weer een mijlpaal bereikt heeft, van harte!

Xienix, die dromen over drank hebben er veel. Vorige week waren er vier deelnemers van het forum tegelijk, waaronder ik, die in dezelfde nacht hadden gedroomd dat ze weer stevig aan het lurken waren. En dan maar wakker schrikken en even niet beseffen dat het gelukkig niet echt was.

Safi als jij vandaag online komt, weer eens nieuwsgierig: heb jij redenen om aan te nemen dat je drankverleden je hersens heeft aangetast?
Overigens bestaan er op internet wel testen waarmee je zelf je geheugen, associatievermogen e.d. kan meten.

Allen een sterke, droge dag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas van mij een iets minder vrolijk bericht

Ik heb gisteren gedronken, nl drie flesjes bier.
Het niet meer weten hoe ik me voel als ik dronk en hoe ik me daarna voel was 1 van de redenen dat ik eerst nog een keer moest drinken om erachter te komen wat mijn doel ging worden ...minderen of stoppen.
Bovendien was er geen stress en geen gremlin die mij dwong bier te halen maar meer het willen maken van een analyse van gevoelens en gedachten terwijl ik dronk.
Mijn man deed ook mee en we zijn nu de volgende ochtend allebei verbaasd dat het drinken ons niet de vreugde gaf die wij verwacht hadden en niet de prikkel van totale extase veroorzaakte zoals je dat in je dromen gaat verbeelden.
Het eerste biertje was lekker, het tweede biertje al iets minder en de derde dronk ik meer omdat ik geen bier in huis wou achterlaten.
Mijn man is nog wel twee extra halve liter blikjes voor zichzelf gaan halen. Maar is na het drinken van een halve in slaap gevallen.
Er was behalve bij het eerste flesje geen gevoel van euforie en ik heb dus ook besloten om het nu 3 maanden vol te houden en dan zie ik wel weer.
Voelde me vanochtend om 8 uur lamlendig en hoop dat ik niet te veel schade heb aangericht in mijn programma en dat ik de draad maar weer zo op mag pakken.
Nu half 11 aan een kop bambu koffie en hier opbiechten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook gedaan, Safi, toch nog een keer drinken om te analyseren wat het met je doet. Heb het toen ook opgeschreven om het later weer te kunnen lezen, iedere tien minuten een "hoe voel ik me nu"-berichtje. 'k Werd daar achteraf ook niet vrolijk van. Mijn conclusie was toen: als je er bij nadenkt, slaat het eigenlijk nergens op. En ik denk dat wij al te ver zijn met AdB om er NIET meer bij na te denken.

Kop op meis! Weer wat geleerd. Nou nog uitvogelen wat je met het geleerde gaat doen...
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water
Bedankt voor je berichtje.
Ik moest al huiswerk gisteren besluiten wat mijn doel was.
En dat vond ik een moeilijke opdracht toen ik in ging vullen wat ik graag wilde :kwam er 3 flesjes bier uit 1 keer in de week en dat 52 weken lang. Als doel?!!!!????!!
Dus dat vond ik zo confronterend dat ik 3 flesjes bier heb gedronken om daar na in te kunnen vullen dat ik nu 3 maanden niet meer wil drinken.
En dat kan ik nu dan ook met volle overtuiging beweren.
Dat van die drie flesjes 1 keer per week dat was mijn gremlin.

Ja Water ik ben ook al 11 jaar bezig ADB te worden en heb zo al heel wat lesjes geleerd.
Als je er maar goed bij nadenkt en eerlijk bent anders wil het niet.

Benthe...toen ik nog aan het 'bingen 'was had ik vaak het gevoel dat ik dement aan het worden was...me woorden niet kon herinneren ,andere woorden uitsprak dan ik dacht, slecht korte termijn geheugen, en gevoel van watten in mijn hoofd of een gat waar gedachten in verdwenen soms zelfs onder het vertellen van een verhaal.

maar in de twee maanden dat ik droog stond was dat al een behoorlijk stuk verbeterd...toch kreeg ik van Tactus het voorstel om een scan te laten maken als ik me zorgen maak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat er al een paar dagen aan te komen hè Safi? Ja, als het mot dan mot het.
Ik heb zelf die behoefte niet om te experimenteren, waarom zou ik, dat heb ik nou al zo vaak gedaan. Eigenlijk dacht ik dat jij dit ondertussen ook wel wist? Waarom dan toch nog een keer proberen? Geen oordeel, gewoon benieuwd.
Of was het gewoon weer de recalcitrante puber in je die het niet meer pikte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen een goeie middag, de voormiddag is goed verlopen en wat een ontvangst op het forum!!
Safi, gisteren was een uitglijder die je nu onmiddelijk opgebiecht hebt, dan is het veel gemakkelijker om terug te stoppen, na 1 uitglijder komt die goesting nog niet zo vlug terug, herpak je en je zult zien het gaat na iedere uitglijder beter omdat je uit je fouten leert.
ik denk dat iedereen op dit forum het meemaakt.
sterkte en wandel maar veel in de op en lucht en drink leters water dan ben je het zo vergeten.
groetjes
hoelahoep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Of the wagon, That's life!
De draad maar weer oppakken en niet moedeloos worden!

Nu weer on the wagon!!
Het heeft weinig zin hier beschouwende analyses, over op te zetten.
Je nam er één,dat heet alcoholisme.

Er is altijd wel iets, maar een drinker wil drinken.
Het drankje nemen, om een en ander in kaart te brengen,slaat echt nergens op.
En wie weet dat beter dan jij.

Dus, pick up the pieces. I,ll see you on the wagon.
Liefs Soothe!!B)

Stoute meid!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, lieve Safi,

natuurlijk heb je geen schade aangericht, dit was toch niets vergeleken met vroeger? En goed dat je je lamlendig voelde/voelt. Weet je dat ook weer.
Herriner je je nog dat ik het na m'n nachtdienst deed, voor m'n vakantie? Ook bewust proberen te voelen? Wat ik nog het beste weet is de morgen erna, het treurige besluiteloze gevoel, de weinige aktie.
Heb in de vakantie veel gedaan, en paar dagen gedronken. De dagen na het drinken gebeurde er weinig tot niets, ja, de normale dingen, maar niets extras. Normaal gesproken was het iedere dag raak geweest.

Ik denk ook dat dit helemaal niet zo verkeerd geweest is voor je, je hebt je doel bijgestelt, prima zaak, toch! En dat je tweede glaasje de enige lekkere is herken ik uit de pen, eigenlijk moet je daar stoppen. Maar ja, dat kan ik ook nog niet.

Sterkte meid, volgens mij sta je zo weer op de rails, jaja, the waterwagon goes on rails, it's the tender to the locomotive!

Verder droogte, allemaal. En Benthe, jij staat sterk, die reactie van jou heb ik al eerder gelezen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er ging eens een dame bungeejumpen. De eerste keer was het wel leuk, die kick. De tweede en de derde keer ook nog, maar het bungee-elastiek begon een beetje te slijten. Het rekte steeds verder uit. Ze viel op haar kop en op haar kont, ze liep blauwe plekken en butsen op, maar toch nog steeds vond ze die kick van het vallen onweerstaanbaar, ondanks de pijn die ze er achteraf van had. En steeds veerde het vermoeide elastiek toch nog net weer terug voordat ze echt haar schedel op de straatstenen bashte. Nog een keertje, nou nog één keertje dan....
Weet je Safi wat je hiermee aan het DOEN bent?
Aan de ene kant zeg je dat je je bezorgd maakt om de schade die de alcohol aan je brein heeft toegebracht. En vervolgens ga je zo'n gewaagd experiment uitvoeren. Vind je dat zelf niet een merkwaardige tegenstelling?
En nu hou ik er over op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen
Bedankt voor jullie woorden,vermanend of lief.

Ik moest gisteren een opdracht maken waarbij ik moest besluiten wat mijn doel t.o.v. mijn gebruik is voor de toekomst.
En die opdracht gaf mij grootse moeite. Toen ik ging invullen wat mijn wens was zonder over de consequenties na te denken bleek dat 3 flesjes 1 keer per weer 52 weken lang te zijn.
Door het drinken van de 3 flesjes bier kwam ik erachter dat dat mijn wens dus absoluut niet is en kan ik met een gerust hard weer verder met droog staan.
En het geluk wil ook nog dat mijn man hetzelfde ervaren heeft en het drinken zelfs 'koud' vond aanvoelen terwijl hij het in gedachten als iets' liefs en warms' had zitten verheerlijken.
Wij hebben het gevoel dat we weer iets geleerd hebben.
En daar ging het ons om...niet om het bezatten of wegdrinken van emoties of troost drinken.
het was een analyse van hoe geweldig drank eigenlijk is: en NIET DUS zonder zijn we veel happier, en zitten we lekkerder in ons vel.
Die gedachten zijn erg belangrijk in het volhouden van het droog staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...