Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Hee Peppa, ik heb zo'n zin in muziek. Ik wil een MP3 speler, schijnt handig te zijn. Uhhh mijn favoriete muzie. I'll survive van Gloria Gaynor, Marco Borsato, "linda' Doe Maar, Barbara Streisand 'memorie, is helemaal geweldig. Beatles luister ik ook graag naar 'yesterdayyyyyyyy'.Tjonge kan nog wel een uurtje doorgaan, lijkt me heerlijk als ik DAT nu eens in mijn oren kon stoppen.

Tevens ben ik aan het nadenken wat ik verder nog ECHT leuk vind. Hebben jullie daar moeite mee?
Ik zou graag een paar dagen weg willen, maar hoe en wat. Niet vliegen of zo..........
Ga volgende week naar de film vind ik ook leuk. Ik heb zoveel tijd ineens. Niet telkens mijn drankvoorraden aanslepen, wegwerken, geen katers, vroeg op...... Ah, misschien kan ik morgen vroeg naar de markt, ja dat ga ik doen. Nu nog een van de kids aan het werk zetten voor mij. Ik print dit maar even uit. Dank je Peppa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
peppashooter

ok, ik ben ps aan mijn zesde dag bezig maar voel mezelf toch al een beetje groeien.




Pas? Ik vind dat al hoor, heb morgen mijn eerste week vol. Het voelt toch wel goed niet? Al heb ik zo af en toe mijn twijfels, maar dat schijnt erbij te horen.

Verder alles goed met iedereen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie
Bedankt voor de opheldering:$
Ik hoop dat ik niet met te grote voeten op je tenen ben gaan staan.

Lunalee
Sorry ik was even in slaap gevallen op de bank (gebeurt me nog geregeld)
Laat de wereld niet te veel je emoties bepalen vooral niet in de periode dat je net gestopt bent met drinken.
Alles ziet er behoorlijk zwart/wit uit omdat je er nog niet uit bent wat je echte emoties zijn.
Ik heb ook een tijdje veel documentaires gezien van Animal Right Activists en dat heeft me er wel toe aangezet geen vlees meer te eten omdat ik de dierindustrie niet draaiende wil houden. Ik wil niet onderdeel zijn van de vraag naar vlees en hoop zo dat het voor mensen minder winstgevend gaat worden.
Natuurlijk ben ik maar een heel klein onderdeeltje maar ik hoop toch altijd weer dat mijn gedrag en mijn keuze een zaadje plant bij mensen die me vragen waarom ik geen vlees eet.
drinken heeft geen zin...je zult je alleen maar rotter voelen en ook nog allerlei irrationele emoties er bij krijgen. maar ik denk dat ik al te laat ben..want je berichtje kwam om 20.30.
maar ik hoop dat je het zelf in kunt zien en de rest van de alcohol weg kunt gooien of wel opdrinken maar dan meer kijken en opschrijven of het ook echt helpt je leed te verzachten..of je er echt door verdoofd wordt of dat allerlei andere problemen die ook spelen er juist erger van worden.
Kijk eens met andere ogen naar je drinken om troost en vergetelheid te vinden.
Wat zijn je gedachten, gevoelens en schrijf die op en lees dat morgen nog eens over. daar leer je veel van.
Ik hoop dat er iemand is in je omgeving waarmee je kan praten..schrijf ander hier wat je nu denkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peppa. nogmaals voor jou.....

28-08-2007 22:22

Gemotiveerd

Bijdragen: 1218
Aangemeld: 30-05-2007


Peppa,
muziek van U2 wordt ik erg vrolijk van. Beautiful day, Pride, geweldig!
Bruce Springsteen, Peter Gabriel, Eric Clapton. Allemaal geweldig.
Mijn MP3 heb ik volstaan met allemaal top 2000 nummers. Ik ben aan de radio veslaafd tussen kerst en oud en nieuw. Ga zelfs met de koptelefoon op naar bed dan.

-------------------------
Gem.

Ik ga ervoor.
Geen alcohol meer gedronken sinds 22 mei 2007

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, ik heb mijn etentje overleefd.

Vóór ik het wist stond er een koud biertje voor mijn neus (dat dronk iedereen en ik ook altijd). Ik dacht okee, één neem ik er en vóór ik hem op had heb ik een cola light besteld, er zaten méér mensen aan de cola het is verder helemaal goed gegaan. In de optiek van sommigen zal ik naar 0 zijn teruggevallen, maar gelukkig bepaal ik zelf of ik ADB ben en dat dacht ik dus wel hè als je na één biertje kunt zeggen verder spa rood en cola light.

Ik ben blij dat ik weer thuis ben. Al die tijd al dat ik met ADB bezig ben (ruim 22 maanden) ben ik toch het liefste thuis. Ik heb er een broertje dood aan om uit te gaan. Met een goeie vriend of vriendin eten is wat anders, maar een gezelschap, nee, merci.

Vreemd hè. Maar ik moet van mezelf in controle blijven en het meeste ben ik dat gewoon thuis. Voel me nu ook een stuk rustiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje...helemaal niet vreemd hoor...heb ik ook...kleine groepen en een op een prima...maar grotere groepen en naar de kroeg gaan ..nee laat maar...te gevaarlijk en ik heb het al allemaal gedaan...ben het beu
En je bent zeker ADB als je 1tje drink en dan aan de cola light kunt gaan. Vooral als je dit al 22 maanden volhoud...goed van je zeg.
Ga nu even met de hond rondje lopen dus zie jullie later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
Kinderen.

@Sandra,
Kan me heel goed voorstellen dat je aan het eind van de dag moe was.
Heb weliswaar zelf nooit voorgezeten, maar weet wel dat ik uitgeput ben na 2,5 uur notuleren.
Ik hoop dan ook dat je vanavond niet in de valkuil getrapt bent van de vermoeidheid.
Koop jezelf liever een andere beloning en geniet straks van je vakantie.

@An,
Het is gewoon niet altijd mogelijk alles te volgen op het forum, dat verlangd ook niemand van je. Je kunt ook zo erin ploffen om mee te doen.

@Ferry,
:)

@Happy,
Twee dooie gewichten naar hun huis en bed gedragen. :wacko:
Lief van je en wat een goed gevoel dat jij niet mee hebt gedaan. :D
En gefeliciteerd met je 44 dagen.

@Calimero,
Ik wens jou heel erg veel sterkte dit weekend. Wat een uitdaging. Twee slemppartijen voor de boeg, hou je staande en bedenk dat zij de ochtend er na een fikse kater hebben.

@Safi,
:)

@Stien,
Weekends zijn gevaarlijk. Ook ik heb morgen een buurtfeest en een groot deel van de tijd breng ik er met alleen mijn dochter door. Mijn dochter zal zich vast zoveel mogelijk met de kleintjes uit de buurt bezighouden. Ik zoek wel het gezelschap van de niet of matig drinkende buurtgenoten. Mocht het me te zwaar worden, trek ik me wel even thuis terug.
Het alco-schrift blijft tot je beschikking tot 6 maanden na je behandeling, zodat jezelf inzicht houdt in je gebruik-/trekmomenten om daar je voordeel mee te doen.

@Soothe,
:)

@Benthe,
Een Jesus- en ridderscomplex? Lijkt mij een goede eigenschap.

@Xienix,
Beter na thuiskomst aan het forum dan aan de fles.
Geef je vriend de tijd en jezelf ook.
Ik ben nog steeds kouwelijk.
Wijnrekken weerstaan, ik liep met grote omwegen door de supermarkt.

@Blacky,
:)

@Kate,
Ik ben ook blij dat ik niet meer vast zit. Nadat ik het ergste van het afkicken had gehad, voelde ik mij ronduit bevrijd.

@Tapas,
Hoe beschrijf jij jezelf van toen nu? Ik vond het nogal meevallen.

@Sammy,
:)

@Haddock,
Druk baasje. Ik was een druk meisje, ik kreeg ook seresta. Maar de term ADHD en de aandacht die er nu aan besteed worden, bestonden toen nog niet. Trouwens ik had en heb wel veel hinder gehad van mijn verlegenheid. Ik was dan ook het ideale slachtoffer voor de pestkop op de lagere school. Daardoor heb ik wel een gebrek aan zelfvertrouwen gekregen, dat me nog regelmatig nekt. Verlegen ben ik ook nog steeds.
ADHD'ers zijn gevoeliger voor alcoholverslaving.
Gezellig je neef plotseling in de buurt. Klep maar lekker bij.

@Flipsen,
Je hebt het goed gedaan en deze dag zit er ook bijna op.

Sorry mensen, heb tussendoor de film Garfield zitten kijken.

@Gem,
Ben met dit bericht ook al lang bezig, hier zal dus ook wel wat opgelost zijn inmiddels.

@Lunalee,
Helaas kun je niet meer doen. Je doet al wat in je macht ligt.
Ik vind het beneden peil wat mensen met dieren kunnen doen.

@An,
Knap van je om het droog te doorstaan. Dit weekend wens ik je zeker zoveel sterkte toe.
Idd. het viel mij ook op dat ik zoveel tijd overhield omdat ik niet meer met logistiek bezig moest zijn van flessenaanvoer en -afvoer.

@Knuffie,
Dat is precies wat de seresta met me deed: mij tot een lammetje maken, rijp voor de wolven.

@Peppaschooter,
Ik hou het meest van klassieke muziek.

@Quera,
Niet twijfelen hoor, leg dat stemmetje maar het zwijgen op.
Je gaat goed.

@Houtje,
Goed gedaan. Zelf ben ik ook het liefste thuis.
Ik doe het je niet na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kransgenoten,

"oude" neef en z'n vrouw zijn weer weg, was erg gezellig. Ik ben 51, hij dik 10 jaar ouder, vandaar de term. Veel verhalen, we hadden elkaar jaren niet gezien. Favourite neef, altijd geweest.
Ik had ook nog 'n kadootje voor hem liggen, lokaal boekje over 'n lokale sportheld, hier. Vroeger kwam hij wel meer dan 100 km's op de fiets hierheen, gingen we die held bewonderen. Vond ie prachtig. Ik had het al bijna twee jaar klaar liggen om op te sturen, maar zo is het nog veel leuker geven.

Bedwaarts hier, het drukke baasje gaat weer liggen, hahaha. Hou het droog, wat er ook gebeurt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,

Je geeft aan al een poosje niet ECHT meer wat van me te hebben gehoord...
Nu ja, daar zit zeker een kern van waarheid in!
Ik meld af en toe heel kort dat ik nog goed ga, en gaf eventueel een berichtje
van Charlie door.

Waarom.......eigenlijk niet eens met een speciale reden!
Ik ben moe....vermoeider dan ik lang heb kunnen/durven toegeven!
Het jarenlang roofbouw plegen op mijn lichaam begint zijn tol te eisen.
Niet alleen door te drinken, ook door het roken, veel te weinig slaap krijgen,
en 5 zwangerschappen/bevallingen in 6 jaar tijd.......!
De koek is op, Joanneke is aan het eind van haar lichamelijke latijn!

Eerst kon ik niet slapen, nu slaap ik het liefst de hele dag!
Niet echt handig, maar voor mij wel heel prettig om te ervaren dat ik
kan slapen wanneer ik maar wil...!
Ik geef er zoveel mogelijk aan toe, mijn lichaam heeft het gewoon nodig.
Vandaar dat het aanbrengen van structuur me nu ineens wel lukt, en ik me er nu
ook prettig bij voel.

Ik voel zelf ook wel dat de passie er een beetje af is, de poëzie is eruit....
Tja ik moet zelf ook wennen aan de nuchtere Joann!
Die is vele malen bedachtzamer, stiller, rustiger......
maar ook inspiratieloos en dolend.
Zoekend naar een nieuw evenwicht...op m'n knieën dat wel!

Mezelf een beetje kwijt zijnde
vind ik het moeilijk ECHT te delen met jullie...
Vandaar de stilte!
Bedankt voor de vraag......heeft me weer aan het denken gezet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock,
Leuk dat je zo een fijne avond had met je oude neef. Ben je soms de jongste uit een groot gezin?
Ik heb een collega van ongeveer 20 gehad, met oudere zussen die al kinderen hadden toen hun jongste zusje werd geboren, een echte nakomeling. Grappig toch, bij de geboorte tig keer tante zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann.
Dank je wel voor je bericht.
Fijn om te horen dat je zo goed slapen kunt. Geef je lichaam de tijd.
Je hebt het ook zo druk thuis met 5 kinderen. Een hele klus!
Lees mee en schrijf als je dat wilt. Ik wilde je niet dwingen, was alleen heel belangstellend.
Op het forum ben ik wat banger dat geen bericht, slecht bericht is. Gelukkig niet voor jou.
Het lukt je om droog te blijven. Fijn voor jou en voor je gezin.
Dat onbestemde gevoel herken ik. Heb daar ook last van.
We beginnen anders te leven, anders dan in jaren. dat heeft (helaas) veel tijd nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik weet dat je het belangstellend bedoelde!
En vaak is het inderdaad zo dat geen bericht hier
foute boel is..tenminste dat het betekent dat iemand
niet langer ADB is op zijn/haar manier.

Maar in dat opzicht gaat het goed, als ik die schuiver
van een week of 2 geleden niet meetel (maar dat doe ik wel :))
dan sta ik nu ruim 2 maanden droog!
Dat is zelfs met schuiver een record!
Dus op dat gebied gaat het voorspoedig, nu alleen nog een nieuw evenwicht
zien te vinden.
En zoals je terecht opmerkt......dat zal nog wel even gaan duren!

Corinne, dat respecteren van mijn grenzen heb ik dus echt moeten leren!
Ik ging er steeds maar overheen, steeds maar doordenderen...
tja tot het een keer op houdt!
Nu probeer ik zo goed en kwaad als het gaat te luisteren naar de signalen
van mijn lichaam.
En als dat zegt...klaar voor vandaag, dan is het ook klaar!
Ik heb in de afgelopen weken zelfs geleerd om hulp te vragen en te aanvaarden,
ik die het allemaal wel even zelf zou doen en regelen...!
Het geeft een hoop rust, en aangeboden hulp aannemen en dank je wel zeggen is ook helend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...