Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 September


BamBam

Aanbevolen berichten

avond benthe ,
ik heb naar aanleiding van je bericht eens wezen piepen op oude draadjes hoe ik toen was ik bedoel een jaar geleden al mag ik beter zeggen twee jaar geleden maar het is allemaal verdwenen :huh:
ik herinner mij wel dat mijn begin ook niet makkelijk geweest is maar spijtig genoeg was adb toen niet mijn uitlaadklep maar een andere site maar ook die mensen hebben mij geholpen
mijn grote hond gestorven vorig jaar in juli was een speelvogel dat dier deed je plezier met een speelgoedje , het kleine hondje ik noem ze barbie popje doe je geen plezier noch met speeltje noch met beentjes .
joann heel mooi bericht :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Koh

quote:


Dag mensen.. als ik nou zeg dat ik weer gedronken heb, wat zeggen jullie dan??



Ik vind dit echt geen stijl van je om zo hier het forum binnen te komen vallen waar de mensen die er overdag op zitten te lezen en te schrijven omdat ze moeite hebben het alleen te redden.

Waarom schrijf je niet wat je zelf denkt over het drinken gedrag van jezelf.
Waarom verwacht je een mening van het forum...ben je daar wel echt in geintereseerd want als het puntje bij het paaltje komt ga je daar toch niet naar luisteren je luisterd alleen naar je Gremlin.
Bovendien heb je al gedronken!

Ik vind het erg kinderlijk gedrag van je en het is niet erg helpend voor diegenen onder ons die ook met gremlins kampen.
en als iemand je dan vraagt waarom je het deed?waar je vastberadenheid was? kun je alleen maar zeggen

quote:


Misschien heeft dat iets met verslaving te maken of zo???



Ik wordt er misselijk van als ik het lees en ook razend

en dan schrijf je ook nog

quote:


, ik ben momenteel (zoals menig alco zal herkennen) niet in de stemming om het buiten mezelf te zoeken. Ik ben gewoon zielig en hopeloos... snap je??? dus ik zal nu stoppen met schrijven en geen hulp meer vragen want dat is toch vragen met de deur dicht.... Kom later wel weer eens terug!!!



Je bent hier nooit voor een dichte deur en dat weet je maar met alcohol op schrijven werkt niet en dat is niet de eerste keer dat iemand dat tegen je zegt. Je reakties zijn kinderlijk, flauw en pijnlijk voor diegenen die ze ontvangen en alle anderen die ze lezen moeten.
Ik wil je dus ook verzoeken om weer gewoon eens dagelijks mee te schrijven over wat jouw verslaving met jouw doet en waarom ADB zijn moeilijk is. en niet zoals je de laatste tijd doet alleen schrijven als je gedronken hebt want dat is erg confronterend
En als je wel af en toe wilt drinken dan hoef je er toch niet zo hopeloos zielig over te doen...wees dan een kerel en zeg ik minder zoals Houtje en zeg tegen jezelf ....af en toe drink ik alcohol.

Mischien klink ik hard maar ik heb echt zin om je een schoponder je k%%t te geven!:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ik zeg hieronder een welgemeend en grondig amen, dat heb je mooi en dapper gezegd.
Hoe gaat het met de koffie, alweer lekker aan de bambu?

Joann, zoals jij dat schrijft, dat is mooi en tactvol en raak.

Ben eigenlijk benieuwd waar Corinne blijft na haar eerste werkdag.

Blacky, Max is iets te groot voor een schoothondje, maar wel een ontzettende pretletter. Het lijkt wel of hij mijn stemmingen precies aanvoelt (dat had je me al voorspeld Safi) en ik wist niet dat een hond je zo aan het lachen kan maken. Hij zit me af en toe echt aan te kijken van: zie je wel hoe ontzettend lollig ik ben?

Stien heb jij ooit een echt nare ervaring met een hond gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

benthe de naam blacky is de naam van een hond van mijn ouders een tervuren dat dier heeft mij ooit een hap in mijn bovenlip en onderkaak gezet om u tegen te zeggen het bloed spoot eruit heb er nog lidtekens van , mijn ma wou mij in qaurentaine zetten hi hi de hond niet:)
sinds ik sober ben ohh wat vindt ik dit een mooi woord zijn mijn dieren enorm veranderd in positieve zin , een poes welke mijn dronken periode mee gemaakt heeft en nooit bij mij kwam durft nu al op mijn schoot te komen liggen of naast mij op het kopkussen
stien waarom ga jij in je hok ??
en ikke ook benieuwt naar corinne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Benthe,

Net zo raak als het besef hoe ik mensen hier heb gefrustreerd
bijna een jaar lang door het zelfde te doen!
Ook ik melde me pas als ik al was gaan drinken, als ik mezelf al lang
en breed toestemming had gegeven (want dat is het toch..?)
En ook ik wilde nergens meer naar luisteren, werd vaak zelfs boos
om wat er geschreven werd, hoe waar het dan misschien ook was!
Uiteindelijk heeft het bij mij er toe geleid dat ik niet meer melde dat ik dronk!
Ik deed gewoon alsof..............:(
(niet de reacties die ik kreeg, maar mijn eigen dichte deur voor het aanvaarden van hulp bedoel ik hiermee)

Ik zie ze beide afglijden........
al hoop ik er falikant naast te zitten!
En er is niks maar dan ook helemaal niks wat ik kan doen
om dat te stoppen...
Net zoals niemand mij kon stoppen......totdat ik het zelf beu was!
Pas toen heb ik mijn deur open gezet, en komen de dingen die gezegd/geschreven
worden echt binnen.
Nu pas, een jaar na mijn aanmelding kan ik zeggen dat ik echt bezig ben
om mijn drankprobleem aan te pakken.
Nu pas dringen al die wijze woorden tot mij door!
Maar ook pas nu sinds 2 maanden kan ik zeggen, ik drink niet meer!
Blijkbaar was dat proces nodig.......en ik ben blij dat ik dat hier heb kunnen/mogen
doen!

Ik snap heel goed waar Koh en Charlie nu staan......
ik ben zelf nog niet zolang van dat punt vertrokken!
Maar ik snap nu ook de frustratie en zelfs het verdriet dat anderen dan voelen...!
En weet je....het maakt allemaal niks uit!
Lieve woordjes, handjes..schoppen onder hun k*nt, als ze zelf de deur niet openzetten
dan staan we gewoon voor een gesloten deur!
En misschien moeten we dat ook gewoon maar accepteren?
Ik probeer het te accepteren, het is hun weg..hun leven en hun verantwoordelijkheid!
En als ze zelf niet open staan voor hulp...dan is er geen helpen aan!
Neem dat maar van me aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bambukoffie, dat is volgens mij al heel oud, kan me herinneren dat wij dat toen ik klein was ook hadden, we die koffie als kinderen wel mochten drinken, best lekker. Zie het huisje van toen zo weer voor me, oliekacheltje, kleuterleeftijd zou ik geweest zijn denk ik. Zo te horen bestaat het dus nog steeds, zal eens kijken of ik het kan vinden, de karnemelk (ook een idee van dit forum) smaakt prima net als de kruidenthee. Er is best veel keus nog zonder alcohol.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is dus niet te geloven: ik google op het woord sober en wat komt er uit? Sober thuisbrouwerij. Pfffff.
Zou iedereen druk bezig zijn met pb'eetjes?

Heb je die tervurense daarna nog durven aanhalen Blacky?
Mijn katjes zijn ook blijer met me nu ik niet meer drink. Nooit slecht voor ze gezorgd hoor, maar er is nu meer aandacht en tijd om te spelen. Quality-time! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann die frustratie, juist omdat jij het zo goed doorziet, dat lijkt me heel fnuikend.
Er is inderdaad niets dat je kan doen.
Weet je ik pik hier op het forum de leuke en positieve en voor mij nuttige dingen er uit, maar als ik hier twee jaar eerder was gekomen, had ik misschien net zo recalcitrant gereageerd. Wel willen meeschrijven en aandacht krijgen maar niet echt van de drank af willen.
Dan zullen we maar hopen dat ze het zelf doorkrijgen, toch?
Jezelf daar boos over maken kost alleen jou energie, en die heb je voor jezelf nodig.
:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

let ik even niet op, gaan Charlie en Kohtje voor de bijl.. grmpffffff.. alles is al geschreven en gezegd.

RJB ik ben trouwens trots op je, ik denk dat je zonet je eerste bericht hebt geschreven wat ik al steeds naar jou wilde schrijven.. je kan het, je moet het zelf doen en je moet jezelf te moeite waard vinden om er te mogen zijn! Hou dus vast aan wat je schreef!!! Dat is de instelling die zorgt voor verandering.. niet het idee dat je zelf niks aan de situatie kan veranderen maar de regie nemen over je eigen leven ipv die bij anderen neer te leggen!! Geen slachtoffer meer zijn maar je eigen levensregisseur!

piepjes in speeltjes heb ik hier helemaal geen last van, die zijn binnen 10 minuten uit het speeltje gebeten en dan kan het speeltje in de vuilnisbak want dan is er niks meer aan. Stien, mijn moeder is als de dood voor honden en dol op mijn hond. jaaa, zegt ze dan, maar dat is geen hond, dat is Tapas. Die is niet eng. hihi
Tekkels zijn monsters, heb ooit regelmatig op een tekkel gepast, toen ze geopereerd was aan haar buikje had ze iets teveel aandacht van haar baasje gekregen en als ik met haar wandelde (de hond, niet de baas) en ik stond even met iemand te praten dan ging Tekkel op haar rug liggen om haar litteken te laten zien. Manipulatortjes zijn het! kleine aandachttrekkertjes.. maar dat maakt ze ook zo leuk.

Vinden jullie het ook zo fris?? brrrrr... ik blijf optimistisch wachten tot er nog een nazomer komt, al moet ik tot mei volgend jaar wachten! en anders eis ik gratis lichttherapie voor heel nederland! bah, koud, grmpfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, :present:

Benthe, ik zou het niet weten. Ook een kat moet me niet recht aankijken, wordt ik helemaal eng van die glazige ogen. Had ook angst dat de bus in de bocht zou omvallen, is nu over.
Ook met de trein let ik goed op in welk coupé ik ga zitten, niet voor in! Komt de klap hard aan.
Auto angst, vooral achterin bij een twee deurs.
Lift angst, wat als ik vast kom te zitten?
En zo heb/had ik een giga waslijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lastig Stien, die angsten! Ik heb maar 2 flinke angsten, bindingsangst en (zelf) autorijden, maar ze zijn wel zo groot dat ze beiden mijn leven deels bepalen. De eerste meer dan de 2e want met een (vouw)fiets kom je ook waar je zijn moet, al heb ik ook een bloedhekel aan openbaar vervoer. Ik merk wel dat de kleinere angsten af zijn genomen naarmate ik mezelf meer leerde accepteren en mijn gevoelens leerde te verdragen, maar bovenstaande angsten zullen altijd blijven en daar kan ik mee leven gelukkig (ik zal wel moeten).

Ik ken wel goed het gevoel dat ik ergens weg moet kunnen, heb mijn deuren nooit op slot, en zal nooit als verste van de deur zitten. Vind alles best als ik maar het gevoel heb dat ik weg kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Stien dat ik in de lach schiet.
En wat te denken van: altijd met een beschaafde onderbroek aan van huis want stel dat je een ongeluk krijgt;
In het vliegtuig immer een plaats bij de vleugel want als het neerstort ben je er het eerste uit;
Klop een kwade gedachte af op ongeverfd hout want anders word 'ie waarheid.
Jarenlang heb ik niet over de Spijkenisserbrug durven rijden, omdat die ooit eens is open gegaan zonder dat de slagbomen naar beneden gingen, en er iemand in de Maas reed.
Zijn we soms een tikje neurotisch?
Troost je, neurotische mensen zijn vaak de liefste, orgineelste en leukste. En we maken het vooral onszelf moeilijk, nu nog leren om het onze medemensen niet zo lastig te maken. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er mag gelachen worden hoor, lachen is toch gezond! :D

Sinds ik droog sta laat ik meer over me heen komen. Laten komen zoals het is. Voorheen zat ik me daags van te voren al druk te maken dat ik b.v. bij een ander in de auto moest. Ik kan overigens zelf niet rijden, maar de bestuurder kletst dan tegen mij en kijkt me aan. Dan kan ik super nerveus worden en klap helemaal dicht. Ze moeten op de weg letten toch?
Nu probeer ik te denken, als het mijn tijd is dan ga ik. Als mijn tijd nog niet is, dan komt het wel goed.
Ik wordt ontspannender sinds ik niet meer drink, wordt ook veel minder snel boos.
Kan veel beter even bij het moment stil staan en relativeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is goed nieuws Stien!! zo zie je maar, denk je met alcohol je angsten te kunnen controleren, gaat dat veel beter zonder!!!
Inderdaad, als het je tijd is dan ga je.. en van leven ga je dood, ken je dat nummer van Robert Long? allemaal angst? Benthe, daar staan ook nog wat leuke "stelregels" in:

-----------------------

Als je fruit eet krijg je wormen, van veel wassen word je kaal
En als straks de bom zal vallen, nou dan gaan we allemaal
Katteharen zijn vergiftigd, geef geen zoentjes aan een hond
Keer nooit je rug toe aan een homo want dan zit 'ie aan je kont
Negers zijn heel vaak gevaarlijk met een mes of een pistool
En kijk ook maar uit voor joden ook al spelen ze mooi viool

refrein:
En dat is allemaal angst, allemaal angst
De allergrootste schreeuwers, zijn dikwijls 't bangst
En als er ooit iets gebeurd nou dan moet 't zo wezen
Wie 't meeste angst heeft, heeft vaak 't minst te vrezen

Als je scheel kijkt en de klok slaat blijf je heel je leven scheel
Als je zout morst krijg je ruzie en betaal ik niet te veel
Loop nooit onderlangs een ladder en op wijzen staat een jaar
En onder bomen staan bij onweer schuilt een levensgroot gevaar
Als je ouder wordt dan komt vanzelf de generatiekloof
En wie vloekt gaat naar de hel, van masturbatie word je doof
Wat? Van masturbatie word je doof

refrein

Vrijdag dertien blijft gevaarlijk, van veel lezen word je blind
Trouw je met je achternichtje krijg je een ongelukkig kind
Als ik maar geen lekke band krijg en stink ik niet uit m'n mond
Ben ik niet te laag verzekerd, dokter ben ik wel gezond
Van tomaten krijg je puistjes, van veel koffie word je rood
Van sigaretten zieke longen en van leven ga je dood

En dat laatste is waar, da's helemaal waar 't Klinkt misschien wel lullig, maar toch is 't waar Maar 't kan nog jaren duren dus niet van dat bange
Heb je angst voor morgen, dan moet je vandaag gaan hangen

----------------------

heerlijk nummer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar die angsten..
niet voor honden, die hebben voor mij een hoog aaibaarheidsgehalte
(zal vast wel eens afgestraft worden, maar meestal zie je het wel aan hun ogen of het kan/mag of niet!)

Ik heb al jaren mijn rijbewijs, reed ook overal naar toe...geen punt!
Tot ik teveel ging drinken...ik merkte dat ik steeds meer gespannen raakte door
het auto rijden, en ging het vermijden!
Hoe meer ik in mijn alcoholmoeras zakte, des te minder reed ik auto
(en niet alleen omdat ik niet wilde rijden onder invloed!)
Vorig jaar zomer, toen we terug naar huis zouden gaan van de vakantie......
en dat was echt op mijn allerdiepste alcoholpunt......
Ik durfde niet......maar ik moest!!!!
We waren met 2 auto's en ik moest rijden, geen ontkomen aan!
Ik heb een uur liggen huilen, echt totaal hysterisch.....
en toen iets gedaan wat ik daarvoor en daarna nooit meer heb gedaan en zal doen!
Ik heb een fles rose naar binnen gegoten en ben ingestapt.....
heb de 300 km naar huis (Met alleen bagage in de auto, wilde geen kids mee!!) lekker relaxed gereden.

Eenmaal thuis kwam alle spanning los, heb ik 2 dagen overgeven en me een paar dagen later hier op het forum gemeld!
Het was voor mij de druppel!
Nu rijd ik gewoon weer auto, zonder angst of spanning.......!
Maakt niet uit hoever, hoe laat of waarheen of met hoeveel kids, de angst is verdwenen!
Zeker weten dat alcohol angst kan veroorzaken of vergroten..!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, zo'n beetje alles is al geschreven. Ik sluit me bij de anderenaan: schrijf, bel, doe iets vóórdat je begint. Dan krijg je alle aandacht die je nodig hebt.

Charlie, voor jou geldt precies hetzelfde. Aandacht vragen terwijl je drinkt is niet fair naar de rest. Bovendien tast alcohol het beoordelingsvermogen aan van de wijze waarop die aandacht getrokken wordt. En dat kan nogal schokkend zijn voor andere forumdeelnemers.

Benthe, mijn hond is ook dol op piepspeeltjes. Als hij er een heeft laat ik hem daar alleen mee spelen op de tijden die ik uitkies, daarna wordt het weer opgeborgen. Zo gaat het ook langer mee, want hier zijn die piepjes er ook in no time uitgebeten.

Stien, je verhaal over angsten is heel herkenbaar. Ik heb ook last van enkele angsten, en die zijn door te stoppen met drinken niet echt overgegaan. Voor mij had het drinken ook daarin een functie, het verdoofde de angst.
Op zich ga ik er vrij goed mee om, dat wordt me tenminste van alle kanten wel verteld. Ik zet me er regelmatig toe iets te doen wat ik eigenlijk doodeng vind. Vaak lucht dat erg op, omdat blijkt dat het helemaal niet zo erg was als ik verwachtte. Ik denk dat die angsten langzaam wel kunnen verminderen, door me er steeds opnieuw overheen te zetten. Maar dat maakt het nog niet gemakkelijk. Een complimentje krijgen omdat ik iets moeilijks tóch gedaan heb is leuk, maar geen mens voelt die enorme molensteen op mijn borst, dat hevige gevoel van paniek tot het moment dat ik me ertoe aanzet het tóch te doen. Pfff, het is één voortdurende strijd, en doodvermoeiend.
Ik heb op het moment een erg leuke baan (vind ik zelf), waar ik veel plezier in heb. Maar deze functie brengt met zich mee dat ik af en toe iets moet doen waar ik doodsbang voor ben. Die angst hindert mij echt in de uitoefening van dat stukje van mijn werk. Heel vervelend is dat. Het leidt tot (jawel BamBam!) uitstel, en nog meer uitstel. En barstende hoofdpijn! Tja, hoe verzamel je moed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door te geloven in jezelf Anna!
Je kunt het, dat weet je!
Al hebben anderen je misschien verteld dat het niet zo is,
Jij weet dat je het kunt.

Spring in het diepe, van uitstellen wordt het echt niet makkelijker.
En als je eenmaal een paar keer gesprongen bent, en je merkt dat je niet hard valt
dan verdwijnt misschien langzaamaan ook de angst!

Oefening baart kunst, ook bij moed verzamelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...