Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 September

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hallo iedereen

mick proficiat:present:

vandaag weer eens een watte kop,
vanmorgen naar advocaat geweest morgen d day met de werkgever onderhandelen.
Ik ben op tijd opgestaan en voel me nu al leeg.........op

jesus het doet wat met me (merk dat ik de spanning moeilijk aan kan)
maar drinken komt niet bij me op, meer een toestand van gelatenheid nu.....

gisteren nog bij aa geweest en de bigbook aangeschaft, vanavond ga ik weer, ik ga nu op ma di en vrij
ik merk dat het me goed doet, en ik voel me er thuis.

wil me er zelf ook van doordringen dat de keuze die ik gemaakt hebt onomkeerbaar is, gisteren hoorde ik dat geduld het vieste woord is voor alcoholisten, ik herken het wel............
het is een proces leren lopen zonder de stokken (alcohol)het heeft tijd nodig die ga ik nemen de tijd
babystapjes maken...............

lading boeken gereserveerd bij de bieb vanuit jullie draadje........

en xienix en ikke zijn over de magische grens van een week
dan weet je dat je een week aan kan, vandaag blijf ik droog

succes allemaal

en sooth duidelijk stuk wat je erop gezet hebt, heb het gecopieerd

en nu afwassen

tot straks

flipsen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe...ik drink bijna alleen maar Bambu koffie sinds ik erachter kwam dat ik echt niet meer tegen cafeïne kan maar soms wil ik mezelf straffen en/of gevaarlijk doen...net zoiets als een hele zak chips eten terwijl je ook wel weet dat dat puur ongezond is of een hele zak drop.
En dan neem ik een koffie waardoor ik slecht slaap en dan neem ik soms de dag erna nog een koffie omdat ik me zo lamlendig voel en dan nog slechter slapen en dan soms 2-3 koppen koffie.
Het is een soort zelf pijniging...mijn man snapt er ook niks van ...kan al jaren de koffie laten staan.
Ik kan het ook als ik me sterk voel maar zodra dat zwak makende koffie monster voorbij komt op visite in een vergadering of als ik me heel kl%%ten voel...dan ben ik verkocht en dan begint het weer van voren af aan.
En dat terwijl Bambu koffie echt veel lekkerder is.
Tapas...ook van cafeïne vrije koffie kan ik niet goed slapen ...alle caffeine kunnen ze er nl niet uithalen en mijn oom werkte bij Douwe Egberts en die beweerde altijd dat cafeïne vrije koffie heel slecht voor je is...iets in het verwerkingsproces dat niet echt gezond is. Dus voor mij liever Bambu Koffie van Dr Vogel

BB
Ik snap hem...wat mij soms helpt met het verwerken van dat soort gevoelens van levens onmacht is de engelse uitdrukking: Life is a Tapestry...het leven is een groot borduur kleed...de goeie mooie tijden worden geborduurd in heldere felle kleuren.. de bijzondere momenten.in geel goud en silver....de saaie dagen in wit en grijs en de rot/sombere dagen zijn de donkere kleuren.
je hebt alle kleuren nodig om het borduurwerk van je leven te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze herkennen jullie ook ongetwijfeld: UITSTELGEDRAG.
Ik heb dingen te doen,vragen te beantwoorden, telefoontjes te plegen en ik zit hier lekker achter mn laptop. Voor nu even een bevredigend gevoel maar dat duurt niet lang en ga ik me er vervelend over voelen. Dus tijd voor actie.

Flipsen, hang on too that. Fijn dat jij je thuis voelt bij je AAgroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Waterboys een hele mooie goeie folk music band hebben een nummer dat heel mooi is
IM STARTING TO SEE A BIGGER PICTURE

Im starting to see a bigger picture
Im beginning to colour it in

My soul the sky, my heart a sun
My mind a world - my only one
My thoughts the people, the world around
My dreams the kings - or the clowns

The continents and the seven oceans
Bound the range of my emotions
My time is long but not forever
My moods are the changing wind and weather

Colour it in !
Colour it in !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@marieke:

Ja fijn he, zo'n gedragsverandering?

Ik probeer de dingen nu veel meer bij mezelf te houden en zie eigenlijk in alles een spiegel. Telkens als ik er iets bij voel, ook negatieve dingen, dan zegt dat iets over mezelf. Het maakt dat ik rustiger reageer en me niet meer te druk maak om andermans negativiteit. Dit lukt natuurlijk nog niet altijd, want ik ben nogal een hittepetit en erg eigenwijs, maar meestal kom ik tegenwoordig vrij snel tot bedaring en zie ik weer dat het iets van mij is en niet van de ander. Zo leuk eigenlijk.

Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een goeden middag iedereen ,
ik kon deze week niet volgen toen iemand mieke feliciteerde ik dacht wie is mieke ??
nu is het raadsel opgelost het is dus mijn tweelingsicoontje mick:)
mick mooi beschreven ivm dat huis en verzorg je babyke goed he doe ik ook ;)
xienix hoe is het met je oog ?? en samen met flipsen hiep hiep met jullie 7 dagen
stien jou mag ik hartelijk danken ivm het bericht van gisteren , ik ben deze morgen 15 minuten vroeger vertrokken en heb bij mijn schoonma een kopje koffie wezen drinken mijn manier om mij voor gisteren te escuseren tenslotte denk ik niet dat zij zich van mijn trauma bewust is
safi of ik nu koude voeten heb ;) het is niet bepaald warm dus juist de kachel aan gezet
benthe als meiske dat sinds haar 17 ste haar eigen plan moet trekken was het voor mij heel moeilijk hulp te aanvaarden ik kon alles toch zelf , vandaag is mijn leven geven en nemen dat nemen in het algemeen als ik echt geen andere uitweg meer zie :$
haddock ik vindt het niet een ontwijkend gedrag eerder zelf bescherming
tapas een van dees dagen trek ik mijn loop schoenen aan en begin ook terug te joggen jou schrijfsels werken aanstekend :rose: proficiaat met dag 74:present:
corinne onze bajesklant kijk uit naar je schrijfsel corinne is dat een mannen of vrouwen gevangenis ??
cal een verleden kan men proberen los te laten maar echt lukken doet dat niet voornaamste in je schrijven 'vandaag drink ik niet ':present:
flipsen waar men zich goed voelt mag men aan vast houden persoonlijk vindt ik het beste boekje het boekje 'nuchter leven '
wat mij bij het volgende brengt 5 ,6 en 7 oktober kom ik naar nederland naar een conventie mogelijk zijn er nog mensen die naar die conventie gaan ??
zo lieve luitjes een mens is wel een tijdje zoet hier he :)
zo nu een beetje opruimen strijken en stofzuigen wie zegt dat het leven eentonig is :huh:
tot strakkies
vergeten te vragen hoe het met charlie is vandaag op het kleine ventje aan het passen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
BamBam

Sober: Son of a Bitch, everything is real.
:huh:
en ik maar denken dat het nuchter betekende, haha.

Die is goed, uiteindelijk toch dezelfde betekenis, je wordt wel nuchter bij sommige onderdeeltjes werkelijkheid.
Inmiddels is er door anderen vanaf gisteren avond laat tot nu zo'n beetje alles opgerateld waar ik geen goede herinneringen aan heb, alles incl. jeugdtrauma's die ik wel verwerkt heb maar niet op zit te wachten elke keer weer naar boven te halen, de beerput weer opengetrokken en die stinkt, zou dat e-mailadres waar die rotzooi vandaan komt moeten markeren als spam en toch lees ik wat ze nu weer hebben lopen bedenken en verzinnen, nou ben weer op de hoogte, niks veranderd, weet weer waarom ik daar weg wilde.
Mijn gevoel zegt niet meer nuchter te willen zijn en te willen drinken, maar mijn verstand weet dat het niet weggaat door te drinken, mee om leren gaan en dat kan ik best, ben al heel ver gekomen, lukt me best zonder alcohol, nu moet alleen gevoel dat nog geloven.
Niemand thuis nu, denk dat ik eens even een potje moet huilen.
Sorry dat ik niet vrolijker ben vandaag. Lees de rest wel van de dag ipv te schrijven voor ik jullie ook deprie maak.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi cal ,
mij maak je niet depri met je schrijfsels mogelijk helpt het mij om in te zien dat ik niet de enige ben met
jeugd traumas en noem maar op
en tranen helpen verdriet te verwerken zoals mij het ook helpt het van mij af te schrijven soms in een mail aan mijn eigen :heart:
sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, mijn oog is aan de beterende hand. Hij zit nu nog maar half dicht.:)

Safi, kebbut ook zo koud. Tenminste...mijn voeten, knieën en handen. En geen kerel in de buurt om aan op te warmen.:(
Mwah, neem ik wel één van mijn katten, die nemen me helemaal zoals ik ben. Ze vinden me zelfs nog geweldig als ik 'sochtends met een Einsteinhoofd uit m'n bed kom en loop te mopperen op van alles en nog wat.

BamBam...sober...hahah, ik ga 'm onthouden!

Calimero, veel sterkte. Hou het droog hè!:heart:

Benthe, ik ga best lekker, vind ikzelf.

Tapas, ik weet niet wat het is (ontkenningsfase, struisvogelpolitiek..?) maar ik voel me op het moment niet echt verdrietig. Wel boos (maar ook niet heftig) en teleurgesteld.
Van mij mag het verdriet wel komen hoor (maar wel graag gedoseerd
:))
Ik neem maar één dag tegelijk en zie wel wat er verder op mijn paadje komt.

Ik ga weer huishouderen.
Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
safidepafi

De Waterboys een hele mooie goeie folk music band hebben een nummer dat heel mooi is

IM STARTING TO SEE A BIGGER PICTURE

My soul the sky, my heart a sun

My mind a world - my only one

My thoughts the people, the world around

My dreams the kings - or the clowns

The continents and the seven oceans

Bound the range of my emotions

My time is long but not forever

My moods are the changing wind and weather

Colour it in !

Colour it in !

Hele mooie tekst Safi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal verbijsterd door het mooie lied natuurlijk Charlie, en bezig om levensplaatjes in te kleuren.

Ik heb vandaag geen bad day maar wel een bad-hairday. Allemachtig, wat kan dat haar eigenwijs zijn.
Moest ik laat in de morgen naar een bespreking voor een nieuwe opdracht, ik op de fiets daarheen. Dacht dat ik er netjes uitzag. Kijk ik achteraf in de garderobe in de spiegel en ziet: een soort belegen punkertje dat net haar vingers in een stopcontact heeft gestoken. Nog een wonder dat ik die opdracht wel heb gekregen.
Deed me ineens denken aan de ergste drankdagen, dat ik me vrijwel niet meer de moeite getroostte om er nog representabel uit te zien. Dan maar liever een verward fietshoofd, want die nachtmerrie van drank wil ik nooit meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...