Spring naar bijdragen

Woensdag 5 september 2007

Mick

Aanbevolen berichten

Waarom in hemelsnaam, Spa in een champagneglas.
Dit is dus niet ADB!!
Gisteren hoorde ik woorden richting Kohtje, over spirit en waar is de bezieling.
Er op voorhand al mee bezig zijn. Zou maar wegblijven.

Drink of drink niet, maar dit is gezeur.
De reden dat ik hier minder ben is , dat ik niet tegen gezever kan.

Ook hier is trek aanewezig en dat wordt met een grap opgelost.40 jaar gaat niet in den koude kleren zitten.
En twee flessen wijn is peanuts, dan begon ik pas.
Ik zeg niemand wat hij(zei moet doen, ken de valkuilen al te goed.
Maar dit is klinkklare onzin.

Als ik wil drinken, ga ik drinken, maar geen Heiniken uit een Fantaflesje.
Wat een zelfmisleiding.
Groet.

Natuurlijk fris in een wijnglas. Draai het om. Mezelf bedonderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Kohtje,
Blijf vooral schrijven, ik mag je graag en wil je graag steunen nu je het moeilijk hebt. Het forum is er voor iedereen of iemand zijn eerste schreden op het ADB pad zet of al weken, maanden of jaren tracht ADB te blijven.
En het is goed af en toe iets confronterends te lezen, dat houdt ons scherp.
Hoewel niets mij nog scherp kon maken gisteren, ik was gewoon te moe alles nog te kunnen bevatten. Daarom heb ik gisteren nauwelijks wat geschreven.

@Benthe,
Dat is nu de koe bij de horens vatten. Goed gedaan. Klinkt jij lekker met Rivella (heeft ook nog het kleurtje van champagne).

@Charlie,
Zijn wij al oud-gedienden? Nou ja, ik loop hier al zes maanden te lezen en te schrijven en jij vijf.

Even boodschappen halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Soothe, heel bezielend. Ik zat niet aan mezelf te denken, maar aan de algemene feestvreugde waar ik geen afbreuk aan wilde doen door speciaal de aandacht op mezelf te vestigen.
Je zal mijn gezever toch echt nog even moeten dulden hoor, want ik ben hier zo een twee drie niet weg te jagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh,
Fijn dat je geschreven hebt. Dit brengt bij mij toch ook wel een stukje rust. Mijn reactie, zucht.....fijn, fijn dat het niet zo was als de gedachten die gisteren bij mij opkwamen.

Je zegt, je was in een recalcitrante bui. Mag, moet kunnen heb ik ook wel eens.
Vraag ik me af, als ik gereageerd had op jouw vraag met; Geintje, Koh? en het was wel zo geweest
hoe je dan gereageerd zou hebben. Zoals ik al zei, soms zijn berichtjes tweeërlei uitlegbaar.
Je had een goed punt, het was een eye opener. Maar ook een goede instinker waardoor je mij in elk geval weer alert hebt gemaakt om te trachten "goed" te lezen wat de ander schrijft.
Zoals je al zegt, je wilde niemand kwetsen maar ook je bent niet perfect. Precies, dat willen en zijn we nu geen van allen, we zijn gewoon "mens".
Van mij hoef je geen excuses aan te bieden hoor, ik ben al blij zoals het is!
Ennehhhh er beuren hier wel ergere dingen toch?

Het forum is indertijd veranderd, van op de lamp gaan, het uitdelen van struisvogelveren naar het kiezen van een bloemetjes,ruitjes pyama en zoals vandaag ons druk maken over een sloop bij het dekbedhoes.
Je bent niet de enige die moeite heeft het "vertrouwde" hier op het forum maar ook in je eigen dagelijks leven los te laten. En toch lopen we hier allemaal, een ieder op zijn eigen tijd en manier tegenaan.
Ook ik heb moeite met veranderingen en het kan soms best beangstigend zijn zeker als je niet weet waar je zult uitkomen. Maar dat is nu precies wat de ADB veranderingen met zich mee brengt.
Wat het forum betreft, ben er van overtuigd dat er nog héél veel mensen regelmatig mee lezen zonder hier te schrijven. Wat afstand nemen is ook niet verkeerd maar zeg niet dat je niet meer schrijft.
Hou de deur op een kier, want ook al maak je dingen bij een ander los, so what?
Schrijf waar jezelf tegen aanloopt, een ander kan hier lering van trekken. Ik wil van je leren, Koh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet mijn intentie,iemand weg te jagen.
Dit staat volstrekt buiten het verhaal!

Gewoon een persoonlijke mening, die direct terzijde mag worden geschoven.

Ik vind het geen ADB en dat mag ik vinden.
Hoeft niemand welgevallig te wezen.

Groet.

Heb deze week iemand een bietje ingeschonken. Dat is 'ADb' en als ik wil drinken ga ik drinken.
Maar geen in between toestanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe

ik heb het ook welgedaan op feestjes hoor..een biertje nemen ...opdrinken en dan een a twee keer vullen met water voordat ik een nieuw biertje nam. Zo had ik toch de controle zonder de aandacht en voelde me er toch nog een beetje bijhoren.

En Soothe er is wel verschil tussen Heineken ..dus alcohol drinken uit een Fanta flesje...of water uit een Heineken flesje...nou ja in mijn geval liever Amstel...buhh Heineken:P.
Dus ik zie ook niets mis met Rivella uit een champagne glas.
Wel goed dat je het even hebt doorgebeld Benthe...beter om geen onnodige risico's te nemen.
Veel plezier vanmiddag!

Koh
Wat jammer dat het een zo moet lopen...ik lees steeds hoe jij anderen tot steun bent geweest op het forum.
En nu je zelf steun nodig hebt...laat je het niet toe.
En wat maakt het nu uit...wie wie is en hoelang...
:moon:....we zijn hier allemaal met mekaar .....om elkander te helpen... niet waar:moon:

En dat je dingen bij ons los maakt

quote:

Voorlopig zal ik hier op het forum niet meer reageren omdat het bij mensen dingen losmaakt die ik eigenlijk helemaal niet los wil maken maar waar ik zelf zo tegenaan loop... Toch..een gewaarschuwd mens telt voor twee

daar heeft volgens mij niemand moeite mee
Schrijf liever in het vervolg waar je tegen aan loopt...want wij lopen waarschijnlijk tegen hetzelfde aan......nieuw of oud......we zijn allemaal alcoholisten en kennen alle gevaren en valkuilen

quote:

Privé verandert er al zo ontzettend veel, dit forum is dan misschien de druppel.

Op het forum is toch niets veranderd...het zijn nog steeds een stel alcoholisten die onder anonieme namen schrijven over hun dagelijkse ervaringen in het gevecht om ADB te zijn en hun ervaringen uit hun drankverleden.
Wat kan er nu zo anders zijn dan een jaar geleden...ik heb wat in het archief zitten lezen en het lijkt voor mijn gevoel heel erg op nu.

Schrijf weer wat vaker mee...je hebt het nodig onze steun en we geven hem graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Je slaat de plank mis.
In waarde latent, niet in waarde laten, heeft er niets meete maken.
Zoals een ieder, heb ik een mening over een en ander.
En dit forum is de plek daarvoor!

Opinies en meningen kunnen uiteen lopen!

Het in waarde laten, heeft er niets mee te maken.
Ik laat een ander volstrekt in zijn waarde.
En zit juist om die reden niemand te betuttelen.

Maar ik vond het geen hout snijden, So what.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Soothe, dat mag jij vinden, ook van mij. Het lijkt mij gewoon, in het licht van de receptie waar zonder meer glazen champagne worden uitgedeeld, niet zo leuk om er plotseling buiten te staan door speciaal voor mezelf Spa te bestellen. Dus leek het me wel een goed idee om van te voren de catering op te bellen, of ze me iets anders in willen schenken zonder dat het voor de blije gasten opvalt. (Nog dank Stien voor het idee.)
Vind je dat ik jouw 40 jaar alcoholgebruik met een grap heb weggelachen? Ik zou niet weten hoe ik dat heb gedaan. Of je nou per dag twee flessen wijn gedronken hebt of veel meer of veel minder, het lijkt net alsof je wil zeggen: ik had het veel erger hoor!
Met sommige mensen op het forum kun je meteen opschieten en met ander hapert het soms en met weer andere sluit het gewoon niet zo goed aan. Ik heb respect voor jou Soothe, maar blijkbaar zijn wij van de laatste categorie. Even goeie forummers wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een test wat er gebeurd als ik reageer via quick reply.

Om dit bericht niet helemaal inhoudloos voorbij te laten gaan een kooktip, ik ga het onderstaande straks maken, eten we vanavond.

Koude pasta-salade

tricolore fusili koken en laten afkoelen, spercieboontjes koken en laten afkoelen.
door yoghertdressing flink wat bruchetta gooien en goed doorroeren, daar doorheen een klein gesneden chorizoworst en blokjes feta-kaas.
Tomaten kleinsnijden en er doorheen en de pasta en sperciebonen erdoorheen.
Alles goed doorroeren en even in de koelkast laten staan en klaar is het.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb weer bijgelezen........

gisteren weer bij de aa geweest
was een jubelaris
een jaar 365 dagen niet gedronken, hij was nuchter vanaf 28 augustus 2006
mijn stopdatum dit jaar...............ik dacht volgend jaar om deze tijd zit ik hier met vlaai.

vanmorgen het overleg met mijn werkgever.............en advocaat het was niet prettig het was niet fijn
er werd met modder gesmeten richting mij.
Toen ik op weg naar huis was ff de tijd gepakt om na te denken,...........en dacht jammer dat niet eerder het knopje is omgegaan, wat betreft de drank........maar om is het..........en wat goed vanmezelf dat ik deze ernorme spanning doorstaan heb.........zonder drank.........

Ik voel dat ik het aankan........een overwinning op voor mezelf......
Niet dat de problemen weg zijn.....ze zijn mede veroorzaakt door mijn drinken.......het zal nog een hele tijd puin ruimen zijn......maar heb wel steeds meer mijn doel voor ogen.

het zal dicht bij mezelf moeten liggen
vast staat ik drink niet, vandaag niet, en morgen niet

ik erken dat ik een alcoholist ben voor de rest van mijn leven, ik wil het alleen niet te paraktiseren

voor alle ophef verder
in het forum gisteren en vele verhalen hier
verbaasd u niet, verwonderd u slechts........

en dank je voor alle steun de afgelopen dagen
flipsen zit op dag 9
en hoe staat het met xienix???

groet en tot later
flip

Text:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, je hebt nu toch de aandacht op je gevestigd. Op voorhand toch? Nu maar hopen dat "jij" het juiste glas krijgt aangereikt.

Soothe, je hebt helemaal gelijk. Zelf zou ik ook niet fris in een alco glas doen.
Ik vraag me nu ook af, waarom moet je "speciaal" zijn omdat je niet drinkt?
Ik ken mensen die hun leven lang geen alco drinken er is eigenlijk niets speciaals
aan. Het zit bij ons van binnen.

Ik drink of ik drink niet, nou ik drink niet!

Saf, je schrijft alco's kennen alle gevaren en valkuilen? Nou ik ben nog stééds lerende hoor.
Op het forum is toch niets veranderd? Ik spreek je wel over een jaar.
"Je" hebt het nodig onze steun en we geven hem graag? Mooi gezegt maar ik heb het gevoel dat ik hierbij iets mis.

En Saf, ik weet dat het berichtje niet aan mij gericht is. Maar ja lees het ook toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even goeie forumers,juist!
40jaar is niet iets om je op te beroemen!
Ik wil aangeven, dat ik 40 jaar alle circuits heb doorlopen.
En er legio op hun gezicht heb zien gaan, ook na jaren.

Dus mij past reserve omover een terugval te oordelen.
Het maakt deel van deze 'ziekte'uit.

Blijf lekker forumen en maak van je hard geen moordkuil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag iedereen ,
eigenlijk heb ik niet zo veel zin om te schrijven loop moe want heb vannacht geen oog dicht gedaan teveel muizenissn in mijn hoofd , als ik het draadje van vandaag dat lees dan komt alles weer boven waar ik wakker van gelegen heb ;-((
benthe ik ben vorig jaar op een huwelijk geweest hier in belgie daar had men keuze uit champagne en fruitsap in champagne glazen in nederland niet ??
goed dat je u gedachte om gezet hebt chapeau
tapas mooi getal 75
mensen wens jullie een fijne dag ga ik er ook van maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zal me er ook even mee bemoeien ;)

In een restaurant of bij theater wordt jus d 'arange en druivensap of andere sapjes ook geschonken in wijnglazen, niet om de boel te bedonderen, maar omdat het feestelijker oogt.
Schenk zelf ook limonade voor de kinderen (en voor mezelf tijdens zwangerschappen) met oud en nieuw in champagne glazen omdat het iets speciaals geeft, feestelijk staat, heb er nooit het idee bij gehad van "nu is het net of er alcohol inzit", meer het idee, van een speciaal moment voor de kinderen en het feestelijk eruit zien.
Denk dat het maar net is wat je intentie is, kan me voorstellen als dat het feestelijker en leuker is dat er rivella in een champagneglas zit.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...