Calimero Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Hoi Tori. Welkom hier op het forum en alle andere nieuwe die ik gemist heb bij het binnenkomen ook, ik vergeet telkens te kijken bij wie is wie ga er vanuit dat de meesten ook wel hier gaan schrijven. Gisteren je eerste adb-dag, goed begin, vandaag gaat je ook lukken, als het moeilijk is gewoon schrijven gaan we proberen je erdoor heen te helpen. Heel veel succes in ieder geval.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Ha Benthe, ik las van je lamme buien en herken het helemaal. Ik ben zooooo loom en lui er komt niks uit mijn handen. Ik wil zoveel doen eigenlijk, maar hang hier maar wat rond. Het liefst zou ik heel de dag voor de tv hangen. Is het luiheid of moeheid?????????? Ik ben er maar een beetje aan het toegeven, maar voel me dan weeer heel schuldig, alhoewel ik dat luieren nu gewoon heerlijk vind. Eigenlijk kan ik mezelf niet volgen pffff....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 quote: Originally posted by: GemotiveerdCal, Fijn dat je kinderen nog niet zo oud zijn, maar vergis je niet! Niet om je bang te maken. Je kinderen kunnen het misschien niet zo benoemen, maar ze merken wel degelijk wat. Snap dat het scheelt als ze nog vroeger naar bed gaan (mijn dochter gaat later naar bed dan ik), maar toch pikken ze er dingen van op. Daarom is het fijn, dat je nu niet meer drinkt en de gevolgen voor je kinderen beperkt kan houden! Weet je Gem. de reden dat ik destijds naar een psych ben gegaan is omdat mijn oudste kind een ongeluk had zien gebeuren en vervolgens niet thuis kwam om zijn schrik te delen. Toen ik later met hem praatte die dag vertelde hij dat hij niet durfde omdat hij bijna moest huilen (was zeven jaar) en hij mij ook nog nooit had zien huilen, dacht dat emoties tonen niet kon, dat heeft mij zo geraakt, vond het zo erg dat hij dat eruit gehaald had, maar hij had gelijk, ik stop alles liever weg dan ik het laat merken, heb hem hele verkeerde ideeën dus meegegeven, heb hem verteld dat ik juist er ben om hem te troosten en steunen als hij verdrietig is, maar besef dat ik dan ook zelf emoties moet kunnen tonen en nog moeilijker te accepteren en voelen.Dat heeft meer te maken met mijn verleden waar heel veel fout in is gegaan dan met drank, was nog voordat ik dronk, dat drinken heeft het voor mij beter mogelijk gemaakt dingen niet te voelen, al met al hebben ze dat stuk wel opgepikt, mijn oudste heeft nu de neiging een binnenvetter te zijn net als ik, maar allebei werken we daaraan en prikken momenten nu met elkaar door te nemen wat ons bezig houdt.Dat gaat stukken beter nu, heb veel gehad aan de therapie, maar iets wat je je leven lang hebt opgebouwd en wat ooit nodig was om te overleven, leer je niet zomaar af. De jongste kinderen merk ik niks aan dat ze wat opgepikt hebben, waren te jong misschien en het gaat al veel beter, denk het zelf wel aan te kunnen ook zonder alcohol.Merk nu al door niet te drinken dat ik alles weer veel meer ga voelen, vind dat behoorlijk moeilijk soms, komen gremlins me weer vertellen dat het makkelijker wordt als ik drink, wat onzin is omdat ik dan door verkeerde signalen af te geven mezelf en de kids schade aandoe, besef dat nu, maar blijft moeilijk. Voordeel van dat je dingen beter voelt is dat je ook de prettige dingen beter voelt, zoals geluk, blij zijn, tevreden zijn en andere positieve gevoelens. Want die positieve gevoelens loop je ook mis als je je gevoel wegstopt of verdooft met alcohol.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Cal quote: Voordeel van dat je dingen beter voelt is dat je ook de prettige dingen beter voelt, zoals geluk, blij zijn, tevreden zijn en andere positieve gevoelens. Want die positieve gevoelens loop je ook mis als je je gevoel wegstopt of verdooft met alcohol. Ik moest gelijk denken aan iets wat me gisteren opviel en dat is dat ik me niet meer zo gauw gekwetst voel...niet meer zo gauw in mijn schulp kruip van : ik deug niet en daardoor een veel stabieler mens aan het worden ben.Ook de relatie met mijn man is beter ...we zijn niet meer zo gauw op onze teentjes getrapt als je soms met een kater wel hebt...en kunnen nog beter met elkaar overweg....ik vind tot nu toe alleen nog maar pluspunten aan mijn stoppoging.Alhoewel An en Benthe dat moeie lamme gevoel er ook nog wel eens een dag is hoor...maar daar geef ik dan gewoon lekker aan toe en zeg tegen mezelf mijn lichaam heeft rust nodig en dan neem ik wel middag slaapjes en ga lekker van die vervelende dag programma's kijken of een filmpje of een mooi boek lezen en die dag mag daar dan ook wel wat gesnoept/gesnackt worden en na afloop pizza of een zak patat.En An ..niet schuldig voelen..dat is gewoon je gremlin die wil dat jij zon rotgevoel krijgt dat je dan maar weer wat gaat drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Hallo allemaal,Ik kom snel even tussendoor.Jullie duimen heeft geholpen.WE HEBBEN GEWONNEN De vennoot moet er zelfs uit en moet na 2 dagen van de betekenis van het vonnis mijn man toegang tot het bedrijf verschaffen, zoniet krijgt hij een boete.Hij heeft er nl. andere sloten opgezet, zodat mijn man niet binnen kan komen.Ik kan het nog niet begrijpen, mijn onrust en onmacht maken plaats voor vreugde en weer hoop op de toekomst.Zo nu ga ik me aankleden, want ik loop nog in mijn pyama (helaas niet van Jip en Janneke) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Marion PROFICIATSaffi, ik ga NU naar mijn bed, middagdutje, berg snacks ernaast, zonder schuldgevoelens, heerlijk.Zou dat een gremlin zijn??? Ik heb geen trek of zo, maar zooooooooooooo moe.Doei tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Gefeliciteerd Marion!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 quote: Originally posted by: safidepafiAlhoewel An en Benthe dat moeie lamme gevoel er ook nog wel eens een dag is hoor...maar daar geef ik dan gewoon lekker aan toe en zeg tegen mezelf mijn lichaam heeft rust nodig en dan neem ik wel middag slaapjes en ga lekker van die vervelende dag programma's kijken of een filmpje of een mooi boek lezen en die dag mag daar dan ook wel wat gesnoept/gesnackt worden en na afloop pizza of een zak patat. En An ..niet schuldig voelen..dat is gewoon je gremlin die wil dat jij zon rotgevoel krijgt dat je dan maar weer wat gaat drinken. Heb ik de laatste dagen heel veel last van, vreselijk moe, voordeel is dat ik voor het eerst sinds jaren heel goed slaap, zou zo overdag ook kunnen slapen, maar dat gaat helaas niet als je een boel jonge kinderen om je heen hebt lopen. Ben vanmorgen niet eens wakker geworden toen mijn man naar z'n werk ging.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 slaap lekker An, droom leuk en straks gezond en vrolijk weer op.truste,Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Marion, geweldig, van harte!En voor ik het vergeet, Mieke jij ook van harte met je verjaardag. Die vermoeide buien worden gelukkig wel steeds minder. En ik laat ze ook maar komen als ze er zijn, beetje zelf-verwennerij kan geen kwaad op zijn tijd. Er staan inmiddels alweer zoveel fitte dagen tegenover, zoals ik dat in 15 jaar niet meer heb gekend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 MARION WAT GEWELDIG NIEUWS:heart:Proficiat en wat een geruststelling dat het recht aan jullie kant is gekomen...was er zo bang voor dat het anders zou uitpakken en wat dan...Geniet van je overwinningsroes gevoel en je hoop voor de toekomst!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Marion wat een heerlijk nieuws!!!!!Geniet van de overwinning,en knuffel je man eens lekker!Mieke, proficiat met je verjaardag!Ik ga snel weer verder,het lijkt hier wel een kippehok.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 wauw marion, ik krijg er de rillingen van!!!!! wat goed zeg!! eindelijk gerechtigheid!!! wauw wauw en nog eens wauw, wat zullen jullie opgelucht zijn!!ik weet nog dat dit vorig jaar allemaal al speelde en dan vind ik het waanzinnig knap hoe jullie niet helemaal de afgrond ingegleden zijn.. en nu nog de alcohol!!meid, wat ben ik blij voor jullie, niet te geloven!An, doe net als Benthe, gewoon toegeven aan dat lome slome gevoel, slaapzakje op de bank, dvdtjes kijken, rommelen en gewoon een dag van jezelf niks nuttig mogen doen! Ik heb de afgelopen maanden zoveel van die not-dagen gehad, maar eindelijk begint het hier te keren.. wie weet moet je daar 77 dagen voor droogstaan? ik weet het niet, maar vanmorgen toen ik bij een winkel naar buiten liep kwam ik weer een bekende tegen en die zei ook al spontaan, meid, wat zie jij er goed uit zeg!! is het omdat ik geen bril meer draag? nee dat denk ik niet, ik denk dat de binnenkant gewoon naar buiten straalt op dit moment en geniet er met volle teugen van! begin weer verliefd te worden op het leven!Mieke gefeliciteerd, heb jij ook bubbeltjesnepchampagne van J&J? en lekkere taart? ik ben er klaar voor, dien maar op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Marion, HOERAAAA!!! Wat goed joh! Gefeliciteerd!Mieke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, may all your dreams come true.Flip, we gaan nog steeds lekker. En ik drink ook vandaag niet! Hoewel het niet makkelijk zal zijn vanavond. De kids gaan uit logeren. Vroeger greep ik die gelegenheid aan om me helemaal vol te tanken tot ik straalbezopen op de bank in slaap viel. Hoewel ik het heerlijk vind om de kids soms even niet om me heen te hebben, val ik toch iedere keer weer in een soort gat. Tijd voor mezelf....tijd om te piekeren en zelfmedelijden (ach,ach,ach, kijk mij nou eenzaam zijn).Tjonge, wat was ik toch een aanstelster toen ik nog dronk.Ik ga nu proberen om te genieten van de tijd voor mezelf. Beetje lezen, beetje tutten, beetje internetten.... En nu niet voltanken, maar bijtanken.Tori, welkom! Goed van je dat je gestopt bent! Gefeliciteerd!Schrijf lekker van je af hier. Herkenning alom.Ah, nog een voordeel ontdekt van niet drinken. Ondanks mijn gesmikkel 's avonds ben ik in die 10 dagen toch 2 kilo afgevallen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Marion, pffffff............... het recht heeft gezegevierd Tori, inderdaad, puur jezelf zijn, en niet een nepversie onder invloed. Je gaat dan misschien nog verbazingwekkende dingen over jezelf ontdekken. En sommige dingen lijken misschien moeilijker, maar ik heb ook ervaren dat veel dingen gemakkelijker worden. En de moeilijke wie weet op den duur ook.Ik ga me op deze zonnige middag eens losrukken van het beeldscherm en wat aan de tuin doen! doei,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yettsie Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Hallo An,Wat ongeloofelijk knap van je om toe te geven aan je kinderen dat je te veel drinkt. Je hebt gelijk, kinderen zijn erg loyaal. Ik merkt dat ik erg gerafineerd werd als het gaat om drinken. Als ik thuis kwam van mijn werk dan dronk ik gezellig een kopje thee. Maar eenmaal een uur of 17.00, als de kinderen nog even buiten waren vlak voor het eten dan liep ik naar de kast om een wijnglas te pakken. Als ze later binnen kwamen had ik mijn glas al omgespoeld en weer in de kast gezet. Om vervolgens zgn een flesje open te trekken als mijn man thuis kwam. Ik deed dan net alsof dat het eerste glas was dat ik dronk. Ik schaam me best wel voor mijn gedrag. Altijd heb ik het over eerlijkheid tegen mijn kinderen en wat doe ik zelf? Fijn om die dingen te lezen An, misschien komt er snel een tijd dat ik ophoud. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Hé, Appelmeisje!!! Wat ontzettend fijn voor je!!! Ik ben heel blij voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Hai Yettsie, kinderen zijn niet alleen erg loyaal (puur instinctief zelfbehoud. Ze zijn van je afhankelijk, nietwaar?) maar ook nog eens erg scherp. Je kunt je glas tien keer omspoelen, maar dat drankluchtje uit je mond en hoe je je gedraagt, merken ze echt wel.Schamen achteraf heeft niet zoveel zin, er meteen iets aan doen wel.Wat bedoel je met: "misschien komt er snel een tijd dat ik ophoud"? Vooral dat "misschien". Dat ben je zelf toch wel waard? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Goede tussen-de-middag allemaal, nog hartelijk dank voor jullie welkom! Even in het verlengde van die mooie straalzin van tapas: ik heb gisteren iets heel bijzonders ontdekt! Ik wilde mijn afspraakje (tot diep in de nacht jazz life muziek) afzeggen, omdat ik me niets kon voorstellen bij daar met hem zijn zonder drank. En heel eerlijkgezegd had ik in de loop van de avond al stiekem bij mezelf gedacht: nahja, alleen vanavond dan nog hooguit 2-3 drankjes... erg he?!!MAAR: al thuis voelde ik een soort kick, een spelletje: hij kreeg wijn en ik nam limonade in een wijnglas. Langzaam werd ie aangeschoten, ik heb nog nooit zo'n lol daarom gehad. Nooit geweten dat nuchter zijn tussen de drinkers zo amusant kan zijn! In de kroeg bij de band zette zich dat voort. 1 Drankje heb ik genomen: een baileys met ijs (neem ik normaal nooit), maar verder alleen maar spa blauw. Wat is er trouwens weinig keus in de kroeg als je niet zo'n prik-fan bent en ze geen koffie of thee schenken. Toen we midden in de nacht thuiskwamen, voelde ik me net zo eufor als eerder met tig drankjes op, ja zelfs nu heb ik nog een beetje een 'kater' van dat nachtwerk! (Maar dan zonder schuldgevoel, al baal ik nu zelfs van die ene: niks van gemerkt natuurlijk en was nergens voor nodig!).Ik heb een geweldige avond/nacht gehad, ik voelde me echt niets anders dan met drank op, alleen nog veel beter eigenlijk! Jee, dit had ik veel eerder moeten doen! Even met beide benen op de grond: ik realiseer me wel dat dit de euforie van de eerste keer is, dat er nog zoveel andere momenten gaan komen (bv vanavond, m'n eerste avond alleen thuis), maar deze ervaring pakken ze me niet meer af! Ik vraag me nu ook af wat de meerwaarde op zo'n avond is van 1 of 2 drankjes, want let's face it: op 2 benen kan ik nog veel te goed staan ;-))))) Het is wel erg veel ik-ik-ik, dit verhaal, maar wilde het heel graag met jullie delen, ook omdat jullie bestaan er nu al zeker mede toe bijdragen heeft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 quote: Originally posted by: BentheWat bedoel je met: "misschien komt er snel een tijd dat ik ophoud"? Vooral dat "misschien". Dat ben je zelf toch wel waard? Jezelf én je kinderen.Het heeft bij mij te lang (veel te lang) geduurd voordat ik me realiseerde dat ik mijn kinderen heel erg tekort deed met dat gezuip van me. Ik dronk dan weliswaar alleen 's avonds en daardoor dacht ik dat ze er geen last van hadden.Maar zodra er dan eentje wakker werd kreeg het kind te maken met een zwaar aangeschoten moeder.Ik heb één autistisch kind en die is een paar keer van streek geraakt omdat mama zo raar deed.Daarnaast zeiden mijn kinderen gewoon dat ik stonk (naar drank). Soms bracht ik ze 'sochtends op de fiets naar school terwijl ik nog niet helemaal helder was. En ook ik dacht dat de kinderen er niks van merkten als ik 2 glaasjes op had...Kortom, zwaar onverantwoordelijk gedrag.Ik kan me daar nu wel heel erg schuldig om gaan voelen, en dat voel ik ook af en toe wel, maar wat heeft dat voor zin? Daarmee los ik mijn alcoholprobleem niet op. Het enige wat ik kan doen is niet meer en nooit meer drinken en een leuke moeder voor ze te zijn. Het verleden kan ik niet meer ongedaan maken, ik kan alleen vandaag proberen een goede moeder te zijn en een lief mens voor mezelf. En dat doe ik door vandaag niet te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 marion proficiaat met dit goede nieuws tori welkom op adb gem pppfff moeilijk om een antwoord te geven vermits ik zelf geen kinderen heb maar of ik als kind last gehad heb van mijn drinkende ouders is het antwoord ja maar er niets van geleerd:otot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yettsie Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Hoi Benthe,Ik kan me voorstellen dat het woord "misschien "wat vreemd overkomt maar ik doelde meer op het feit dat ik van minder drinken ooit HOOP helemaal niet meer te drinken. En je hebt gelijk. Ik ben het waard. Net al de rest.groetjes,Yettsie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Kaia dat heb je goed aangepakt, en volgende keer gewoon zonder baileys hoewel ik me er iets bij kan voorstellen hoor, zo zie je maar dat niet alles is zoals het lijkt en je gelukkig nuchter ook een prettige avond kan hebben.. ik pas het nu ook vaak toe hoor, in drinkgezelschap juist niet drinken en dan observeren hoe de drinkers steeds luidruchtiger worden en aan het eind van de avond er zo van genieten dat jij dat zonder ook hebt gedaan!!Yettsie, het is eigenlijk zo makkelijk, drink vandaag niet en kijk morgen weer verder, dat is de methode die wij hier meestal toepassen, niet verder kijken dan vandaag en ook niet verder denken dan vandaag.. en op de een of andere manier werkt dat voor het merendeel van de mensen hier.Dus aan jou om het ook eens uit te proberen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 juist nieuws ontvangen dat een goede nederlandse adb vriend van mij overleden is , die man was maar een klein beetje ouder als ik ik heb hier enorm door aan gedaan heb deze man leren kennen via een site en enkel keren in belgie op bezinningen gezien het leven is kort mensen geniet ervan maar laat den eerste staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yettsie Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Blacky,Wat vervelend nieuws voor je.Sterkte xxxLiefs,yettsie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden