Spring naar bijdragen

Zondag 9 september 2007

CPAS

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen.
Ik ben afwezig. hè hè!
Nee, zonder flauwekul, ik ga de PC uit elkaar halen.
Werkt niet naar behoren. Schakelt zich steeds uit, krijg er de heebie- jeebies van!!

Steeds een stopfout-Zwart scherm, met knalrode melding- out of range. 4khz 8hz.
Snap er niets van. Google me suf.

Everest geeft alles correct weer, temperatuur- geheugen, alles.
Vermoed, dat het stof is.
De desktops zijn een soort stofzuigers.
Dus ventilatoren schoonmaken, uitzuigen, etc etc.
Hoop dat ik hem niet naar de donder help.

Dan zijn jullie van me verlost!

groet aan allen, stay on the wagon!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Merkwaardig is wel (en dat is niet tegen jou bedoeld hoor Kate, en ook niet tegen anderen) dat steeds dat idee van "drank als beloning" bij velen blijft leven.
"Ik mocht wel weer eens"
"Ik hoop dat ik ooit weer sociaal kan drinken"
"Als ik niet drink moet ik zo tegen mezelf vechten"
Natuurlijk moet en mag iedereen dat voor zichzelf weten.
Ik heb geen zin meer om alcohol als een soort snoepje te zien dat nu niet meer mag, maar wat ik oh zo graag zou willen hebben. Dan wordt het inderdaad een gevecht ja. Ik moet er niet aan denken, elke dag dat gevecht van ik mag niet, ik mag niet. Da's leuk leven dan, als je jezelf steeds iets moet ontzeggen. Alsof die drank een soort afgod is die alles vergeeft, alles goedpraat, alles voor je doet.
Drank is een gemene intrigant, een vals achterbaks typetje, dat wel honderdduizend wegen kent om je te vertellen hoe leuk hij wel is.
Ik hoef vandaag gelukkig niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is echt waardeloos, steeds de stekker eruit.
AAn-uit knop ingedrukt houden Resetten.
Later klapt hij weer uit, midden in een indrukwekkend verhaal.

toch iets van beveiliging! straks heb ik een binnenbrand!
Snap het niet, resolutie in orde.
Refresh rate in orde.

Raak er opgefokt van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe is je voeding oke, misschien maakt die sluiting of zit een connectortje niet goed aangesloten. Als je de pc openmaakt (uiteraard eerst alle stekkers eruit) en je blaast alles schoon, draadjes eruit en ook schoonblazen en terug zetten op de juiste plek, kan je niks fout doen of slopen.
Misschien ad-aware eens laten draaien om fouten op te sporen en te verwijderen, misschien heb je ergens een conflict.
Zomaar wat ideeën in de trant van baat het niet dan schaad het niet.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat bestaat dus, even verder kijken RJB. Je lief kan zich aanmelden bij de cybergroep van Al Anon. Dat gaat eerst via een mailtje, daarna is het een groep die ongeveer net zo werkt als hier. Of het net zo warm is weet ik niet, dat zal ze zelf moeten ondervinden.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero, dat zeg je goed!!
Ging ook door mijn hoofd, een soort voedingskwestie. Zal de tips opvolgen.
Ook het batterijtje, eruit wippen en terugzetten.
Zal alle s goed aan drukken.
Hoop niet dat ik een schroevendraaier op het moederbord laat vallen.

Lijkt nu wel een forum voor PC Gremlins!!!
Groetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Mensen

Ik heb nog niet bij gelezen vandaag en ga het ook niet doen.
Sinds ik begonnen ben begin augustus heb ik nog geen 1 regel gemist en dat is ongezond.
Ik hou er dus voor een tijdje mee op...ben teveel op het forum en teveel met het forum bezig.
Ben meer met het forum bezig dan met mijn huiswerk
Ongezond..verslavend gedrag dus..en ik houd er een tijdje mee op...zal over een week wel weer eens meelezen en wat schrijven maar ik moet voor mezelf en mijn relatie even afstand nemen.
Jullie worden bijna belangrijker dan mijn man of mijn vrienden en familie.
Dit kan niet.
ik drink niet...ik ga ook niet drinken en hoop dat jullie het allemaalredden.
Bedankt voor alle lieve wensen, ondersteuningen in de laatste paar maanden ik heb er erg veel aan gehad.
Maar het forum moet een ondersteuning blijven en geen verslaving waar je elk vrij moment van de dag naar toe rent.
Mach's gut....liebe freunde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, een schroevendraaier heb je alleen maar nodig om je kast open te draaien, niet om hem op je moederboard te laten vallen ;).
Kijk uit met de batarij, kan je mi beter af blijven, die dingen veroorzaken nogal snel problemen als er iets fout gaat, als het met kabeltjes en connectors schoonblazen enopnieuw aansluiten niet werkt lijkt het me meer een softwarematig probleem, ad-aware, schijfopruiming en defragmenteren doen soms wonderen, anders een expert erbij halen, is mijn advies, met zelf rommelen aan de batarij of het moederboard kan je het hele moederboard opblazen.
Je kan ook systeemherstel doen naar een moment dat je pc nog goed liep. Of even na gaan of je een programma onlangs geinstalleerd heb waarna de problemen ontstaan zijn, dan hoef je die waarschijnlijk alleen maar te verwijderen en je problemen zijn opgelost.
Ben dol op pc problemen oplossen, zeker als ze software-matig zijn, helaas heb ik dat bijna nooit :).

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo mensen

flipsen had een te gek optreden..........
het was voor mij opnieuw een overwinning.........
ik dacht altijd.....drank maakt me losser........wat ben ik los gegaan gisteren.........
maar ben droog gebleven.........yes....

aantal mensen stelden vragen, zoals mijn vriendin van 20 jaar geleden(ex) was er aanwezig, ik had net een pilsje in mijn hand voor medebandlid en ze zij ik zie dat je ook nog je oude gewoontes heb (had tevens een sigaret aan( met haar ging ik roken) ik zei nou nee deze is niet voor mij en het medeband lid pakte zijn pilsje en ik mijn icethea.
Ik zei ik drink niet meer, zij verbaasd, ik zei ik heb genoeg gedronken de laatste 20 jaar, het hou een keer op.
daarna de buhne op.........beng het knalde eruit voelde me zo vrij.............

na afloop te gekke reacties,........opgeruimd en zatte kennis naar huis gebracht......
ook hij stelde vragen.....ik drink niet meer, ik kan er niet tegen was mijn antwoord........

thuis warm melkje gemaakt en naar bed lekker uitgepit........en voel me oke.........

kate jammer, maar je pakt de draad meteen weer op
cal zet m niet balen denk maar vandaag gisteren is geweest..........
xienix ik stuur je een pb, volgens mij heb je het nodig...........

anyo: meld je vandaag

safi: ik wil mee doen met de bbq

ik zat ook laatst te denken: kunnen we niet een dag organiseren ergens centraal in het land
waar we mekaar treffen misschien wil tactus er wel aan meewerken het te organiseren.

sooth ik hoop dat je snel je pc weer aan het werken hebt, lees je graag.

groet flip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen

ook ik had zo'n doorwaakte nacht, maar geeft niks, voel me kiplekker.
Kaia. jij hebt het hartstikke goed gedaan, valt best mee he, feesten zonder alco?:D
Blacky::sun:
Gem/Corinne, sinds wij verhuisd zijn, mogen we niet meer binnen roken van onszelf, dus moeten we steeds naar buiten, of de garage in. Je rookt wel een stuk minder, moet ik zeggen....maar wennen is het wel!
Xienix, hou je taai!!
Cal, je doet het hartstikke goed hoor!
Soothe, hopelijk lukt het je, je PC te repareren!!
Benthe, hopelijk zijn er geen stieren in de buurt??
Safi, doe wat je wilt, maar niet wegblijven he!!

Verder kan ik jullie vertellen dat mn kleine maneke al een paar stapjes los loopt!! En nog een dag of 10, dan komt nr 2, spannend he....

Allemaal een héle fijne zondag, het weer valt tegen (waar is Twan overigens??) dus moeten we er zelf iets van maken.

Dikke knuffel voor die hem wil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen,
Safi kan me je beslissing voorstellen, ik zit ook meer uurtjes achter mijn computer dan normaal, maar voor mij kan het minder kwaad, hond slaapt, kat slaapt en partner heb ik niet en achter dat beeldscherm zit ik toch al wel veel. Hou je taai, nu met losse handjes! maar je kan het, en als het mis gaat meld je dan maar weer snel.

Er waren weer heel wat zaterdaggremlins zo te horen, hier ook hoor, al die festiviteiten hier in de stad dus ben ook maar binnen gebleven en toen ik net ging hardlopen stonden ze alweer aan het bier. Wie weet ga ik vanmiddag even kijken als alle boten weer uitvaren. Het Spaarne ligt nu afgeladen vol met nog een klein geultje waar gevaren kan worden, dus dat lijkt me een hele toer om dat weer uit de stad te krijgen.

Charlie, je klinkt lekker positief!
Kaia en Flipsen, topavond zonder drank! knap zeg!
en verder heeft niemand zich lamgezopen dus zijn we alcohol nog steeds de baas!
Laten we er allemaal een fijne dag van maken ondanks dat het buiten toch wel grijs is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*Cal: ik herken heel goed waarom je zo reageert, je wil geen softie zijn en je bent ook terecht streng voor jezelf omdat je zoveel beter weet en kan dan je gisteren hebt gedaan. Nu gaat het erom wat je ermee doet: blijf je in je fout hangen door jezelf te blijven slaan, of ben je nu een dag verder en gebruik je het in je voordeel (en niet als excuus!!), nl als funktioneel fout moment waardoor je nu extra extra alert bent voor wat komen gaat?

*Benthe: over die alcoholverafgoderij, ik kom er nu achter dat ik die alcohol veel te veel credits gegeven: het is gewoon niet waar dat ik leuker word als ik gedronken heb, okay, een stomme situatie wordt minder stom op dat moment, maar de leuke situaties zijn minstens zo leuk, zo niet veel leuker zonder, en dat is voor mij echt een eyeopener! Mensen die drinken worden niet spannender, sexy-er, spontaner, socialer etc.....ze worden alleen maar aanweziger, heel erg luidruchtig, controle-loos en erg erg doorzichtig!

*Marieke: je wil niet weten hoe het schaamrood op mijn wangen praalt als ik ook maar een glimpje van mijn laadjes opvang ;-( Wat een mooi onderschrift heb jij trouwens!

*Safi: ik begrijp het helemaal, je bent een lieverd en het allerbelangrijkste voor jou is nu dat je aan jezelf en je relatie denkt, dus dan wat midner vaak tot ziens, geniet maar lekker samen van het alcoholvrije leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Benthe: 'ik hoef vandaag niet te te drinken'... zo is het maar net.
Ik zit op de wip.... alsof dat VERGIF je gelukkig zou maken. Belachelijk gewoon, het is zooi en maakt je harstikke kapot. Mooi gezegd Benthe!! en ik HOEF ook niet vandaag, wat een geluk.
Mijn man is gisteravond flink doorgezakt en ziet er nu vreselijk uit. Tjonge, zo had ik er vandaag dus ook bijgezeten, als ik zogenaamd zo gezellig had meegedaan, getver de getver!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...